Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

flipje schreef:Ja, 58 nieuwe Iveco Crossway ' s (zelfde type als CXX rijdt in IJsselmond), welke vanaf maart zullen instromen in Zeeland.
Op welke lijnen gaan deze voornamelijk rijden, denk je? Lijnen zoals 1, 6, 10, 19, 20, 42, 102, 107, 108, 132, 133, 134, 209, 395; de streekdiensten & ook de verschillende schoolbussen in Zeeuws-Vlaanderen en Noord Zeeland?
Laatst gewijzigd door regenmaker op vr 16 jan 2015, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3640
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Ik vraag me af waarom de 134 verlengd is. De 133 rijd toch al tussen Zierikzee en serooskerke?
Ik heb geen onderschrift
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Ze hebben er nu een ringlijn van gemaak, die in de ochtend de ene richting oprijdt en in de middag de andere richting. Nu is het een soort pendellijn met twee richtingen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

sirvinniei schreef:Ik vraag me af waarom de 134 verlengd is. De 133 rijd toch al tussen Zierikzee en serooskerke?
Klopt, maar de lijn gaat nu een rondje rijden. Tot 12:00 uur van Zierikzee via Serooskerke en Brouwershaven naar Zierikzee en na 12:00 eerste naar Brouwershaven en dan via Serooskerk weer terug. Ook rijdt de lijn niet meer naar Renesse Transferium. Renesse heb je niet heel veel bijzonders buiten de zomerperioden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Je kan in Renesse natuurlijk door naar Middelburg, waar je nu enorm voor om moet rijden.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

CamilleKreemers schreef:Je kan in Renesse natuurlijk door naar Middelburg, waar je nu enorm voor om moet rijden.
Je kan ook met lijn 132 naar Goes vanuit Zierikzee en daar de trein pakken of lijn 133 in Serooskerke pakken?

Met lijn 132 en de trein ben je volgens 9292 maar 48 min onderweg, met lijn 133 1 uur en 12 min (vanuit Zierikzee dan). ;)

EDIT: Bedenk me net dat in de concessie eisen stond dat niet meer door het dorp Ellemeet gereden mag worden, dat heeft ook invloed op de route van lijn 134.

Op de wiki, zie ook: Lijn 134 Ringlijn Zierikzee Busstation - Ellemeet Rotonde.
Laatst gewijzigd door regenmaker op vr 16 jan 2015, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Rdaalwil »

Ze zijn vorige week bij iveco wezen kijken in de fabriek in Tsjechië :)! Die interliner bussen rijden nog lekker ook al komen ze van 2005. Jammer dat andere bussen deze niet kan bereiken voor overstappers.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:
flipje schreef:Ja, 58 nieuwe Iveco Crossway ' s (zelfde type als CXX rijdt in IJsselmond), welke vanaf maart zullen instromen in Zeeland.
Op welke lijnen gaan deze voornamelijk rijden, denk je? Lijnen zoals 1, 6, 10, 19, 20, 42, 102, 107, 108, 132, 133, 134, 209, 395;
Afgezien van 395, denk ik het wel, al vermoed ik dat de lijnen 132, 133 en 134 deels door Van Oeveren gereden blijven worden.
Lijn 395 zal wel met Integro's van Van Oeveren gereden worden.
Lijn 20 zal trouwens ook wel met MAN's gereden blijven worden, denk ik.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

regenmaker schreef: EDIT: Bedenk me net dat in de concessie eisen stond dat niet meer door het dorp Ellemeet gereden mag worden, dat heeft ook invloed op de route van lijn 134.
De lokale politiek was er echter achter gekomen dat de verbod niet voor lijnbussen geldt en lijn 104 blijft het dorp wel gewoon bedienen. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Etienne schreef:De lokale politiek was er echter achter gekomen dat de verbod niet voor lijnbussen geldt en lijn 104 blijft het dorp wel gewoon bedienen. :roll:
Ja, dat zijn weer die Zeeuwse provincie ambtenaren die weer allemaal leuke dingen verzinnen en in het pakket van eisen gooien. Echt belachelijk die wijzigingen die ik op de wiki moet zetten.

In Zeeuws-Vlaanderen bijvoorbeeld rijden op een avond/zondag alleen nog lijnen 1, 6, 19, 20, 42 en 50.
De helft van de lijnen rijdt naar België. :lol:
Meltrain schreef: Afgezien van 395, denk ik het wel, al vermoed ik dat de lijnen 132, 133 en 134 deels door Van Oeveren gereden blijven worden.
Lijn 395 zal wel met Integro's van Van Oeveren gereden worden.
Lijn 20 zal trouwens ook wel met MAN's gereden blijven worden, denk ik.
Ik was lijn 50 vergeten, die zal ook wel met beiden gereden worden zoals lijn 20. En op lijn 19 was onder Veolia al af en toe een MAN van CXX te vinden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Etienne schreef:
regenmaker schreef: EDIT: Bedenk me net dat in de concessie eisen stond dat niet meer door het dorp Ellemeet gereden mag worden, dat heeft ook invloed op de route van lijn 134.
De lokale politiek was er echter achter gekomen dat de verbod niet voor lijnbussen geldt en lijn 104 blijft het dorp wel gewoon bedienen. :roll:
Dat komt omdat lijn 104 - Hellevoetsluis-Renesse door Arriva gereden wordt en deze lijn onder de concessie van de Hoekse Waard valt en niet onder die van concessie Zeeland. Provincie Zeeland heeft deze lijn "gedoogd". Vroeger reed deze lijn 104 toen het alleen nog ZWN was vanuit Spijkenisse naar Vlissingen Sluizen! :D een rit van bijna 3 uur langs de Zeeuwse kust. Kijk wat voor puinhoop het nu overal is het met OV.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2827
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

regenmaker schreef:
Etienne schreef:Ik was lijn 50 vergeten, die zal ook wel met beiden gereden worden zoals lijn 20. En op lijn 19 was onder Veolia al af en toe een MAN van CXX te vinden.
Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

ICE11 schreef:Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Klopt, maar dat betekent waarschijnlijk dat de nieuwe Iveco Crossways en de huidige MAN's door elkaar gaan rijden op sommige lijnen. Kwam ook omdat lijn 10 en 20 beiden door veolia en connexxion werden gereden. Lijn 20 was in Goes soms gekoppeld aan lijn 132 en lijn 10 was in Middelburg soms gekoppeld aan lijn 65. Lijn 10/20 waren dan misschien in Hulst gekoppeld aan lijn 19 zodat Connexxion ook daar reed.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

regenmaker schreef:
ICE11 schreef:Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Klopt, maar dat betekent waarschijnlijk dat de nieuwe Iveco Crossways en de huidige MAN's door elkaar gaan rijden op sommige lijnen. Kwam ook omdat lijn 10 en 20 beiden door veolia en connexxion werden gereden. Lijn 20 was in Goes soms gekoppeld aan lijn 132 en lijn 10 was in Middelburg soms gekoppeld aan lijn 65. Lijn 10/20 waren dan misschien in Hulst gekoppeld aan lijn 19 zodat Connexxion ook daar reed.
De lijn 19 wordt altijd door Veolia gereden behalve op de vrijdagmiddag dan wordt deze lijn om 13:18 en 14:18 vanuit Hulst naar Breda door Connexxion gereden ter ondersteuning. Ook TCR ondersteund op vrijdagmiddag deze lijn. Zij rijden dan vanuit Terneuzen leeg naar Breda en ondersteunen om 13:28 vanuit Breda. Hoe dat in de nieuwe omlopen zal zijn dat weet ik niet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

datm schreef: De lijn 19 wordt altijd door Veolia gereden behalve op de vrijdagmiddag dan wordt deze lijn om 13:18 en 14:18 vanuit Hulst naar Breda door Connexxion gereden ter ondersteuning. Ook TCR ondersteund op vrijdagmiddag deze lijn. Zij rijden dan vanuit Terneuzen leeg naar Breda en ondersteunen om 13:28 vanuit Breda. Hoe dat in de nieuwe omlopen zal zijn dat weet ik niet.
Veolia rijdt er al niet meer, alleen Veolia materieel rijdt er nog met CXX chauffeurs.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef: Veolia rijdt er al niet meer, alleen Veolia materieel rijdt er nog met CXX chauffeurs.
Maar het dienstrooster is nog hetzelfde als bij Veolia :wink:
datm schreef:
regenmaker schreef:
ICE11 schreef:Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Klopt, maar dat betekent waarschijnlijk dat de nieuwe Iveco Crossways en de huidige MAN's door elkaar gaan rijden op sommige lijnen. Kwam ook omdat lijn 10 en 20 beiden door veolia en connexxion werden gereden. Lijn 20 was in Goes soms gekoppeld aan lijn 132 en lijn 10 was in Middelburg soms gekoppeld aan lijn 65. Lijn 10/20 waren dan misschien in Hulst gekoppeld aan lijn 19 zodat Connexxion ook daar reed.
De lijn 19 wordt altijd door Veolia gereden behalve op de vrijdagmiddag dan wordt deze lijn om 13:18 en 14:18 vanuit Hulst naar Breda door Connexxion gereden ter ondersteuning. Ook TCR ondersteund op vrijdagmiddag deze lijn. Zij rijden dan vanuit Terneuzen leeg naar Breda en ondersteunen om 13:28 vanuit Breda. Hoe dat in de nieuwe omlopen zal zijn dat weet ik niet.
Hoe zit het met de rit van 19:17 tussen Hulst en Breda op Zondag? In de Veoliadienstregeling rijden er 2 propvolle bussen naar Breda.Zelfs een gelede bus levert te weinig zitplaatsen.
Verder vermoed ik dat TCR Brabant lijn 19 gaat rijden op vrijdag,de stalling in Terneuzen van TCR gaat namelijk dicht.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

regenmaker schreef:Veolia rijdt er al niet meer, alleen Veolia materieel rijdt er nog met CXX chauffeurs.
Wat Mr-W al zei de dienstroosters, materieelinzet, stallingen en de dienstregeling is nog precies het zelfde tot 1 maart.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Mr-W schreef:Hoe zit het met de rit van 19:17 tussen Hulst en Breda op Zondag? In de Veoliadienstregeling rijden er 2 propvolle bussen naar Breda.Zelfs een gelede bus levert te weinig zitplaatsen.
Verder vermoed ik dat TCR Brabant lijn 19 gaat rijden op vrijdag,de stalling in Terneuzen van TCR gaat namelijk dicht.
Hoe het zit met de lijn 19 op zondagavond om 19:17 zou ik niet precies weten. Wat ik wel weet is dat TCR de lijn 19 vanaf 1 maart niet meer gaat ondersteunen. Connexxion gaat deze dienst alleen uitvoeren.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Mr-W schreef:
regenmaker schreef: Veolia rijdt er al niet meer, alleen Veolia materieel rijdt er nog met CXX chauffeurs.
Maar het dienstrooster is nog hetzelfde als bij Veolia :wink:
datm schreef:
regenmaker schreef:
ICE11 schreef:Ik heb ook al vaker Veolia op Walcheren (b.v. lijn 65) en de Bevelanden/Schouwen (lijn 132) gezien. Wat gebeurd met deze?
Klopt, maar dat betekent waarschijnlijk dat de nieuwe Iveco Crossways en de huidige MAN's door elkaar gaan rijden op sommige lijnen. Kwam ook omdat lijn 10 en 20 beiden door veolia en connexxion werden gereden. Lijn 20 was in Goes soms gekoppeld aan lijn 132 en lijn 10 was in Middelburg soms gekoppeld aan lijn 65. Lijn 10/20 waren dan misschien in Hulst gekoppeld aan lijn 19 zodat Connexxion ook daar reed.
De lijn 19 wordt altijd door Veolia gereden behalve op de vrijdagmiddag dan wordt deze lijn om 13:18 en 14:18 vanuit Hulst naar Breda door Connexxion gereden ter ondersteuning. Ook TCR ondersteund op vrijdagmiddag deze lijn. Zij rijden dan vanuit Terneuzen leeg naar Breda en ondersteunen om 13:28 vanuit Breda. Hoe dat in de nieuwe omlopen zal zijn dat weet ik niet.
Hoe zit het met de rit van 19:17 tussen Hulst en Breda op Zondag? In de Veoliadienstregeling rijden er 2 propvolle bussen naar Breda.Zelfs een gelede bus levert te weinig zitplaatsen.
Verder vermoed ik dat TCR Brabant lijn 19 gaat rijden op vrijdag,de stalling in Terneuzen van TCR gaat namelijk dicht.
En langere bussen (15m ipv 12m). Ik denk persoonlijk dat CXX zou kunnen overwegen om deze lijn standaard doordeweeks een uursdienst te geven. Er is kennelijk animo genoeg voor en de rit is snel + lang.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

CamilleKreemers schreef:[En langere bussen (15m ipv 12m). Ik denk persoonlijk dat CXX zou kunnen overwegen om deze lijn standaard doordeweeks een uursdienst te geven. Er is kennelijk animo genoeg voor en de rit is snel + lang.
In de spitsuren op maandagochtend, vrijdagmiddag en zondagavond zou Connexxion deze lijn zeker kunnen uitbreiden. Maar op de overige uren zou ik dit absoluut niet doen omdat er dan maar een handje vol mensen gebruik maakt van deze bus (uitzonderingen daargelaten). Sterker nog op de zondagavond rijden er zelfs bussen vanuit Breda als materieel terug naar Hulst. Dit is een dure grap geweest voor Veolia de afgelopen jaren maar zij konden niet anders. Dit was logistiek gezien de enige oplossing.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

datm schreef:
CamilleKreemers schreef:[En langere bussen (15m ipv 12m). Ik denk persoonlijk dat CXX zou kunnen overwegen om deze lijn standaard doordeweeks een uursdienst te geven. Er is kennelijk animo genoeg voor en de rit is snel + lang.
In de spitsuren op maandagochtend, vrijdagmiddag en zondagavond zou Connexxion deze lijn zeker kunnen uitbreiden. Maar op de overige uren zou ik dit absoluut niet doen omdat er dan maar een handje vol mensen gebruik maakt van deze bus (uitzonderingen daargelaten).
Zou het nog aandurven als de provincie Noord Brabant of de gemeente Breda mee gaat betalen.Maar dan is een stop in het centrum van Antwerpen noodzakelijk zodat de verbinding voor Brabant aantrekkelijker wordt.
Jammer dat de provincie Zeeland geen T100 bussen heeft geëist voor lijn 19 en 50,beide lijnen zouden daar profijt van hebben omdat ze grotendeels autowegen en snelwegen gaan.
datm schreef:Sterker nog op de zondagavond rijden er zelfs bussen vanuit Breda als materieel terug naar Hulst. Dit is een dure grap geweest voor Veolia de afgelopen jaren maar zij konden niet anders. Dit was logistiek gezien de enige oplossing.
Waarom reed Veolia Oosterhout/Breda niet een paar ritten op lijn19 ?
Bussen hadden ze genoeg en dan had Veolia op zondagmiddag een uursdienst aan kunnen bieden tussen Breda en Hulst wat voor Brabants winkelpubliek in Antwerpen meer flexibiliteit geeft.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door dennistd »

Als eerste: ik ben compleet niet bekend met het OV in Brabant/Zeeland, maar als ik
Mr-W schreef:Hoe zit het met de rit van 19:17 tussen Hulst en Breda op Zondag? In de Veoliadienstregeling rijden er 2 propvolle bussen naar Breda.Zelfs een gelede bus levert te weinig zitplaatsen.
zie in combinatie met
Mr-W schreef:Jammer dat de provincie Zeeland geen T100 bussen heeft geëist voor lijn 19 en 50
Dan kan ik dat niet helemaal met elkaar rijmen. Als je met tjokvolle bussen rondrijdt wil je juist geen T100-bussen: ze zijn dan wel sneller, maar er mag niemand meer staan.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

Provincie Brabant heeft er voor gekozen om haar belang in lijn 19 af te kopen bij de provincie Zeeland. (Geen idee van bedragen) Hierdoor is de lijn volledig op Zeeland georiënteerd en niet op reizigers uit Brabant. De lijn is voornamelijk in trek bij studenten en je ziet dat dus ook aan de aantallen op vrijdagmiddag en zondagavond. Op de overige momenten kan worden verstaan met een 2 uursdienst.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

CamilleKreemers schreef: En langere bussen (15m ipv 12m).
Wat bedoel je? Komen er langere bussen op lijn 19 of was dat een suggestie van jou?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Dat was een suggestie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten