Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Wow, die is goed gevonden inderdaad. De satelietfoto's zijn niet meer helemaal actueel, er is tegenwoordig inderdaad een verbindingsboog naar twee nieuwe kopsporen bij Avignon TGV zodat er een TER-pendeltrein naar Avignon Centre kan rijden (zoals dat bij Champagne-Ardenne TGV en Reims al langer het geval is).
Ik heb trouwens ook plannen gezien om toch een TER-trein naar TGV Haute Picardie te laten rijden, blijkbaar gaat er bij de SNCF nu toch een lampje branden wat betreft weidestations.
Helemaal correct, Bee! Je mag de volgende plaatsen.
Wat betreft de weidestations. Frankrijk probeert met man en macht de verbindingen tussen stadscentra en de TGV-stations te verbeteren. (naar Franse normen) Hoogfrequente pendeltreinen zijn geen zeldzaamheid, je ziet ze bijvoorbeeld ook in Besançon.
Tegelijkertijd worden er ook steeds nieuwe stations gebouwd die geen aansluiting op spoorlijnen in de omgeving hebben, zoals Meuse TGV en Lorraine TGV, wat als het iets westelijker gebouwd was een soort Duivendrecht in Vandières had kunnen zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
En volgens mij heeft men ook dikke spijt van de locatie van Lorraine TGV. Meuse TGV is trouwens maar een nevenstation, met maar een stuk of tien treinen per dag.
Voor Lorraine TGV zijn er serieuze plannen om het station 10 kilometer naar het westen te verhuizen, naar de kruising met de spoorlijn Metz - Nancy (route van de zeer hoogfrequente MetroLor-dienst), maar het plan zit vast in de altijd efficiënte (kuch) Franse politiek. Overigens zou het bestaande TGV-station omgebouwd moeten worden tot hogesnelheids-goederenstation.
Naast één sneltrein heb je ook nog stoptreinen, en 2/3 treinen per uur in de daluren is voor Franse begrippen (buiten Parijs) een hoge frequentie, op wat universiteits- en TGV- pendels na ga je dat alleen in het noorden, de Elzas en rond Lyon vinden.
Obus schreef:De geweldige Franse politiek! Is die nou beter of slechter dan de Belgische?
De Franse politiek is bang voor het volk en doet daarom niets, de Belgische politiek heeft maling aan het volk maar heeft ruzies tussen en in de verschillende bestuurlijke lagen van zichzelf en kan daarom niets doen. Allebei even treurig, maar het is niet anders.
On-topic: een nieuwe foto zal morgen komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Op de achtergrond zie je de bestaande brug over het Amsterdam-Rijnkanaal van de A1, die is enkele jaren geleden voorzichtig gekromd met een hangconstructie. De hijskranen zijn voor een nieuwe brug waarmee je direct van de A1 naar de A9 kan rijden zonder de scherpe bochten in knooppunt Diemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
1: Waar staat deze bus?
2: Wat is de bestemming op deze bus?
3: Wat is de bestemming van deze bus volgens de dienstregeling?
4: Waarom kunnen de meeste reizigers beter niet de hele rit blijven zitten?
1. Halte Dubbelinckhoek, Enschede
2. Das een lastige, "Hengelo via Enschede CS" volgens mij (er worden onderweg zoveel bestemmingen gefilmd )
3. In principe Hengelo Centraal Station
4. De bus maakt een ronde via Hengelo Noord, reizigers voor Hengelo CS en alles t/m zo'n beetje t/m halte stadskantoor kunnen beter met 9 naar Enschede en daar eventueel doorreizen.
Aking schreef:De foto klopt niet, want de kusttram rijdt niet in Nederland...
De foto klopt gewoon hoor, ik heb alleen de lijnnummers even vervangen door lijn 0. Er ligt trouwens ook geen spoor, dus de kusttram kan het ook niet zijn he :6