Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Raymond »

Ik vond busstation Eindhoven niet heel geweldig schoongemaakt vanmiddag van de sneeuw die toch zaterdag al viel. Op een enkele plek was er wat ruimte vrijgehouden om zonder tocht over de ijsbergen (die vanmorgen nog hoger waren) de oversteek naar de busperrons te maken (die verder wel netjes gedaan waren). Kwalijker is dat het uitstapperron helemaal niet was schoongemaakt en dus een grote ijsbaan was.

Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik merkte het vanochtend ja :')

Scheelt dat er nu vrijwel geen ruk te doen is. Hopelijk is de meeste zooi weer weg als op 5 januari het slachtveld weer geopend wordt.

Uitstapperron heb ik verder niet gemerkt, wij werden meteen op het vertrekperron gelost, ook al duurde het nog ca. 9 minuten voordat de bus zou moeten vertrekken (film was nog niet eens versprongen).
"Een touringcar is geen bus"
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Vandaag stond 1 van de elektrische bussen vlakbij de halte Zuid willemsvaart, komend vanuit het centrum. Van alle plekken die er zijn, was dit wel de meest onhandigste in heel Den Bosch. Dikke file+transferium bussen(waar ik dus in zat) die er omheen moesten in de bocht.
Iemand die weet wat er was?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Storing? Lege accu? Zijn maar een paar gokken, maar ik vermoed dat het een van de twee is. Meest logische lijkt mij storing al weet ik niet bijvoorbeeld de actieradius wordt aangegeven.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Ik heb vandaag wederom aparte bussen gezien op de lijn naar Avans in Breda: een rood-zwarte Scania-bus met het nummer 5033.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Dat is een ex-ebs bus die nu wordt ingezet door tcr.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BR628 »

Michael 1988 schreef:Storing? Lege accu? Zijn maar een paar gokken, maar ik vermoed dat het een van de twee is. Meest logische lijkt mij storing al weet ik niet bijvoorbeeld de actieradius wordt aangegeven.
Tja dat krijg je als zo'n elecbus een jaar stil staat. Want aan de geplande km's per dag per omloop ligt het niet.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik zie op de site van Goed Bezig Bus dat een Dalurendagkaartje met bestemming buiten Brabant 11,00 kost (twee dagkaartjes). Geldt voor lijn 99 nog steeds de uitzondering dat deze op de gehele lijn bij beide vervoerders geldig is? Weet iemand dat toevallig?

En heeft iemand ervaring met de nieuwe lijn 90. Wacht het kleine busje van Schaijk naar Grave op aansluiting mocht de grote bus uit Den Bosch vertraagd zijn? Kunnen die kleine busjes überhaupt worden opgeroepen?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Ik zie op de site van Goed Bezig Bus dat een Dalurendagkaartje met bestemming buiten Brabant 11,00 kost (twee dagkaartjes). Geldt voor lijn 99 nog steeds de uitzondering dat deze op de gehele lijn bij beide vervoerders geldig is? Weet iemand dat toevallig?
Volgens de achterkant van mijn 1e nieuw dagkaartje geldt het €11,00 tarief alleen op lijn 310,400,401 bij ritten die geheel of gedeeltelijk buiten brabants grondgebied vallen. Lijn 99 en lijn 614/214 zijn ze als het goed is voor €5,5 voor het hele traject geldig.
fogeltje schreef:En heeft iemand ervaring met de nieuwe lijn 90. Wacht het kleine busje van Schaijk naar Grave op aansluiting mocht de grote bus uit Den Bosch vertraagd zijn? Kunnen die kleine busjes überhaupt worden opgeroepen?
Geen ervaringen mee,maar als het door een onderaannemer (Van Driel) wordt gereden zou ik er niet op rekenen. Bij TCR heb je meer kans omdat die het OVC systeem van Arriva in hun bus hebben en geen ellendige handhelds 8-) :pos:

Verder zijn heel Brabant breed inclusief Hermes kleine busjes een aandachtspunt. Inhuurchauffeurs weten de routes niet altijd en al helemaal niet hoe infoxx/albatros werkt.Het is mij nog nooit gelukt om een overstap te regelen in een buurtbus of taxibus of vanuit een grote bus naar een kleine bus.
Het route probleem geldt trouwens in mindere mate ook voor gewone chauffeurs bij Hermes,schijnbaar is men niet verplicht om mee te gaan op lijnverkenning :shock: (Ik heb dan vrij, x-jaar geleden reden we die route ook al,ik werk al x jaar bij Hermes,enz.)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Het route probleem geldt trouwens in mindere mate ook voor gewone chauffeurs bij Hermes,schijnbaar is men niet verplicht om mee te gaan op lijnverkenning :shock: (Ik heb dan vrij, x-jaar geleden reden we die route ook al,ik werk al x jaar bij Hermes,enz.)
Ja als ik niet betaald zou krijgen voor de lijnverkenning, dan ga ik ook niet mee hoor. :P
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik heb inmiddels antwoord van zowel Arriva als Breng op Twitter. Arriva kon niks speciaals over lijn 99 vinden dus gingen zij ervan uit dat er geen uitzondering voor geldt, dus buiten Brabant, dus 11 euro. Maar volgens Breng zijn de voorwaarden op lijn 99 niet gewijzigd, dus daar gaat de Arrivatwitter nu ook vanuit. Morgen eerst naar Eindhoven (eventueel via Gemert en Helliemond) en dan met de Volans naar Veghel en vanuit daar met Volans naar Den Bosch en dan met de "nieuwe" 90 naar Grave en verder naar Nijmegen. Misschien dat ik daar nog een rondje lijn 3 Oosterhout meepak, dan heb ik die ook gehad. En dan hopen dat ik niet de reden vergeet waarvoor ik naar Nijmegen wil :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Vanmorgen aparte situatie bij station Breda:

Op het busperron bij perrondeel M stond de Brabantliner zoals gebruikelijk rond 8:35 klaar. Echter, er stond tot op het tijdstip van vertrek: '999 geen dienst' o.i.d. Pas op de vertrektijd zelf paste de chauffeur, die er al even in zat, de tekst aan naar Utrecht CS Busstation Jaarbeurszijde en toen hij al aan het rijden was kwam het lijnnummer 401 tevoorschijn! Te laat, want de bus reed helemaal leeg naar Utrecht :N . Dat gebeurt eigenlijk nooit dus er moet wel iets aan de hand zijn geweest (of de chauffeur kon er niet mee omgaan).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

In sommige bussen wil de computer zichzelf wel eens afmelden. Dan gooit hij simpelweg het chauffeursnummer en de omloop eruit en dan geeft de filmbak automatisch dat 999 Sorry buiten dienst weer. Waarschijnlijk heeft de chauffeur alles net voor vertrek weer ingesteld (nummer, omloop, aanvang juiste rit) en dan duurt het enkele seconden voor de filmbak zich instelt.

Zou de boel zich niet hebben afgemeld, dan zet hij de filmbak vijf of tien minuten voor aanvang van de rit al op de goede bestemming.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Nu zal het niks verbazen, maar in ieder geval zijn de chipkaartlezers in de Citaro's in Tilburg weer eens kapot. Het is voor Arriva maar hopen dat ze niet teveel betalende klanten vervoeren!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

SLToilet schreef:Nu zal het niks verbazen, maar in ieder geval zijn de chipkaartlezers in de Citaro's in Tilburg weer eens kapot.
Allemaal? :D
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

In ieder geval in citaro 775 die om 15:46 bij Universiteit als lijn 2 richting het centrum gaat. Maar de afgelopen week heb ik ze wel meer kapot gezien. In Breda ook, hoewel daar alleen in het niet-oorspronkelijke materieel zoals TCR-bussen.
Laatst gewijzigd door SLToilet op vr 09 jan 2015, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Oh maar dat is wel een bekend probleem hoor. En je kunt het defect (met foto van het apparaat) altijd twitteren naar @Arriva_NL.

Vermeld daar sowieso in: wagenparknummer, plek van Cico, regio (Tilburg dus), lijnnummer, rit, datum en omschrijving van defect. Dan hebben ze de belangrijkste info in ieder geval. Mochten ze meer willen weten, dan laten ze dat wel horen.

Dus bijv. zo:
Bus 777 CiCo bij chauf. defect, lijn Tb4, rit 1055, 9-1.
🍉
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door dennistd »

Bij Syntus was ook een groot deel defect bij aanvang van de nieuwe concessie in Twente. Een probleem van Prodata toevallig?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Het probleem met de kaartlezers in de nieuwe bussen van Arriva is al opgelost. Die werken nou gewoon zoals het hoort.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hans »

Geen idee of het hier al vermeld, maar zag vanmorgen zowel Willy de Kruijff (653) als Van Gerwen (156) aankomen rijden voor Arriva.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Gisteren was mij opgevallen dat de vernieuwde bushalte aan de westzijde van de Vlaszak in Breda geen verhoogd perron kent! Wat ik me afvraag is: is deze situatie tijdelijk en waarvoor is het bedoeld? Heeft het iets te maken met de sloop en nieuwbouw achter de halte (aan de centrumzijde)?

Gisteren zag ik overigens ook een Volans-bus 326 vanaf Bd naar Bijster(ik denk om 12:09) met een Brabantliner-Intouro.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Ze hebben alleen de tegeltjes recht gelegd afgelopen week. De halte is niet vernieuwd.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

De 8101 heeft een flinke lekkage bij de motor, flinke doeken onder de verwarming(?). Leuk riviertje tijdens de rit. Ook ligt de cover van het streeklijnen routeboek geplakt op de grond, apart vandaag :P
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Vandaag een ritje 305 gedaan... In Veghel en Uden hangen nog steeds de oude halteborden. In Oss staan de stadsbushaltes er nog...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ja het vervangen van de halteborden laat echt te wensen over inderdaad. Hier ook in Midden-Brabant. Tenzij alleen de halteborden worden vervangen waar een andere lijn is gaan rijden, dan valt het wel mee.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten