Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Go! Groen OV mikt op concessie Eindhoven
Adviesbureau Balancia staakt na negen jaar haar activiteiten. Eigenaar en oprichter Arjen Jaarsma wil met zijn start-up Go! Groen ov gaan inschrijven op de concessie Eindhoven.
Bron en meer: OVmagazine.nl
Weet iemand toevallig hoe groot de inbreng van de provincie gaat worden in de nieuwe concessie. Gaat de provincie bijvoorbeeld de Brabanthuisstijl eisen en HOV omdopen tot Volans?(Voor de HOV2 lijnen valt er iets voor te zeggen).
Adviesbureau Balancia staakt na negen jaar haar activiteiten. Eigenaar en oprichter Arjen Jaarsma wil met zijn start-up Go! Groen ov gaan inschrijven op de concessie Eindhoven.
Bron en meer: OVmagazine.nl
Weet iemand toevallig hoe groot de inbreng van de provincie gaat worden in de nieuwe concessie. Gaat de provincie bijvoorbeeld de Brabanthuisstijl eisen en HOV omdopen tot Volans?(Voor de HOV2 lijnen valt er iets voor te zeggen).
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 20 jan 2015, 09:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Artikel ingekort wegens auteursrechten
Reden: Artikel ingekort wegens auteursrechten
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Dat is allemaal nog onbekend. Maar reken er maar op dat dit soort zaken 1:1 worden gekopieerd.
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Ben heel benieuwd of ie ook echt inschrijft.
Op dit moment is alleen een Nota van Uitgangspunten bekend. Hierin is nog niet bekend wat de provincie precies gaat eisen.
Op dit moment is alleen een Nota van Uitgangspunten bekend. Hierin is nog niet bekend wat de provincie precies gaat eisen.
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Ik denk eerder dat de bankgarantie nog wel eens een probleem kan worden. Ervaring in het OV heeft ie ook niet, dus ben benieuwd of dit iets wordt. Het zou zomaar de volgende klap voor CXX kunnen worden, het verlies van deze concessie. Al verwacht ik niet dat dat aan Go Groen OV zal gaan worden, als CXX m verliest.
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Ben je per definitie dan OV-ervaring nodig? Ik denk inderdaad dat die bankgarantie een groter probleem wordt dan het ontbreken van OV-ervaring.
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Met positivisme alleen redt je het gewoon niet. Qbuzz is de meest succesvolle nieuwe binnenkomer geweest, maar die hebben topmensen van Cx binnengehaald en opereren onder de paraplu van de NS. Ja, dat is een net wat makkelijker positie.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Nee, je red het niet met positivisme. Echter zou deze man een prachtig plan kunnen maken. Een nieuwkomer zijn wil soms niet zeggen dat je geen goed realistisch plan (dus niet zoals die Spoorknaap uit Roermond bij de Vechtdallijnen.)
Hij zal vast meer resources kunnen gebruiken dan ik heb. Ik was met een kameraad (leeftijd 22 jr) bezig met deze concessie (hij wou inschrijven en het is niet dezelfde als deze persoon). Ik ben alleen gevraagd hem te helpen ermee (klerewerk zeg CAO's kijken en kosten bepalen)
Hij zal vast meer resources kunnen gebruiken dan ik heb. Ik was met een kameraad (leeftijd 22 jr) bezig met deze concessie (hij wou inschrijven en het is niet dezelfde als deze persoon). Ik ben alleen gevraagd hem te helpen ermee (klerewerk zeg CAO's kijken en kosten bepalen)
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Om als vervoersbedrijf mee te kunnen doen moet je een heel team aan vakspecialisten om je heen hebben. Nu maak ik uit het verhaal wel op dat deze meneer daarmee bezig is, maar het kan snel onderschat worden.
Zo uit mijn hoofd heb je iemand nodig die een wagenpark kan beheren, een of meerdere logistiek planner, HR-specialisten, contractbeheer (zeker als je de bussen niet zelf gaat onderhouden en als je dat wel zelf doet heb je een technische afdeling nodig), inkoop, finance. En dan vergeet ik vast nog het een en ander.
Het is niet zoiets als een internet startup, de hoeveelheid activa is hier véél groter dan een server.
Zo uit mijn hoofd heb je iemand nodig die een wagenpark kan beheren, een of meerdere logistiek planner, HR-specialisten, contractbeheer (zeker als je de bussen niet zelf gaat onderhouden en als je dat wel zelf doet heb je een technische afdeling nodig), inkoop, finance. En dan vergeet ik vast nog het een en ander.
Het is niet zoiets als een internet startup, de hoeveelheid activa is hier véél groter dan een server.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Je kan altijd wat consultants inhuren als vakspecialisten, daar heeft EBS hele goede ervaringen mee
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Dit is toch indirect personeel die je ook van de vorige vervoerder kan overnemen?
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Dan moet je wel eerst de aanbesteding gewonnen hebben...
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Waarom toch altijd dat pessimisme, daarmee worden geen bruggen gemaakt.. Het kost veel energie en tijd, maar om vooraf het plan al af te schieten..
Komt wel goed schatje.
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
lekker makkelijk om zo maar wat te roeptoeteren, https://nl.linkedin.com/pub/arjen-jaarsma/20/487/99BR628 schreef:Ervaring in het OV heeft ie ook niet
1-praten met touringcarbedrijven?? ik zou niet weten waarom.Jaarsma praat met geïnteresseerde busleveranciers, touringcarbedrijven en durfinvesteerders.
2-durfinvesteerders, die willen natuurlijk zo snel mogelijk rendement zien voor hun centen. er zal wel flink geknepen worden.
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Ik denk wel dat het lijnennet van Eindhoven een stuk eenvoudiger kan.
Er zijn nu regelmatig nog ritvarianten die anders zijn dan de rest van de dag.
Ik denk daarnaast dat de juiste ondergrens (bijvoorbeeld zoals rest Brabant 8 reizigers per uur) ook wel flink besparen kan.
Er zijn nu regelmatig nog ritvarianten die anders zijn dan de rest van de dag.
Ik denk daarnaast dat de juiste ondergrens (bijvoorbeeld zoals rest Brabant 8 reizigers per uur) ook wel flink besparen kan.
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Echter is het wel zo dat een OV concessie een overheidscontract is. Dat schijnt een stuk betrouwbaarder te zijn dan welk ander contract dan ook. Dus dan zullen investeerders wat meer risico durven nemen dan anders.zone2000 schreef:2-durfinvesteerders, die willen natuurlijk zo snel mogelijk rendement zien voor hun centen. er zal wel flink geknepen worden.
🍉
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Brand los. Wat heel veel is er niet te halen.... alleen voor 10 en 12 zie ik wellicht een combi-optie.CamilleKreemers schreef:Ik denk wel dat het lijnennet van Eindhoven een stuk eenvoudiger kan.
Er zijn nu regelmatig nog ritvarianten die anders zijn dan de rest van de dag.
Maar doe dat dan wel in het SRE 2015 topic. Of de concessietopic van SRE 2017
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Dat is de OVNL-reflex: bij een plan dat ook maar iets afwijkt van wat men gewend is zoeken naar redenen waarom het niet kan en dan vooral ook niet willen denken aan manieren om iets toch mogelijk te maken.Thom91 schreef:Waarom toch altijd dat pessimisme, daarmee worden geen bruggen gemaakt.. Het kost veel energie en tijd, maar om vooraf het plan al af te schieten..
Realisme is goed maar er is een verschil tussen "wordt niets" en "wordt moeilijk".
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Dat heet nou "kritische kanttekeningen plaatsen bij iets", Marlies. Sommige plannen zijn zo dom dat je hoopt dat ze nooit worden uitgevoerd. Helaas is in OV-land de kans op het krijgen van overheidsgeld voor het verwezenlijken van een plan omgekeerd everenredig aan de succesvolheid van de buisnesscase. Ach c'est la vie comme ca.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Nee, dat is het niet. Kritische kanttekeningen plaatsen doe je nadat je een voorstel van alle kanten hebt bekeken, wat er hier vaak gebeurt doe je als je alleen hebt gekeken of je er een gat in kunt schieten.
-
- Berichten: 4383
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Nu kan deze persoon wel een realistisch bod maken met een goed plan. Hij heeft er aldus LinkedIn genoeg verstand van.
Sommige personen hier knallen elk alternatief plan gewoon af.
Sommige personen hier knallen elk alternatief plan gewoon af.
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Met slechts 2 jaar werkervaring als roostermaker (nb ruim 15 jaar geleden) ga je het denk ik heel zwaar krijgen op dat gebied. En diegene die daar wel anno 2015 dagelijks mee bezig zijn zitten allemaal al bij een vervoerder.
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Gemiddeld gesproken is 1 van de eisen dat je ervaring moet hebben in het (openbaar) vervoer. Door middel van het betrekken van deze bedrijven kan je hun 'ervaring' ge/mis-bruiken.zone2000 schreef:1-praten met touringcarbedrijven?? ik zou niet weten waarom.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Er zijn nog wel voldoende adviseurs in het veld die dit kunnen. Belangrijkste is wel dat je plansoftware (hastus) moet hebben die de Nederlandse cao ed bevat en dat is denk ik lastiger (en duurder) dan de persoon.BR628 schreef:Met slechts 2 jaar werkervaring als roostermaker (nb ruim 15 jaar geleden) ga je het denk ik heel zwaar krijgen op dat gebied. En diegene die daar wel anno 2015 dagelijks mee bezig zijn zitten allemaal al bij een vervoerder.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Go! Groen ov mikt op concessie Eindhoven
Je bent niet verplicht plansoftware te gebruiken natuurlijk. Het kan ook met ouderwets handwerk, hoewel hier dan wellicht niet altijd het beste/optimaalste resultaat uit zal komen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten