Mag ik even kwijt #169

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Aking »

Tenzij je een warme kersenpit fetish hebt, dan lijkt het me redelijk de hemel *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Hainje »

Vraag mij sowieso af of bacteriën wel overleven in een magnetron.
🍉
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Karl »

Eh, je moet het zien als een kruik
. Wel veiliger want er kan geen kokend water lekken.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Suus »

Ik heb mij wel eens laten vertellen dat als je huishouddoekjes twee minuten op maximaal volume in de magnetron opwarmt dat bijna alle ziektekiemen dood zijn. Maar dan weer die doekjes op de schaal te leggen waar ook het eten op komt (zoals een broodje bapao), ik weet het niet. Vooral omdat ik dus niet weet of het verhaal waar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Daniel »

Bee schreef:op maximaal volume in de magnetron
Maakt jouw magnetron nou zo´n herrie of bedoel je vermogen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door marvinkok »

Wel te merken dat de dames tegenwoordig in de meerderheid zijn hier in huis (2-1)... Zojuist een wasmachine vol roze en rode was gedraaid :') (Ja alles hoorde roze en rood te zijn en niet wit wat roze is geworden :wink: )
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:
Bee schreef:op maximaal volume in de magnetron
Maakt jouw magnetron nou zo´n herrie of bedoel je vermogen :mrgreen:
Hahaha _O-
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Michael »

Straks maar eens met het CBR aan de telefoon gaan hangen. Heb nog steeds de uitslag van mijn keuring niet gehad. Maar ondertussen verloopt mijn rijbewijs wel over 12 dagen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Fles »

Ga je toch lekker met de bus naar de Mac joh kan jou t schelen :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Hainje »

Afbeelding
🍉
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Michael »

Fles schreef:Ga je toch lekker met de bus naar de Mac joh kan jou t schelen :P
Ik heb ook wel eens de auto voor andere dingen nodig. Maar heb het CBR net gebeld. en die hebben het keuringsrapport nog steeds niet ontvangen. Dus ik wil bureau rijbewijskeuringen bellen, zijn die alleen bereikbaar tussen 9:00 en 12:00. Stelle ****ambtenaren
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door ODRAIL »

Dus dat wordt morgen weer bellen :wink: . Waneer ben je begonnen met je aanvraag?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Michael »

Op 14 oktober.

even een ander vraagje: Als je rijbewijs verlopen is en je verlengt hem iets later moet je dan opnieuw examen doen? Aangezien ik niet verwacht dat ik voor 1 februari de uitslag heb.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door AppleMoose »

Boete voor rijden met verlopen rijbewijs
Is uw rijbewijs verlopen, dan mag u niet autorijden tot u het nieuwe rijbewijs heeft. U kunt een boete krijgen als de politie u aanhoudt en u geen geldig rijbewijs kunt laten zien. De hoogte van deze boete vindt u in de Boetebase van het Openbaar Ministerie (OM).

Verlopen rijbewijs en opnieuw afrijden
Als uw rijbewijs is verlopen hoeft u niet opnieuw af te rijden. Behalve als u in het bezit bent van een rijbewijs dat voor 1 juli 1985 is verlopen. Dan is dit wel nodig.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... engen.html
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Michael »

Okee dank je
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door JWM »

Zijn er eigenlijk forumleden die geen rijbewijs hebben omdat ze daar bijvoorbeeld de noodzaak niet zo van inzien? Op een OV-forum moeten er toch wat tussen zitten :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Suus »

Ik heb nooit de moeite genomen een rijbewijs te halen en ik ben in mijn vriendenkring niet de enige. Er zitten overigens ook vrienden tussen die wel een rijbewijs hebben maar al jarenlang geen auto meer hebben gereden. Ze hebben geen auto (weten ook niet waar ze die kwijt moeten) en kunnen overal waar ze moeten zijn met de fiets of trein komen. Ik heb ook het idee dat dit een steeds breder geaccepteerd idee is geworden in Amsterdam.

Een vriendin zei vorige week nog: "Ik moet in april naar een bruiloft in Bilzen (in België). Ik ga nooit met de auto en nu ook niet, desnoods ga ik met de taxi vanaf Maastricht."
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door marvinkok »

Er was laatst sowieso in het nieuws dat jongeren steeds minder snel hun rijbewijs halen. Al zal dat percentage in de Randstad uiteraard hoger liggen dan in de landelijke gebieden met een uitgekleder OV. Ik heb zelf kort na mijn 18e ook mijn rijbewijs gehaald, maar dat had ook met mijn bijbaantje te maken. Sinds kort staat er zelfs een tweede auto hier voor de deur, met een kleine op stap in een Ford Ka kan, maar is niet ideaal :wink: Daarnaast rijdt er nog geen OV als ik vroege dienst heb, dan ben ik zelf vaak de eerste busrit (A)
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door isadora »

JWM schreef:Zijn er eigenlijk forumleden die geen rijbewijs hebben omdat ze daar bijvoorbeeld de noodzaak niet zo van inzien? Op een OV-forum moeten er toch wat tussen zitten :)
Ik.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Ik ben toch wel erg blij met mijn rijbewijs overigens..
Komt wel goed schatje.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door waldo79 »

Zeker is het maatschappelijk geaccepteerd om geen auto te hebben.
Ik heb op mijn 19e mijn rijbewijs gehaald, bijna 16 jaar geleden alweer. Dik 9 jaar met auto's van mijn ouders gereden tot ik in 2008 een eigen auto kocht.

In principe voor de dagelijkse dingen nu geen auto nodig, maar het was toch verrekte handig:
*voor mijn baan in Rosmalen (2008-2010), waarbij het OV een reistijd van 1.30 uur opleverde; het gevolg van 2 keer moeten overstappen met één overstap van 30 minuten bij een halfuursdienst te Ht :') Auto circa 0.40-0.45 uur.
*voor mijn baan in Jaarsveld (gemeente Lopik), waarbij het OV een reistijd van 2.05 uur opleverde en dan zat het kantoor nog relatief dichtbij een bushalte van lijn 195/295. Het omreizen via Ut veroorzaakte de lange reistijd. Auto circa 0.40 uur.
Nadeel van de auto is dat als je zonder werk zit, dat ding een behoorlijk gat in je budget slaat.

Sinds ik mijn VDU heb omgezet in een Weekend Vrij-abonnement doe ik veel vrijetijdsreizen per trein, maar daar plan ik netjes om de vele werkzaamheden heen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ardan »

Ik heb in 2010 aardig wat lessen gehad (15-20) maar het werd me op een gegeven moment te duur allemaal. Vooral de examens kosten behoorlijk wat. En echt nodig heb ik hem toch niet, red me prima met de benenwagen, fiets of OV. Dit jaar wil ik het echter wel gaan afmaken :)
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door waldo79 »

Met lessen was ik bepaald niet de vlotste leerling. Heb pas na ruim 40 lessen het examen aangevraagd, maar wel in één keer geslaagd. Ik merk wel dat als ik in een slecht humeur ben, dat ik dan wat steken laat vallen :lol:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Michael »

Ik heb zelf geen eigen auto. Ik rij altijd met de auto van mijn moeder. Als ik met de auto ga naar het werk is dat altijd alleen als ik in de avond moet werken aangezien ik me anders bont en blauw betaal aan parkeerkosten. er ligt wel een woonwijk vlak buiten het Centrum van Breda waar je gratis kan parkeren. Daar wil ik hem ook nog wel eens wegzetten. Ik heb zelf mijn rijbewijs van mijn moeder gehad. En zou op zich ook wel zonder auto kunnen. Ik doe zelf ook veel met het openbaar vervoer of soms de fiets. Maar een rijbewijs hebben kan op sommige momenten best handig zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ardan »

marvinkok schreef:Al zal dat percentage in de Randstad uiteraard hoger liggen dan in de landelijke gebieden met een uitgekleder OV.
Ik merk bij mijn Achterhoekse vrienden dat zij het een beetje raar vinden dat ik niet meteen na mijn 18e voor mijn rijbewijs ben gegaan (alsof het een statussymbool is ook..). Wel is het zo dat een auto in die regio's echt van nut is, zoals je zegt door minder of geen OV bij huis. Ik heb alles wat ik wil op loopafstand :)
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten