Het grote computertopic! #15

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Joh STF, pleur die hele computer in een doos, stuur hem naar de fabrikant met een briefje DOET HET NIET, REPAREREN ONDER GARANTIE GRAAG maar dan in het Frans en ga lekker het gras maaien ofzo :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Ik zocht mijn quote van eerder want ik ben er nog steeds van overtuigd dat je gewoon iets niet goed doet met die apparaten. Statistisch gezien is het gewoon niet mogelijk om zoveel gezeik met computers binnen zo'n korte tijd te hebben.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Bee schreef:Joh STF, pleur die hele computer in een doos, stuur hem naar de fabrikant met een briefje DOET HET NIET, REPAREREN ONDER GARANTIE GRAAG maar dan in het Frans en ga lekker het gras maaien ofzo :')
In het Frans? Op een of twee onderdelen na komt alles uit Nederland hoor (Norrod, CD-Romland, Informatique en eentje waarvan de naam me even zo snel niet te binnen schiet), in Luxemburg is alles zo extreem duur en een zeer karig assortiment.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

deadlock schreef:Ik zocht mijn quote van eerder want ik ben er nog steeds van overtuigd dat je gewoon iets niet goed doet met die apparaten. Statistisch gezien is het gewoon niet mogelijk om zoveel gezeik met computers binnen zo'n korte tijd te hebben.
Ik begrijp er ook gewoon helemaal niets van en kan er zo langzamerhand echt niet meer tegen dat ik Jan en alleman met zijn/haar computerproblemen help, iedereen altijd reuze tevreden is met mijn hulp (ik kreeg vanmiddag toevallig nog een mailtje van iemand dat ze me nogmaals voor m'n computerhulp wilden bedanken, dat ie het weer zo perfect doet) maar met mijn eigen spullen altijd ellende heb. De andere computers hier in het huis en op het werk doen het eigenlijk altijd prima, terwijl ook die door mij in elkaar gezet en geïnstalleerd zijn.
Ik heb ooit lang geleden een computer gehad die vrij probleemloos werkte maar daarvoor en daarna altijd tamelijk veel ellende met mijn eigen computers...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Zo hij draait weer (voor hoe lang weet ik niet), toch de Windows 8 schijf maar eens in de computer op kantoor gehangen die ik nog nooit S.M.A.R.T. foutmeldingen heb zien geven, nu dus echter wel; direct bij het aanzetten sloeg de BIOS alarm.
Kennelijk is de harde schijf dit maal daadwerkelijk defect, de voorgaande exemplaren waren volgens mij helemaal niet defect want uitsluitend mijn computer gaf dan die melding. Dit betreft toevallig een harde schijf welke gewoon bij de lokale computerzaak hier vandaan komt, ik mag hopen dat de bedrijfsleider morgen aanwezig is want van de kassabon klopt namelijk niets meer; het originele artikel is dacht ik van Western Digital, terwijl het onderhand eentje van Toshiba betreft en tussendoor van Seagate was.
Wel een beetje vreemd dat Windows 7 daardoor ook vrijwel niet wilde draaien, betreft toch een andere schijf.
In ieder geval er nu maar een Kingston SSD in gezet, wellicht dat die een langer leven heeft.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Nieuwe Outlook for Mac op mijn Hipsterbook gezet.
Gewoon 20711 e-mails ophalen :')

Duurt lang..
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

Je bedoelt die versie uit 2011 :p
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Je bedoelt die versie uit 2011 :p
Nee. http://tweakers.net/nieuws/99387/micros ... r-mac.html
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Dinsdag een leuk klusje bij een eetcafé in Zwolle. Zin in. Videocamera's beschikbaar maken voor de buitenwereld (Y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

deadlock schreef:
webguy schreef:Je bedoelt die versie uit 2011 :p
Nee. http://tweakers.net/nieuws/99387/micros ... r-mac.html
Ja die ja, zag het vandaag pas in Office 365 :P
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Kutoffice365.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Kan je meldingen bij Mijn NS ook wegklikken als in "begrepen, I got it"? De lijst met meldingen op de voorpagina van Mijn NS wordt steeds langer terwijl ik sommige niet echt meer relevant vind. Die vooraankondiging voor de contractverlenging per 1 februari 2014, dat weet ik nu wel namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Wat is de nieuwe router voor het kampeerder-netwerk een ontzettend uitgebreid ding zeg, er is zo veel mogelijk dat je bijna door de bomen het bos niet meer ziet. Nou ja in grote lijnen staat alles nu wel naar wens ingesteld geloof ik.
De meeste functies hebben we helemaal niet nodig.
De vorige router was ook voor de klein-zakelijke markt bedoeld, was drie keer zo duur maar had wel tien keer zo weinig mogelijkheden dan deze nieuwe.

Tijdens het testen van die nieuwe router kwam ik er alleen achter dat mijn computer nu een defecte WiFi-antenne blijkt te hebben, de linker werkt nog maar de rechter niet meer. De hardware zal ook eens een week niet defect raken...
Het schijnt volgens internet echter een bekend probleem te zijn bij dat type antenne.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Kan je meldingen bij Mijn NS ook wegklikken als in "begrepen, I got it"?
Volgens mij niet. Ik weet ondertussen ook wel wat de kaartservicecode is voor de chipkaart die ik ondertussen niet meer gebruik :P

Andere MijnNS-vraag: kan je een bepaalde OVC op default zetten bij de reishistorie of moet je dan echt alle andere kaarten verwijderen? Ik moet nu heel de tijd m´n huidige kaart in het dropdowntje selecteren voor ik iets zie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Roelof88 »

Freek schreef:Als ik met de mousepad werk verschijnt soms 'opeens' aan de rechtkant van het scherm een windows 8 menu en gelijktijdig linksonderin een klokje. Vrij irritant, blijkbaar veeg ik verkeerd over de mousepad. Iemand een idee of en zo ja waar ik kan uitschakelen dat het menu verschijnt?
De "charms" krijg je als je met de muisaanwijzer naar de rechterbovenhoek of rechteronderhoek wijst. Je kunt de rechterbovenhoek uitschakelen. Ga naar start en typ in "hoeken en randen". Je krijg dan rechts een zoekbalk waarin staat "instellingen voor hoeken en randen". Klik daarop. Dan zie je staan "Hoeknavigatie". Vink dan "De charms weergeven als ik naar de rechterbovenhoek wijs" uit. Je kunt dan nog wel bij de "charms" komen via de rechteronderhoek.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door isadora »

Klinkt heel simpel, en erg gebruiksvriendelijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Roelof88 »

En dan is dit nog de simpelste door gewoon een zoekterm in start te gooien (dan moet je de juiste zoekterm wel weten natuurlijk). De officiële weg is: Ga naar de charms --> instellingen --> pc instellingen wijzigen --> pc & apparaten --> hoeken en randen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Pff ... zit al de gehele middag een internetpagina in elkaar te sleutelen met het programma "Web Creator Pro 6". Maargoed de eerste pagina is bijna af. Nu nog vijf (of vier) te gaan.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Eindelijk, Lollipop voor mijn SGS5 *O*
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Ik heb een uurtje geleden maar eens de probeerversie van Windows 10 op mijn laptop geïnstalleerd, afgezien van het weer teruggekeerde startmenu heb ik tot op heden geen grote verschillen kunnen ontdekken tussen Windows 8.1 en 10.
Dat het accu-symbool in de taakbalk voortaan liggend i.p.v. staand is afgebeeld lijkt me geen wereldschokkend nieuws? :lol:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

De grootste verschillen zitten natuurlijk onder water. En je hebt er nu heel veel bugs bijgekregen (y)
Welk buildnummer staat er rechtsonderin als je je bureaublad voor je hebt? Bij 9879 beginnen er pas echt leuke dingen te gebeuren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Nummer 9926 stond er volgens mij, ik heb het er net weer afgehaald omdat er uiteraard nog te veel aan mankeert, o.a. qua energieverbruik; ik heb mijn laptop-accu nog nooit in zo'n hoog tempo leeg getrokken zien worden.

Ik wilde het gewoon even gezien en geprobeerd hebben.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Hmm, ff kijken of ik mijn build dan ook kan updaten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Ja maar als je hem al hebt geïnstalleerd dan moet het via Windows Update.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten