Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 14:32
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Voor de verbinding IJmuiden-Haarlem Centrum kan je toch ook gewoon de eindpunten van lijn 73 en 75 omwisselen. Dus 73: Uitgeest-Haarlem NS en 75:IJmuiden-Schalkwijk. Voor mensen boven het kanaal is een busverbinding met het Schalkwijk toch niet interessant, voor mensen uit Velsen wel enigszins. En Velserbroek behoudt z'n verbinding met Schalkwijk dmv lijn 3.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dan heb een R net lijn als stadsdienst, lijkt mij niet handig.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het is maar een kleurtje voor de bus, de doelstellingen waren toch al erg schimmig... Moet kunnen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Je zou lijn 3 dus in z'n geheel kunnen behouden, zodat de 73 wat haltes kan overslaan als zijnde 373. De tak van station Haarlem naar Schalkwijk zou dan een stadslijn kunnen worden (lijn 5???) en bijv. Koppelen aan lijn 81 zodat ze vanuit Zandvoort een rechtstreekse verbinding hebben naar het centrum.
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wie wordt de nieuwe vervoerder?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Weet jij het?
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
De Provincie zou wel eens een persberichtje mogen uitgeven. Het zou half december zijn. We werden toen na een weekje via via met een tweet halfofficieel op de hoogte gebracht dat het 13 januari zou worden. :? En nu blijft het weer stil.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik kan me van connexxion een hele andere datum herinderen. Zal morgen is informeren.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
20ste als het goed is.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik weet alleen wie het vrijwel zeker niet wordt: EBS. Zij hadden puur en alleen de concessie Waterland genomen om daarna te proberen de brug te slaan naar Amsterdam. Sinds zij erachter kwamen dat de GVB de concessie weer onderhands gegund werd, willen zij eigenlijk af van concessiegebied Waterland omdat ze niet gerekend hadden op deze financiële domper.CamilleKreemers schreef:Wie wordt de nieuwe vervoerder?
Laatst gewijzigd door SLToilet op ma 19 jan 2015, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Waarom hebben ze dan ingeschreven?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik ben benieuwd naar de bron hiervan, ik vind het eerlijk gezegd nogal een aanname om te denken dat je 'even' Waterland neemt om dan ook maar het vervoer in de hoofdstad over te kunnen nemen... En sowieso, ingeschreven is ingeschreven, kan een vervoerder zich na een gunning eigenlijk nog terugtrekken?SLToilet schreef:Ik weet alleen wie het niet wordt: EBS. Zij hadden puur en alleen de concessie Waterland genomen om daarna te proberen de brug te slaan naar Amsterdam. Sinds zij erachter kwamen dat de GVB de concessie weer onderhands gegund werd, willen zij eigenlijk af van concessiegebied Waterland omdat ze niet gerekend hadden op deze financiële domper.CamilleKreemers schreef:Wie wordt de nieuwe vervoerder?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat EBS de concessie Waterland wilde om alvast een gebied te hebben om daarna te proberen Amsterdam te "krijgen" vind ik niet heel onlogisch.
Maar dat ze nu van Waterland af willen en daardoor (?) niet Haarlem-IJmond winnen, klinkt heel ongeloofwaardig.
Maar dat ze nu van Waterland af willen en daardoor (?) niet Haarlem-IJmond winnen, klinkt heel ongeloofwaardig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het is een bewering van een docent van mij. Er zit wel logica in maar het is geen hard bewijs.Thom69 schreef:Ik ben benieuwd naar de bron hiervan, ik vind het eerlijk gezegd nogal een aanname om te denken dat je 'even' Waterland neemt om dan ook maar het vervoer in de hoofdstad over te kunnen nemen... En sowieso, ingeschreven is ingeschreven, kan een vervoerder zich na een gunning eigenlijk nog terugtrekken?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Na een gunning wordt er wel eens teruggetrokken ....Thom69 schreef:Ik ben benieuwd naar de bron hiervan, ik vind het eerlijk gezegd nogal een aanname om te denken dat je 'even' Waterland neemt om dan ook maar het vervoer in de hoofdstad over te kunnen nemen... En sowieso, ingeschreven is ingeschreven, kan een vervoerder zich na een gunning eigenlijk nog terugtrekken?
Een voorbeeld .... de concessie Brabant (niet de huidige maar de vorige) .... daar had Connexxion ingeschreven en zich later teruggetrokken.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
In het bestek van aanbestedingen staat tegenwoordig een "gestandhoudingstermijn" van meestal 6 maanden. Dat betekent dat je ingediende bod nog 6 maanden na inlevering geldt.
Wat EBS betreft: ik kan de bewering van die docent naar het rijk der fabelen verwijzen. EBS gaat echt geen tienduizenden euro's uitgeven aan een aanbesteding om dan vervolgens een niet-serieus bod te doen.
Wat EBS betreft: ik kan de bewering van die docent naar het rijk der fabelen verwijzen. EBS gaat echt geen tienduizenden euro's uitgeven aan een aanbesteding om dan vervolgens een niet-serieus bod te doen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Sowieso, ik moet de eerste docent nog tegenkomen die écht verstand heeft van OV. En dan met name de interne bedrijfsvoering van een OV bedrijf. Zelfs als het een docent OV is op de opleiding Verkeerskunde zie ik niet de mogelijkheid dat deze persoon deze informatie kan weten.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Nee, maar ik heb sowieso het idee dat veel OV-deskundigen zich hebben laten lijden door het het gelul van de Waterlandse wethouder. Maar goed, het is zoals het zal zijn. We horen het eerdaags en wat er voor de rest gebeurd is off-topic.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Mwah het is nogal logisch dat het bod van EBS serieus is. Als je stilletjes uit Nederland wilt vertrekken waarom zou je dan ook maar enige minuut steken in het schrijven van een bod voor Haarlem-IJmond?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het is een gerucht dat de ronde doet sinds de inschrijving van EBS op de Nederlandse markt. Los van de vraag of het waar is, is het ook geen verstandige intentie van een vervoerder. Stadsvervoer in Nederland is een politiek gevoelig iets, en bovendien valt er niet echt veel op te verdienen. De concessie Waterland was altijd rendabeler dan de concessie Amsterdam-stad bijvoorbeeld. Dat is natuurlijk de laatste jaren wel veranderd.SLToilet schreef:Het is een bewering van een docent van mij. Er zit wel logica in maar het is geen hard bewijs.Thom69 schreef:Ik ben benieuwd naar de bron hiervan, ik vind het eerlijk gezegd nogal een aanname om te denken dat je 'even' Waterland neemt om dan ook maar het vervoer in de hoofdstad over te kunnen nemen... En sowieso, ingeschreven is ingeschreven, kan een vervoerder zich na een gunning eigenlijk nog terugtrekken?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Connexxion wint van Syntus na loting: Via Blendle: Bus-loting van 320 miljoen - https://blendle.com/i/de-volkskrant/bus ... 5/r/sh-app.
Syntus lag eerst voor maar na aanvullende vragen kwam Connexxion op gelijke hoogte.
Syntus lag eerst voor maar na aanvullende vragen kwam Connexxion op gelijke hoogte.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Zal het voor Connexxion nog verplicht zijn om nieuwe bussen aan te schaffen? Buiten OV-Regio IJsselmond hebben ze sinds 2011 geen nieuwe bussen meer aangeschaft.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ze hebben nu voor Zeeland ook nieuwe bussen aangeschaft, alleen die rijden nu nog niet.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Een klus van 320 miljoen wordt door een loting toegewezen?Edwin schreef:Connexxion wint van Syntus na loting: Via Blendle: Bus-loting van 320 miljoen - https://blendle.com/i/de-volkskrant/bus ... 5/r/sh-app.
Syntus lag eerst voor maar na aanvullende vragen kwam Connexxion op gelijke hoogte.
Ben benieuwd of Syntus hiermee akkoord gaat. Aangezien ze al op zoveel concessies hebben ingeschreven en niet hebben gewonnen...
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Als de beoordeling correct is verlopen en op voorhand vaststond dat er bij een gelijke stand geloot zou worden heeft Syntus dat maar te slikken. Hierover zeuren pas nadat het lot niet gunstig gestemd was zou een beetje jammer zijn.
Bizar om een miljoenencontract uiteindelijk te verloten is het wel en ik dat het laatste woord er nog niet over gezegd is, want de Volkskrant is eerder dan het hosanna-persbericht van de provincie. Wie heeft daar belang bij?
Bizar om een miljoenencontract uiteindelijk te verloten is het wel en ik dat het laatste woord er nog niet over gezegd is, want de Volkskrant is eerder dan het hosanna-persbericht van de provincie. Wie heeft daar belang bij?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten