Invullen routeparameter

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Invullen routeparameter

Bericht door Suus »

Op veler verzoek een speciaal topic over de routeparamater.

Wat is de routeparameter?
De routeparameter is een nieuwe toevoeging aan de infobox LijnInfo. Het wordt aan een pagina over een bus/tram/metro/zweeftapijtlijn toegevoegd als route=AAA - BBB. Er kunnen geen wikilinks gebruikt worden. Het bijzondere aan deze parameter is dat deze niet op de pagina getoond wordt maar alleen wordt gebruikt voor een nieuwe toevoeging aan onze wiki, automatisch gemaakte tabellen met lijnoverzichten. Door de komst van deze tabellen neemt de hoeveelheid onderhoud aan (bus)stationpagina's significant af én wordt consistent dezelfde informatie getoond op alle pagina's.

Een belangrijke discussie die nu is ontstaan, is hoe deze parameter het beste ingevuld kan worden. Hieronder een overzicht van de reeds geplaatste berichten hierover in andere discussies:
Roelof88 schreef:
Daniel schreef:Dan doel je op een automatisch lijstje o.i.d. op basis van de infoboxen neem ik aan? Dat bladert immers wat makkelijker dan de categorie Buslijnen met z'n ruim 2.100 pagina's.
En dan kun je zo'n soort tabel op de hoofdpagina zetten: [wiki]Gebruiker:Roelof88/Tabel[/wiki] (deze zou dan nog verder opgesplitst moeten worden zodat er per lijn een pagina is). Maar zulke tabellen zijn pas echt goed als de routeparameter bij alle huidige lijnen is ingevuld. Dat heeft dus wat mij betreft de hoogste prioriteit.

Hier een voorbeeld van hoe je ook de lijnen op stationspagina's kunt automatiseren: [wiki]Gebruiker:Roelof88/Apeldoorn[/wiki]
regenmaker schreef:
Roelof88 schreef:Maar zulke tabellen zijn pas echt goed als de routeparameter bij alle huidige lijnen is ingevuld. Dat heeft dus wat mij betreft de hoogste prioriteit.
Wat voorn routeparameter heb je het over?
Meltrain schreef:Ik ben inmiddels ook begonnen met de het toevoegen van de parameter "route=" aan de infobox.
Maar bij Lijn 2 Rotterdam, Keizerswaard - Charlois, wordt dat dan
Rotterdam: Keizerswaard - IJsselmonde - Station Lombardijen - Randweg - Maashaven - Charlois
?
Roelof88 schreef:
regenmaker schreef:Wat voorn routeparameter heb je het over?
Dan moet je even dit topic lezen: viewtopic.php?f=29&t=11322. Zie ook de automatische tabel die ik voor de grensoverschrijdende buslijnen heb gemaakt: Grensoverschrijdend openbaar vervoer (hier heb ik bij alle lijnen de routeparameter aan de LijnInfobox toegevoegd).

@huibe
Ja de tabel is ook geschikt voor haltes en busstations. De code kan, nadat deze geschikt is gemaakt voor de routeparameter, in een sjabloon worden gegoten zodat het nog gemakkelijker aan artikelen toegevoegd kan worden.
huibe schreef:Ik zet bij stadsdiensten de plaats in bold. Daarnaast probeer ik het aantal plaatsen/wijken tot ongeveer 5 te beperken. Anders gaan we twee of drie regels krijgen.
regenmaker schreef:Net vanavond de gehele concessie Zeeland van routeparameters voorzien. :wink:
Meltrain schreef:Moet bij RouteRijStation nu ook nog extra de plaatsnaam worden ingevuld?
Het is dat ik net Lijn 300 Groningen Centraal Station - Klazienaveen Centrum nog even bekeek, maar anders was dat dus niet bekend. :?

Edit: ik zie nu dat je dat ergens ertussen hebt gezet in je bericht op de vorige pagina, maar niet in de voorbeelden hebt aangepast.
Overigens: de tweede keer dat er RouteRijStation staat, moet dat RouteRijPlaats zijn. :wink:

En we moeten nog een eenduidige afspraak maken wat we bij stadslijnen invullen bij de routeparameter!
regenmaker schreef:
Meltrain schreef:En we moeten nog een eenduidige afspraak maken wat we bij stadslijnen invullen bij de routeparameter!
Ik heb bij stadsdiensten het volgende gedaan:
Middelburg: Station - ROC Tromboneweg

Code: Selecteer alles

|route='''Middelburg:''' Station - ROC Tromboneweg
Dus eigenlijk bij stadsdiensten de stad dikgedrukt gemaakt. Daarna de stations/wijken erachter toegevoegd. In dit geval stopt die alleen bij het ROC dus de naam van ROC gepakt.

Dus voor Nijmegen wordt dit bijvoorbeeld:
Nijmegen: Centraal Station - Heyendaal - Aldenhof - Station Dukenburg

Als de stadsdienst buiten de plaats komt kan je het volgende doen:
Apeldoorn: Station - Centrum - Zevenhuizen - Teuge - Twello

De plaatsen erbuiten schuingedrukt maken.

En Roelof er moet nog iets worden gevonden voor de nieuwe dienstregeling.
Want anders moet je voor de ingang van de nieuwe dienstregeling alles van RouteRij naar PlaatsRouteRij/StationRouteRij veranderen want als je niet met RouteRij begint komen ze al in het overzicht.
Meltrain schreef:
regenmaker schreef: Als de stadsdienst buiten de plaats komt kan je het volgende doen:
Apeldoorn: Station - Centrum - Zevenhuizen - Teuge - Twello

De plaatsen erbuiten schuingedrukt maken.
Voor Lijn 24 Rotterdam De Esch - Vlaardingen Holy wordt dat dan bijvoorbeeld:
Rotterdam: De Esch - Station Blaak - Beurs - Rotterdam Centraal - Middellandstraat - Marconiplein - Station Schiedam Centrum - Vlaardingen Holy
?

Maar wat moeten we met een lijn als Lijn 183 Rotterdam, Zuidplein - Kralingse Zoom? :?
Ik heb hem op zowel de concessiepagina als (bus)stationspagina's "omschreven" als:
Rotterdam Zuidplein - Slinge - Portland - Carnisselande - Barendrecht - Station Lombardijen - Keizerswaard - Oud-IJsselmonde - Rotterdam Kralingse Zoom
Dit valt echter niet handig met bovenstaande systeem te combineren.
regenmaker schreef:Ja dat eerste zou zo wel kunnen, die laatste is weer zo'n uitzondering. Die zou ik inderdaad noemen: Rotterdam ... - ... - Barendrecht - ... - Rotterdam ... Zoals je nu op de concessiepagina hebt. Zodat duidelijk is dat begin en eindpunt wel in Rotterdam liggen, maar dat die daartussen de plaats uitgaat. Misschien wat er buiten de plaats ligt schuingedrukt maken?
Meltrain schreef:In overleg met Bee ben ik op het volgende gekomen: Rotterdam Zuidplein - Portland - Barendrecht - R'dam Keizerswaard - R'dam Kralingse Zoom.
Het is een combinatie van stads- en streeklijn, dus niet heel vaak voorkomend.
Schuin- en vetgedrukt is dan wat mij betreft ook niet echt nodig.
Bee schreef:Ik denk dat je in agglomeraties ook niet te hard moet vasthouden aan stadsgrenzen.

Zo zou ik voor tramlijn 9 in Amsterdam voor Amsterdam Centraal Station - Rembrandtplein - Artis - Linnaeusstraat - Middenweg - Diemen Sniep kiezen. Alhoewel Diemen niet in Amsterdam ligt, is ook zonder allerlei opmaak wel duidelijk wat het eindpunt is. Voor buslijn 44 zou ik zelf kiezen voor Amsterdam Station Bijlmer ArenA - Station Diemen Zuid - Diemen Noord.

Ik wordt ook een beetje priegel van teveel opmaak, de context is zonder opmaak meestal ook wel duidelijk. Wat denk ik meer risico is dat men bij streekbussen als eindpunten plaatsen noemt zonder aan te geven wat het eindpunt is. Zeker in grotere plaatsen waar streekbussen meerdere eindpunten kunnen hebben is dat verwarrend.
huibe schreef:In de route moeten juist niet de eindpunten worden genoemd, maar alleen plaatsen. Bij stads lijnen is juist makkelijk met de plaatsnaam vetgedrukt om zo het verschil met streeklijnen aan te geven. En ja die agglo lijnen.... Op goed inzicht.
Bee schreef:Soms zijn eindpunten bij streeklijnen onvermijdelijk. Want ik kan bij een streekbus de route Amsterdam - Muiden - Almere invullen, maar er zijn drie buslijnen tussen Almere en Amsterdam met verschillende eindpunten in Amsterdam en Almere. :wink:
huibe schreef:Maar hoever wil je dan gaan als er hypothetisch ook nog twee routes door Muiden worden gereden? Ook toevoegen? In mijn ogen moet je het simpel houden en op de huidige pagina's wordt het eindpunt ook niet genoemd.
Meltrain schreef:Dat verschilt per concessie. :wink:
Bee schreef:Maar als je een lijst maakt op de pagina van Muiden Carpoolplaats is het wel handig om te zien of de bus naar Amsterdam Zuidoost of Amsterdam Amstel gaat. Het hoeft misschien niet bij alle lijnen, maar ik wil toch even het denkproces op gang helpen.

In Groningen zijn er ook bussen die naar Zernike ipv het station gaan bijvoorbeeld, dat is ook wel handig om te vermelden bijvoorbeeld.
Ook een mening hierover? Doe dan mee aan onderstaande discussie. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door regenmaker »

Ik vind dat op de concessiepagina's op zich al wel goede routes wordt getoond. Met de aanvulling van plaatsen dikgedrukt maken, wordt het wel duidelijk. Voor die agglo lijnen de plaats voor de wijk/deel noemen of alleen voor de belangrijkste wijken, zoals nu al op de concessiepagina gebeurd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Zugführer »

De huidige logica zoals in de titelpagina's gebruikt wordt handhaven, maar dan met enkele tussenpunten, is geen optie?
Het onderscheid tussen stads- en streeklijnen is vaak nogal vaag en die cursieve plaatsnamen vind ik al helemaal niet duidelijk.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door regenmaker »

Zugführer schreef:De huidige logica zoals in de titelpagina's gebruikt wordt handhaven, maar dan met enkele tussenpunten, is geen optie?
Het onderscheid tussen stads- en streeklijnen is vaak nogal vaag en die cursieve plaatsnamen vind ik al helemaal niet duidelijk.
Dan ben ik meer voor: Gewoon zoals in de concessiepagina's wordt aangehouden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Meltrain »

Op zich ben ik daar ook voor, al vallen bij stadslijnen de plaatsnamen dan meestal weg.
Maar meestal blijkt uit de pagina waar de lijst op staat, toch al over welke stad het gaat. :wink:
De cursieve plaatsnamen vind ik zelf ook niet mooi eigenlijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Invullen routeparameter

Bericht door huibe »

Over welke stad het gaat is niet duidelijk als je algemene lijsten gaat genereren en wie zegt dat het een wijk is en geen plaats. Daarom zal je bij stadsdiensten toch wel moeten werken met de stadsnaam: wijk - wijk.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Roelof88 »

Biedt de stad= parameter hier geen uitkomst? Als je bij bijvoorbeeld de lijnen in de [wiki]Concessie Regio Twente (2014-2023)[/wiki] de stadsparameter bij de stadslijnen invult, dan kun je in een aparte kolom de naam van de stadsdienst zetten (de tabel is dan ook beter te sorteren).
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door regenmaker »

Kijk zo: [wiki]Gebruiker:Regenmaker/SjabloonTest[/wiki] kan je stadsdienst scheiden van streeklijnen ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Invullen routeparameter

Bericht door huibe »

Maar is wel weer een stap extra die je moet doen, en dan meteen de vraag waarom niet voor de streeklijnen, schoolbussen, etc.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door regenmaker »

huibe schreef:Maar is wel weer een stap extra die je moet doen, en dan meteen de vraag waarom niet voor de streeklijnen, schoolbussen, etc.
Oké jij je zin. ;)
Resultaat: [wiki]Gebruiker:Regenmaker/SjabloonTest[/wiki]
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Suus »

Volgens mij kan je dan net zo goed geen automatische lijsten maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Invullen routeparameter

Bericht door huibe »

Jij begrijpt mijn punt Bee.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Volgens mij kan je dan net zo goed geen automatische lijsten maken.
Ze zijn toch nog steeds onderhoudsvrij?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Invullen routeparameter

Bericht door Suus »

Als vervolgens de stadsdienst of de enige schoollijn wordt opgeheven kan je alsnog pagina's gaan aanpassen. Die tabellen komen er juist zodat je direct weet dat alles goed op de pagina's staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Als vervolgens de stadsdienst of de enige schoollijn wordt opgeheven kan je alsnog pagina's gaan aanpassen. Die tabellen komen er juist zodat je direct weet dat alles goed op de pagina's staat.
Dan laat je hem displayen: Ja, er komen geen stadsdiensten meer op dit station/busstation?
Oké daar heb je wel een punt trouwens: als ze opeens een belbus invoeren in Rotterdam, moet je de zooi nog aanpassen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Gekko123 »

In zijn totaliteit is de opzet van Regenmaker niet onderhoudsvrij, maar wel onderhoudsarm. In ieder geval minder dan nu het geval is.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Frank »

huibe schreef:Over welke stad het gaat is niet duidelijk als je algemene lijsten gaat genereren
Ligt eraan, als je een lijst op een stationspagina wilt maken is het wel redelijk duidelijk. Sorteren op stads- en streekdiensten kan toch door de parameter lijnsoort in de query mee te nemen? Dan kun je stads- en streekdiensten met pijltjes sorteren.

Volgens mij ben je trouwens een heel eind als je weet hoe je de routeparameter bij [wiki]Lijn 331 Velp Zuid / Arnhem IJsseloord 2 - Nijmegen Weezenhof[/wiki] wilt invullen. Volledig uitgeschreven krijg je iets als:

Velp Zuid / Arnhem IJsseloord 2 - Arnhem Presikhaaf - Arnhem CS - Arnhem Zuid - Elst - Oosterhout Woonpark - Lent - Nijmegen CS - Nijmegen Dukenburg - Nijmegen Weezenhof.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Invullen routeparameter

Bericht door huibe »

Of gewoon (Velp -) Arnhem - Elst - Nijmegen

Maar de parameter wordt overal gebruikt en niet alleen op station pagina's
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Zugführer »

Maar dan weet je dus niet dat de lijn naar een bepaalde wijk van Nijmegen rijdt. Eenzelfde probleem heb je met een heel scala aan lijnen die in Utrecht naar de Uithof rijden en niet eens in de buurt van het centraal station komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Daniel »

Precies. Ik zou trouwens wel even kritisch kijken wat je invult als je de routeparameter gaat toevoegen. Zo staan bv. lijn 65 en 74 (het zuidelijke deel ervan dan) in de regio Utrecht vermeld met Utrecht - Nieuwegein - Vianen terwijl zo ongeveer alleen het stukje Utrecht Anne Frankplein - Nieuwegein Blauwe Brug door beide lijnen bediend wordt en de route verder totaal anders is.
Lijkt me dat enig onderscheid bij dit soort gevallen wel handig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Frank »

huibe schreef:Of gewoon (Velp -) Arnhem - Elst - Nijmegen

Maar de parameter wordt overal gebruikt en niet alleen op station pagina's
Als je dit doet kun je bij stadslijnen net zo goed stadsdienst Nijmegen neerzetten, want lijn 331 behoort net zo goed tot de stadsdienst Nijmegen. De lijn heeft dan wel een ander nummertje en is gekoppeld aan een streeklijn, maar dat is voor mij niet genoeg reden zulke details weg te laten. Neemt niet weg dat ik het ook lastig vind welke details je wel en niet moet toevoegen, maar dat heb ik in de huidige situatie ook altijd gehad.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door regenmaker »

Frank schreef:Als je dit doet kun je bij stadslijnen net zo goed stadsdienst Nijmegen neerzetten, want lijn 331 behoort net zo goed tot de stadsdienst Nijmegen. De lijn heeft dan wel een ander nummertje en is gekoppeld aan een streeklijn, maar dat is voor mij niet genoeg reden zulke details weg te laten. Neemt niet weg dat ik het ook lastig vind welke details je wel en niet moet toevoegen, maar dat heb ik in de huidige situatie ook altijd gehad.
Gewoon invullen wat je het je het beste bij de lijn vind passen ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Roelof88 »

Wat vul je in bij bijvoorbeeld: Lijn 1 Nijmegen Plein 1944 - Molenhoek Beukenlaan

Een paar suggesties:

route=Nijmegen Plein 1944 - Nijmegen CS - Nijmegen Hazenkamp - Malden - Molenhoek

route=Nijmegen/Plein 1944 - Nijmegen/CS - Nijmegen/Hazenkamp - Malden - Molenhoek

route=Nijmegen: Plein 1944, CS, Hazenkamp - Malden - Molenhoek

route=Nijmegen (via Plein 1944 - CS - Hazenkamp) - Malden - Molenhoek
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door regenmaker »

Voor lijn 15 heb ik:
route=Apeldoorn Busstation - Apeldoorn Centrum - Apeldoorn Zevenhuizen - Teuge - Twello
gebruikt.

Zelfde soort lijn als lijn 1.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Invullen routeparameter

Bericht door Daniel »

Ik heb zelf voor het stukje DAV-gebied wat ik inmiddels gedaan heb voornamelijk de concessiepagina gevolgd qua teksten. En vooral zo min mogelijk de plaatsnamen herhaald.

Bv. voor lijn 14 daar: |route=Dordrecht Centraal Station - Staart West - Papendrecht Buitenwaard - Busstation - Wilgendonk - Oostpolder - Dordrecht Staart West - Centraal Station

En voor een stadslijn zo: |route=Gorinchem: Station - Gildenwijk - Haarwijk - Station
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten