Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Bericht door Milco »

Even wat vraagjes over de Lijninfobox:
- Wat kan er ingevuld worden bij de regel "Stad" bij streeklijnen? Mag deze regel ook bij andere lijnen al ingevoegd worden of is het nu alleen nog bij lijn 1 in Leeuwarden als proef?
- Bij de huidige lijnen kan ook het land ingevoegd worden (zie lijn 1 in Almere), maar is dit ook de bedoeling dat dit bij meer of alle bus-, tram- en metrolijnen toegepast gaat worden?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Bericht door Roelof88 »

Stad= is eigenlijk alleen bedoeld voor stadslijnen. De parameter voegt de stad toe aan de infobox en voegt de categorie:Stadsdienst <stadsnaam> toe. Tot nu toe werd zo'n categorie altijd handmatig aan het artikel toegevoegd (bijvoorbeeld met de code [[categorie:Stadsdienst Leeuwarden|1]]). Dat hoeft dan niet meer. In principe kan de parameter gebruikt worden of er moeten nog bezwaren zijn?

Of land=Nederland gewenst is moet nog even worden overlegd (zie punt 3 in mijn eerdere reactie). Als dit wel gewenst is dan kan ik het sjabloon wel zo instellen dat overal automatisch Land Nederland wordt getoond als de regel land= ontbreekt, zodat niet alle pagina's handmatig hoeven te worden aangepast.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Bericht door Meltrain »

Wat mij betreft is dat zeker niet nodig.
Maar wat is eigenlijk idee om de landen nu in de Infobox te tonen in plaats van erboven? Ik vond de vorige oplossing eigenlijk beter, omdat dan meteen (heel) duidelijk was dat het om een niet-Nederlandse lijn ging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Bericht door regenmaker »

Roelof88 schreef:Stad= is eigenlijk alleen bedoeld voor stadslijnen. De parameter voegt de stad toe aan de infobox en voegt de categorie:Stadsdienst <stadsnaam> toe. Tot nu toe werd zo'n categorie altijd handmatig aan het artikel toegevoegd (bijvoorbeeld met de code [[categorie:Stadsdienst Leeuwarden|1]]). Dat hoeft dan niet meer. In principe kan de parameter gebruikt worden of er moeten nog bezwaren zijn?
Hoe zit het met de stadsdienst Middelburg en Vlissingen die heeft een aparte categorie (gecombineerde stadsdienst), maar de link Middelburg en Vlissingen bestaat niet. En kan in plaats van stad stadsdienst getoond worden?

EDIT: Al zelf gefixt. [wiki]Lijn 58 Middelburg Station - Vlissingen Station/Veerhaven[/wiki]
Meltrain schreef:Wat mij betreft is dat zeker niet nodig.
Maar wat is eigenlijk idee om de landen nu in de Infobox te tonen in plaats van erboven? Ik vond de vorige oplossing eigenlijk beter, omdat dan meteen (heel) duidelijk was dat het om een niet-Nederlandse lijn ging.
Eigenlijk wel mee eens.

En kan je niet in de tekst displayen Toekomstige buslijn 58 als |toekomst=ja?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Bericht door huibe »

Die fix levert een behoorlijke onzin pagina op.

Willen we voor de diverse stadsdiensten een eigen pagina of alleen een categorie zoals de bedoeling was? Als het alleen de categorie is graag de vaste link die nu bij de parameter stad staat verwijderen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Bericht door regenmaker »

huibe schreef:Die fix levert een behoorlijke onzin pagina op.

Willen we voor de diverse stadsdiensten een eigen pagina of alleen een categorie zoals de bedoeling was? Als het alleen de categorie is graag de vaste link die nu bij de parameter stad staat verwijderen.
Die pagina is ook wel onzin. :P
Ik haal de link er wel uit, dat er gewoon tekst staat. Dat is beter. ;)

Resultaat: [wiki]Lijn 58 Middelburg Station - Vlissingen Station/Veerhaven[/wiki]
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Bericht door Roelof88 »

De landen staat weer in de kop. Dit is ook inderdaad ook wel duidelijker. Ik had dit gedaan omdat dit bijvoorbeeld ook hier wordt gedaan: Aalst en omdat ik het uitgebreid heb van 2 naar 3 landen (maar mogelijk wordt het derde land slechts sporadisch gebruikt voor internationale lijnen).

De tekst Toekomstige komt nu in de kop te staan als toekomst=ja is ingevuld.

Sjabloonaanpassingen worden vertraagd doorgevoerd, dus misschien dat je hier en daar tijdelijk nog de oude versie ziet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Bericht door Meltrain »

Wat zal ik bij Lijn 56 Vlaardingen, Station West - Begraafplaats Holy invullen?
stad=Vlaardingen ?
(Overigens heb ik voorlopig nog bij geen enkele "Rotterdamse" lijn de parameter stad= ingevuld.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanpassing Infobox (V)LijnInfo

Bericht door regenmaker »

Meltrain schreef:Wat zal ik bij Lijn 56 Vlaardingen, Station West - Begraafplaats Holy invullen?
stad=Vlaardingen ?
(Overigens heb ik voorlopig nog bij geen enkele "Rotterdamse" lijn de parameter stad= ingevuld.)
Anders doe je Stad=Regio Rotterdam en maak je die categorie aan voor alle stadsdienstlijnen in en rond Rotterdam (gereden door RET). Want in het sjabloon komt Stadsdienst Regio Rotterdam te staan dat klopt wel. Om nou voor Vlaardingen een aparte categorie aan te maken.

Zelfde kan je doen voor Den Haag & Amsterdam zover het van toepassing is.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten