DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
BADEN-WÜRTTEMBERG transport authority (NVBW), together with transport authorities in southern Rhineland-Palatinate, Bergstrasse, and Saarland have selected DB Regio for a contract to operate Rhine-Neckar S-Bahn Lot 1 for 17 years from December 2016.
Lot 1 comprises five S-Bahn routes, which are already operated by DB Regio:
Lines S1 and S2 (Homburg/Kaiserslautern - Mannheim - Mosbach/Osterburken)
Lines S3 and S4 (Karlsruhe/Bruchsal - Heidelberg - Speyer/Germersheim), and
Line S33 (Bruchsal – Germersheim).
DB Regio will operate around 8 million train-km per year across the five lines.
Bron en meer
DB Regio heeft een concessie gewonnen in Baden-Württemberg. Het betreft S-Bahn lijnen S1 t/m S4 en S33, gezamelijk goed voor ~8 miljoen treinkilometers per jaar.
BADEN-WÜRTTEMBERG transport authority (NVBW), together with transport authorities in southern Rhineland-Palatinate, Bergstrasse, and Saarland have selected DB Regio for a contract to operate Rhine-Neckar S-Bahn Lot 1 for 17 years from December 2016.
Lot 1 comprises five S-Bahn routes, which are already operated by DB Regio:
Lines S1 and S2 (Homburg/Kaiserslautern - Mannheim - Mosbach/Osterburken)
Lines S3 and S4 (Karlsruhe/Bruchsal - Heidelberg - Speyer/Germersheim), and
Line S33 (Bruchsal – Germersheim).
DB Regio will operate around 8 million train-km per year across the five lines.
Bron en meer
DB Regio heeft een concessie gewonnen in Baden-Württemberg. Het betreft S-Bahn lijnen S1 t/m S4 en S33, gezamelijk goed voor ~8 miljoen treinkilometers per jaar.
Komt wel goed schatje.
DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
De reizigers die hadden gehoopt op meer comfort kunnen die droom snel vergeten, de reizigers die deze treinen nemen zullen nog tot december 2033 worden vervoerd in de huidige treinstellen van het type BR425, die nu niet echt bekend staan om hun fantastische comfort...
Laatst gewijzigd door Suus op vr 23 jan 2015, 01:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
Ik dacht, met een S-Bahn is dat niet zo'n probleem maar S1 is gewoon 202 km lang _O- :')
Komt wel goed schatje.
Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
Wait, whut? Dat is nog niet eens Leiden - Venlo... En dat dan in de trein die de basis vormde voor de SLT...
Alhoewel, Bee, jij had volgens mij ooit eens in een reisverslag van je een plaatje van een gepimpte 425 met beter interieur. Misschien doen ze zo iets, ter compensatie voor het feit dat er geen nieuwe treinen komen?
Alhoewel, Bee, jij had volgens mij ooit eens in een reisverslag van je een plaatje van een gepimpte 425 met beter interieur. Misschien doen ze zo iets, ter compensatie voor het feit dat er geen nieuwe treinen komen?
Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
Er is een voorstel gedaan voor een redesign, de 425Redesign. Ik weet echter niet of het voorstel ook is meegenomen in het aanbod waarmee DB Regio heeft gewonnen. Het voorstel hield o.a. meer stoelen met dikkere bekleding, nieuwe hoofdsteunen, tweezitters met klaptafeltjes ipv alleen vierzitters en in de eerste klas met kunstleder beklede stoelen met een volledige tafel. Daarnaast moeten in de volledige treinen beeldschermen, één stopcontact per twee of vierzitter, glazen bagagerekken, camera's en nieuwe drukknoppen op de deuren komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
Niemand zal heus die 200 km in de S1 blijven zitten. Normaal reizen S-Bahn reizigers slechts een klein stukje mee. Dan valt het op zich wel mee. Materieel kan natuurlijk altijd wel beter, maarja als daar niet op geselecteerd wordt bij de aanbesteding... Dan neem ik DB Regio niet kwalijk dat ze gewoon met dit materieel inschrijven.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
Klinkt als de misvatting waar NS ook zo vreselijk mee de boot in is gegaan (zie het toilettendebacle).Normaal reizen S-Bahn reizigers slechts een klein stukje mee.
Normaal reizen S-Bahnreizigers van of naar het dichtstbijzijnde knooppunt, en dat kan bij zulke lange lijnen soms best ver zijn.
Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen: Heidelberg-Osterburken duurt 1,5 uur met de S-Bahn. Dan kan een pietsje meer comfort echt geen kwaad.
Een impressie van de 425Redesign, ziet er niet verkeerd uit:
http://www.bahn.de/s_rheinneckar/view/mdb/s_rheinneckar/pdf__ontent/MDB82944-et_425.pdf
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
Van de week is het eerste gerenoveerde treinstel opgeleverd: http://www.3-loewen-takt.de/aktuelles/m ... -fahrzeug/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
Lijkt heel wat zo. Door die groothoeklens lijken de zittingen bijna een meter lang :') .
Re: DB Regio clinches Rhine-Neckar S-Bahn contract
Het tweede deel van de S-Bahn Rhein-Neckar is nu ook aanbesteed, de winnaar is opnieuw DB Regio.
Het gaat om de lijnen:
- (Mannheim Hbf –) Heidelberg Hbf – Meckesheim – Aglasterhausen/Eppingen/Bad Rappenau (S 5/S 51)
- (Wiesbaden Hbf –) Mainz Hbf – Worms Hbf – Mannheim Hbf – Bensheim (S 6, nu RB 44)
- Mannheim Hbf – Graben-Neudorf – Karlsruhe Hbf (S
- Groß Rohrheim – Biblis – Mannheim-Neckarstadt – Mannheim Hbf / Mannheim Hbf – Mannheim-Käfertal – Mannheim-Waldhof (– Biblis) (S 9)
- Mannheim Hbf – Karlsruhe Hbf – Rastatt – Forbach (Schwarzw.) – Baiersbronn (Murgtäler Radexpress)
In december 2020 zal de nieuwe concessie ingaan, behalve de S6, die pas vanaf december 2021 zal gaan rijden.
Voor de nieuwe concessie zal DB Regio treinstellen type Mireo bestellen bij Siemens.
Bron: https://vm.baden-wuerttemberg.de/de/min ... en-werden/
Het gaat om de lijnen:
- (Mannheim Hbf –) Heidelberg Hbf – Meckesheim – Aglasterhausen/Eppingen/Bad Rappenau (S 5/S 51)
- (Wiesbaden Hbf –) Mainz Hbf – Worms Hbf – Mannheim Hbf – Bensheim (S 6, nu RB 44)
- Mannheim Hbf – Graben-Neudorf – Karlsruhe Hbf (S
- Groß Rohrheim – Biblis – Mannheim-Neckarstadt – Mannheim Hbf / Mannheim Hbf – Mannheim-Käfertal – Mannheim-Waldhof (– Biblis) (S 9)
- Mannheim Hbf – Karlsruhe Hbf – Rastatt – Forbach (Schwarzw.) – Baiersbronn (Murgtäler Radexpress)
In december 2020 zal de nieuwe concessie ingaan, behalve de S6, die pas vanaf december 2021 zal gaan rijden.
Voor de nieuwe concessie zal DB Regio treinstellen type Mireo bestellen bij Siemens.
Bron: https://vm.baden-wuerttemberg.de/de/min ... en-werden/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten