Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

In Breda zijn wel alle halteborden vervangen waar dat nodig was.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Waarom borden vervangen als er niets is gewijzigd.
Er stond tot tegenstelling van nu geen vervoerderslogo op.
Nu wel Het Arriva DB logo
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Nee, ik doel wel op haltes waar veel op is veranderd.
Zo was er ergens een halte in Veghel (volgens mij Hintelstraat) waar nog lijn 152 en 160 opstaan, welke nu onder 305 resp. 306 rijden.
Met name omdat bij deze halte alleen Volans stopt vind ik dat uiterst kwalijk.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Gothic-Writer »

De vertrekstaten voor lijn 90 's-Hertogenbosch - Heesch (-Grave) zijn ook nog niet aangepast naar de huidige situatie, want inmiddels rijd er nu in de dalmomenten een 20-personenbus, maar op vertrekstaten staat nu nog "8-personenbus".
Ik ben me bewust van het feit dat het een "pilot" betreft, maar over een periode van twee maanden. Daarom is het een kleine moeite om even een tijdelijke vertrekstaat uit te draaien en over de huidige staten te hangen, zodat mensen duidelijker weten dat de kans kleiner is dat de bus te vol zit.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Vanaf vandaag tonen op Eindhoven Busstation 2 nieuwe panelen de vertrektijden van de bussen naar Airport (400 en 401) en de vluchtinfo van vertrekkende vliegtuigen.
Ze zijn geplaatst boven de het centrale drispaneel/vertrekstatenpaneel.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Vandaag viel me op dat bij verschillende bussen uit de 80xx-serie de display niet (goed) werkten. De 8060 had op de voorkant niets staan (en reed op lijn 156 toen) en de 8059 had alleen het lijnnummer vermeld staan. De 8062 had volgens mij een niet werkende zijdisplay, maar dat kon ik niet goed zien. Tijd voor vervanging :P?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Klopt, dat doen ze in ieder geval al sinds de nieuwe dienstregeling. Het is bekend bij Arriva, maar waarschijnlijk doen ze er niet veel meer aan aangezien die bussen er over een paar maanden toch uit gaan.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Vanaf vandaag tonen op Eindhoven Busstation 2 nieuwe panelen de vertrektijden van de bussen naar Airport (400 en 401) en de vluchtinfo van vertrekkende vliegtuigen.
Ze zijn geplaatst boven de het centrale drispaneel/vertrekstatenpaneel.
De bussen staan eveneens in de NS-reisplanner en worden in de app weergegeven.
"Een touringcar is geen bus"
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Hainje schreef:Klopt, dat doen ze in ieder geval al sinds de nieuwe dienstregeling. Het is bekend bij Arriva, maar waarschijnlijk doen ze er niet veel meer aan aangezien die bussen er over een paar maanden toch uit gaan.
Waardoor worden die vervangen dan?
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door MrEmiel »

De 80xx serie is puur nog een paar maanden hier zodat de 82xx serie een airco ingebouwd kan krijgen
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door RvdG94 »

MrEmiel schreef:De 80xx serie is puur nog een paar maanden hier zodat de 82xx serie een airco ingebouwd kan krijgen
Ja daar had ik gisteren nog een chauffeur over gevraagd hoe dat zat. Hij zei inderdaad dat het de bedoeling was dat de 82xx een airco ingebouwd kreeg, maar had daar nog maar bar weinig van zien gebeuren en betwijfelde ook of dat het überhaupt nog gaat gebeuren (Arriva moet wel van de provincie, daar niet van). De 80xx reed nu voornamelijk rond ter ondersteuning van uitgevallen voertuigen heb ik begrepen.

Deze chauffeur was ook niet te spreken over de huidige dienstregeling. Ik kon me zijn frustratie ook wel voorstellen. Waar ik in het hoofdtopic lees hoe in Breda en in Tilburg op Stappegoor volop gehuurd materiaal rondrijdt om de reizigersstroom te kunnen verwerken, zo zat ik gisteren vanaf busstation Veghel tot en met Sint-Michielsgestel Schijndelseweg in een lijn 159 voor mezelf. Het scheelt misschien ook wel dat dit tijdens de daluren was, maar het aandeel van lijn 306 in beide richtingen en de 156 richting Den Bosch zullen ook een flink aandeel hebben. Ook de 155 blijkt niet veel soeps te zijn volgens diezelfde chauffeur.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Is daat niet de kracht voor arriva? Ze huren enorm veel bussen extra in om maar kosten te drukken? Het is voor eigen personeel natuurlijk niet leuk om alles weggegeven te zien woreen, maar Arriva doet dit in veel concessiegebieden, ze doen het ook in hwgo, achterhoek en fryslan
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

RvdG94 schreef:
MrEmiel schreef:De 80xx serie is puur nog een paar maanden hier zodat de 82xx serie een airco ingebouwd kan krijgen
Ja daar had ik gisteren nog een chauffeur over gevraagd hoe dat zat. Hij zei inderdaad dat het de bedoeling was dat de 82xx een airco ingebouwd kreeg, maar had daar nog maar bar weinig van zien gebeuren en betwijfelde ook of dat het überhaupt nog gaat gebeuren (Arriva moet wel van de provincie, daar niet van). De 80xx reed nu voornamelijk rond ter ondersteuning van uitgevallen voertuigen heb ik begrepen.
Dan hoop ik dat de provincie in april/mei gaat ingrijpen als het warmer begint te worden. Mijn indruk is dat het inbouwen van de airco's ook niet echt opschiet,de interieurs zijn wel al vernieuwt.
RvdG94 schreef:Deze chauffeur was ook niet te spreken over de huidige dienstregeling. Ik kon me zijn frustratie ook wel voorstellen. Waar ik in het hoofdtopic lees hoe in Breda en in Tilburg op Stappegoor volop gehuurd materiaal rondrijdt om de reizigersstroom te kunnen verwerken.
De inhuur van TCR in West-Brabant is prima geregeld.Goede bussen met normale Cico's.
In Oost-Brabant is het aanmodderen met Van Driel die de ritten weer uitbesteed aan andere onderaannemers(Munckhof,Fassbender enz.)mobiele cico's,te laat aankomen op het beginpunt enz.
RvdG94 schreef:Ook de 155 blijkt niet veel soeps te zijn volgens diezelfde chauffeur.
Lijn 25 Helmond-Beek en Donk is ook niet veel soeps. Hij komt buiten de spits onder de 8 reizigers per rit uit en ook in de spits houdt het niet over.
Lijn 22 doet het binnen Helmond beter,dus ook voor het ziekenhuisvervoer zou ik de 25 niet behouden.

Lijn 125 Gemert Pastoor Poellplein - Helmond Station loopt redelijk(spits zitvol,daarbuiten een man of 10),alleen wordt er geklaagd dat er niet op alle haltes in Helmond wordt gestopt/door het centrum wordt gereden. (Haltes: Helmond Binderseind,Helmond Helmondselaan,Helmond Uiverlaan en Helmond Nachtegaalaan worden overgeslagen :neg:)
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plan-V444 »

Lijn 25/155 lopen in de spits nog redelijk, maar niet zoals de oude 25 die met een bomvolle bus Helmond binnen kwam. 22 doet het steeds beter. Een hoger aantal reizigers tussen Helmond en Gerwen. Misschien in de avond wisselen met 21 en gewoon laten rijden? Dan nog de 125. Omdat lijn 25 een andere route rijdt en lijn 51 de aansluiting op de s1900 vaak niet haalt. Lijn 125 haalt dat wel. Daarom is het noodzakelijk dat alle haltes bedient worden. Ook omdat deze in Gemert aansluiting geeft op lijn 155 naar Veghel, lijn 122 naar Eindhoven en lijn 121 naar Uden.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Stond vandaag weer eens tevergeefs te wachten op Brabantliner 401. Om 9:15 stond de bus er nog steeds in Bd zonder chauffeur.

Rond 9:20 reed hij achter lijn 11 naar Bavel aan.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Woendag ochtend tevergeefs gewacht op Lijn 13 naar CS Den Bosch.
Arriva via Twitter meldde dat een chauffeur de bus had meegenomen dus kon de rit niet doorgaan..
20 minuten in de kou gestaan, daarna Lijn 13 richting de Markt/Station gepakt om 15 minuten op de sprinter te wachten. Gelukkig liet de NS mij niet in de steek.
Zijn er echt zo weinig bussen dat ze gewoon niks laten rijden? Ik had het geluk dat ik een tentamen had en te laat ben gekomen -o-
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik zat vanmiddag in Arriva bus 8942 (VDL Citea) van Breda naar Terheijden. Bij vertrek had de bus al diverse storingsmeldingen. Bij de halte Terheijdenseweg wou iemand instappen maar zowel de voordeur als de achterdeur wouden niet open. Uiteindelijk heeft de chauffeur de voordeur met de noodknop opengemaakt zodat de passagier in kon stappen. daarna deur weer dicht en we gingen weer verder. Bij de volgende halte weer precies hetzelfde probleem. Dus weer de deur open met de noodknop. Toen heeft de chauffeur de bus helemaal "dood" gemaakt en daarna weer ingeschakeld. en dat heeft geholpen. Alle storingsmeldingen waren weg en de deuren werkten ook weer prima. We hadden toen al +5 maar toen ik uitstapte was dat nog maar +3
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Etienne »

Arriva heeft kennelijk de codes voor de bestemmingen in de streekbussen veranderd, want veel bussen in Roosendaal en Bergen op Zoom reden rond met bestemmingen die in de regio Tilburg thuishoorden. O.a. lijn 104 naar Reeshof ZW via Amarant en lijn 111 naar Reeshof.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door zone2000 »

CamilleKreemers schreef:Is daat niet de kracht voor arriva? Ze huren enorm veel bussen extra in om maar kosten te drukken? Het is voor eigen personeel natuurlijk niet leuk om alles weggegeven te zien woreen, maar Arriva doet dit in veel concessiegebieden, ze doen het ook in hwgo, achterhoek en fryslan
in fryslan rijdt amper bijhuur rond. en eigenlijk is dit niks nieuws, de bijhuur gebruik je om de klappen op te vangen. ze weten nu waar de knelpunten zitten, gaan het dienstenpakket aanpassen en de bijhuur verminderen.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Weet je dat zeker?
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

gliderfighter schreef:Zijn er echt zo weinig bussen dat ze gewoon niks laten rijden?
Ik denk wel dat het voorkomt.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Etienne schreef:Arriva heeft kennelijk de codes voor de bestemmingen in de streekbussen veranderd, want veel bussen in Roosendaal en Bergen op Zoom reden rond met bestemmingen die in de regio Tilburg thuishoorden. O.a. lijn 104 naar Reeshof ZW via Amarant en lijn 111 naar Reeshof.
Dat probleem met verkeerde bestemmingen speelt al vanaf het begin van de concessie. Zo rijden de ritten van lijn 115 die vanaf Wernhout komen ook naar Breda met Wernhout op de film. En lijn 327 vanaf Breda Bijster naar Tilburg via Oosterhout rijdt met Tilburg via De Gaarshof op de film. Lekker verwarrend aangezien zowel lijn 327 en 132 (die dus ritten via De Gaarshof heeft) op station Breda komen en vlak achter elkaar halteren (lijn 132 vertrekt van 2 perrons eerder dan lijn 327) Lijn 119 had ook een bug dat hij met Zevenbergen op de film naar Breda rijdt maar die al wel hersteld. Heb het ook al gemeld bij Arriva maar is tot nog toe niks mee gedaan. En de Albatros kan maar 1 keer in de 2 weken geupdated worden.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Somoht »

Ik heb bestemmingen-problematiek beetje van afstand gevolgd maar volgens mij worden er steeds ergens anders een nieuw probleem geïntroduceerd bij het oplossen van de bestemmingen...
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ik heb er vanmiddag maar weer een Twitterbericht aan gewijd naar Arriva. Ze gingen het wederom doorgeven.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Somoht »

Had je nog wat voorbeelden? Had nav deze klacht weer beetje rondgekeken maar twijfelde alleen over een Tolberg West op lijn 2 waar 9292 (daar verzinnen ze alle bestemmingen zelf) Tolberg Oost had.
Kwam wel deze andere misser tegen, missende voetnoot voor aantal ritten die niet de gehele reis doen.
https://twitter.com/ovinfoapp/status/561583835180457984
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten