dat was dus 1 van de chauffeurs, en wel de chauffeur die de bus er neer zette. oftewel: ikkejulsteren schreef:Dat ''forumlid'' was de jongeman die liep te fotograferen ;) denk ik dan, of een van de twee Chauffeurs, kan ook
Concessie Twente
Re: Concessie Twente
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
de Apeldoornse 3021-3023-3024 komen naar TwenteNiek schreef:Welke bussen komen dan vanaf de veluwe? Amba's?
Edit: of bedoel je de bussen die naar de Veluwe moeten
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
En dat zijn Amba's zeker
Re: Concessie Twente
Klopt, alleen had ik de nieuwe nummers genoemd. Het zijn de voormalige 5021-5023-5024. Nu heten ze 3021-3023-3024.Niek schreef:En dat zijn Amba's zeker
Vandaag is de eerste aangekomen in Enschede, maandagochtend zal de bus beoordeeld worden of hij voldoet aan alle eisen en dan zal de eerst in dienst genomen worden en de andere 2 verder klaar gemaakt.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Aha, 3 stadsbussen gaan dus naar Twente. Daar heeft Syntus idd te veel van ja, ze worden / werden zelfs ingezet op streeklijnen...gkw1969 schreef:Klopt, alleen had ik de nieuwe nummers genoemd. Het zijn de voormalige 5021-5023-5024. Nu heten ze 3021-3023-3024.Niek schreef:En dat zijn Amba's zeker
Vandaag is de eerste aangekomen in Enschede, maandagochtend zal de bus beoordeeld worden of hij voldoet aan alle eisen en dan zal de eerst in dienst genomen worden en de andere 2 verder klaar gemaakt.
Re: Concessie Twente
Zijn ze nog anders dan de huidige bussen?
Re: Concessie Twente
Ze zijn gelijk aan de 3248-3250 en 3255-3256 die er nu al rijden. Qua leeftijd zitten ze hier ook tussen in.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Ohw jijgkw1969 schreef:dat was dus 1 van de chauffeurs, en wel de chauffeur die de bus er neer zette. oftewel: ikkejulsteren schreef:Dat ''forumlid'' was de jongeman die liep te fotograferen ;) denk ik dan, of een van de twee Chauffeurs, kan ook
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Twente
De 3023 stond vandaag op de stalling Enschede. De groene stadskleuren van Apeldoorn waren nog duidelijk te zien, inclusief de Apeldoornse bekleding. Ik dacht dat die bussen werden "omgebouwd" voor Twente, en dan ook Twentse bekleding enzo zouden krijgen?
Er hingen trouwens wel meerdere A4'tjes op met de mededeling "Deze bus ABSOLUUT niet meenemen!" Zal dus nog wel wat mee zijn
Er hingen trouwens wel meerdere A4'tjes op met de mededeling "Deze bus ABSOLUUT niet meenemen!" Zal dus nog wel wat mee zijn
Re: Concessie Twente
Viel me vandaag pas op: 's Ochtends wordt er 1 rit van de sneldienst lijn 62 (Haaksbergen->UT) gereden door stalling Oldenzaal in plaats van door de ingehuurde toerboeren.
Re: Concessie Twente
Klopt, is een rit lijn 66 die maar tot Delden gaat omdat er 's ochtends een extra rit uit Neede komt. De bus gaat van Delden naar Haaksbergen (leeg), en dan als snelbus naar de UT.
Re: Concessie Twente
Klopt als een bus ;) Zag het op de dienstkaart staan. Vond het wel opvallend dat de normaal uitbesteedde sneldienst zelf gereden wordt.
Re: Concessie Twente
Ik denk dat het toevallig goed uitkomt zo. Hoewel er wel meer zelf gereden wordt: lijn 680 wordt 's middags ook zelf gereden (met de nodige matritten).
Re: Concessie Twente
Er zijn meer ritten die gewisseld zijn tussen bijhuur en Syntus. Wanneer de Apeldoornse bussen eindelijk in dienst treden (dat zal nog wel een paar dagen duren) is de kans groot dat er meer werk van de bijhuur terug komt. In eerste instantie lijn 6 Boekelo in de middaguren.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente
Vanmiddag zag ik nog inhuur naar Boekelo in ieder geval, een witte Amba.
Vandaag ook de, voor ons dan, nieuwe 3021 zien rijden in Enschede, en de 3023 rijdt in Hengelo op lijn 12.
Vandaag ook de, voor ons dan, nieuwe 3021 zien rijden in Enschede, en de 3023 rijdt in Hengelo op lijn 12.
Re: Concessie Twente
SP OVERIJSSEL STELT KLACHTEN OVER BUSVERVOER SYNTUS IN TWENTE EN ZWOLLE AAN DE ORDE
De fractie van de SP in de provinciale staten van Overijssel heeft schriftelijke vragen gesteld over het tekort schietende busvervoer van Syntus. Er zijn klachten van reizigers over de uitval van bussen in Twente en te korte overstaptijden in Zwolle.
lees meer:http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 9046&cat=1
De fractie van de SP in de provinciale staten van Overijssel heeft schriftelijke vragen gesteld over het tekort schietende busvervoer van Syntus. Er zijn klachten van reizigers over de uitval van bussen in Twente en te korte overstaptijden in Zwolle.
lees meer:http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 9046&cat=1
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Twente
Zo heel beroerd vind ik de dienstregeling in Enschede in ieder geval niet. Alleen ligt de negen (Enschede-Hengelo) vrij onhandig in de avond/weekend. Die sluit niet aan in Enschede op de bussen, maar in Hengelo. Dat is een keuze, kan ik begrijpen.
Re: Concessie Twente
Nou kan het natuurlijk zo zijn dat het mij niet opgevallen is, maar zoveel uitval is er volgens mij echt niet in Twente. Er valt wel iets meer uit dan in de Cxx-tijd, maar dat komt omdat er niet altijd meer iemand aanwezig is om een andere bus te brengen, en omdat er minder reserve is. Ook zijn er meer stallingen, dus het kan best zijn dat er op de stalling Hengelo een bus defect is, terwijl er in Enschede een reservebus staat. Het kost natuurlijk wat meer moeite om die naar Hengelo te krijgen.
Re: Concessie Twente
Voorheen(bij Connexxion) lag de rijtijdspeling van lijn 9 aan het einde van het traject. Hengelo-Enschede moest dan in 12 minuten, maar er zaten 6 minuten extra tussen de laatste tussenhalte en het station in beide richtingen. Dat had ondertussen als voordeel dat de bus "te laat" bij de VRI's in Enschede was en daardoor prioriteit hadden. Daardoor duurde een ritje Hengelo-Enschede vaak 15-16 minuten.
Bij Syntus is de rijtijdspeling aangepast: Eerst (bij begin dienstregeling) verdeelt over het laatste gedeelte: Richting Hengelo net voor Hengelo, richting Enschede voorbij de halte Goolkatenweg.
Met de nieuwe dienstregeling ligt de speling geheel verdeeld over het traject. Daardoor heb je voor Hengelo-UT 3 minuten meer (van 7 naar 10 minuten) en vanaf de UT naar Enschede van 11 naar 8. Hierbij ligt lijn 9 zo in de dienstregeling dat bij de VRI's net op tijd zijn. Iets te vroeg is geen voorrang meer en dus te laat bij de volgende.
Al met al: Doordat lijn 9 meer tijd eerder in het traject heeft gekregen, komt lijn 9 in de spits vaak te laat aan in Enschede.
Bij Syntus is de rijtijdspeling aangepast: Eerst (bij begin dienstregeling) verdeelt over het laatste gedeelte: Richting Hengelo net voor Hengelo, richting Enschede voorbij de halte Goolkatenweg.
Met de nieuwe dienstregeling ligt de speling geheel verdeeld over het traject. Daardoor heb je voor Hengelo-UT 3 minuten meer (van 7 naar 10 minuten) en vanaf de UT naar Enschede van 11 naar 8. Hierbij ligt lijn 9 zo in de dienstregeling dat bij de VRI's net op tijd zijn. Iets te vroeg is geen voorrang meer en dus te laat bij de volgende.
Al met al: Doordat lijn 9 meer tijd eerder in het traject heeft gekregen, komt lijn 9 in de spits vaak te laat aan in Enschede.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Twente
Lijn 9 kan op rustige momenten makkelijk 2 minuten later wel uit Enschede en Hengelo. Anders sta je die tijd bij de UT af te wachten. Met iets later vertrek heb je in Enschede aansluiting op 1 en 2 vanaf Zuid en in Hengelo vanaf de stoppers en Borne (lijn 50).
Re: Concessie Twente
Hoewel officieel niet tot de concessie Twente behorend, past het hier toch het beste:
Nordhorn-Denekamp vervoert dus 250 reizigers per maand. Dat komt neer op 11,5 reizigers per dag, met 16 enkele ritten per dag (8 per richting). Dat is dus nog geen 0,8 reizigers per rit. Klinkt mij in de oren als wel heel erg weinig, zijn er meer van dit soort buurtbuslijnen qua bezetting?Het bestuur van de EUREGIO heeft vandaag tijdens de ledenvergadering de People-to-People-EUREGIO-prijs toegekend aan de vrijwillige buurtbuschauffeurs van de grensoverschrijdende buurtbuslijn Nordhorn-Denekamp en Südlohn–Winterswijk. Zonder de vrijwillige inzet van hun chauffeurs zouden deze grensoverschrijdende buurtbusverbindingen niet kunnen bestaan.
Omdat tussen Denekamp en Nordhorn geen openbaarvervoersverbinding bestond werd in juni vorig jaar afgelopen jaar gestart met een buurtbuslijn tussen deze plaatsen. "Ook het moeizame proces om van de Duitse politie een vervoersvergunning voor de Nederlandse collega’s te verkrijgen was voor de Bürgerbusverein Bentheim geen reden van de plannen af te zien", aldus Elisabeth Schwenzow, directeur-bestuurder van de EUREGIO.
Sinds de ingebruikname van de verbinding vervoeren 34 Nederlandse en Duitse chauffeurs maandelijks ongeveer 250 reizigers over de grens op de route tussen Denekamp en Nordhorn.
(meer op RTV Oost)
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente
Het is dan ook een vrij nieuwe verbinding, dus die moet ook nog reizigers trekken lijkt me.
Toch lijkt me dat een verbinding Nordhorn-Denekamp-Enschede in de spits en op zaterdag uiteindelijk toch wel genoeg reizigers moet kunnen trekken voor een reguliere busverbinding (1x p/u)? Nordhorn is een vrij grote plaats en Enschede heeft aardig wat aantrekkingskracht in Duitsland.
Toch lijkt me dat een verbinding Nordhorn-Denekamp-Enschede in de spits en op zaterdag uiteindelijk toch wel genoeg reizigers moet kunnen trekken voor een reguliere busverbinding (1x p/u)? Nordhorn is een vrij grote plaats en Enschede heeft aardig wat aantrekkingskracht in Duitsland.
Re: Concessie Twente
Winterswijk heeft pas aantrekkingskracht op Duitsland....
Meer on-topic:
Nordhorn - Enschede, ik twijfel. Ik denk dat als de buurtbuslijn echt goed gaat lopen dat het het proberen waard is.
Meer on-topic:
Nordhorn - Enschede, ik twijfel. Ik denk dat als de buurtbuslijn echt goed gaat lopen dat het het proberen waard is.
Re: Concessie Twente
Het meeste toerisme dat er nu richting Enschede is, komt vooral voor de koffieshops ;)
In ander nieuws, vandaag de 3024 op dienst meegehad, een van de 3 bussen die van de Veluwe zijn gekomen.
Een bejaard vrouwtje met rollator vond het geen rollatorbus, maar de groen/blauwe bekleding was wel leuk :)
Plaatjes gemaakt met mijn telefoon:
Nog duidelijk te zien dat het ex-Apeldoornse stadsbus is, met het groen tussen de reclame door en het interieur.
In ander nieuws, vandaag de 3024 op dienst meegehad, een van de 3 bussen die van de Veluwe zijn gekomen.
Een bejaard vrouwtje met rollator vond het geen rollatorbus, maar de groen/blauwe bekleding was wel leuk :)
Plaatjes gemaakt met mijn telefoon:
Nog duidelijk te zien dat het ex-Apeldoornse stadsbus is, met het groen tussen de reclame door en het interieur.
Re: Concessie Twente
Nog iets opvallends, in OVInfo was het al langer, maar met de laatste update zit het ook in de reisinfo: halte "Twentsche Courant Tubantia" is hernoemd naar "Rabobank". Waarschijnlijk heeft de Rabobank een leuk bedragje neergelegd, want alle halteborden, (in ieder geval in Enschede) hebben nu ook reclame van de Rabobank op het onderste vlak.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten