Zou ik wel even kwijt mogen dat er vanuit Rotterdam geen sprinters naar Utrecht rijden . En dat dit al een aantal jaren zo is.Thom69 schreef:Even een greep uit de gevolgen in de randstad (stand van zaken op dit moment, afgeleid uit data van Rijdendetreinen)
Trajecten zonder treinverkeer:
- Nwk - Ut (Spr)
Het grote wintertopic 2014/2015
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Niet vanuit Rotterdam, wel vanuit Utrecht naar Rotterdam. (A)
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Oei even over het hoofd gezien .
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Op de GVB-site stond toen ik keek een melding dat tram 26 minder reed ivm bovenleidingsproblemen, er reden ook bussen daar. Ook in Amsterdam reed dus niet alles.Mike schreef:Toch bijzonder, in Amsterdam reden alle trams en sneltram gewoon rond, al vanaf de vroege ochtend. Waarom kan dat bij de ns nou niet? Ameteurs..
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
My bad! Ergens klopt het nog steeds wel, aangezien er ook vandaag geen sprinters reden tussen Nieuwerkerk en Utrecht :YKM46 schreef:Zou ik wel even kwijt mogen dat er vanuit Rotterdam geen sprinters naar Utrecht rijden . En dat dit al een aantal jaren zo is.Thom69 schreef:Even een greep uit de gevolgen in de randstad (stand van zaken op dit moment, afgeleid uit data van Rijdendetreinen)
Trajecten zonder treinverkeer:
- Nwk - Ut (Spr)
--------------
Vandaag was het trouwens een puinzooi op Leiden Centraal, excusez-le-mot. Ruim tien minuten na vertrektijd van een IC naar Leeuwarden (eigenlijk IC Lelystad, die wegens werkzaamheden doorreed naar Leeuwarden, want Vlissingen - Leewarden in stand proberen te houden als het complete treinverkeer op z'n gat ligt is namelijk wel handig) kwam een SLT langs het perron staan, met alle displays op zwart. De TBP's kondigden nog altijd vrolijk de IC naar Leeuwarden aan zonder vertraging (was onderhand al +15 geweest), een aantal reizigers keek vragend om zich heen, het perronpersoneel was aan het bellen maar daar kwam ook niks uit en de conducteur van de SLT deed niks. Uiteindelijk vertrok het SLT vrolijk - als verlengde s5800 naar Schiphol en Amsterdam. Waarschijnlijk is iedereen dus toch nog redelijk de goede kant opgegaan, maar het was wel een beetje jammer dat drie minuten na de vertrektijd van deze sprinter nog omgeroepen werd dat 'over een paar minuten' een 'extra sprinter naar Schiphol, Amsterdam, Hilversum en Amersfoort' zou vertrekken... Over omroepen gesproken, de meest gehoorde omroep op Leiden Centraal vanochtend was: "Dames en heren, door een eerdere verstoring rijden er minder treinen. Houdt u rekening met vertraging en uitval van treinen. Herhaling, ..."
Even later kwam een setje SGMM richting Den Haag aangereden met op de displays [Bestemming Den Haag Centraal], maar met de TBP's op [Niet Instappen]. De HC hing even uit de trein, zag duidelijk de TBP en veel verwarde mensen, maar floot en reed weg, veel mensen achterlatend. Een overstap van de IC s2600 op de IC s2100 ging compleet de mist in omdat de s2100 van 4a vertrok en de s2600 op 5b binnenkwam, waarbij de s2100 koste wat het kostte op tijd wilde vertrekken (maar what's new), en op 5b bleef de TBP hardnekkig aankondigen dat de sprinter naar Leiden Centraal van 13:06 niet reed (N.B., de TBP staat óp Leiden Centraal).
En zo kan ik eigenlijk nog wel even doorgaan... -o-
Eigenlijk reed rond een uur of een in alle richtingen wel weer elk half uur een trein, maar door je reisinformatie zo te vernaggelen, snap ik het best dat mensen veel vertraging opgelopen hebben...
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Het traject in IJburg was helaas onbegaanbaar geworden door een combinatie van ijzel en sneeuwval. Om die reden zijn door de verkeersleiding bussen die uit de nachtdienst kwamen direct naar IJburg doorgereden om de reiziger toch OV aan te kunnen bieden. Niet dat de reiziger er veel aan had, want eenmaal op Centraal reden er geen treinen, maargoed, dat is een ander verhaal...Wubbo schreef:Op de GVB-site stond toen ik keek een melding dat tram 26 minder reed ivm bovenleidingsproblemen, er reden ook bussen daar. Ook in Amsterdam reed dus niet alles.Mike schreef:Toch bijzonder, in Amsterdam reden alle trams en sneltram gewoon rond, al vanaf de vroege ochtend. Waarom kan dat bij de ns nou niet? Ameteurs..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6037
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Tja, het was weer ouderwets puinhoop op het spoor.
Gelukkig merkte ik er alleen op de terugweg echt iets van. IC naar Dieren viel uit (vanuit Arnhem) en mijn sprinter had vertraging (uiteindelijk + 10) en reed met een Virm 6 (die rechtstreeks van het rangeerterrein kwam).
Vanmorgen rond 8 over 7 de trein naar Arnhem genomen en geen problemen gehad. Wel was al bekend dat de randstad grotendeels plat lag, (In Dieren werd al omgeroepen dat er niks tussen Utrecht en Arnhem reed), maar de HC meldde bij aankomst in Arnhem doodleuk dat men hier kon overstappen op de IC's naar Utrecht v.v. en repte met geen woord over de uitval.
Gelukkig merkte ik er alleen op de terugweg echt iets van. IC naar Dieren viel uit (vanuit Arnhem) en mijn sprinter had vertraging (uiteindelijk + 10) en reed met een Virm 6 (die rechtstreeks van het rangeerterrein kwam).
Vanmorgen rond 8 over 7 de trein naar Arnhem genomen en geen problemen gehad. Wel was al bekend dat de randstad grotendeels plat lag, (In Dieren werd al omgeroepen dat er niks tussen Utrecht en Arnhem reed), maar de HC meldde bij aankomst in Arnhem doodleuk dat men hier kon overstappen op de IC's naar Utrecht v.v. en repte met geen woord over de uitval.
https://www.vitesse.nl/voorgeelzwart/supporters Help Vitesse de lente door!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
M'n ouders ondernamen gisteren aan het eind van de ochtend een poging bij mij te komen, maar dat duurde toch iets langer dan gepland. Leuk en aardig ook dat NS altijd adviseert "doe kort voor vertrek de reisplanner check", maar dat heeft ook weinig zin als je bij Rotterdam Zuid kijkt en ziet dat een trein richting Utrecht rijdt en hij bij aankomst op Rotterdam Centraal opgeheven blijkt te zijn. Veel korter van tevoren zullen niet veel reizigers in staat zijn alvast te plannen
Uiteraard was het rond die tijd vooral de gebruikelijk logistieke chaos en was er met het spoor niet zoveel meer mis. Zo kwam de t539 met +30 in Amersfoort aan nadat er zowel in Rotterdam als Utrecht geruime tijd was stilgestaan door ontbrekend personeel.
Uiteraard was het rond die tijd vooral de gebruikelijk logistieke chaos en was er met het spoor niet zoveel meer mis. Zo kwam de t539 met +30 in Amersfoort aan nadat er zowel in Rotterdam als Utrecht geruime tijd was stilgestaan door ontbrekend personeel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Morgen is het weer zover zie ik net op teletekst...
NOS Teletekst 751
2/2
S P O O R W E G E N actueel
28 en 29 januari
Donderdag 29 januari 2015
Op een aantal trajecten minder treinen
Vanwege de verwachte sneeuw rijdt NS
morgen op een aantal trajecten volgens
een aangepaste dienstregeling.
Houdt u rekening met mogelijk een
langere reistijd, vaker overstappen en
drukte in de trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Geklaag in 3, 2, 1...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Op zich wel grappig om te zien dat er morgen dus meer treinen per uur rijden tussen Steenwijk-Heerenveen-Leeuwarden rijden dan in de Randstad...
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Wil je dan dat deze maatregel met gejuich wordt ontvangen?Bee schreef:Geklaag in 3, 2, 1...
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Nee, maar ik ben de "totaal brevet van onvermogen door mensen met pepernotenhersenen"-berichten ook wel zat. We weten waarom het gebeurt, we weten dat het soms dan niet sneeuwt, zo simpel is het.Freek schreef:Wil je dan dat deze maatregel met gejuich wordt ontvangen?Bee schreef:Geklaag in 3, 2, 1...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Zie maar in NY _O-
Verwachte sneeuwpak morgen in cm.
Verwachte sneeuwpak morgen in cm.
Komt wel goed schatje.
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Krijg ik dan een aangepast tarief op mijn abonnement? :D
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Als je vertraging hebt kan je (niet alleen met dit weer) geld terug krijgen.
10 centimeter in Zuidelijk Fryslân!Thom91 schreef: [Afbeelding]
Verwachte sneeuwpak morgen in cm.
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Onder het mom van bijsturing wordt er dan doodleuk weggereden terwijl de aansluitende trein nét binnenrolt. Is normaal al bloedirritant, maar met met winterdienst kun je dan gelijk 30 minuten wachten.
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Het wordt flink schuiven in Zwitserland.Thom91 schreef:......
Verwachte sneeuwpak morgen in cm.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
In Zwitserland zullen wel helemaal geen treinen meer rijden morgen met zo extreem veel sneeuw.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Waarom? Sneeuw is toch geen hindernis bij het treinen laten rijden?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Jawel hoor, vraag maar aan Prorail en NS.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Ahja, dus in Friesland blijven de 4 treinen per uur tussen Meppel en Leeuwarden rijden bij een verwachte 10 cm sneeuw, terwijl in de Randstad de kwartiersdiensten worden uitgesneden voor maar 4 cm (zover er überhaupt iets van blijft liggen bij gebrek aan vorst)Thom91 schreef:Verwachte sneeuwpak morgen in cm.
Vandaag trouwens ook al beperkt treinverkeer op de HSL door weersomstandigheden, windkracht 6 en regen is immers levensgevaarlijk weer inderdaad :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Dat is altijd zo, er ligt maar één LUD1 op de plank met altijd dezelfde maatregelen, geen enkel maatwerk. Die LUD in december was ook zo, toen viel de sneeuw zoals voorspeld allemaal onder de rivieren maar stonden de reizigers boven de rivieren in de kou en de regen op hun uitgedunde trein te wachten:') Oh en de nauwelijks uitgedunde dienstregeling in het zuiden ligt natuurlijk helemaal in de soep.
Daarnaast zijn er wat RUD's maar die zijn afaik, nog maar 1-2x gebruikt.
Ik ben voornamelijk pissig dat ze altijd zo hard snoeien op de zuidtak in Amsterdam richting Flevoland. Ben in één klap 20-22 minuten langer onderweg in een pokkesprinter. Zal je zien dat die IC26 ook goed in de soep draait doordat de IC(12)7 in het Noorden en Zwolle last heeft van de sneeuw en dat ding gekoppeld gaat aan de IC26
Oh en er is nu onduidelijkheid of de GtBv nog wel de LUD vertraging meerekent.... https://twitter.com/NS_online/status/560491224071946240
Daarnaast zijn er wat RUD's maar die zijn afaik, nog maar 1-2x gebruikt.
Ik ben voornamelijk pissig dat ze altijd zo hard snoeien op de zuidtak in Amsterdam richting Flevoland. Ben in één klap 20-22 minuten langer onderweg in een pokkesprinter. Zal je zien dat die IC26 ook goed in de soep draait doordat de IC(12)7 in het Noorden en Zwolle last heeft van de sneeuw en dat ding gekoppeld gaat aan de IC26
Oh en er is nu onduidelijkheid of de GtBv nog wel de LUD vertraging meerekent.... https://twitter.com/NS_online/status/560491224071946240
Laatst gewijzigd door Somoht op wo 28 jan 2015, 19:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Het grote wintertopic 2014/2015
Iemand nog iets gehoord van blaadjes op de rails? Toevallig?
Die sneeuwvlokken zijn volgens mij gewoon de nieuwe boomblaadjes bij NS.
Een minister of staatssecretaris die een stuk sneller door die sprookjes heen kan prikken zou in ieder geval wel welkom zijn. Want het blijft frappant dat de regionale vervoerders wel gewoon kunnen rijden en de NS niet. Het is nu ook weer niet zo dat er 35cm sneeuw word verwacht, dan snap ik best dat er wat minder tot geen treinen rijden.
Die sneeuwvlokken zijn volgens mij gewoon de nieuwe boomblaadjes bij NS.
Een minister of staatssecretaris die een stuk sneller door die sprookjes heen kan prikken zou in ieder geval wel welkom zijn. Want het blijft frappant dat de regionale vervoerders wel gewoon kunnen rijden en de NS niet. Het is nu ook weer niet zo dat er 35cm sneeuw word verwacht, dan snap ik best dat er wat minder tot geen treinen rijden.
🍉
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten