Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door waldo79 »

Ongelukkig toeval, isadora.

SuperGhost: ik zie op geen enkele manier een verband tussen NEC-hooligans en het mishandelen van OV-personeel :idea:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Het losse handjes hebben beperkt zich meestal niet tot alleen OV-personeel, maar zit in het karakter van een persoon. Voetbalhooligans zijn eerder geneigd ook geweldadig te zijn naar OV-personeel dan burgers die zich wel normaal gedragen buiten het OV om.

Isadora vraagt zich af of Nijmegenaren eerder geneigd zijn loshandig te zijn naar OV-personeel. Ik concludeer daarbij dat NEC-'fans' zich zeer regelmatig ernstig misdragen. Daar zou dus best een verband tussen kunnen zijn: is de gemiddelde Nijmegenaar meer geweldadig dan de gemiddelde Nederlander?
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Srananbloke »

Ik ben in een Vitessefan-rijke buurt in Arnhem opgegroeid, woon momenteel in een NECfan-rijke buurt in Nijmegen, heb gewoond in diverse steden in het land en heb eerlijk gezegd niet het idee dat Nijmegenaren (aso voetbalfan of niet) qua gewelddadig gedrag erger zijn dan Arnhemmers, Utrechtenaren, Amsterdammers of schubbekutteveners.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door koekje »

Sluit ik mij bij aan. Ik rijd met de bus door zowel Arnhem als Nijmegen heen. Als er iets gebeurt wat men niet bevalt, dan krijg je in Arnhem eerder te maken met verbaal geweld. In Nijmegen worden ze sneller fysiek gewelddadig.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Berk-24 »

Ben benieuwd: hoe is de bezetting van de nieuwe lijn 11?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Berk-24 schreef:Ben benieuwd: hoe is de bezetting van de nieuwe lijn 11?
De Arnhemse neem ik aan dat je bedoeld? (ook Nijmegen heeft een lijn 11 en daar zijn wat kleine wijzigingen aan gedaan, dus dat zou je ook als nieuw kunnen opvatten) :wink:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Wat betreft de Nijmeegse lijn 11, weet iemand of de halte Neerbosscheweg richting CS nog bestaat? Lijn 11 had namelijk een apart "perron" aan de afslag richting het spoorviaduct, om de reden dat je vanaf de reguliere bushalte van 2/99/331 niet meer rechtsaf kunt. Nu station Goffert geopend is had ik verwacht dat de halte in die richting voor lijn 11 weer opgeheven zou worden, de nieuwe halte (die ik heb kunnen zien vanuit de bus) ligt op een minuut lopen, dus dat is verdedigbaar (de andere kant op is al een ander verhaal, daar ben je zeker vijf minuten kwijt omdat je het drukke verkeersplein helemaal met stoplichten moet oversteken). Ik zag ook geen haltepaal meer aan de afslag liggen, alleen het provisorische "perron" lag er nog (dat waren gewoon wat platen die op het gras gelegd zijn).

Echter staat de halte nog wel in de dienstregeling in beide richtingen.
"Een touringcar is geen bus"
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Obus »

Melding:

Vanochtend is er een naakte zwarte man op station Arnhem Velperpoort aangehouden.

Link voor video
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Lijnbus ramt bushalte in Arnhem

Bericht door Daniel »

Lijnbus ramt bushalte in Arnhem
Geplaatst op: woensdag 14 januari 2015 21:55
Laatst bijgewerkt: woensdag 14 januari 2015 21:56


ARNHEM - Een bus van vervoerder Breng heeft woensdagavond in Arnhem een bushalte geramd. Dat gebeurde rond half 8 op het Willemsplein in het centrum van de stad. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen.
Volgens ooggetuigen reed de bus, lijn 2, te hard en vloog hij uit de bocht bij perron 2.
Lees verder | Dossier Ongevallen in het verkeer | Meer nieuws over Ongevallen in het verkeer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Lijnbus ramt bushalte in Arnhem

Bericht door ricardo »

Daniel schreef:Lijnbus ramt bushalte in Arnhem
Geplaatst op: woensdag 14 januari 2015 21:55
Laatst bijgewerkt: woensdag 14 januari 2015 21:56


ARNHEM - Een bus van vervoerder Breng heeft woensdagavond in Arnhem een bushalte geramd. Dat gebeurde rond half 8 op het Willemsplein in het centrum van de stad. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen.
Volgens ooggetuigen reed de bus, lijn 2, te hard en vloog hij uit de bocht bij perron 2.
Lees verder | Dossier Ongevallen in het verkeer | Meer nieuws over Ongevallen in het verkeer
Dan zal de 5252, de bus van dit ongeluk voorlopig in de garage staan. Had liever dat een van de oudere trolleys kapot gegaan was
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door koekje »

Mwah, alleen de voorruit lijkt beschadigd? Daar zetten ze zo een nieuwe in. Ik zal aan de chauffeurs doorgeven dat als ze van plan zijn iets te rammen, dat ze een Berkhof meenemen. -o-
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Ik heb liever dat ze niks rammen. En ala het toch moet dat het dan alleen bij blikschade blijft.
"Een touringcar is geen bus"
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Ik denk eerder dat je glasschade krijgt, aangezien de meeste bushokjes van glas zijn :wink:
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Srananbloke »

Het 8-regelige DRIS-display op het Velperplein (Arnhem) is verplaatst. Dat was al een tijdje de bedoeling, maar is om onduidelijke redenen nu pas gebeurd. Het display staat nu recht tegenover de haltes in de richting van Velperpoort/Airborneplein. De haltes in CS-richting hadden al eerder beiden een nieuw 4-regelig display gekregen.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Lijn 107 (Nijmegen Dukenburg - Wijchen Bijsterhuizen) lijkt opgeheven te zijn, maar weet iemand de datum van opheffing met zekerheid? Op breng.nl heeft voor de lijn een dienstregeling gestaan voor de eerste week na ingang van de nieuwe dienstregeling, verder niet geloof ik. Liep het contract voor de buslijn tot eind 2014 (muv kerstvakantie) en niet tot de dienstregelingswijzigingen oid? Of zat er een foutje op breng.nl? Dan kan ik de juist info toevoegen op de wiki.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Ik zag lijn 107 nog rijden na de nieuwe dienstregeling op station Dukenburg. Volgens mij vlak voor de kerstvakantie. Dus volgens mij klopt het wel wat op de breng site staat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Hainje »

koekje schreef:Ik zal aan de chauffeurs doorgeven dat als ze van plan zijn iets te rammen, dat ze een Berkhof meenemen. -o-
Ja man, tog een schande dat ze die nieue spul kapot make! Die sjouffeur zou ontslage moeten worre! Hij zouw het togg ook nie leuk vinde als zijn baas dat met zein autow doett? :evil: :evil: :evil: :evil:
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Ik had een google search gedaan, hij reed t/m 21 december (dus defacto t/m 19 december gezien de 107 niet op zondag reed). Daarna ging de vakantiedienstregeling in en in het nieuwe jaar keerde de 107 niet terug. Er zijn mededelingen over geweest. Lijn 107 was sowieso een proefproject, dus voor een volledig dienstregelingsjaar zal deze niet "gereserveerd" zijn. Lijn 100 uit Woensel was een soortgelijk verhaal.
"Een touringcar is geen bus"
Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 09 okt 2009, 21:59

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tom »

Weet iemand of er bij de halte Erasmusgebouw Nijmegen (bibliotheekzijde) ooit nog een DRIS-scherm wordt opgehangen? De paal daarvoor staat er al een behoorlijke tijd.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Wellicht dat dat op zich laat wachten tot de doortrekking van lijn 300 er komt?
De bedoeling is dat lijn 300 over hooguit enkele jaren door gaat rijden naar Malden en een P+R terrein bij Heumen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Wellicht dat dat op zich laat wachten tot de doortrekking van lijn 300 er komt?
De bedoeling is dat lijn 300 over hooguit enkele jaren door gaat rijden naar Malden en een P+R terrein bij Heumen.
Ja en ze wouden 300 ook doortrekken of koppelen aan een snelbus naar Apeldoorn. Maar hoe ze dat gaan doen met die concessie grenzen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Apeldoorn-Arnhem zou je ook prima als een bus van concessie Arnhem-Nijmegen kunnen beschouwen, aangezien die alleen maar max. 2 haltes in Arnhem en 2 in Apeldoorn aan doet en verder niets.
Maar ik geloof dat het meer als een HOV-as beschreven is, waardoor er best bij Arnhem CS een knip kan zitten.

Bovendien zit in het uiteindelijke eindbeeld in lijn 300 alsnog 2 knippen, namelijk:
Arnhem - Bemmel (bus)
Bemmel - Heyendaal (tram)
Heyendaal - Malden - P+R Heumen (bus)
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Waar haal jij die tram vandaan?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

sirvinniei schreef:Waar haal jij die tram vandaan?
Ze willen een tram in Nijmegen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Ervaring leert dat de meeste openbaarvervoerplannen toch niet worden gerealiseerd.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 22 gasten