'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Bericht door webguy »

'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'
Geplaatst op: vrijdag 27 februari 2009 om 18:18
Laatst bijgewerkt: vrijdag 27 februari 2009 om 19:41

UTRECHT - Vervoerders zorgen redelijk goed voor hun eigen deel van het vervoer, maar voelen zich niet verantwoordelijk voor hoe de reiziger vervolgens verder komt.
Dat concludeert de stichting OPC nadat het voor de eerste keer onderzoek deed naar de hele keten van openbaar vervoer, van deur tot deur. OPC bracht het onderzoek vrijdag naar buiten.

Lees verder
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: 'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Bericht door Stefan »

Dat rapport van Zuid-Holland, ik heb gelachen om die plekken die onderzocht zijn.. Overstaphalte Plein 1940 - 1945 in Dordrecht. Ik heb serieus waar nog nooit iemand daar zien overstappen.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: 'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Bericht door Raymond »

In Brabant is het niet veel beter: sowieso is de SRE-regio niet eens onderzocht, daarnaast worden er belachelijke busstations en overstappunten genoemd. Echte busstations zoals Oosterhout staan er dan niet bij, maar dan wel busstation Fijnaart met wel drie buslijnen, :shock: De cijfers zullen wel zo zijn, maar ook ik vind de onderzochte plekken vreemd gekozen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Dat rapport van Zuid-Holland, ik heb gelachen om die plekken die onderzocht zijn.. Overstaphalte Plein 1940 - 1945 in Dordrecht. Ik heb serieus waar nog nooit iemand daar zien overstappen.. :lol:
Hmm ja, waarom zou je daar ook willen overstappen... lijn 14/15 en 4 rijden exact dezelfde route van daar naar het station en het aantal reizigers van Papendrecht naar Staart-Oost is vast niet bepaald gigantisch :P
En Hoogblokland, Bazelbrug? Die ken ik niet, wel Meerkerk, Bazelbrug: het kleinste overstappunt van de provincie kan je denk ik wel zeggen, maargoed, 72 <-> 81/181 is wel een officiële aansluiting die in 't busboekje staat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Bericht door Suus »

Busstation Leimuiden :lol: Dat is gewoon een halte van Interliner 370 waar je kan overstappen op bus 56 naar Leiden. Het feit dat de twee haltes van lijn 370 bijna 120 meter van elkaar af liggen en je er twee wegen voor moet oversteken helpt daar ook niet aan mee :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Bericht door Daniel »

Tja, en dan staat Papendrecht Viaduct N3 (ook een in de dienstregeling vermeld overstappunt) er weer niet bij. Die zal vast niet hoog scoren met z'n zes haltes rondom een kruispunt van een drukke weg met de op- en afritten van de N3.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Busstation Leimuiden :lol: Dat is gewoon een halte van Interliner 370 waar je kan overstappen op bus 56 naar Leiden. Het feit dat de twee haltes van lijn 370 bijna 120 meter van elkaar af liggen en je er twee wegen voor moet oversteken helpt daar ook niet aan mee :P
*OOIT* was daar een busstation (Garage CN) waar je kon overstappen op een keur aan buslijnen richting:
Alphen a/d Rijn, Nieuw-Vennep, Leiden, Aalsmeer, Hoofddorp en Schiphol...
Veruit de meeste buslijnen zijn in de loop der jaren opgeheven :|
http://members.lycos.nl/ovhome/cn19892805.pdf
(buslijn 111, 112, 171, 172 etc)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Vervoerders kijken alleen naar eigen dienstregeling'

Bericht door Suus »

Er is daar in de loop der tijd flink wat geschrapt als ik het zo zie ja.
111 -> Nu lijn 56
112 is opgeheven
144 is opgeheven
171 is ingekort
172 is ingekort
197s is nu lijn 370
206 is ook opgegaan in 370
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten