Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Mr-W schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Dat klinkt heel efficiënt ja, twee stallingen in Zierikzee.
Nu valt het wel mee ,maar op het moment dat Connexxion concessie HWGO weer terug zou winnen wordt het een ander verhaal en ligt Zierikzee vrij ongunstig.
Het heeft te maken met het feit dat in het Bestek kernetlijnen niet meer mogen eindigen op bijv Westenschouwen. Dan komen er gewoon teveel onbetaalde matritten Zierikzee-Haamstede v.v.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Maar in Westenschouwen beginnen mag wel? Bovendien lijkt Renesse me ook geen onlogisch eindpunt.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Pim-AllianceB95 schreef:Maar in Westenschouwen beginnen mag wel? Bovendien lijkt Renesse me ook geen onlogisch eindpunt.
Renesse als eindpunt, overstappen naar Zierikzee zeker?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Pim-AllianceB95 schreef:Maar in Westenschouwen beginnen mag wel? Bovendien lijkt Renesse me ook geen onlogisch eindpunt.
Ja dat mag wel, beperkt in de spits, Renesse is geen kernnetstad.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Bijna alle ochtendritten blijven op Westenschouwen beginnen geloof ik, volgens mij kun je dan net zo goed in Haamstede blijven zitten. Dan moet je 's avonds Zierikzee - Haamstede MAT rijden, nu moet je 's ochtends MAT van Zierikzee naar Westenschouwen.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Pim-AllianceB95 schreef:Bijna alle ochtendritten blijven op Westenschouwen beginnen geloof ik, volgens mij kun je dan net zo goed in Haamstede blijven zitten. Dan moet je 's avonds Zierikzee - Haamstede MAT rijden, nu moet je 's ochtends MAT van Zierikzee naar Westenschouwen.
Nee, dat is onzin. ZIjn er maar 3. rest start alles in Middelburg.

http://connexxion.nl/dienstregeling/lij ... htenheader
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Het zijn er maar drie, maar er zouden 's avonds ook maar drie in Haamstede hoeven uitlopen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

'Als er genoeg passagiers zijn, rijdt lijn 10 van Kloosterza

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
KLOOSTERZANDE - Als er genoeg passagiers zijn, blijft lijn 10 van Kloosterzande naar Hulst rijden.
Dat beloofde gedeputeerde George van Heukelom dinsdagavond aan een kleine zestig aanwezigen in zaal Van Leuven in Kloosterzande. De gedeputeerde deed zijn belofte tijdens de eerste van zes bijeenkomsten over de nieuwe busdienstregeling. Van Heukelom legde uit dat de provincie er ondanks forse bezuinigingen van het Rijk in is geslaagd 95 procent van de buslijnen in stand te houden.

Klachten over de prijs van de nieuwe halte-taxi's kunnen voor een deel ondervangen worden als mensen een chipkaart voor het openbaar vervoer aanschaffen. In dat geval betalen ze de 'normale prijs' en hoeven ze geen extra geld bij te betalen. Iedereen met vragen over de nieuwe dienstregeling kan die naar de provincie sturen en krijgt 'gegarandeerd' antwoord, beloofden beleidsmedewerkers. Vragen kunnen naar OV-concessie@zeeland.nl

lees morgen meer over (problemen met) de nieuwe dienstregeling in de editie Zeeuws-Vlaanderen
PZC.nl

Is er al iets bekend over de halte taxi's en zijn de combikaart van €13,50(wordt die in de nieuwe concessie ook geldig op lijn 19?) en dagkaart van €15,20 ook geldig in die taxi's ?
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Ik ben ook nieuwschierig of een studentenov of een altijd vrij abonnement daar ook geldig is.
Ik heb geen onderschrift
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Op de halte-taxi's kan je alleen contant betalen. Er kan geen gebruik worden gemaakt van de ov-chipkaart en alle bijbehorende abonnementen en kortingen. Je betaalt 0,89 cent als starttarief en 0,14 cent per kilometer.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door waldo79 »

Laten we het maar houden op € 0,89 respectievelijk € 0,14 :X
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

datm schreef:Op de halte-taxi's kan je alleen contant betalen. Er kan geen gebruik worden gemaakt van de ov-chipkaart en alle bijbehorende abonnementen en kortingen. Je betaalt 0,89 cent als starttarief en 0,14 cent per kilometer.
Of op rekening. Je moet sowieso eerst een gebruikerspas aanvragen voordat je er gebruik van kan maken. Het is een verschrikkelijk gedrocht.

Abonnementen zijn NIET geldig. Studenten-OV NIET geldig.

Want volgens de Provincie is het geen OV. Waarom hanteer je dan OV tarief?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Haltetaxi is geen OV. Niet frequente reizigers of mensen die er niet wonen (en ov niet als hobby hebben) weten niet van het bestaan af van Haltetaxi of al dat andere non-ov.
Waarom stoppen ze niet met die totale waanzin en zogenaamde ov alternatief.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Net op facebook gezien dat nu bij Van Oeveren minstens een Citaro LE in wit geschilderd is, die vorheen CXX-kleuren had. :?:
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Is/wordt de huisstijl voor de bussen in Zeeland (net zoals de huidige MAN's CNG)
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

flipje schreef:Is/wordt de huisstijl voor de bussen in Zeeland (net zoals de huidige MAN's CNG)

DoorZeeland komt er straks op de bussen, bestickerd met Zeeuwse landschapskenmerken, zeelandbrug, kering etc.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

custermans schreef: DoorZeeland komt er straks op de bussen, bestickerd met Zeeuwse landschapskenmerken, zeelandbrug, kering etc.
Dat wist ik nog niet. Een vergelijkbare huisstijl dus als IJsselmond met als verschil grijs/wit ipv blauw. Komen er ook nog silhouetten van personen op? Zo ja dan kan dat nog wel eens een dingetje worden..
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

flipje schreef:
custermans schreef: DoorZeeland komt er straks op de bussen, bestickerd met Zeeuwse landschapskenmerken, zeelandbrug, kering etc.
Dat wist ik nog niet. Een vergelijkbare huisstijl dus als IJsselmond met als verschil grijs/wit ipv blauw. Komen er ook nog silhouetten van personen op? Zo ja dan kan dat nog wel eens een dingetje worden..
Nee, wel vogels, de duinen, vissersschepen en de zee uiteraard. :D
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

custermans schreef:DoorZeeland komt er straks op de bussen, bestickerd met Zeeuwse landschapskenmerken, zeelandbrug, kering etc.
Is er al een voorbeeld?
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

ICE11 schreef:
custermans schreef:DoorZeeland komt er straks op de bussen, bestickerd met Zeeuwse landschapskenmerken, zeelandbrug, kering etc.
Is er al een voorbeeld?

Ja, zal vanavond wel eens kijken of ik hem kan plaatsen.


Lukt me niet, komende tijd zie je de bussen er vanzelf in rijden.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Wanneer komen de Crossway s binnen?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Busfoto.nl »

Kliknt plausibel.
Afbeelding
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

En @DoorZeeland is een twitteraccount (nu).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Z2N »

Sterker nog, het adres verwijst nu door naar Connexxion.nl...
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mb90 »

De tekst DoorZeeland is wel op verschillende vernieuwde haltepalen te zien, zoals hier in Haamstede:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten