Foto opdracht.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Oud forumgebruiker

Foto opdracht.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Sinds enige tijd volg ik een fotocursus. Ik heb laatst een thuisopdracht meegekregen, en die luidde:
"Pak een krantenartikel en zet deze om in beeld. Doet dit in combinatie met een onderwerp wat je interesse heeft". Wel mijn interesse mag duidelijk wezen, denk ik zo. Alleen een krantenartikel moest ik nog vinden. Na lang speuren op internet kreeg ik dit: http://www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/a ... auw__.html
De krant is even ongelukkig gekozen, dat realiseer ik mij, maar het gaat mij vooral om dit zinnetje: De keuze van supermarkten is in plaatsen als Den Haag, Amsterdam of Pijnacker beperkter geworden, omdat Albert Heijn druk doende is met het ombouwen van voormalige C1000-vestigingen.

Afbeelding

Hier kan ik wat mee. Dus kwam ik op het idee om alle AH-vestigingen hier in de omgeving op de foto te zetten inclusief een vorm van openbaar vervoer. Uiteindelijk moet dit in een collage komen. Gezien er hier in de stad rond de 50 AH-winkels zijn ben ik wel even zoet... maar ik wil alvast een beginnetje posten!

Bij jezelf beginnen, is het spreekwoord, dus dat doen we maar. Huisappie nummer 1:
AH Overtoom (#1)
Afbeelding

De 2e huisappie, want deze is groter :lol: (Ja, sommige 'soorten appels' en andere zaken heeft nummer 1 niet :') )
AH Bilderdijkstraat
Afbeelding

Wat de redenatie van de Appie erachter is, ik weet het niet... maar op de Overtoom zit nog een 2e winkel:
AH Overtoom (#2)
Afbeelding

Hier kan je chillen op het dak, yo!
AH Van Baerlestraat
Afbeelding

In de Spaarndammerbuurt overwoekert het onkruid ook.
AH Spaarndammerdijk
Afbeelding

Koekoek, lijn 17.
AH Kinkerstraat
Afbeelding

Zwarte piet is ook van de partij.
AH Jan van Galenstraat
Afbeelding

De voetbalplaatjeskoters slaan hier ook toe.
AH Stadionweg
Afbeelding

Kingsquare:
AH Koningsplein
Afbeelding

En hier wordt het meest gejat van heel Nederland, olé.
AH Nieuwezijds Voorburgwal
Afbeelding

Een van de weinige straten hier de buurt waarbij trambaan, fietspad en autoweg netjes van elkaar gescheiden zijn... al is het maar voor een meter of 50.
AH Westermarkt
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op zo 01 mar 2009, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Foto opdracht.

Bericht door tsov »

klaxxon schreef:En hier wordt het meest gejat van heel Nederland, olé.
AH Nieuwezijds Voorburgwal
Goh, daar ben ik vanmiddag nog geweest :P En ja, ik heb netjes afgerekend :mrgreen:
Ik wens je overigens veel succes bij AH Nieuwmarkt :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Foto opdracht.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, het wordt onmogelijk om ze allemaal te doen vrees ik :( - maarja, zolang ik maar genoeg foto's heb voor een collage. Achter het paleis was ik denk ik ongeveer rond 16.00 :wink:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Foto opdracht.

Bericht door Karl »

Het GVB-blauw past ook wel leuk bij het AH-blauw, is trouwens overal een vorm van OV aanwezig?
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: Foto opdracht.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat is dus precies het probleem bij Nieuwmarkt :wink: Zo zijn er nog wel een aantal, waar de halte bijvoorbeeld een straat verderop ligt (AH Amstelveenseweg zo uit m'n hoofd en nog een aantal in buitenwijken).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50889
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Foto opdracht.

Bericht door Suus »

Daarentegen heb je er ook een aantal die bijna té ideaal liggen :P Die in IJburg ligt direct tegenover een tramhalte, en die op het Buikslotermeerplein heeft een soort busstation voor de deur (ter compensatie voor de anderen denk ik :P )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Foto opdracht.

Bericht door Daan »

Haha, leuke opdracht! :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Foto opdracht.

Bericht door Etienne »

Leuk,

maarre: het is Pijnacker en niet Pijnakker. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Oud forumgebruiker

Re: Foto opdracht.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Oh, ik heb het rechtstreeks gekopieerd uit het artikel :) Wat een blamage. Ik zal hem veranderen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Foto opdracht.

Bericht door Mark »

Haha, leuk :pos:

Een tijd gelden had ik binnen de AH een van mijn cursusdagen voor teamleider... daar werd het overheersen van het AH-blauw nog uitgebreid aan de kaak gesteld :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Foto opdracht.

Bericht door M57 »

klaxxon schreef:Wat de redenatie van de Appie erachter is, ik weet het niet... maar op de Overtoom zit nog een 2e winkel:
Op de Rijnstraat zitten er ook twee op pisafstand.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Foto opdracht.

Bericht door Chauf21 »

AH Sarphatistraat moet een makkie zijn ;)
Oud forumgebruiker

Re: Foto opdracht.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, wegens tijdgebrek heb ik nog lang niet alles :) - kwam vandaag nog langs meerdere AH's (Van Woustraat, Rijnstraat etc.) die best gunstig liggen verder... Alleen geen camera bij mij, chillllll :neg:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Foto opdracht.

Bericht door Stefan »

Geen camera bij.. Zucht. Die hoor je toch áltijd bij te hebben?! :roll: :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: Foto opdracht.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Af en toe... :D Nee, maar dat apparaat van mij is het meesjouwen niet waard :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Foto opdracht.

Bericht door Fles »

Leuk, dit soort combinatie-opdrachten :D Zo heb ik ooit eens een serie gepost van "stoomlocs on static display op een Fins station waarvan de naam met een K begint" :lol: Okee, geen "opdracht" als zodanig, maar even goed leuk om te zien :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten