Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door chemie »

In de avond staan er mensen in Haaksbergen te wachten op de 73 tegenwoordig. Toch moeilijk die nieuwe dienstregeling voor sommigen :)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door SuperGhost »

Wat is er dan moeilijk aan? De 73 rijdt 's avonds gewoon op Winterswijk-Haaksbergen.
Of bedoel je dat ze op de 74 wachten? Die is namelijk wel weggevallen in de avonduren.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door chemie »

Exact, daardoor stonden er mensen een half uur in de kou, en vroeg er iemand naar de 74 :p
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door busentrein »

Buzzer schreef:De 6032 op lijn 74 tussen Enschede en Doetinchem. Ziet er knus uit..
Dat busje heeft van de week ook al Arnhem gehaald op lijn 27/29 ... in de spits..
Dit lijkt structureel te worden op lijn 28
Afbeelding
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door gkw1969 »

marvinkok schreef:Gisteren was de 3311 de gelukkige voor lijn 7.
maakt het voor de Optares nog wat uit voor de kilometerstand ofzo, lijn 7 is maar een prutrondje ten opzichte van 97 bijvoorbeeld...
Het heeft meer te maken met het feit dat wanneer op de combi 10-50 een Optare uitvalt en de reserve niet beschikbaar is de Optare van lijn 7 naar Hengelo gedirigeerd wordt. En dan komt de Optare die uit onderhoud terug komt in Enschede terecht.
Afgelopen vrijdag had de 3312 de eer om in Hengelo de 3308 te gaan vervangen, die ik hoogst persoonlijk aan de kant heb gezet omdat de SVL mij niet kon vinden (en dus ook niet kon horen als ik heeeeeeeel hard HELP zou roepen). Bus had geen communicatie en noodoproep.

(kreeg trouwens direct de complimenten van mijn collega's in Enschede dat ze dus een Citea hadden op lijn 7 :P )

Overigens moeten we het sinds gisteravond zonder de 3310 stellen. Deze is met een kapotte versnellingsbak afgesleept naar Zwolle.
When you're tired of London, you're tired of life
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Berk-24 »

busentrein schreef:
Buzzer schreef:De 6032 op lijn 74 tussen Enschede en Doetinchem. Ziet er knus uit..
Dat busje heeft van de week ook al Arnhem gehaald op lijn 27/29 ... in de spits..
Dit lijkt structureel te worden op lijn 28
Afbeelding
De materieelbehoefte in de spits is voor de standaarddienstregeling toegenomen (door de kwartiersdiensten), waardoor ook deze en wat andere bussen als Wrights standard worden in de Achterhoek.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Zaterdagavond hoorde ik in de trein van Oldenzaal naar Hengelo net voor aankomst in Hengelo dat de laatste treinen en bussen van Twents op oudjaarsavond om 19.59u vertrekken. Zijn ze vroeg mee dit jaar :lol:
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef:De Citybus-optare (3312) zit al sinds donderdag op lijn 97 ipv op lijn 7. Daar reed vorig weekend de 3307 op.
zag deze afgelopen week rijden op lijn 50.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Vandaag rijdt de 3023 (een van de nieuwe bussen die van de Veluwe naar Twente zijn gekomen) op lijn 7 in Enschede in plaats van een Optare. De 3312 die dat normaal doet reed vanaf een uur of 10 in Hengelo op 50/10, nadat er in alle uren daarvoor een op die omloop niks reed ivm een defecte stuurinstallatie aan de 3307. Die is uiteindelijk bij Cosmo uitgeruild voor de 3312 die daar met schijnbaar hetzelfde euvel stond.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door nsimmelink94 »

Lekker betrouwbaar die Optares als ik dat hier zo lees.

Gisterenochtend spotte ik nog een Wright bus richting Ruurlo op de rondweg van Zelhem. Lang niet gezien op de weg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door ODRAIL »

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Tja, als je maar 2 stelletjes hebt, en er is er een defect dan hang je al natuurlijk :p

Vraag me zo opeens wel af hoe het zit met het onderhoud aan die dingen, altijd 's avonds/'s nachts?
nsimmelink94 schreef:Lekker betrouwbaar die Optares als ik dat hier zo lees.

Gisterenochtend spotte ik nog een Wright bus richting Ruurlo op de rondweg van Zelhem. Lang niet gezien op de weg.
De meeste chauffeurs zijn die hobbelbakken dan ook liever kwijt dan rijk :p Wordt er zelf ook niet geheel vrolijk van, maar ze blijven in ieder geval nog tot het leascontract is afgelopen (2016?)

En die Wright zal versterking voor lijn 23 geweest zijn gok ik. Ze worden voor zover ik begreep alleen gebruikt voor versterkingen etc.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Enigszins opvallend dat de Syntus 3023 na gisteren vandaag wederom op lijn 7 ingezet wordt. Je verwacht haast dat het bewust gedaan is, de kans dat een bus van Enschede 2 dagen achter elkaar op dezelfde omloop rijdt is erg klein...
Korot
Berichten: 73
Lid geworden op: ma 20 mei 2013, 21:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Korot »

marvinkok schreef:Tja, als je maar 2 stelletjes hebt, en er is er een defect dan hang je al natuurlijk :p

Vraag me zo opeens wel af hoe het zit met het onderhoud aan die dingen, altijd 's avonds/'s nachts?
De oplossing is al te zien in de foto bij het nieuwsbericht: bij een defect zet Arriva een treinstel uit Friesland/Groningen in op deze lijn i.p.v. het defecte stel.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door marvinkok »

Nou, dat heeft ook heel wat dagen geduurd voordat er een extra stel kwam, uit de Achterhoek overigens...
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

En het probleem was de laatste tijd ook dat de Achterhoek al een stel miste door een aanrijding bij Ruurlo. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker om een treinstel naar Almelo-Mariënberg te sturen. Gelukkig is dat treinstel inmiddels weer terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door MdJ »

marvinkok schreef:Enigszins opvallend dat de Syntus 3023 na gisteren vandaag wederom op lijn 7 ingezet wordt. Je verwacht haast dat het bewust gedaan is, de kans dat een bus van Enschede 2 dagen achter elkaar op dezelfde omloop rijdt is erg klein...
Inmiddels staat de 3023 op de buffer in Enschede. Lijn 7 wordt weer gereden met een optare; de 3307 (met kleine stickers voor lijn 7). De 3312 reed rondjes op lijn 50/10.
Bij twijfel: gebruik beton.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door julsteren »

KM46 schreef:Even een nieuwsberichtje:

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=208150
De foto in het bericht is van onze medeforummer Z2N :')
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door ODRAIL »

En ik neem aan dat hier geen toestemming voor gegeven is :idea: :? ?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door dennistd »

Dat hoeft ook niet expliciet. De foto is hier gepubliceerd met de licentie 'CC BY-SA 2.0'. Dat houdt het volgende in:
You are free to:

Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material
for any purpose, even commercially.

The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.

Under the following terms:

Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.

ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.

No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Niets aan de hand dus
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Daniel »

Foto is gewoon vrijgegeven onder creative commons, dus zolang daaraan voldaan wordt mag je 'm gebruiken. Vooral foto's van Flickr worden nogal eens door de regionale omroepen gebruikt, genoeg foto's van mij die bv. door RTV Utrecht gebruikt zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Z2N »

En eerlijk gezegd vind ik het wel leuk als mij foto's ergens voor gebruikt worden, dus zolang de persoon in kwestie maar (gebruikers-)naam en licentie vermeld vind ik het allemaal prima. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door MdJ »

Ik dacht dat de King Long wegging, maar de Arriva 3101 bracht vandaag op lijn 74 een bezoekje aan Enschede.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Anne »

De fractie van de SP in de Provinciale Staten van Overijssel heeft schriftelijke vragen gesteld over het tekort schietende busvervoer van Syntus. Er zijn klachten van reizigers over de uitval van bussen in Twente en te korte overstaptijden in Zwolle.

Lees gehele bericht van RTV-Oost
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland

Bericht door Niek »

Na afgelopen weken zou je dit wel kunnen stellen.
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 64 gasten