SLToilet schreef:Een aantal bijzondere keuzes wel zoals dat er op Tbu zowat altijd wordt gestopt, maar eigenlijk ook weer logisch gezien het aantal reizigers. Ik zou het weleens willen visualiseren om te zien hoe het geheel dan in elkaar steekt. Zeker die aparte stop-intercity naar Maastricht Randwyck is leuk gevonden. Praktisch? Qua aantal reizigers misschien wel. Leuk idee blijft het zeker.
Deze "stop" intercity heb ik hierbij ingevoegd voor verschillende redenen, een extra intercity op veel drukke trajected, verbinding van een aantal kleinere stations, die ook niet ZO klein zijn op het intercity netwerk, voor snellere verbindingen door de week. Maastricht randwijck is misschien onlogisch, maar toch ook niet, als dat station ok een goede verbinding bied met treinen naar belgie, ik zie daar toch wel een mogelijke (kleinere) maar niet minieme reizigersstroom in. (hierbij word ook samen met alle andere treinen een ongeveer scheve 12 minuten diesnt naar randwijck gerealiseerd)Thom91 schreef:9400 Intercity 1xuur Ymuiden - Heerlen - Amsterdam CS - Duivendrecht - Amsterdam zuid - Schiphol - Hoofddorp - Leiden CS - Den haag HS - Rijswijk - Delft - Schiedam - Rotterdam CS - Rotterdam Blaak - Rotterdam Lombardijen - Barendrecht - Dordrecht - Lage Zwaluwe - Breda - Tilburg Universiteit - Tilburg - Best - Eindhoven - weert - Roermond - SIttart - Maastricht - Maastricht randwijck (niet ZA-ZO)
Dit is wel een mooie _O-
En zeven keer per uur Zwolle - Arnhem.
Een ding is zeker, Almere en Lelystad zijn de grote verliezers in dit plan!
Lelystad heeft toch wel 5 keer per uur een sprinter(waarvan 4 naar zwolle), en ook 5 keer per uur een IC (waarvan ook 4 keer per uur naar zwolle). Das toch nog niet eens zo slecht zou ik zeggen.
Zeven keer per uur zwolle arnhem ligt meer in de groei die deze 2 steden ondervind. het is toch een beetje de randstad van het noord/oosten wat daar tussen ligt.
Tbu is meer een centraal punt tussen wijken en de scholen in tilburg, en heeft een grote reizigersstroom. dat station zou eigenlijk nu al IC moeten zijn (met wat uitbreiden, anders past t toch niet)
Simpel, 20 minuten verkort wachttijden op lijnen waarbij de trein op 30 minuten altijd overvol zit, maar waar 15 minuten net niet rendabel zou zijn.reisthijs schreef:Ik kom deze opmerkelijke frequentie meerdere keren tegen, waarom?wilburg22 schreef:3xuur
In het algemeen: de ideeën achter deze lijstjes lijken me veel interessanter dan de lijstjes zelf.
Ik vind niet dat alle stations perse 12 bakken moeten kunnen dragen, maar op zijn minst 4-6 abris op kleinere stations per perron moet toch niet zo lastig zijn? dat doen ze op de nieuwe stations op de merwedelingelijn ook.SuperGhost schreef:In Ruurlo (waar ik vaak kom) staat geen abri meer op het perron sinds dit jaar. Er staat wel een glazen hokje naast het station, maar daar is het niet verstandig om te wachten, want zodra de trein komt gaan de spoorbomen dicht en kun je het perron niet meer op. Volgens mij is bij Vorden de abri op het perron ook weggehaald (wat ik even niet zeker). Dit heeft o.a. ermee te maken dat die eilandperrons te smal zijn en je daardoor bijna niet langs de abri's kon, dus zijn die weggehaald.Bee schreef:De stations in Nederland zijn in veel betere staat dan waar ook ter wereld en het eerste station zonder abri moet ik ook nog tegenkomen.
Maar zelfs als er een abri stond (en dit geldt dus ook voor de vele stations waar wel een abri'tje staat), dan kunnen de reizigers in de spits daar helemaal niet schuilen als het regent, want zo'n abri heeft bij lange na niet genoeg capaciteit om iedereen droog te laten wachten.
Intressant dat dat kan in 2015, maar toch, dan denk ik, jahoor het kost ook zoveel om er op zijn minst een houten platformspje neer te zetten daar . daarbuiten is dat niet de NS's zijn zaakjeBee schreef:Er is altijd ruimte voor verbetering maar er is ook zoiets als overdrijven. Je kan ook tot je enkels in de modder wachten op een trein die eens in de twee uur komt op minder dan 20 kilometer van de Nederlandse grens.deadlock schreef:Dus dat betekent dat er geen ruimte is voor verbetering?Bee schreef:De stations in Nederland zijn in veel betere staat dan waar ook ter wereld en het eerste station zonder abri moet ik ook nog tegenkomen.