Ik zie altijd zat mensen uit de ene IC naar de overkant van het perron lopen om een overstap te maken. Sinds het verknallen van de knoop is de overstap IC - IC lang geworden, maar in de belangrijkste richtingen is die met de s7000 nog niet eens zo verschrikkelijk lang.
Zwolle - Apeldoorn wás direct cross-platform, maar nu is die, met aankomst uit Zwolle om .12 en vertrek naar Apeldoorn .23, 11 minuten. Andersom 12 minuten van .05 tot .47.
Niet ideaal maar nog wel te overzien, toch?
Zutphen - Twente was ook direct cross-platform, maar nu van .15 tot .30. 15 minuten. Andersom van .00 tot .14, 14 minuten. Dat is ook niet ideaal maar zoals gezegd bestaat er voor die reisrelatie al een alternatief via Lochem. Zelfde als waarom er nooit een directe overstap Zutphen-Apeldoorn was, en Zwolle-Twente, omdat daar al een rechtstreekse verbinding bestaat.
Overigens heeft er tot 2006? 2007? wel een rechtstreekse IC Zutphen-Deventer-Apeldoorn bestaan, dat was een vroege IC naar de Randstad die niet zoals gewoonlijk in Deventer startte maar in Zutphen. Zal voor tijden en treinnummers eens in een oud spoorboekje moeten graven die bij moeders thuis ligt
Stond in ieder geval wel in de tabel Zutphen-Apeldoorn, met de melding 'via Deventer'.