Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Amstram17 »

Bram schreef:Ik stap me zojuist in lijn 14, combino 2081, en er piept niets! Dit moet een primeur zijn. De tram schampte wel de brug bij het alexanderplein... vreemd.
Dat komt doordat de wielstellen niet opgehoogd zijn ;) bij een bepaalde maat van de wielen moeten de alle 3 de trucks opgehoogd worden ;)
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

n-evo schreef:Bewoners van Amstelveen begonnen al te hyperventileren bij de gedachte dat ze hun rechtstreekse verbinding met het CS zouden verliezen, ook al is overstap op de N/Z-lijn sneller. Dat is de reden waarom tram 5 in z'n huidige vorm gehandhaafd wordt. Eerst zou ie ingekort worden tot omgeving Leidseplein. Als je tram 5 gaat omleggen naar Sloterdijk kan je 'm net zo goed opgesplitst houden in een tram 5 Binnenhof - Zuid (eventueel tot Leidseplein) en tram 15 Zuid - Sloterdijk. Dat wil men in Amstelveen alleen niet.
Een dubbele keerlus op Amsterdam Zuid is dubbel onwenselijk: het kost onnodig veel ruimte die daar duur is. Een tweede reden is dat de verbinding dan altijd overstappen betekent, ook voor relatief korte tramritjes. Lijkt me niet nodig.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Of gewoon tweerichtingstrams..
Komt wel goed schatje.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Jef400 »

...of je rijdt door...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Bram »

Wat was er ook alweer mis met overstappen op de NZ?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

De gemiddelde GVB-reiziger is liever lui dan moe, want anders hadden ze wel de fiets gepakt.
Zo ver was ik eerlijk gezegd nog niet gekomen ;) Maar een hertracering na het Haarlemmerplein via de Houtmankade en Van Diemenstraat naar een keerlus ergens bij de Silodam zou misschien het meest voor de hand liggen.
Silodam is niet het gebied wat in ontwikkeling is en de Westerdoksdijk valt al zowat binnen de invloedssfeer van CS. Op zich is het idee wel aardig maar dan zou ik een tracé via de Spaarndammerstraat voorstellen.
Laatst gewijzigd door JWM op vr 30 jan 2015, 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Bram
Berichten: 149
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 23:08

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Bram »

Waarom willen al die Amstelveners eigenlijk zo graag naar Centraal? Zuid is voor de meeste verbindingen veel beter.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Ik denk dat CS in dit geval synoniem staat aan een route door de Amsterdamse binnenstad die alle belangrijke punten aan doet, zoals de 5 nu.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Bram schreef:Wat was er ook alweer mis met overstappen op de NZ?
OVERSTAPPEN IS DODELIJK!!!1!!1!!1!!!!2!!!!2!@@@!!!!!!!!! :')
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

JWM schreef:Silodam is niet het gebied wat in ontwikkeling is en de Westerdoksdijk valt al zowat binnen de invloedssfeer van CS. Op zich is het idee wel aardig maar dan zou ik een tracé via de Spaarndammerstraat voorstellen.
Vind ik ook goed. Zolang men maar inziet dat de Noord/Zuidlijn ook potentieel voor lijn 5 met zich meebrengt om gebieden in het noorden van de stad ten zuiden van het IJ (beter) aan te sluiten op het tramnet, en die eenzijdige focus op CS eens wat laat varen.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Vinny schreef:Een dubbele keerlus op Amsterdam Zuid is dubbel onwenselijk:
Keerlus? De AVL trams zijn bidirectional. Snap effe niet waar je het over hebt en hoe het aansluit op wat ik zei.
Laatst gewijzigd door n-evo op vr 30 jan 2015, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Tweerichtingtrams, in normal Dutch yes.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Kon er effe niet op komen. :P Nederlands is niet m'n moedertaal.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Ach, it shall me further too sausage orphans...pointed...essence...being?
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Waarschijnlijk oplossing in zicht voor bewoners van Buitenveldert die lijn 62 hebben zien verdwijnen uit hun buurt.

Wethouder Slettenhaar heeft een plan ingediend bij het GVB om een kleinere bus (20 personen) te laten rijden in de delen van Buitenveldert waar lijn 62 nu niet meer komt, zodat de bewoners uit deze buurten alsnog het Gelderlandplein, het wijkcentrum en het medisch centrum kunnen bereiken per openbaar vervoer. Er zouden veel meer opstapplaatsen komen, volgens de Wijkkrant van Buitenveldert. Het GVB gaat het ingediende plan beoordelen en komt daar op korte termijn op terug. Het GVB gaat kijken naar de mogelijkheden en de kosten van zo'n bus. De nieuwe bus zou ook voorzien moeten worden van incheckmogelijkheden voor de OV-chipkaart. Dit is de uitkomst van een (stevig) gesprek tussen het GVB, het stadsdeel, de actiegroep Red lijn 62 en het WC Gelderlandplein, aldus de Wijkkrant.

Bron: Wijkkrant voor Buitenveldert & Prinses Irenebuurt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Z2N »

De chauffeur van een kleine bus neemt alleen geen genoegen met een klein loon, dus de kosten zullen nog steeds behoorlijk zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

GVB wil daar natuurlijk alleen aan beginnen als het stadsdeel er een smak subsidiegeld tegenaan gooit.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Bedoelen ze niet dat lijn 25 is verdwenen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Nee, het gaat om bus 62 die een wat efficiëntere route heeft gekregen buiten de A10. Ik weet trouwens niet wie die wijkkrant schrijft, maar dhr. Slettenhaar is geen wethouder maar DB-lid stadsdeel Zuid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Nee, het gaat om bus 62 die een wat efficiëntere route heeft gekregen buiten de A10. Ik weet trouwens niet wie die wijkkrant schrijft, maar dhr. Slettenhaar is geen wethouder maar DB-lid stadsdeel Zuid.
Bee, de schrijver van het artikel in de wijkkrant, ene Herman van Wissen, noemt Slettenhaar de wijkwethouder.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Natorious schreef:Bedoelen ze niet dat lijn 25 is verdwenen?
Tram 25 heeft nooit in Buitenveldert gereden. Die ging naar de Rivierenbuurt.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Begrijpend lezen had ik altijd moeite mee :')
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Daelea »

Een conducteur in een tram in Amsterdam centrum hield zojuist een redelijk boze toespraak tegen een meneer die met een grote spiegel instapte; hij mocht alleen mee als hij de spiegel met de spiegelkant tegen de muur zette, en de volgende keer moest hij hem in een doos stoppen ofzo, omdat het niet toegestaan is om met spiegels in de tram te zitten. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar ook nooit bij stilgestaan. Veiligheidsregel tegen bespieden en begluren ofzo?
Laatst gewijzigd door Daelea op do 05 feb 2015, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

De conducteur zal wel niet als vampier ontmaskerd hebben willen worden _O-
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

WTF? :? Had ie zelf een slechte haardag of zo? Kan er niks over terugvinden in de huisregels of waar dan ook.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten