Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Waarom zie ik de laatste tijd toch zo vaak een Citea stad dienst rijden op de Streekdienst :? :?:
Persoonlijk vind ik dit heel onveilig, er zitten te weinig stoelen in z'n bus voor op Lijn 158 naar Veghel.
Vandaag zag ik 3 stad Citea's dus op streek, op lijn 158, lijn 90 en lijn 159.
Ik zou toch denken dat Arriva sinds 14 December 2014 nu toch wel genoeg bussen heeft voor stad en streek.
Moet er niet aan denken als er een noodstop gemaakt moet worden en er staan mensen in de bus omdat er geen stoel meer vrij is of wat dan ook.
Maar ja het is vaak zo dat er eerst gewonden of doden moeten vallen voor dat er een lampje gaat branden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Qua veiligheid zijn die bussen toch wel op zijn minst in orde hoop ik? Waar ik wel van baal in die nieuwe stad-Citea's zijn die stoelen die niet veel zachter zijn dan een metrostoel, terwijl er wel mensen zijn die een uur moeten zitten op een hobbelige route waar de gemiddelde streekbus rijdt. Om blaren aan de kont van te krijgen. In een stad waar je zo weer uit bent is het niet zo erg, maar het betreft hier een streekbus naar Veghel of zelfs Grave vanuit Den Bosch.

Net werd een halfuurtje geleden de laatste bus 142 (klonk niet als het gehuil een Amba dus ik ga uit van een Citea) van de dag in Hilvarenbeek geblokkeerd door verkeerd geparkeerde auto's. Een hoop getoeter van de chauffeur was het gevolg. Uiteindelijk kon de bus gelukkig nog wegkomen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hahahahaha jah idd :)
Nou de bussen zijn wel veilig maar qia zitplaatsen te weinig voor streekdienst.
Maar ik hoorde van Arriva dat er bussen uitvielen door elders een ongeluk was gebeurt.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Zie 3 berichten hierboven.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Jasper073 schreef:Hahahahaha jah idd :)
Nou de bussen zijn wel veilig maar qia zitplaatsen te weinig voor streekdienst.
Maar ik hoorde van Arriva dat er bussen uitvielen door elders een ongeluk was gebeurt.
In Breda rijden er vrijwel standaard op doordeweekse dagen 3 streekomlopen met stadsbussen. Dit heeft als reden dat er capaciteitsproblemen zijn. En er kan toch beter een stadsbus rijden dan helemaal geen bus?
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

ja das waar, beter een bus dan helemaal geen bus :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

Gisteravond zag ik voor het eerst de Nightliners in Tilburg. Deze rijden dus met (ongelede) Citaro's.
Als Arriva dan toch geleed materiaal heeft rondrijden, waarom kunnen die dan niet gebruikt worden?
Veolia reed ook met gelede Volvo's
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Brandstofverbruik
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Plutona schreef:Gisteravond zag ik voor het eerst de Nightliners in Tilburg. Deze rijden dus met (ongelede) Citaro's.
Als Arriva dan toch geleed materiaal heeft rondrijden
Arriva heeft zover ik weet geen eigen geleed materieel rondrijden.Het geleed materieel komt iedere dag uit TCR stalling Roosendaal om zijn ritjes te maken.In de begindagen reden er zelfs chauffeurs uit Middelburg,maar volgens mij zijn die nu weg.
Jasper073 schreef: Nou de bussen zijn wel veilig maar qia zitplaatsen te weinig voor streekdienst.
Maar ik hoorde van Arriva dat er bussen uitvielen door elders een ongeluk was gebeurt.
Arriva heeft als het goed is wel wat reservematerieel,waaronder de 80xx reeks.Al zit Zuid-Holland krap en zetten ze soms DAV-materieel in.
Michael schreef:In Breda rijden er vrijwel standaard op doordeweekse dagen 3 streekomlopen met stadsbussen. Dit heeft als reden dat er capaciteitsproblemen zijn. En er kan toch beter een stadsbus rijden dan helemaal geen bus?
Dat vooropgesteld.Ben het met SLToilet eens dat de stadsbussen van Citea erg slecht zijn,de stoelen zitten voor geen meter,rijgedrag is matig,naar Udenhout lijkt me z'n Citea vervelend. De capaciteit is niet heel erg hoog(weet iemand het precieze aantal zit en staanplaatsen?)en het uitstapproces gaat sloom door het ontbreken van een 3e deur. Maar wat ik in Brabant nog irritanter vind dan de stadsbussen is het inhuurmaterieel in het oude Oost-Brabant gebied.

Hopelijk past de provincie het bestek voor de concessie Eindhoven aan zodat er stadsbussen met fatsoenlijke stoelen komen +eisen voor scholierenlijnen.
Stadsscholieren/Spitslijnen zouden wat mij betreft niet met Low Entrybussen gereden mogen worden.(18x,maar ook 104,407,415)
Streekscholieren/Spitslijnen+buurtbusversterkingsritten wat mij betreft wel met een Low-Entry bus gereden mogen worden. Inhuur touringcars zou zoveel mogelijk moeten worden beperkt.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Ik ben het met je eens. De stads-VDL's hebben 30 zitplaatsen, 61 staanplaatsen en 1 plaats voor invaliden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Vandaag reden er in Breda 3 stadsbussen op de streekdienst en 1 streekbus op de stadsdienst.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Somoht schreef:Ik heb bestemmingen-problematiek beetje van afstand gevolgd maar volgens mij worden er steeds ergens anders een nieuw probleem geïntroduceerd bij het oplossen van de bestemmingen...
Gisterochtend is er een update van de Albatros geweest en het probleem met verkeerde bestemmingen is nu verholpen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Niet helemaal, want ik zag vanochtend een lijn 2 in Tilburg met Oirschot op het koersbord rijden. Weet niet wie er verantwoordelijk is voor die dingen, maar hij/zij werkt/werken wel gruwelijk slordig zeg.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hier in Breda zijn alle fouten eruit in ieder geval. En dat waren er nogal een aantal.

Verder heeft Arriva Amba 8204 inmiddels al airco ingebouwd gekregen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Mr-W schreef:Arriva heeft zover ik weet geen eigen geleed materieel rondrijden.Het geleed materieel komt iedere dag uit TCR stalling Roosendaal om zijn ritjes te maken.In de begindagen reden er zelfs chauffeurs uit Middelburg,maar volgens mij zijn die nu weg.
Rijdt het geleed materieel van TCR niet vanuit de stalling in Breda? TCR heeft al jaren een eigen stalling in Breda.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Michael schreef:Hier in Breda zijn alle fouten eruit in ieder geval. En dat waren er nogal een aantal.
Helaas. De fouten op lijn 115 naar Breda en 119 naar Zevenbergen zitten er nog steeds in.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Kan ook zijn dat nog niet elke bus zijn update heeft ontvangen of verwerkt.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Lijn 115 zag in vanavond nog de fout staat in de OVBeta app. Dus die is er nog steeds niet uit.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Somoht »

15 feb komt er weer een drgl update actief voor BrabantWest
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door jwalk1 »

Helaas kwam ik net de 8204 tegen zonder airco, dus er zijn twee opties, 1. Hij is nog niet ingebouwd of 2. ze zijn onder een te laag viaduct gereden en zijn hem verloren ;-)
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Plutona »

We hebben al veel gezien: Stadscitea's op streekdienst, streekcitea's op stadsdient, Citaro's op streekdienst. Gisteravond zag ik een Volans (Volvo 8900) op de stadsdienst Tilburg...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Plutona schreef:We hebben al veel gezien: Stadscitea's op streekdienst, streekcitea's op stadsdient, Citaro's op streekdienst. Gisteravond zag ik een Volans (Volvo 8900) op de stadsdienst Tilburg...
Klopt. Mijn zus zat gisteren ook in een Volans-bus op lijn 2, die ik vanuit een knalharde stoel in de Citea zag rijden. Best wel prettig als je min of meer het langste traject vanuit de stad te pakken hebt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Jasper073
Berichten: 794
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Hier in Den Bosch rijden er nog steeds bussen met koersfilm problemen.
Ik zag afgelopen vrijdag een Ambassador op Transferium lijn 70 waarvan alleen de nummer 70 te zien was.
Gisteren reed er een Volans bus op Lijn 150 vanuit Veghel naar Den Bosch. Er was zelfs een Citea stadsbus uit Tilburg bij ons in dienst op Lijn 3 Centraal Station. Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is bij Arriva in Brabant maar het komt heel slordig over in mijn ogen. Zelfs de reclames die op de bussen moeten gaan in stappen. Een dag zie je ze enkel zijkant met reclame rijden en dag of 2 dagen later hebben ze aan alle twee de zijkanten full reclame er op zitten zoals de nr 8101
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Slordig in jouw ogen. Er rijdt tenminste een bus, of ie nou uit Tilburg of Den Bosch komt maakt mij als reiziger niet uit, als hij mij maar brengt waar ik wil.

Pas reed een streekbus op lijn 3/13 en ik zat daar in. Laatste stukje gevraagd of de chauffeur de streekbussen fijner vond rijden dan de stadsbussen. "Merk je niks van". Ik zei toen waarom er nu een streekbus reed, chauffeur zegt dat het een stadsbus is. Hij keek naar het wagennummer en het begon met 89, oeps toch een streekbus :twisted:
Gelukkig wel afgezet voor mijn huis :)

Of vanaf CS met lijn 13 naar Rosmalen, wilde hij toch bijna de Reit inslaan :lol: Even door de bus schreeuwen dat we toch echt naar Rosmalen moeten gaan, hij moest even zijn gesprek over wasmachines afbreken om te luisteren. Daarna nog even dwars over de turborotonde gereden omdat hij niet voorsorteerde. Handig, dat bellen!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

gliderfighter schreef:Slordig in jouw ogen. Er rijdt tenminste een bus, of ie nou uit Tilburg of Den Bosch komt maakt mij als reiziger niet uit, als hij mij maar brengt waar ik wil.
Ja er rijdt een bus, maar dat neemt niet weg dat het gewoon slordig is. Het is mij overduidelijk dat de persoon bij Arriva deze taak niet zo serieus (lijkt) te nemen als die bij Veolia.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten