(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Vers topic voor de verse maandmaart!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Vandaag eens de OV-chipkaart op saldo uitgeprobeerd met een reisje naar de Media Markt. De heenweg ging prima, kostte 1,78 via een flinke toeristische route :wink: Toen ik terug wilde gaan besloot ik Connexxion eens te proberen en stapte in de 175 naar Haarlem. Ik checkte in: groen lampje en "Goede reis", mooi! Ik was eerst van plan in Amstelveen uit te stappen en dan de metro te nemen, maar ik bedacht me ineens dat de 175 over de A9 en via het Rottepolderplein ging en ik dus kans had dat neergestorte vliegtuig gezien. Zo geschiedde en ik zag het wrak liggen... Ik wilde uitchecken bij het Burg. Reinaldapark, maar er kwam een rood lampje en de mededeling "Probeer nogmaals". Dus nogmaals geprobeerd en toen een groen lampje en "Goede reis". Dat vond ik al verdacht, maarja. In lijn 80 deed de ene lezer niets, maar de andere gaf wel een groen lampje en zei "In OK Stdwk" en allemaal getalletjes. Bij het uitchecken zag ik "Uit OK Stdwk" en daaronder "1,64 (spaties) -1,47". Ik begon toen te vrezen dat het niet helemaal goed was gegaan, omdat mijn gezond verstand mij zei dat de linker waarschijnlijk de ritprijs was en de rechter het saldo... Op Amsterdam CS even langs zo'n blauw zuiltje gelopen en dat bleek het geval. Er is nu 2x €4,- afgeschreven :x Ik kon het helaas niet in detail op de automaat bekijken, omdat er twee van de drie stuk waren en er een rij stond voor de overgebleven automaat. Ik wilde echter ook m'n pont halen...
Morgens maar eens kijken op die automaat, want ov-chipkaart.nl weet nog van niets (er staat ook op de website dat dat achter kan lopen)... Dat wordt dus zeer waarschijnlijk een mailtje naar Connexxion...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

Als vanavond de bussen in de stalling staan, wordt de informatie naar de centrale computer gestuurd, vandaar dat het er nog niet op staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Wat een drukte vanmorgen in de lijn 65 ri. Vianen van 7.53 uur...staanplaatsen zijn er altijd wel, maar het hele gangpad van voor tot achter vol is zeldzaam. Was toch even goed vasthouden op 't Anne Frankplein in Utrecht: de geledes kunnen daar toch altijd al zo lekker in de bocht hangen, maar nu was 't helemaal te voelen.

Verder nog een onbekende (rechtsvoor stond geen nummer :P ) Alliance B95 op de 681 ri. Amersfoort, waarop een Citaro G gebruikelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door M57 »

Bee schreef:Als vanavond de bussen in de stalling staan, wordt de informatie naar de centrale computer gestuurd, vandaar dat het er nog niet op staat.
Het duurt bij Connexxion meestal meerdere dagen voordat de gegevens online beschikbaar zijn. Bij mij is bij Connexxion ook onterecht 4 euro afgeboekt. Na twee weken geen antwoord van de afdeling OV-Chipkaart is er vandaag weer een kopie naar de algemene Klantenservice gegaan.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Supertjes, de 2305 zat vandaag op instructierit voor lijn 64 (Zaandam Stat. - Zaandijk).
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Sinds vandaag heeft de RET er weer een nieuwe buslijn bij en wel lijn 61. De les express tussen Zuidplein en de RDM Campus bij de wijk Heijplaat in Rotterdam. Onderweg wordt alleen gestopt bij de Anthony Fokkerweg bij de Waalhaven voor de vestiging van het Scheepvaart & Transport College daar. Mijn broertje hoor ik daar in ieder geval niet over mopperen. :P De bestemming van de RDM Campus is gewoon RDM en daardoor staat er een wel erg korte bestemming op de bussen (Alliance's 8-)). Ik weet niet zo snel niet een nog korte bestemming dan dit:
Afbeelding

De bestemming richting Zuidplein is overigens een stuk uitgebreider met Zuidplein, Sneldienst. Daarvan heb ik nog geen foto, omdat daarbij telkens de zon scheen en de bus dus van de verkeerde kant kwam.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

De Qbuzzbussen hadden er wat betreft informatievoorziening vandaag geen zin in, meer dan een lijnnummer werd niet getoond. Hoe heet dat Qbuzzinformatieprogramma ook alweer? Als ze dat nou gewoon InfoQ noemen... :p
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Dat heet QBis volgens mij. :wink:

Hier op Rotterdam-Zuid was overigens op alle bussen gewoon de bestemming te zien. Of bedoel je de schermen binnen in de bussen? Als het die waren, dan heb ik die niet gezien.

Edit: Wat ik net nog vergat, was dat er rond 9:30 uur een onbekende grijze Interliner Integro beneden bij Rotterdam Capelsebrug stond en dat de rit op lijn 195 van 9:35 uur richting Utrecht vanaf Capelsebrug gereden werd door een Amba zonder LED-display, een oude bus. Welke dit was, kon ik vanuit de metro niet zien.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

mb90 schreef:Ik weet niet zo snel niet een nog korte bestemming dan dit:
Ik weet niet of je op de RET doelde of in 't algemeen, want hier in Amsterdam heb ik wel eens een tram zien rijden met de bestemming "Dam" en uiteraard is er nog het altijd idyllische "Oss" in Brabant " ;)
Afbeelding
Overigens zag ik vanmorgen een broertje van bovenstaande bus (de 4777) achter Amsterdam CS over de De Ruyterkade rijden :D
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

Brr, gisteren een gelede Citaro van stadsbus Ljouwert op de 350 van Alkmaar naar Ljouwert. De rit van omstreeks 22:00; je zal maar het hele stuk moeten en gehoopt hebben een beetje je ogen toe te dekken in de bus...
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hey, die citaro's heb ik nog vaak mee mogen maken op mijn vaste prik (ja, ik mag er straks ook weer mee) lijn 94 (Amsterdam-Zaandam) :D, van te voren ook nooit gedacht dat die ooit nog de afsluitdijk over gingen :mrgreen: :pos: ! Op OViB heeft iemand die Citaro vastgelegd, tenzij er nog een andere groene Citaro dienst doet in Alkmaar.

En eh... 3 letterig: Urk? :D

Wat deed die 4777 hier? Bij mijn weten heeft Waterland geen O408's en TCR ook niet..?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Nee, hij is tegenwoordig van Arriva Touring uit Groningen, dus het zal wel een schoolreisje of zoiets zijn geweest ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

mb90 schreef:Hier op Rotterdam-Zuid was overigens op alle bussen gewoon de bestemming te zien. Of bedoel je de schermen binnen in de bussen? Als het die waren, dan heb ik die niet gezien.
(...)
Ik bedoel de aanduiding op de voorzijde van de bus, het lijnnummer was wel aanwezig.
De schermen in de bus doen het tegenwoordig, chapeau.
Het is een spectrum.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

In de OV-wereld is de afgelopen jaren veel veranderd, behalve in het altijd idyllische Berkenwoude. Van het weekend kwam ik in het Zuid Hollandse een tabel tegen die al even niet vernieuwd is.

Afbeelding

:|
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

1987 :D Goed man :lol:

CXX heeft hier in Utrecht tegenwoordig van die nieuwe gele bussen rondrijden met een soort lichtkrant als bestemmingsdisplay. Wel een beetje raar dat daar dan de naam van de eindbestemming OOK nog afgekort wordt :?: "Doorn Postkant." en "Dbergen-Zeist" heb ik al zien langskomen..
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door tsov »

Gezien de Connexxion-stickers eromheen, zal de dienstregeling wel nooit gewijzigd zijn. Een blik op de website van Connexxion biedt ook exact dezelfde dienstregeling :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

:lol:

We nemen u mee naar het pittoreske dorpje De Klomp, op de grens van de provincies Utrecht en Gelderland. Niet alleen is dit dorpje gezegend met de vorstelijke bevolkingsomvang van VIJFHONDERD TACHTIG (580) zielen, en wordt het volkomen terecht, en zoals algemeen bekend, tweemaal per uur per richting bediend door InterCity-treinen naar Arnhem en Utrecht. Nee, onze vrienden van het Franse mega-conglomeraat Veolia weten zelfs dat De Klomp een Centraal Station heeft! Ik zeg: Chapeau! :!: :pos:

Afbeelding
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

:lol:
Het is een spectrum.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:Wel een beetje raar dat daar dan de naam van de eindbestemming OOK nog afgekort wordt :?: "Doorn Postkant." en "Dbergen-Zeist" heb ik al zien langskomen..
Nog opvallender was dat ik afgelopen zaterdag een bus zag staan die wel Doorn Postkantoor kon tonen, gewoon over 2 regels. Die had lijnnummer 450. Het kan kennelijk wel, de hele bestemming erop zetten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

En nog leuker wordt het natuurlijk als de bestemming voorop is afgekort om niet te gaan scrollen, maar alsnog te lang is voor het zijdisplay waardoor 'ie daar weer wel scrolt. Zoals bij "Vianen Duvenvoordestr." :P

Vanmiddag kreeg ik weereens een verdwaalde Citaro G voorgeschoteld op lijn 65 om 16.41 uur vanaf de Europalaan naar Utrecht Centraal, waarin ik me toch afvroeg waarvoor die rondzit achterin nu bedoeld was. Was toch om vandalisme te verminderen als ik me niet vergis? Da's dan in ieder geval gefaald, want in de rondzit misten twee stoelen de zitting en eentje de rugleuning :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Jurjen »

klaxxon schreef:Hey, die citaro's heb ik nog vaak mee mogen maken op mijn vaste prik (ja, ik mag er straks ook weer mee) lijn 94 (Amsterdam-Zaandam) :D, van te voren ook nooit gedacht dat die ooit nog de afsluitdijk over gingen :mrgreen: :pos: ! Op OViB heeft iemand die Citaro vastgelegd, tenzij er nog een andere groene Citaro dienst doet in Alkmaar.
Nou, díe Citaro zal het niet geweest zijn, want gisteren om 22:00 was het al aardig donker in Alkmaar. ;-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Sinds vandaag is tramlijn 25 in Rotterdam tijdeijk in twee delen gesplitst. Deel 1 rijdt vanaf Schiebroek tot aan de Blijdorpzijde van CS met de serie 700/800 trams. Deel 2 rijdt vanaf de stadszijde van CS tot aan het normale eindpunt in Barendrecht. Dit alles is omdat de Schieweg/ Schiekade de komede drie weken (lees drie maanden) gereed worden gemaakt voor de TramPluslijn.

Verder had een Metro vanuit het Centrum vandaag (om ongveer 19:20) het opvallende eindpunt Capelse Brug. :o
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Karl »

KM46 schreef:Verder had een Metro vanuit het Centrum vandaag (om ongveer 19:20) het opvallende eindpunt Capelse Brug. :o
Om 19h27 eindigt er wel één op Capelsebrug, dus dat kan goed kloppen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Karl schreef:
KM46 schreef:Verder had een Metro vanuit het Centrum vandaag (om ongveer 19:20) het opvallende eindpunt Capelse Brug. :o
Om 19h27 eindigt er wel één op Capelsebrug, dus dat kan goed kloppen.
Bedankt. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten