Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:Dat zou in dit geval niets uitmaken. Als ik de berichtgeving goed begrijp is de stroomvoorziening in het datacentrum de vermoedelijke oorzaak. Ook eventuele lokale seinposten zullen als ze nu gebouwd worden gebruik maken van computersystemen en dus dezelfde problemen hebben. De tijd dat er met trektraden en belletjes seinen en wissels bediend werden is in Nederland al lang verleden tijd.
Dus je gaat er dan vanuit dat het datacentrum dan nog wel gecentraliseerd is maar alleen de VL niet? Dat vind ik raar. Als je VL gaat scheiden dan moet dit ook gescheiden worden.
Maar waarom is er niet naar het OCCR gefailoverd, dát is een veel betere vraag.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Bee schreef:Dat zou in dit geval niets uitmaken. Als ik de berichtgeving goed begrijp is de stroomvoorziening in het datacentrum de vermoedelijke oorzaak. Ook eventuele lokale seinposten zullen als ze nu gebouwd worden gebruik maken van computersystemen en dus dezelfde problemen hebben. De tijd dat er met trektraden en belletjes seinen en wissels bediend werden is in Nederland al lang verleden tijd.
Dus je gaat er dan vanuit dat het datacentrum dan nog wel gecentraliseerd is maar alleen de VL niet? Dat vind ik raar. Als je VL gaat scheiden dan moet dit ook gescheiden worden.
Maar waarom is er niet naar het OCCR gefailoverd, dát is een veel betere vraag.
Lijkt me inderdaad een prima plan om alle peperdure systemen die er zijn te vervangen door nog duurdere systemen terwijl er eigenlijk al geen geld is om de huidige systemen op orde te krijgen.
En dan gaan we de ICT'ers de schuld geven van het niet bereikbaar zijn van buienradar terwijl die website zelf plat ligt.
Kom op jongens, je gaat een automonteur toch ook niet de schuld geven van een constructiefout in het systeem....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
KM46 schreef:Wordt het niet eens tijd dat de lokale en regionale seinposten die een aantal jaren geleden afgebroken zijn herbouwd worden? Zodat in geval van nood het treinverkeer lokaal (dus van station naar station) geregeld kan worden.
Dat zou in dit geval niets uitmaken. Als ik de berichtgeving goed begrijp is de stroomvoorziening in het datacentrum de vermoedelijke oorzaak. Ook eventuele lokale seinposten zullen als ze nu gebouwd worden gebruik maken van computersystemen en dus dezelfde problemen hebben. De tijd dat er met trektraden en belletjes seinen en wissels bediend werden is in Nederland al lang verleden tijd.
Je zou dan wel een database voor de lokale situatie op de lokale seinposten moeten hebben. Maar dat is niet zo moeilijk.
Ik bedoel de hele infrastructuur rondom Utrecht.
Gewoon alles weghalen en opnieuw beginnen.
Kwestie van een dagje ff doortrekken.
Weet er iemand wat nu eigenlijk elke keer het probleem is.
Ik krijg zolangzamerhand het idee dat ze elke keer maar wat oplappen met een kabeltje hier, boutje daar, en waar een bypass softwarestukje daar om het maar ff te fixen.
De pest is dat ik nu ook trajectvrij heb en mijn GTBV een stuk minder zal worden.
Alargule schreef:En ook de alternatieve reisoptie tussen Amsterdam en Brabant/Limburg via de IC Direct is even niet mogelijk, vanwege een defecte trein... :')
Komt Maastricht Airport ook weer eens aan een paar klanten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
"Rest van de dag minder treinen"
Door een storing die om 9.15 uur al verholpen was, als ik de eerste post mag geloven.
Ik snap werkelijk waar niet waar het mis gaat :N
s3500 stopt inmiddels ook in Geldermalsen en Zaltbommel, s3000 stopt ook in Driebergen-Zeist. De eerste weer rijdende 3000 waar ik vanmiddag in zat reed daar gewoon voorbij.
Als ik de NOS mag geloven zijn de technische problemen nog steeds niet 100% opgelost. Dat maakt het opstarten/in gang houden van een normale dienstregeling ook wel moeilijk natuurlijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
En ook al is het dadelijk wel opgelost. Het zal wel weer een lapmiddel zijn en het probleem is er nog steeds...
Ik zeg gewoon opnieuw beginnen.
Eigenlijk net zo met de chipkaart. Format c:/ en opnieuw beginnen met alle kennis die we nu hebben ipv steeds weer nieuwe programmaregels toevoegen om bugs te elimineren...
huibf schreef:En ook al is het dadelijk wel opgelost. Het zal wel weer een lapmiddel zijn en het probleem is er nog steeds...
Ik zeg gewoon opnieuw beginnen.
Op dit moment heb je ook niet veel keus. Prioriteit is nu om de boel weer op gang te krijgen en te houden. Daarna kun je weer verder kijken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
huibf schreef:En ook al is het dadelijk wel opgelost. Het zal wel weer een lapmiddel zijn en het probleem is er nog steeds...
Ik zeg gewoon opnieuw beginnen.
Op dit moment heb je ook niet veel keus. Prioriteit is nu om de boel weer op gang te krijgen en te houden. Daarna kun je weer verder kijken.
En dat gebeurt vaak niet. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Alargule schreef:En ook de alternatieve reisoptie tussen Amsterdam en Brabant/Limburg via de IC Direct is even niet mogelijk, vanwege een defecte trein... :')
Komt Maastricht Airport ook weer eens aan een paar klanten.