Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Maurice Hooikammer »

De gelede MAN 5249 is nu voorzien van stickers van concessie Midden-Overijssel. Dwars over de Veluwelijn bedrukking heen...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

Maurice Hooikammer schreef:Dwars over de Veluwelijn bedrukking heen...
Zo erg is 't nou ook weer niet. De lange V is van de ramen afgehaald achter en tussen de voor- en middendeur zit de sticker op dezelfde plek als de Vallei/Veluwlijnsticker.
Groeten,
Nick
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door ricardo »

Ik zag rond 14:20 de, groene, 5009 halteren voor lijn 201 in Zwolle. Hoort deze bus niet in Gelderland te rijden?
gkw1969
Berichten: 1735
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Lijn 201 is een lijn van Syntus Gelderland. Apeldoorn-Zwolle.
Het is meer bijzonder dat er een groene ambassadeur rijdt i.p.v. een blauwe aardgas bus.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Ardan »

Neuh. Gebeurt zovaak.
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

qv834 schreef:Ik zag dat de haltes voor buurtbuslijn 599 Hardenberg - Gramsbergen - De Krim één 'blok' zijn verplaatst:
Afbeelding
(rood = oude route, blauw = (vermoedelijke) nieuwe route)

Ik kan echter helemaal nergens iets terugvinden over deze wijziging. Op hoelaatreisjij.nl staat niets, terwijl me dit toch een noemenswaardige aanpassing lijkt. Ook in Google Maps, 9292, etc. staan de haltes nog op de oude plek. Geen goede zaak lijkt me. Ook de vertrektijden zijn ongewijzigd t.o.v. de oude dienstregeling.

Daarnaast is de reden voor de wijziging mij onduidelijk. Het kan een aanpassing zijn vanwege de verlaging van de maximumsnelheid in dit gebied: van 80 naar 60 km/u. Het lijkt me echter sterk dat dan de vertrektijden compleet ongewijzigd kunnen blijven.

Weet iemand hoe dit soort dingen werken en hoe lang het duurt voordat zulke wijzigingen in alle databases zijn doorgevoerd?
Volgens mij is er inderdaad iets veranderd aan de route. moest laatst een keer reizen met die buurtbus en toen zag ik in hun folder al wat andere haltes staan dan hier op de wiki. Maar helaas ben ik ik dat foldertje kwijt :lol: :@ -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door dennistd »

Gelukkig heeft Syntus alle folders online staan: http://www.syntus.nl/Download.aspx?File ... Overijssel:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef:Gelukkig heeft Syntus alle folders online staan: http://www.syntus.nl/Download.aspx?File ... Overijssel:
hret was een los papier in de dienstregelingsfolder van 2014 waarbij stond op het paar m.i.v. 14 december. en niet alle haltes staan in die folder en ik dacht te zien dat toen ik dat papier had daar alle haltes op stonden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

ik zou graag van jullie willen weten of de volgende wijzigingen handig zijn voor reizigers:

- De extra spitsritten in de ochtendspits van lijn 40 rijden momenteel door Zwolle heen. Ik stel voor dat deze toegevoegde ritten v tussen Lichtmis en Zwolle via de route van lijn 83 gaan rijden. Hierdoor worden deze ritten 12 minuten sneller (is in de spits het rijtijdverschil tussen lijn 83 en 40 tussen Lichtmis Busstation en Zwolle Station.)
- Lijn 29 kent op dit moment een kwartiersdienst. Door de tussenritten naar lijn 83 te brengen en deze lijn in te korten tot Busstation Dedemsvaart is het mogelijk om in beide richtingen een aansluiting te bieden op de trein. Ook kunnen reizigers dagdekkend tot 15 minuut sneller in Zwolle komen vanuit Balkbrug en Dedemsvaart.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

SP OVERIJSSEL STELT KLACHTEN OVER BUSVERVOER SYNTUS IN TWENTE EN ZWOLLE AAN DE ORDE

De fractie van de SP in de provinciale staten van Overijssel heeft schriftelijke vragen gesteld over het tekort schietende busvervoer van Syntus. Er zijn klachten van reizigers over de uitval van bussen in Twente en te korte overstaptijden in Zwolle.
lees meer:http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 9046&cat=1
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door ricardo »

En er is weer een amba aan barrels gereden. :X
RTV Oost op 2 februari schreef:Streekbus botst tegen auto in Dedemsvaart
Bij een botsing tussen een streekbus en een auto in Dedemsvaart zijn twee mensen gewond geraakt.
Lees hier meer
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 03 feb 2015, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Andere bron om gerechterlijke procedures te voorkomen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Z2N »

Naah, beetje plaatschade, da's alles. Verwacht hem maar tegen het einde van de week terug op de weg. :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
qv834
Berichten: 15
Lid geworden op: za 25 jan 2014, 13:59

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door qv834 »

cassie127 schreef:
qv834 schreef:Ik zag dat de haltes voor buurtbuslijn 599 Hardenberg - Gramsbergen - De Krim één 'blok' zijn verplaatst:
(afbeelding)
(rood = oude route, blauw = (vermoedelijke) nieuwe route)

Ik kan echter helemaal nergens iets terugvinden over deze wijziging. Op hoelaatreisjij.nl staat niets, terwijl me dit toch een noemenswaardige aanpassing lijkt. Ook in Google Maps, 9292, etc. staan de haltes nog op de oude plek. Geen goede zaak lijkt me. Ook de vertrektijden zijn ongewijzigd t.o.v. de oude dienstregeling.

Daarnaast is de reden voor de wijziging mij onduidelijk. Het kan een aanpassing zijn vanwege de verlaging van de maximumsnelheid in dit gebied: van 80 naar 60 km/u. Het lijkt me echter sterk dat dan de vertrektijden compleet ongewijzigd kunnen blijven.

Weet iemand hoe dit soort dingen werken en hoe lang het duurt voordat zulke wijzigingen in alle databases zijn doorgevoerd?
Volgens mij is er inderdaad iets veranderd aan de route. moest laatst een keer reizen met die buurtbus en toen zag ik in hun folder al wat andere haltes staan dan hier op de wiki. Maar helaas ben ik ik dat foldertje kwijt :lol: :@ -o-
Heb laatst toch even met deze buurtbus gereisd om te kijken hoe het zat. Er hing inderdaad een papiertje met de aankondiging van de routewijziging. Daarnaast is er nog iets anders gewijzigd: alleen richting Hardenberg rijdt de bus nog via de Parkweg; richting de Krim rijdt de bus nu rechtstreeks. Echter op alle reisinformatie staat nog gewoon de oude situatie (voorbeeld). Daarnaast ontkende de chauffeur dat ik gratis mocht reizen met mijn studentenreisproduct (op zo'n manier van 'ben je mal!') dus heb gewoon een enkeltje à 2 euro moeten kopen. Ach ja.

Ik las ook dat buurtbus 598 tegenwoordig doorrijdt naar Kloosterhaar, waarbij de vertrektijden vanuit Bruchterveld (vanzelfsprekend) zijn gewijzigd (bron). Drie keer raden of de dienstregeling daarop is aangepast...

Vreemd dat er blijkbaar zomaar wijzigingen (kunnen) worden aangebracht zonder dit officieel door te voeren. Of de verantwoordelijkheid hiervoor bij Syntus of bij de betreffende verenigingen ligt weet ik niet, maar op deze manier is het buurtbusvervoer in Hardenberg alleen betrouwbaar voor regelmatige reizigers.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Dennenboom »

Maar het zijn dan ook maar amateurs.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door isadora »

Sintels, een restproduct. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door dennistd »

Even bellen met 088-033 1360 zou ik zeggen :Y
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

qv834 schreef:
cassie127 schreef:
qv834 schreef:Ik zag dat de haltes voor buurtbuslijn 599 Hardenberg - Gramsbergen - De Krim één 'blok' zijn verplaatst:
(afbeelding)
(rood = oude route, blauw = (vermoedelijke) nieuwe route)

Ik kan echter helemaal nergens iets terugvinden over deze wijziging. Op hoelaatreisjij.nl staat niets, terwijl me dit toch een noemenswaardige aanpassing lijkt. Ook in Google Maps, 9292, etc. staan de haltes nog op de oude plek. Geen goede zaak lijkt me. Ook de vertrektijden zijn ongewijzigd t.o.v. de oude dienstregeling.

Daarnaast is de reden voor de wijziging mij onduidelijk. Het kan een aanpassing zijn vanwege de verlaging van de maximumsnelheid in dit gebied: van 80 naar 60 km/u. Het lijkt me echter sterk dat dan de vertrektijden compleet ongewijzigd kunnen blijven.

Weet iemand hoe dit soort dingen werken en hoe lang het duurt voordat zulke wijzigingen in alle databases zijn doorgevoerd?
Volgens mij is er inderdaad iets veranderd aan de route. moest laatst een keer reizen met die buurtbus en toen zag ik in hun folder al wat andere haltes staan dan hier op de wiki. Maar helaas ben ik ik dat foldertje kwijt :lol: :@ -o-
Heb laatst toch even met deze buurtbus gereisd om te kijken hoe het zat. Er hing inderdaad een papiertje met de aankondiging van de routewijziging. Daarnaast is er nog iets anders gewijzigd: alleen richting Hardenberg rijdt de bus nog via de Parkweg; richting de Krim rijdt de bus nu rechtstreeks. Echter op alle reisinformatie staat nog gewoon de oude situatie (voorbeeld). Daarnaast ontkende de chauffeur dat ik gratis mocht reizen met mijn studentenreisproduct (op zo'n manier van 'ben je mal!') dus heb gewoon een enkeltje à 2 euro moeten kopen. Ach ja.

Ik las ook dat buurtbus 598 tegenwoordig doorrijdt naar Kloosterhaar, waarbij de vertrektijden vanuit Bruchterveld (vanzelfsprekend) zijn gewijzigd (bron). Drie keer raden of de dienstregeling daarop is aangepast...

Vreemd dat er blijkbaar zomaar wijzigingen (kunnen) worden aangebracht zonder dit officieel door te voeren. Of de verantwoordelijkheid hiervoor bij Syntus of bij de betreffende verenigingen ligt weet ik niet, maar op deze manier is het buurtbusvervoer in Hardenberg alleen betrouwbaar voor regelmatige reizigers.
lijn 513 in Raalte precies het zelfde verhaal op de syntus site, bushaltes & online folders staan overal de oude tijden en als je bij de buurtbus om de folder vraagt hebben ze er een los papiertje met hun eigen dienstregeling in zitten.
En lijn 590 heeft in de ochtend uren extra ritten en die hebben ze met een stickertje in de folder erbij geplakt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door ricardo »

ricardo schreef:En er is weer een amba aan barrels gereden. :X
RTV Oost op 2 februari schreef:Streekbus botst tegen auto in Dedemsvaart
Bij een botsing tussen een streekbus en een auto in Dedemsvaart zijn twee mensen gewond geraakt.
Lees hier meer
Mijn vader vertelde me, volgens mij gisteren, dat dit dus een zelfmoordpoging was geweest van de automobilist. :neg:
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

zag daarnet ook het kaartje met daarop de aangepaste routes van de werkzaamheden op de pannekoekdijk
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... wolle.aspx
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Ardan »

Ik vind dat kaartje nou niet bepaald uitblinken in duidelijkheid..
Ik doe ook maar wat
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Zag vandaag en gisteren een buurtbus van de veluwe rijden op lijn 503 Heino Station - Zwolle Zuid weet iemand waarom?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
qiribi
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:31

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door qiribi »

Klein vraagje over de stadslijnen in Zwolle:
Rijdt lijn 2 op de Bachlaan en Rommestraat verder als 4 (en v.v.) of keren ze daar op zichzelf?
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Daar gaat 2 over in 4 inderdaad en omgekeerd.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
qiribi
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:31

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door qiribi »

Maurice Hooikammer schreef:Daar gaat 2 over in 4 inderdaad en omgekeerd.
Dankjewel!
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Erik1100 »

Laatst reed een gewone Ambassador op de lijn 668 naar Herfte. Het was altijd wel volgepropt in dat Mercedes busje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten