Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zou dan brutaal de regels opgevraagd hebben, en als ie die niet zou geven een klacht opsturen. Gewoon pressie spelen op dat soort momenten.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Heeft het misschien iets te maken met de weerspiegeling die mensen kan verblinden, áls de zon fel schijnt? Of met het gevaar dat het kan vallen, het breekt en de tram vol scherven ligt, die ook misschien weer iemand kunnen verwonden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Maar dan zouden ze ook aangeschaft glaswerk en potten appelmoes moeten verbieden, toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Precies, dus het blijft me nog zeer onduidelijk wat de reden is van de conducteur...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Misschien dan maar te beginnen met het dichtmaken van die nare ruiten die trams hebben. Oh en vergeet de onboard cameras niet.Natorious schreef:Heeft het misschien iets te maken met de weerspiegeling die mensen kan verblinden, áls de zon fel schijnt? Of met het gevaar dat het kan vallen, het breekt en de tram vol scherven ligt, die ook misschien weer iemand kunnen verwonden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waarschijnlijk wilde vrouwlief de nacht ervoor niet eventjes 'knuffelen'. Of serieuzer, is er iemand dierbaars overleden. We zullen het nooit weten en het heeft eigenlijk ook weinig zin om serieus naar de reden te gaan zitten gissen.
🍉
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Een meterslange spiegel is wel wat breekbaarder dan een potje.Bee schreef:Maar dan zouden ze ook aangeschaft glaswerk en potten appelmoes moeten verbieden, toch?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Meterslang nog wel... Die spiegel wordt steeds groter en groter heb ik het idee.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ook aankomende nacht rijdt nachtbus 362 weer. Ik hoop dat het deze keer beter gaat dan de vorige keer. Op lijn 362 is namelijk geen kaartverkoop mogelijk, reizigers worden verzocht kaartjes te kopen bij een mobiele verkoopstand van GVB op Bijlmer ArenA. De vorige keer was men echter vergeten de sleutel van de kluis waarin de kaartjes lagen mee te nemen en kon er dus moeilijk verkocht worden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er lijkt weer een teken van leven te zitten in het project rondom de LED-displays in de abri's, de abri op het Koningsplein richting CS is voorzien van een LED-display. Nog niet met actuele vertrektijden volgens een lichtkrant op het scherm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Mmh dat was in November toen ik op die halte was ook al...?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Stukje op hierzijnwij.nu over de Metropolis, met daarin ook dat men serieus nadenkt over een kortere versie M7.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die LED-strips zitten er volgens mij al iets van een jaar in. Niks nieuws iig.Bee schreef:Er lijkt weer een teken van leven te zitten in het project rondom de LED-displays in de abri's, de abri op het Koningsplein richting CS is voorzien van een LED-display. Nog niet met actuele vertrektijden volgens een lichtkrant op het scherm.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er is inmiddels meer informatie bekend over het toekomstige lijnennet (na ingebruikname Noord/Zuidlijn), al is het nog niet heel veel meer.
Belangrijkste punten:
Meer details zijn te lezen in dit document.
Belangrijkste punten:
- De stadsbussen in Amsterdam-Noord gaan niet meer via de IJtunnel naar Centraal Station. Reizigers stappen over op de metro op een van de beide stations in Noord. Het overgrote deel van de reizigers uit Noord is hiermee sneller op hun bestemming.
- Een groot deel van de bussen uit Zaanstreek, Waterland en Amstelland-Meerlanden sluit direct aan op de Noord/Zuidlijn. Een deel van de bussen rijdt straks nog wel door naar het centrum van Amsterdam, omdat de reiziger geen tijdswinst heeft bij een overstap op de Noord/Zuidlijn.
- Er gaan straks meer trams in oost-west richting langs metrostation Vijzelgracht (Binnenring) en er gaan minder trams van en naar het centrum in noord-zuid richting. Van en naar Amsterdam CS neemt het aantal tramlijnen af van 10 naar 7 of 8.
- In Amsterdam blijven de huidige tramroutes van en naar het centrum van belang. Wel neemt het aantal trams in bijvoorbeeld de Leidsestraat en Vijzelstraat af.
Meer details zijn te lezen in dit document.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die presentaties en andere documenten op de website zijn wel interessant.
Dingen die mij opvallen:
Dingen die mij opvallen:
- Recente routewijzigingen van de 22-Oost worden niet behandeld bij de succesverhalen. Toch de plank misgeslagen met de 22 weghalen bij de Dappermarkt?
- De belofte is dat CS - Artis per tram mogelijk blijft, maar Diemen - CS krijgt wel een overstap voorgeschoteld. Hoe kan ik dit combineren? Wat gaat daar rijden dan?
- Er komt op niet al te lange termijn een inspraakronde over tramsporen over de Parnassusweg tussen de Stadionweg en de Stawinskylaan. Gaat tram 15 er dan nu toch echt komen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De frequentie is sinds dit dienstregelingsjaar teruggegaan naar een 10-minuten dienst (was 7,5), dat zegt denk ik wel genoeg. Overigens was GVB voornemens om afgelopen december lijn 22 en 48 te laten wisselen van eindbestemming. Dus 48 Houthaven - Borneo Eiland en 22 Sloterdijk - Muiderpoort. Ik blijf het vreemd vinden dat ze dat niet hebben doorgevoerd.Recente routewijzigingen van de 22-Oost worden niet behandeld bij de succesverhalen. Toch de plank misgeslagen met de 22 weghalen bij de Dappermarkt?
Ook vreemd trouwens dat in een van de vier toekomstige varianten van het metronet de lijn vanaf Gaasperplas eindigt op v/d Madeweg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Jammer dat er gesproken wordt over dat maar 30% in de directe omgeving van CS zou moeten zijn. Het onderzoek spreekt daar wel van, maar mijn interpretatie is/was toch nog steeds dat er wel een substantieel deel van de Waterlanders op CS en omgeving moet zijn. Eens te meer omdat de regio geen aansluiting heeft op het interregionale spoorwegnetwerk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waar zou tram 9 dan naartoe moeten? :?Bee schreef:De belofte is dat CS - Artis per tram mogelijk blijft, maar Diemen - CS krijgt wel een overstap voorgeschoteld. Hoe kan ik dit combineren? Wat gaat daar rijden dan?
Als ik die plannen rondom de bussen lees (die verder niet verrassend zijn) vraag ik me een beetje af waarom er zo'n gigantisch busstation achter CS moest komen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bij investeringsplannen in het Stadsregionele OV in Amsterdam, ongeacht of het nou is in metrolijnen, (snel)tramlijnen, busbanen of busstations, moet je niet te snel vragen naar de samenhang met andere projecten of lijnvoeringen.n-evo schreef:Als ik die plannen rondom de bussen lees (die verder niet verrassend zijn) vraag ik me een beetje af waarom er zo'n gigantisch busstation achter CS moest komen.
Een veelzeggend recent SRA voorbeeld is dat de 140 onlangs is opgewaardeerd tot R-net 340 die tussen Hoofddorp en Aalsmeer niet meer langs de bedrijventerreinen van Schiphol Rijk rijdt, maar op een vrijliggende busbaan door knollenland rijdt. En zodra deze "upgrade" is gerealiseerd vraagt de SRA zich af, of er wellicht een nieuw busstation Schiphol Rijk moet komen omdat Schiphol Rijk niet zo goed bereikbaar blijkt te zijn.
Is er nou wer-ke-lijk niemand bij de SRA die had kunnen bedenken, dat je die 340-busbaan beter kon aanleggen op het (inmiddels overtollige) asfalt van de voormalige N201 langs Schiphol Rijk, in plaats van tussen de suikerbietenvelden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Je kunt het na 2017 veel te grote busstation natuurlijk prima een nevenfunctie als taxistandplaats geven. Kun je geheel overdekt van je taxi op trein en metro overstappen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De GPP-tak gooit een héél klein beetje roet in het eten, en vanwege de slechte tegenspits in de ochtend (V/d madeweg - GPP rijdt hij haast leeg) en door de nostalgie van de verbinding met CS. Maar toch haalt de lijn een flink aantal reizigers (reis er zelf bijna dagelijks mee). En de komst van de Diemer Campus, die nog uitbreidt én het toekomstige Holland Park zullen dat ook goed doen. Zoals al eerder genoemd is Amsterdam flink de gaten aan het vullen.JWM schreef:.
Ook vreemd trouwens dat in een van de vier toekomstige varianten van het metronet de lijn vanaf Gaasperplas eindigt op v/d Madeweg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Allemaal nog speculatief, maar in dit document (NB: PDF-download) is op pagina 7 een lijn 9 ingetekend die langs het Leidseplein komt. Er vanuit gaande dat de lijn zijn begin/eindpunt in Diemen blijft houden, zou dat dus een route over de Sarphatistraat en Weteringschans betekenen na passage van het Tropencircuit. Voor de verbinding CS-Artis heb ik in een eerder concept voor de lijnvoering in het kader van de lijnennetvisie ooit eens een voorstel voor tram 14 naar het CS gezien. De oversteek over de Dam en de route naar Slotermeer zouden daarmee komen te vervallen (grotendeels gedupliceerd door andere tramlijnen).Bee schreef:De belofte is dat CS - Artis per tram mogelijk blijft, maar Diemen - CS krijgt wel een overstap voorgeschoteld. Hoe kan ik dit combineren? Wat gaat daar rijden dan?
Wellicht - of misschien heeft men rare plannen met (snel)tram 51...Bee schreef:Er komt op niet al te lange termijn een inspraakronde over tramsporen over de Parnassusweg tussen de Stadionweg en de Stawinskylaan. Gaat tram 15 er dan nu toch echt komen?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat betekent:
tram 1 De Aker - Overtoom - Leidseplein - Azartplein
tram 2 Sloten - Zeilstraat - Amstelveenseweg - Overtoom - Leidseplein - CS
tram 9 Van Hallstraat - Leidseplein - Diemen
tram 10 verdwijnt
tram 12 Amstelstation - Cornelis Troostplein (?) (met opening NZL via Van Woustraat om de 4 af te schaffen?) - Museumplein - Leidseplein - Sloterdijk
tram 16 VU - De Lairessestraat - Leidseplein - CS
Conclusie: de stadsregio Amsterdam is weer lekker op de bezuinigingstoer, ten koste van haar inwoners.
tram 1 De Aker - Overtoom - Leidseplein - Azartplein
tram 2 Sloten - Zeilstraat - Amstelveenseweg - Overtoom - Leidseplein - CS
tram 9 Van Hallstraat - Leidseplein - Diemen
tram 10 verdwijnt
tram 12 Amstelstation - Cornelis Troostplein (?) (met opening NZL via Van Woustraat om de 4 af te schaffen?) - Museumplein - Leidseplein - Sloterdijk
tram 16 VU - De Lairessestraat - Leidseplein - CS
Conclusie: de stadsregio Amsterdam is weer lekker op de bezuinigingstoer, ten koste van haar inwoners.
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is wel heel kort door de bocht, en bovendien niet in lijn met de voorgenomen investeringen in het OV-netwerk.
Alhoewel ook ik best snap dat een populistisch standpunt - ook al is het slecht geïnformeerd - lekkerder bekt.
Alhoewel ook ik best snap dat een populistisch standpunt - ook al is het slecht geïnformeerd - lekkerder bekt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Maar wél in lijn met de geplande - om het eufemistisch te verwoorden - 'vereenvoudiging' van het tramnetwerk.
De mortuis nil nisi bene
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten