Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (14)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (14)

Bericht door Daniel »

Nog maar een tweede reportagetje vandaag na even een achterstandje weggewerkt te hebben. Er moesten immers nog wel wat toezeggingen uit deze fotoserie nagekomen worden over lijntjes die ik wilde opzoeken enzo :wink:
Vanwege werkzaamheden ging de reis richting Amstelland/Meerlanden dit keer via Utrecht en nam ik Amsterdam Bijlmer ArenA als vertrekpunt. Iets minder gunstig voor de terugweg, maar toch in de buurt genoeg. Oudekerk a/d Amstel bleek zich niet zo te lenen voor plaatjes gezien de zon enzo, gezien lijn 171 op zaterdag niet door het dorp rijdt, dus ging de rit maar gelijk door naar Amstelveen. Aldaar kwam gelijk ook het eerste nieuwigheidje langs: doordat enkele lijnen die ze voorheen reden ver-R-net zijn rijdt TCR nu bijvoorbeeld ook op lijn 171...
Afbeelding
TCR 519 - Amstelveen, Oranjebaan

Een klein stukje verder ging het de hoek om en kon er nog mooi een R-net MAN op de plaat, precies het plaatje wat de vorige keer miste dus...
Afbeelding
Connexxion 3843 - Amstelveen, Van Heuven Goedhartlaan

Her en der in Amstelveen zocht ik vervolgens nog maar wat busroutes op, zoals hier op de Keizer Karelweg...
Afbeelding
Connexxion 3899 - Amstelveen, Keizer Karelweg

Maar ook van Schiphol Sternet-busjes waren wat leukere plaatjes wel welkom, want daar heb ik er nog niet zo gek veel van buiten de standaardgevallen op Schiphol...
Afbeelding
Connexxion 3982 - Amstelveen, Mr. Groen van Prinstererlaan

Ik wilde vervolgens m'n weg vervolgen richting Badhoevedorp, iets wat echter maar via een beperkt aantal routes mogelijk is. Het werd dus even goed opletten en gelukkig heb ik nog wel wat richtinggevoel want in het Amsterdamse Bos wees ineens het bordje "Schiphol" de andere kant op gedurende het volgen van de route. Nouja, langs het knooppunt Schiphol Noord in aanbouw kwam ik uiteindelijk dus toch nog in Badhoevedorp terecht. Aldaar kwam een Zuidtangent-gelede op lijn 356 langs. Toch best wel een plaatje waar ik een wow-gevoel bij kreeg, vooral gezien het maar net goed ging met het overige verkeer wat er door een verkeerslicht krap voor dreigde te zitten...
Afbeelding
Connexxion 9203 - Badhoevedorp, Schipholweg

Nu was ik ook een keer bij daglicht in Badhoevedorp i.p.v. in de avondschemering zoals de vorige keer. Dat was wel iets om even gebruik van te maken, want er zijn daar nog best leuke plaatjes te maken. Om te beginnen maar eens twee keer Schiphol Sternet...
Afbeelding
Connexxion 3963 - Badhoevedorp, Pa Verkuijllaan

Afbeelding
Connexxion 3965 - Badhoevedorp, Pa Verkuijllaan

Niet veel later zou blijken dat ook op lijn 145 wat ritten door TCR worden uitgevoerd...
Afbeelding
TCR 514 - Badhoevedorp, Robert Kochstraat

Lijn 145 was ook precies de volgende lijn die aan de beurt was om te volgen, vooral gezien z'n leuke route langs de rand van Amsterdam. Op die route zag ik opeens in de verte een blauw/witte Den Oudsten naderen, dus maar even goed gekeken of die mijn kant op kwam en jawel...
Afbeelding
Verkeersschool v/d Laan (BN-HZ-15) - Amsterdam, Ditlaar

Maar ook Connexxion zelf rijdt dus nog wat ritten op lijn 145...
Afbeelding
Connexxion 3910 - Amsterdam, Sloterweg

En nog meer TCR, het blijven fraaie busjes die LE's...
Afbeelding
TCR 509 - Amsterdam, Ditlaar

Maar nu eventjes een stukje terug, want ook het Sternet komt hier in de buurt langs en wel over de Vrije Geer...
Afbeelding
Connexxion 3952 - Amsterdam, Vrije Geer

Afbeelding
Connexxion 3964 - Amsterdam, Vrije Geer

En als afsluiter nog een busje van TCR...
Afbeelding
TCR 501 - Amsterdam, Sloterweg

Daarna ging het dwars door Amsterdam weer terug richting station Bijlmer ArenA. Zonder foto's verder, want het was al lastig genoeg de snelste route te vinden. Vooral als je bv. t.h.v. het IJsbaanpad de Schinkel oversteekt, de bordjes richting Amsterdam Zuidoost volgend, en vervolgens op de volgende kruising weer teruggestuurd wordt in de richting waar ik net vandaan kwam :? Dat bord dus maar even genegeerd waarna ik verderop de route weer kon oppakken om al slingerend door de stad weer op het vertrekpunt te belanden. En aldaar ging het dan weer heerlijk volledig met ICM terug richting Amersfoort :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (1

Bericht door Milco »

Ook deze foto's had ik al op je website bekeken, maar leuke plaatjes! Kleine dingetjes: afgelopen zomer kwam ik al diverse TCR-bussen tegen op lijn 171, dus die reden daar al, en die gelede Rnet Citaro reed op lijn 356 en niet 358. Dan zou het immers niet overdag moeten zijn... :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (1

Bericht door Suus »

Voor de volgende keer is misschien een fiets huren bij Amsterdam Zuid praktischer? De fietsenstalling is daar 24 op 7 bemand. :)

En inderdaad, die 358 klopt niet. Die komt wel in Badhoevedorp hoor, de 358, maar niet op tijdstippen dat Connexxion ook in Badhoevedorp komt :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (1

Bericht door Daniel »

Oeps, lijnnummertje aangepast.

Amsterdam Zuid was praktischer geweest uiteindelijk ja, als ik had opgelet en niet over het hoofd gezien had dat 171 weliswaar op zaterdag rijdt maar dan niet door Oudekerk heen gaat :P Dat was de reden om voor Bijlmer ArenA te kiezen, die overigens ook de hele dag open is (zelfservice-stalling namelijk).

@Milco: je was er snel bij met kijken dan, hoe doe je dat toch elke keer. Ze stonden nog geen 24 uur op m'n site en een notificatiefunctie had ik daar nog niet ingebouwd :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (1

Bericht door Milco »

Geen idee hoe ik dat steeds zo snel doe. Toenstraks dacht ik: even kijken of er wat nieuws op staat. :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (1

Bericht door Jef400 »

Leuk gebied ja. Ik denk dat je trouwens met de Vrije Geer de minst Amsterdamse straat van Amsterdam te pakken had. Ziet er leuk uit daar.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (1

Bericht door Etienne »

Schitterende foto's :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (1

Bericht door Michael »

Prachtige foto's :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #90: Amstel en Meer, van TCR tot R-net (1

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten