Mag ik even kwijt #171

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Obus »

deadlock schreef:
Obus schreef:Tot slot: ik begrijp dan ook de Nederlanders niet als zij een klein rijtjeshuis met een zakdoekje grond van drie ton kopen, in België heb je dan een vrijstaande 'woonst' met flinke tuin, waar je in Nederland grif het dubbele voor betaalt.
Eén woord: Hypotheekrenteaftrek.
Wie in het buitenland woont maar in Nederland werkt (dus in Nederland inkomstenbelastingplichtig is), kan gewoon in box 1 zijn (buitenlandse) hypotheekrente aftrekken.
Ronald schreef:Hartstikke fijn ja, maar dan wordt het wel een pesteind elke dag naar het werk Zo simpel zit de wereld dus niet in elkaar.
Hangt er vanaf waar je werkt. Jij woont (en werkt mogelijk ook) in Amersfoort. Tja, dan is het buitenland weinig reëel. Maar degenen die in de grensregio's werken, kunnen natuurlijk gemakkelijk de grens oversteken. Net over de grens stikt het dan ook van Nederlanders - 'we' zijn niet voor niets de op twee na grootste groep immigranten in België (meer dan 160.000 als ik mij niet vergis).
Thom91 schreef:Belgie is en blijft een derde-wereldland, en daarmee heb je het eigenlijk wel goed samengevat.
Volgens mij heb je een nieuwe bril nodig.
Bee schreef:Maar verder is er niets mis met rijtjeshuizen, ik heb 18 jaar van mijn leven in een rijtjeshuis uit begin jaren '70 met een tuintje en een schuurtje doorgebracht en een onbekommerde jeugd gehad.
Dus als ik je goed begrijp vind jij dat er niets mis is met rijtjeshuizen ‘omdat je er zelf een onbekommerde jeugd gehad hebt’? Een zoiets noemen wij…
Bee schreef:maar veel Nederlanders zijn uitermate tevreden met het aanbod in Nederland.
...een overhaaste generalisatie.
Bee schreef:De huizenprijzen waren te hoog en de leningen te makkelijk verstrekt, dat werd mij in 2006 al op de middelbare school verteld bij Economie 2.
En dat is natuurlijk de kern van de zaak. In België kost (ongeveer) een nieuw huis van 3 ton ook 3 ton om dat huis nu neer te zetten. In Nederland betaal je meer dan 3 ton, omdat je ook een heel stuk lucht koopt. Logisch, want er is woningschaarste, de markt was in 2006 oververhit, o.a. doordat bijna iedereen een hypotheek kon afsluiten.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Suus »

Tien miljoen Nederlanders wonen in ruim vier miljoen rijtjeshuizen, those people can't all be wrong *O*

Grote stedenbouwkundigen zoals Haussmann waren ook dol op rijtjeshuizen. Half Parijs ( <3 ) bestaat uit rijtjeshuizen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Thom91 »

Geen klachten over rijtjeshuizen hier, kan je makkelijk je vriendjes opzoeken. Bijna al mijn vrienden wonen in een rijtjeshuis.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Hainje »

Ik woon zelfs in een appartementencomplex. Lekker knus en voordelig stoken ook (op voorwaarde dat de twee verdiepingen onder mij goed hun best doen). *O*
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door webguy »

Had er zelf nooit zo overnagedacht maar per m2 zijn appartementencomplexen ook gewoon duurder uiteindelijk omdat je gedeelde ruimtes hebt die ook gemaakt en betaald moeten worden en je allemaal eisen hebt tegenwoordig aan vanalles en nog wat...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Suus »

Servicekosten kunnen behoorlijk tegenvallen, zeker als het een luxer complex is of als de voorzieningen met relatief weinig woningen gedeeld moeten worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Hainje »

De servicekosten zijn hier het maximum wat ik mag opgeven voor de toeslagen, maar doorgaans krijg ik 60-70% van deze kosten 1x per jaar weer terug. In het begin kreeg ik wat meer terug, maar sinds een paar jaar hebben we een ander schoonmaakbedrijf die hier komt schoonmaken. Deze is denk ik wat duurder en ook een stuk beter overigens.
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door deadlock »

Obus schreef:Wie in het buitenland woont maar in Nederland werkt (dus in Nederland inkomstenbelastingplichtig is), kan gewoon in box 1 zijn (buitenlandse) hypotheekrente aftrekken.
Maar dat heeft slechts een marginaal effect op de lokale huizenprijzen want er is geen sprake van een exodus naar België of Duitsland.
Ronald schreef:Hangt er vanaf waar je werkt. Jij woont (en werkt mogelijk ook) in Amersfoort. Tja, dan is het buitenland weinig reëel. Maar degenen die in de grensregio's werken, kunnen natuurlijk gemakkelijk de grens oversteken. Net over de grens stikt het dan ook van Nederlanders - 'we' zijn niet voor niets de op twee na grootste groep immigranten in België (meer dan 160.000 als ik mij niet vergis).
Oh. Mijn. God. 2,6% van alle inwoners van Vlaanderen.
Dus als ik je goed begrijp vind jij dat er niets mis is met rijtjeshuizen ‘omdat je er zelf een onbekommerde jeugd gehad hebt’? Een zoiets noemen wij…
Ergens iets van vinden op deze manier is altijd subjectief en een logische drogredenering. Dat kan niet anders. Wat is je punt?
...een overhaaste generalisatie.
Nee. Er is keihard wetenschappelijk onderzoek over. Jaar na jaar weer.
En dat is natuurlijk de kern van de zaak. In België kost (ongeveer) een nieuw huis van 3 ton ook 3 ton om dat huis nu neer te zetten. In Nederland betaal je meer dan 3 ton, omdat je ook een heel stuk lucht koopt. Logisch, want er is woningschaarste, de markt was in 2006 oververhit, o.a. doordat bijna iedereen een hypotheek kon afsluiten.
Er is in Nederland geen woningschaarste. de hypotheekrenteaftrek (wat in beginsel wel een goed idee is) zorgde voor een spectaculaire prijsstijging omdat hij (onbedoeld) misbruikt wordt door de bovenklasse.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Daantje »

Een lift is ook duur. Ik heb een begane grond appartement in een rijtje :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Tien miljoen Nederlanders wonen in ruim vier miljoen rijtjeshuizen, those people can't all be wrong *O*
Dat is dus een drogredenering die je niet kan maken :P 1,6 billion Catholics can't be wrong.
Grote stedenbouwkundigen zoals Haussmann waren ook dol op rijtjeshuizen. Half Parijs ( <3 ) bestaat uit rijtjeshuizen :Y
Wat een stedenbouwkundige zegt, zeg geen fuck over het sociaal economisch aspect van armoedige rijtjeshuizenachterstandswijken want die zijn er ook genoeg.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Vinny »

Wat mij vooral opvalt is dat veel mensen enorm klagen over bijv. overvolle treinen, dure huizen, en allerlei andere ongemakken van het wonen in een grote stad. Maar de consequentie: verhuizen naar het platteland - dat doen mensen dan weer niet. Nou ja, accepteer dan maar gewoon waar je woont. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door deadlock »

Dat vind ik veel te simpel en ongenuanceerd. Als je in het centrum van Utrecht of Den Haag of Amsterdam gaat wonen; soit, maar als je in een van de buitenwijken gaat wonen waar ook gewoon rijen met appartementen tegen de grond gegooid kunnen worden om meer infra te creëren dan ben ik het niet met je eens.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door marlies »

Als je op het platteland gaat wonen zul je ook werk op het platteland moeten vinden als je daadwerkelijk wilt ontkomen aan de volle treinen (of files). Sterker nog, als je gewoon in de stad gaat wonen ontkom je daar waarschijnijk gemakkelijker aan doordat je misschien werk op loop- of fietsafstand kunt vinden.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Obus »

deadlock schreef:
Bee schreef: Tien miljoen Nederlanders wonen in ruim vier miljoen rijtjeshuizen, those people can't all be wrong
Dat is dus een drogredenering die je niet kan maken 1,6 billion Catholics can't be wrong.
I agree. :wink:

deadlock schreef:
Bee schreef:Grote stedenbouwkundigen zoals Haussmann waren ook dol op rijtjeshuizen. Half Parijs ( <3 ) bestaat uit rijtjeshuizen
Wat een stedenbouwkundige zegt, zeg geen fuck over het sociaal economisch aspect van armoedige rijtjeshuizenachterstandswijken want die zijn er ook genoeg.
Wat veel mensen misschien niet weten is dat grote delen van de Parijse voorsteden helemaal niet bestaan uit flats of rijtjeshuizen, maar uit.... vrijstaande huizen! Zo zien de Parijse voorsteden er in het echt uit. (en ja, het stikt er ook van de flats)
deadlock schreef:
Obus schreef:Wie in het buitenland woont maar in Nederland werkt (dus in Nederland inkomstenbelastingplichtig is), kan gewoon in box 1 zijn (buitenlandse) hypotheekrente aftrekken.
Maar dat heeft slechts een marginaal effect op de lokale huizenprijzen want er is geen sprake van een exodus naar België of Duitsland.
Euuhhhm, ik schreef over de hypotheekrenteaftrek, niet over de huizenprijzen. Bovendien klopt je bewering voor geen meter: zo zijn huizen in Wuustwezel en Brasschaat een stuk duurder dan gemiddeld doordat er een flink aantal Nederlanders wonen.
deadlock schreef:
Obus schreef:Hangt er vanaf waar je werkt. Jij woont (en werkt mogelijk ook) in Amersfoort. Tja, dan is het buitenland weinig reëel. Maar degenen die in de grensregio's werken, kunnen natuurlijk gemakkelijk de grens oversteken. Net over de grens stikt het dan ook van Nederlanders - 'we' zijn niet voor niets de op twee na grootste groep immigranten in België (meer dan 160.000 als ik mij niet vergis).
Oh. Mijn. God. 2,6% van alle inwoners van Vlaanderen.
Op het totale geheel is het geen wereldschokkend cijfer, maar je moet wel oog hebben voor de regionale verschillen: in de grensgemeenten maken Nederlanders een substantieel deel uit van de bevolking. In een plaatsje als Overpelt is naar schatting 7% van de bevolking Nederlands, in Hoogstraten zelfs 20%. Dat zijn geen kleine minderheden meer.
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 07 feb 2015, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
De mortuis nil nisi bene
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door chemie »

marlies schreef:Als je op het platteland gaat wonen zul je ook werk op het platteland moeten vinden als je daadwerkelijk wilt ontkomen aan de volle treinen (of files). Sterker nog, als je gewoon in de stad gaat wonen ontkom je daar waarschijnijk gemakkelijker aan doordat je misschien werk op loop- of fietsafstand kunt vinden.
Wat zie je als het platteland marlies?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Z2N »

Ik woon op het platteland, maakt de grondprijs nog steeds niet goedkoop. Ik denk dat de term 'buiten-randstedelijk platteland' correcter is. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door chemie »

Ik wou net zeggen, in het (uiterste) oosten van het land is niet echt veel file :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Geert »

Bee schreef:Tien miljoen Nederlanders wonen in ruim vier miljoen rijtjeshuizen, those people can't all be wrong *O*
Als het aanbod voornamelijk uit rijtjeshuizen bestaat en je woonruimte nodig hebt, dan heb je niet zoveel keus ;)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door dennistd »

chemie schreef:Ik wou net zeggen, in het (uiterste) oosten van het land is niet echt veel file :P
Vanuit Oldenzaal/Losser naar Enschede staat altijd vast 's morgens rond 8.30u/9.00u, dat is toch een echte file (van toch wel bijna een kilometer :Y)
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door chemie »

En dat is nou net het punt, de dagelijkse ellende voor Eibergen is ook niet meer dan 1 km. Dat is nou niet echt file te noemen :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Thom91 »

dennistd schreef:
chemie schreef:Ik wou net zeggen, in het (uiterste) oosten van het land is niet echt veel file :P
Vanuit Oldenzaal/Losser naar Enschede staat altijd vast 's morgens rond 8.30u/9.00u, dat is toch een echte file (van toch wel bijna een kilometer :Y)
Komt door al die trekkers
Komt wel goed schatje.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door dennistd »

Trekkers zie ik daar eigenlijk weinig moet ik zeggen. In tegenstelling tot veel andere wegen... Maar goed: in het westen zul je die ook hebben, net als debielen met brommobielen :?
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door marlies »

chemie schreef:Ik wou net zeggen, in het (uiterste) oosten van het land is niet echt veel file :P
Maar ook niet veel werk. Tenminste, niet voor iedereen die nu nog in de randstad woont.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door chemie »

True true.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #171

Bericht door Michael »

Bijna weekend *O*
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten