OVer je OV-Chipkaart #12

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door MdJ »

Ik heb zowel vandaag als vorige week, toen ik met mijn SOV-weekkaart in het weekend reisde, voor een ritje Enschede Centraal Station -Enschede Zuivelstraat €0,25 betaald, terwijl ik vanaf de trein kwam.

Volgens mij heb ik dan alleen de gereisde kilometers betaald en niet het basistarief (terwijl dat wel zou moeten)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Bij sommige busvervoerders wordt ook het opstaptarief niet berekend als je uit de trein komt. (En ook andersom, als je uit de bus komt en overstapt op een regionale vervoerder met kilometertarief betaal je geen opstaptarief)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

Wat maakt de NS er weer een grote puinzooi van zeg...

1. In januari kreeg ik twee brieven van de OV Chip Plus klantenservice voor de declaratie bij mijn werkgever voor het woonwerkverkeer. Dit betrof reizen voor de eerste drie weken van januari.
2. Omdat er doodleuk geen bedragen op stonden, heb ik maar gebeld voor een nieuwe brief voor geheel januari. De medewerkerster zei dat het erg arbeidsintensief was (ze moeten alle reizen individueel handmatig in een brief zetten) en de suhhestie was om de OV Chip Plus-factuur van januari op Mijn NS af te wachten.
3. Vandaag kwam de factuur van januari op Mijn NS voor OV Chip Plus. Of eigenlijk facturen: het is een chaos van meedere PDF'jes.
4. Eerder vanavond opnieuw de OV Chip Plus klantenservice gebeld. Volgens de medewerkerster kon er geen brief worden verzonden, en ik mocht haar leidinggevende die dat had beweerd ook neit spreken. Volgens haar moest ik zelf maar chocola gaan maken van de documenten op Mijn NS.

Zo modderen we anno 2015 aan met onze blinde reizigers: we leggen kilometers geleidelijnen aan, maar kunnen niks fatsoenlijks voor ze regelen wat betreft de OV-chipkaart. Morgen maar weer eens proberen, hopen dat er dan een leidinggevende zit dit wel verstand van zaken heeft.
Beul van de blindegeleidelijn
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door huibf »

Denk dat niet geheel NS haar schuld is.
Feit is dat er geen overkoepelende regie is.
Ik had gehoopt dat ovchipkaart.nl zou uitgroeien tot een portal.
Helaas wordt dat alleen steeds minder..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

Door een storing is het op dit moment alleen bij de NS International-loketten mogelijk eenmalige chipkaarten naar het buitenland te kopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Anne »

Bij het aangekondigde vervangend vervoer van/naar Delft als de spoortunnel wordt aangesloten zie ik voor het eerst duidelijk vermeldt staan hoe het gaat als je HTM tramlijn 1 gebruikt.
Geldig vervoerbewijs
Maakt u gebruik van vervangend vervoer met een NS-bus of HTM-lijn 1 dan heeft u een geldig NS-vervoerbewijs nodig. Met een OV-chipkaart reist u dan net zoals met de trein. U checkt bij NS in bij de start van uw reis, ook indien uw reis start met een NS-bus of HTM-lijn 1. Op uw station van bestemming checkt u weer uit bij NS met uw OV-chipkaart. Op de tramhaltes van HTM-lijn 1 bij station Delft,. Den Haag HS en Den Haag Centraal zullen tijdens de werkzaamheden in- en uitcheckpalen van NS te vinden zijn.
BRON
Het enige vreemde vind ik dat lijn 1 niet langs CS komt.
Op de HTM site ook nog geen omleiding te zien (die komt dit jaar wel tijdens het vervangen van de Spuibrug bij het Zieken).
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Freek »

De helft van de trams van lijn 1 zullen door rijden naar CS. Frequentie wordt ook verhoogd.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tochjo »

Bee schreef:Door een storing is het op dit moment alleen bij de NS International-loketten mogelijk eenmalige chipkaarten naar het buitenland te kopen.
Ik hoorde de omroep vanochtend in Culemborg, ja. Zonder ook maar enig woord te wijden aan wat reizigers nu kunnen doen om naar het buitenland te reizen, of zelfs maar het met gesloten poortjes omheinde station te betreden...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Suus »

Er waren twee versies van de omroep in omloop. Op stations zonder internationaal loket werd er inderdaad niets over gezegd, op stations met een internationaal loket (ik was op Schiphol en Rotterdam C) werd er omgeroepen dat er naar het loket gegaan kon worden (en was het omroepbericht ook in het Engels).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tochjo »

Maar wat heeft de reiziger in Culemborg daaraan? Verwijs naar de servicezuil om een poortje te laten openen en raad reizigers aan om je voor je reis bij de conducteur te melden, dat kan toch wel in zo'n bericht?
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

Logica. Gisteren wilde ik mijn reizen van afgelopen week met OV Chip Plus in één keer achteraf boeken... Krijg je te horen van de klantenservicemedewerkerster dat er een software/systeemupdate is, en of je maandag terug wilt bellen...
Dit soort updates kun je toch beter zondag doen (als de tent gesloten is), of zondag extra opengaan?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Geert »

Je mag ook achteraf reizen in laten boeken toch? Dan is het toch niet zo heel erg als het een keer niet beschikbaar is :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Z2N »

Dit weekend lagen alle selfservice-systemen van NS (zoals Mijn NS, de E-ticketshop echter niet) eruit, misschien dat het daaraan ligt?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door webguy »

Er was vrijdag 20:00 tot zaterdag avond inderdaad gepland onderhoud. Dan ligt alles plat.
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door waldo79 »

Zo'n gepland onderhoud van circa 24 uur vind ik tamelijk langdurend :o
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door deadlock »

Verkeerd overgecheckt in Zutphen. Waardoor ik natuurlijk in Lievelde incheckte. Waar kan ik die €10,53 terugvragen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door dennistd »

Je bent dus wel uitgecheckt in Zutphen bij NS, maar hebt daar nergens ingecheckt? En in Lievelde dus ingecheckt bij Arriva?
Dan moet je bij de klantenservice van Arriva zijn. Overigens snap ik niet helemaal hoe je tot €10,53 komt?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Freek »

Aannemelijk heb je iets overgecheckt, dan dus ook bij Syntus omdat je daar incheckte maar niet uitcheckte.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door deadlock »

dennistd schreef:Je bent dus wel uitgecheckt in Zutphen bij NS, maar hebt daar nergens ingecheckt? En in Lievelde dus ingecheckt bij Arriva?
Dan moet je bij de klantenservice van Arriva zijn. Overigens snap ik niet helemaal hoe je tot €10,53 komt?
Ik ben in Zwolle ingecheckt bij NS.
In Zutphen uitgecheckt bij NS.
In Zutphen ingecheckt bij Syntus terwijl dit Arriva had moeten zijn.
In Lievelde ingecheckt bij Arriva ipv uitgecheckt.
Toen naar afspraak gerend.
's middags uitgecheckt bij Arriva: €10,53 eraf.
Ingecheckt bij Arriva, 4 minuten later weer ingecheckt.
In Zutphen uitgecheckt bij Arriva.
In Zutphen uitgecheckt bij Syntus, er werd €0,53 afgeschreven.
Daarna reis vervolgd met NS naar Zwolle op de normale manier.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

Geert schreef:Je mag ook achteraf reizen in laten boeken toch? Dan is het toch niet zo heel erg als het een keer niet beschikbaar is :)
Officieel mag je alleen achteraf boeken als je zondag opeens gaat reizen, aangezien ze dan dicht zijn. Ik boek sowieso nu bijna altijd achteraf, aangezien ik geen zin heb om voor ieder dingetje te gaan bellen. Dus ik reis sowieso 50 tinten grijs met NS. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door dennistd »

deadlock schreef:
dennistd schreef:Je bent dus wel uitgecheckt in Zutphen bij NS, maar hebt daar nergens ingecheckt? En in Lievelde dus ingecheckt bij Arriva?
Dan moet je bij de klantenservice van Arriva zijn. Overigens snap ik niet helemaal hoe je tot €10,53 komt?
Ik ben in Zwolle ingecheckt bij NS.
In Zutphen uitgecheckt bij NS.
In Zutphen ingecheckt bij Syntus terwijl dit Arriva had moeten zijn.
In Lievelde ingecheckt bij Arriva ipv uitgecheckt.
Toen naar afspraak gerend.
's middags uitgecheckt bij Arriva: €10,53 eraf.
Ingecheckt bij Arriva, 4 minuten later weer ingecheckt.
In Zutphen uitgecheckt bij Arriva.
In Zutphen uitgecheckt bij Syntus, er werd €0,53 afgeschreven.
Daarna reis vervolgd met NS naar Zwolle op de normale manier.
Ik snap er nog weinig van eerlijk gezegd :|

Wat je normaal had betaald (ik ga uit van 40% korting gezien de €0,53 (is 60% van €0,88)):
NS Zwolle-Zutphen €5,20
Arriva Zutphen-Lievelde €3,67

Arriva Lievelde-Zutphen €4,31
NS Zutphen-Zwolle €4,50

Nu was je kwijt:
NS Zwolle-Zutphen €5,20
Syntus Zutphen-Zutphen €0,53
Arriva Lievelde-Lievelde €10,53

Arriva Lievelde-Zutphen €4,31
NS Zutphen-Zwolle €4,50

Klopt dat? Zo ja: dan moet je dus €0,53 terugvragen bij Syntus en (€10,53 - €3,67 =) €6,86 bij Arriva.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door deadlock »

Het is toch geen raketwetenschap en er staat toch dat ik in Zutphen in had moeten checken bij Arriva terwijl ik dat bij Syntus heb gedaan. Ik heb in Lievelde dus ingecheckt omdat ik niet was ingecheckt in Zutphen. op dezelfde plek uitchecken een uur of vijf later heeft me €10,53 gekost. Vraag me niet waar die 53 cent vandaan komt, dat stond gewoon op het display en op het display van de paal in Zutphen stond 0,53 toen ik daar bij Syntus weer uitcheckte.

In principe heb ik dus zwartgereisd tussen Zutphen en Lichtenvoorde-Groenlo omdat alle incheckpalen tegenwoordig rood zijn in Zutphen. Stelletje hoerenvervoerders.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tristan »

deadlock schreef:Het is toch geen raketwetenschap
deadlock schreef:Vraag me niet waar die 53 cent vandaan komt
deadlock schreef:In principe heb ik dus zwartgereisd tussen Zutphen en Lichtenvoorde-Groenlo omdat alle incheckpalen tegenwoordig rood zijn in Zutphen.
[sarcasme] Wat is dat ov-chipkaartsysteem toch een geweldig en nagenoeg probleemloos werkend systeem! _O- [/sarcasme]
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door deadlock »

Tristan schreef:[sarcasme] Wat is dat ov-chipkaartsysteem toch een geweldig en nagenoeg probleemloos werkend systeem! _O- [/sarcasme]
Kan je één post van me zoeken waarin ik zeg dat ik een voorstander ben van overchecken? Ik weet er namelijk al drie uit mijn hoofd waarin ik daar tegen ben en ik heb je zelfs in die post waarin ik zo'n beetje die hele lijst van je weerleg gelijk gegeven op dit punt. Dat noemen ze realisme, ik heb geen blinde haat voor iets wat verder best goed werkt namelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

En het vervolg op de puinzooi dat OV Chip Plus heet: ik ben zelf maar even zoorzichtig kan koekeloeren naar de facturen in Mijn NS, en die lopen in ieder geval anderhalf a twee maanden achter. Ze zijn bezig om de achterstand in te halen, maar wel bijzonder dat je als klant hier dus zelf achter moet komen en zelf achter informatie aan moet gaan. Niet alleen de gebruiker heeft dus een handicap... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten