Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door datm »

De 58 nieuwe Iveco Crossway's worden vanaf maart langzaam ingestroomd in Zeeland. Ik weet niet hoeveel bussen van Veolia er naar Limburg gaan.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door Michael »

Ah okee.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door Rdaalwil »

datm schreef:Ik zal het binnenkort eens navragen aan de planner in Zeeuws Vlaanderen wat ze van plan zijn met de 7 Volvo's.
Weten jullie misschien waar de ex-Brabantliners nu zijn (5859 - 5883)?
De ex Volvo Brabantliners staan bij Womy te koop. Net als een aantal ex buurtbusjes :)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door Michael »

Ik zag afgelopen week anders een foto voorbijkomen dat ze nog altijd in Oosterhout staan samen met de andere Veolia Volvo's
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door Rdaalwil »

Michael schreef:Ik zag afgelopen week anders een foto voorbijkomen dat ze nog altijd in Oosterhout staan samen met de andere Veolia Volvo's
In Moerdijk staan 25 bussen.. Dus de rest in Oosterhout?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door Michael »

Inderdaad
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door datm »

Inmiddels zijn geloof ik bijna alle Brabantse bussen die tijdelijk in Limburg rond reden weer terug naar VDL en zijn de Zeeuwse Ambassadors volop aan het rijden in Limburg.

Een overzicht van de Zeeuwse Ambassadors die nu in Limburg rond rijden:

5368 (Maastricht)
5369
5370 (Heerlen)
5371 (Maastricht)
5372 (Roermond)
5376 (Heerlen)
5377
5380 (Heerlen)
5381
5382
5384 (Heerlen)
5391 (Heerlen)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door regenmaker »

Hebben ze zo'n erg tekort aan bussen in Limburg dan dat ze opeens die bussen uit Zeeuws-Vlaanderen en Brabant nodig hebben? En wat gebeurt er met al die bussen als de concessie Limburg afloopt?
datm schreef:De 58 nieuwe Iveco Crossway's worden vanaf maart langzaam ingestroomd in Zeeland. Ik weet niet hoeveel bussen van Veolia er naar Limburg gaan.
Heb nog geen een Iveco voorbij zien komen, volgens mij was het in juni/juli toch pas?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door busje10 »

datm schreef:Inmiddels zijn geloof ik bijna alle Brabantse bussen die tijdelijk in Limburg rond reden weer terug naar VDL en zijn de Zeeuwse Ambassadors volop aan het rijden in Limburg.

Een overzicht van de Zeeuwse Ambassadors die nu in Limburg rond rijden:

5368 (Margaten)
5369 (Heerlen)
5370 (Heerlen)
5371 (Margraten)
5372 (Roermond)
5373 (Margraten)
5374
5375 (Heerlen)
5376 (Heerlen)
5377 (Heerlen)
5378
5379 (Heerlen)
5380 (Heerlen)
5381 (Venlo)
5382 (Venlo)
5384 (Heerlen)
5385
5386
5387
5388(Maastricht)
5389(Maastricht)
5390
5391 (Heerlen)
Laatst gewijzigd door busje10 op wo 08 jul 2015, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door datm »

busje10 schreef:Lijst klopt niet, ben zelf chauffeur bij Veolia Margraten dus zal even aanvullen.

De Oude Brabantse wagens die in het zuiden rijden, krijgen ook de Limburgse huisstijl. Der 5283 en 84 zijn al zo.
Heb jij ook een idee waarom het zo lang heeft geduurd voor ze werden ingezet? Want ik weet dat de bussen op zondagochtend 1 maart al waren vertrokken vanuit Zeeuws-Vlaanderen naar Limburg (dacht Sittard).
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door datm »

regenmaker schreef:Hebben ze zo'n erg tekort aan bussen in Limburg dan dat ze opeens die bussen uit Zeeuws-Vlaanderen en Brabant nodig hebben? En wat gebeurt er met al die bussen als de concessie Limburg afloopt?
datm schreef:De 58 nieuwe Iveco Crossway's worden vanaf maart langzaam ingestroomd in Zeeland. Ik weet niet hoeveel bussen van Veolia er naar Limburg gaan.
Heb nog geen een Iveco voorbij zien komen, volgens mij was het in juni/juli toch pas?
In eerste instantie was het de bedoeling dat ze vanaf maart langzaam in zouden stromen maar het is nu juli geworden. Maar er waren ook problemen met de hogevloers bussen die zouden worden aangeschaft voor de lijn 19. Deze voldeden niet aan de arbowetgeving. Maar we hebben er verder niets meer over gehoord. Nu rijden wij hier rond in van alles en nog wat.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door busje10 »

Bussen waren niet in orde, dus ze zijn helemaal opgeknapt en in orde gemaakt. Nu komen ze langzaam aan in dienst.
Laatst gewijzigd door busje10 op wo 08 jul 2015, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door busje10 »

De laatste 7 bussen die niet in het rijtje staan als in dienst staan nog bij TD in Heerlen.
Laatst gewijzigd door busje10 op wo 08 jul 2015, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door datm »

Ah okee. Veel plezier met de bussen ik heb ze de afgelopen jaren met plezier mogen besturen! Alleen het nadeel vond ik dat Veolia het afgelopen jaar nauwelijks onderhoud aan wilde uitvoeren en de bestickering van de reclame er bijna vanaf viel. Dat was ook geen gezicht om ermee rond te rijden.
busje10
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 04 mei 2015, 13:42

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door busje10 »

Dat is ook te merken dat er geen onderhoud meer aan is gepleegd. 1 maart zijn ze opgehaald en ze zijn nog niet allemaal in dienst, zoveel moet er aan gedaan worden. Bij ons rijdt de 5373, moet zeggen fijn busje om mee te rijden. Alleen jammer dat ze geen full airco hebben, dus dat zal lekker warm worden in de zomer....
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door datm »

Wat ik deed is het raampje van de chauffeurs kant en het dakraam in het gangpad openen dan kan het lekker door tochten. Want in de zomer kan het inderdaad bloed heet worden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door Michael »

De dakluiken kunnen in 3 standen open. Wat ook wel een beetje helpt is het eerste dakluik de opening naar de voorzijde van de bus en het achterste dakluik de opening naar de achterzijde van de bus. Trekt het ook lekker door.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door OmniLezer »

datm schreef:De 58 nieuwe Iveco Crossway's worden vanaf maart langzaam ingestroomd in Zeeland. Ik weet niet hoeveel bussen van Veolia er naar Limburg gaan.
Het is onderhand al Mei en niets over die bussen gehoord, gezien of gelezen.
Ik denk zelf dat ze in Juli instromen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Bussen Veolia Brabant naar Limburg

Bericht door datm »

Als je nou even goed had gelezen dan had je gezien dat ik het volgende bericht heb geplaatst een aantal dagen geleden.
datm schreef: In eerste instantie was het de bedoeling dat ze vanaf maart langzaam in zouden stromen maar het is nu juli geworden. Maar er waren ook problemen met de hogevloers bussen die zouden worden aangeschaft voor de lijn 19. Deze voldeden niet aan de arbowetgeving. Maar we hebben er verder niets meer over gehoord. Nu rijden wij hier rond in van alles en nog wat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten