Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Daniel »

Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Geplaatst op: maandag 2 maart 2009 om 23:14
Laatst bijgewerkt: maandag 2 maart 2009 om 23:14

Zwolle - Maandagmiddag 16.30 uur werd de Zwolse brandweer met spoed verzocht naar de Parallelweg af te reizen. Op het rangeerterrein van de NS stond een oud treinstel in brand. In verband met de waterwinning werd direct opgeschaald naar het sein "Middelbrand"
Lees verder

Zie de bron voor enkele foto's. Het betrof een van de terzijde gestelde Plan V's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Daan »

Kon je op wachten eigenlijk... :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Caspar »

Maar wat is het nut om op zulke plaatsen oud mat terzijde te stellen? Na een paar weken zijn die treinen doorgaans zo mishandeld dat ze volgens mij nooit meer kunnen rijden zonder er enorm veel geld in te steken. Waarom gaan ze dan niet gewoon meteen naar de sloop? Zelfde als grofvuil aan de weg, als dat er een paar weken staat gaat ook jan en alleman er in graaien en wordt het een bende.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Daan »

Tja, waar wil je het anders laten?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Caspar »

slopen?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Chauf21 »

Daan schreef:Tja, waar wil je het anders laten?
Bijvoorbeeld op het bewaakte terrein in het zuiden van het land waar ook ICK naar toe is verplaatst.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Fles »

Daan schreef:Tja, waar wil je het anders laten?
Onnen? :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door webguy »

SM'90 stond daar ook niet bepaald veilig geloof ik ;) Maar daar wordt ook naar gekeken, volgens broek53 op somda...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Daan »

Niks is meer veilig in Nederland. De beste manier zou gewoon zijn om iedere gevandaliseerde trein (terzijde of niet) gewoon gevandaliseerd en al z'n dienst te laten rijden, of aan de kant te laten staan. Pas dan word het probleem echt duidelijk en raakt het de burger.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Geert »

Natuulijk, de goeden moeten maar vooral onder de kwaden lijden. Maakt het OV ook aantrekkelijker enzo :roll:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Chauf21 »

Daan schreef:Niks is meer veilig in Nederland. De beste manier zou gewoon zijn om iedere gevandaliseerde trein (terzijde of niet) gewoon gevandaliseerd en al z'n dienst te laten rijden, of aan de kant te laten staan. Pas dan word het probleem echt duidelijk en raakt het de burger.
En wat kan de burger er dan mee?
Dat de NS blijkbaar geen interesse heeft om materieel veilig te stallen (anders hadden ze wel hekken of andere beveiliging rondom de terzijde gestelde stellen geplaatst), is niet het probleem van de reiziger, lijkt me.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Daan »

Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Caspar »

Die elektrische hekwerken werken naar mijn idee behoorlijk goed, al zal dat wel vrij prijzig zijn in de aanschaf en onderhoud?
Hoeveel spanning staat daar doorgaans op?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door M57 »

Daan schreef:Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Denk je nu werkelijk dat dat een specifiek Nederlands probleem is?

Overigens lijken de hekken op de Dijksgracht wel een succesje, maar wat ik zie als ik steeds langs rijd vertelt misschien ook niet alles.
Laatst gewijzigd door M57 op wo 04 mar 2009, 09:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Chauf21 »

Daan schreef:Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Het is deels een maatschappelijk aangelegenheid, maar dat betekent niet dat de NS haar kop in het zand hoeft te steken. Zij (of anders NSFS) is en blijft nog steeds verantwoordelijk voor het fatsoenlijk wegzetten van het materieel.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Daan »

M57 schreef:
Daan schreef:Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Denk je nu werkelijk dat dat een specifiek Nederlands probleem is?
Neuh, maar ik hou het maar even bij Nederland omdat ik dat met m'n eigen ogen zie, over Zimbabwe kan ik niet oordelen. Voordat ik dat gemiep weer over me heen krijg...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door playertwo »

Caspar schreef:Die elektrische hekwerken werken naar mijn idee behoorlijk goed, al zal dat wel vrij prijzig zijn in de aanschaf en onderhoud?
Hoeveel spanning staat daar doorgaans op?
Geen idee, maar kunnen ze dat hek niet aansluiten op de bovenleiding? Daar staat met 1500 - 1800 volt tenminste voldoende spanning op :mrgreen:

230 volt is namelijk wat te laag om het echte tuig tegen te houden (ja je krijgt wel eens een keer een schok met het aansluiten van een lamp en je schakelt de verkeerde stop uit, als je je huis van boven tot onder hebt verbouwd :twisted:).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Geert »

Daan schreef:Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Diezelfde redenatie volgende zou je ook niet je voordeur op slot hoeven doen; immers: dat tuig (inbrekers) komt er toch wel. En toch doet iedereen een slot op zijn voordeur... ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Suus »

Rond het kleine opstelterreintje in Alphen aan den Rijn staat anders een metershoog hekwerk wat eigenlijk alle vandalen buitenhoudt. Ik heb eigenlijk nog nooit kunstmatige viezigheid op de zes trammetjes gezien die daar staan en van daaruit rijden, evenals de gebouwen die binnen het hekwerk staan (naast de wasstraat is er volgens mij ook een personeelsverblijf). Maar ja, dat hekwerk is wel drie, vier meter hoog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Vinny »

Staat dat hekwerk niet ook onder spanning?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Daan »

Desnoods landmijnen plaatsen ofzo... :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Caspar »

Nou toe zeg, dan kan je heel Nederland wel onder stroom zetten of met mijnen beplanten. Een degelijk hekwerk al dan niet onder stroom zou al perfect zijn. Mat wat terzijde staat, waarvan je al weet dat het niet meer gaat rijden, of verkocht kan worden aan een andere maatschappij/land gewoon zo snel mogelijk slopen!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Fles »

Bee schreef:Rond het kleine opstelterreintje in Alphen aan den Rijn staat anders een metershoog hekwerk wat eigenlijk alle vandalen buitenhoudt. Ik heb eigenlijk nog nooit kunstmatige viezigheid op de zes trammetjes gezien die daar staan en van daaruit rijden, evenals de gebouwen die binnen het hekwerk staan (naast de wasstraat is er volgens mij ook een personeelsverblijf). Maar ja, dat hekwerk is wel drie, vier meter hoog.
De Castellumtrem stond ook altijd in een kooi daar, ging best goed dacht ik :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle

Bericht door Suus »

Precies. Het kan wel. En als je het hek nu groen of zwart schildert en er een mooie heg omheen zet, dan valt het eigenlijk allemaal reuze mee.

Die landmijnen is natuurlijk een belachelijke suggestie, ik heb geld gegeven aan het Rode Kruis om die dingen op te laten in het buitenland, en dan gaan we ze even hier planten. Dan is het middel ergen dan de kwaal :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten