Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door nvdw »

Ja, dat gezamenlijke belang begrijp ik.

Maar Veolia is nu in rap tempo terrein in Nederland aan het verliezen. Als Limburg straks naar een ander gaat, heeft Veolia alleen de streekbussen rond Den Haag nog. Hoe groot is de kans dat dit bedrijf nog wat in de melk te brokkelen heeft als (áls) delen van het hoofdrailnet worden afgesplitst, wat nog zeker jaren gaat duren? Zijn ze nu een soort kamikazepiloot voor Connexxion?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Veolia is op zijn zachts gezegd niet blij met het artikel in de Volkskrant.

Persverklaring Veolia

Breda, 25.01.2015

De directie van Veolia neemt afstand van halve en hele onwaarheden in Volkskrant over de aanbesteding van de openbaar vervoersconcessie in Limburg. (Volkskrant d.d. 24-01-2015 blz. 8; Staatsbedrijven drukken private vervoerders weg en blz. 26 en 27; Het verdriet van Veolia).

De directie van het vervoersbedrijf Veolia heeft de redactie van de Volkskrant laten weten dat zij afstand neemt van de beweringen dat Veolia bewust aanstuurt op het verliezen van de aanbesteding van de vervoersconcessie in Limburg om zodoende deze te kunnen aanvechten bij de rechter.

Onderstaand treft u de reactie van de directie van Veolia aan:

Het spijt ons te moeten constateren dat de journalistieke principes ten behoeve van deze twee tendentieuze artikelen terzijde zijn geschoven ten faveure van stemmingmakerij. Dit alles nog los van de schade die het bedrijf Veolia door zo’n artikel ondervindt in de aanbestedingsprocedure.

Het is absoluut niet Veolia die aankoerst op een verlies van de aanbesteding. Hoewel de kop van een van de betreffende artikelen juist is; “Staatsbedrijven drukken particuliere vervoerders weg”, wekt de Volkskrant de schijn dat zij zich, in ieder geval bij de keuze van haar bronnen, heeft laten misbruiken door tegenstanders van marktwerking.

Limburg is ons paradepaardje, we hebben er een succesvolle concessie van gemaakt waar we trots op zijn. We hebben nu een kwalitatief heel goede offerte geleverd en doen er alles aan om de concessie in Limburg te behouden. Dat we opzettelijk bij voorbaat de handdoek in de ring zouden willen gooien en de procedure zo lang mogelijk zouden willen rekken om nog iets te kunnen verdienen is gewoon onzin: wij schrijven in om de concessie met 15 jaar te verlengen, niet met enkele maanden.

Los van bovenstaande zijn de beweringen in de Volkskrant dat de top in Parijs op laatste moment de inschrijving heeft veranderd pertinent onjuist

Helemaal onjuist is dat wij zouden willen dat concurrent Arriva/Deutsche Bahn de concessie zou verwerven. Spelletjes spelen, zoals de Volkskrant suggereert, is niet onze stijl van werken.

Het feit dat Veolia Nederland, Zweden en Duitsland niet verkocht worden is niet doordat er geen kopers zouden zijn maar omdat de algemene schuldgraad van Transdev verbeterd is en er geen noodzaak meer is om activiteiten te verkopen.

Voor elk van deze punten geldt, dat de Volkskrant met gedegen onderzoek en vragen aan de directie een juist artikel zou hebben kunnen publiceren. Dat dit niet gebeurd is betreuren wij in hoge mate.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door The Greyhound »

datm schreef:Veolia is op zijn zachts gezegd niet blij met het artikel in de Volkskrant.

Persverklaring Veolia

Breda, 25.01.2015

De directie van Veolia neemt afstand van halve en hele onwaarheden in Volkskrant over de aanbesteding van de openbaar vervoersconcessie in Limburg. (Volkskrant d.d. 24-01-2015 blz. 8; Staatsbedrijven drukken private vervoerders weg en blz. 26 en 27; Het verdriet van Veolia).
Zou de directie van Veolia Limburg niet weten dat Transdev een Frans staatsbedrijf is?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Het gaat ze dan natuurlijk om (semi-)staatsbedrijven zoals NS, Abellio, Qbuzz. Die zijn van belang in Nederland, wat de moederbedrijven in Frankrijk of Duitsland uitspoken is niet van belang. Uiteraard weten ze bij Veolia ook wel dat Transdev (gedeeltelijk) een staatsbedrijf is. Ze zijn niet achterlijk.
🍉
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Anne »

Foutje in het gelinkte bericht op OVPRO
Veolia verzorgt sinds 2006 het busvervoer in de gehele provincie Limburg en de stoptreindiensten op de Valleilijn.
:oops: :oops:
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Somoht »

Morgen wordt het bekend: https://twitter.com/OV_Magazine/status/ ... 7153675264
Dus play your bets, Abellio/NS, Arriva/DB of Linea/Veolia/Transdev
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zugführer »

Er wordt vast nog een aantal keer bezwaar aangetekend, ongeacht welke partij er gaat winnen...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door SLToilet »

Ik kan NIETwachten :N !

- Of Arriva heeft dadelijk een enorm gebied van Vaals tot aan de Bollenstreek
- Of Veolia weet alsnog zijn positie te behouden in Nederland, wellicht onder een andere naam
- Of De NS gaat zijn buitenlandse merknaam ook in Nederland introduceren
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Vind het ergens ook wel stoer om te zien hoe groot Arriva dan is. Eigenlijk hebben ze dan het stokje van Connexxion overgenomen, daarmee kon je een jaar of 10 terug van Groningen naar Brugge reizen. Straks zou je dan met Arriva van Maastricht naar Leiden kunnen reizen. :P
🍉
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door flipje »

Maastricht <> Enschede is ook wel een leuke :wink:
Maar ben benieuwd welke vervoerder het gaat worden.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Abracadabram »

SLToilet schreef: - Of De NS gaat zijn buitenlandse merknaam ook in Nederland introduceren
Dat gaan ze sowieso. Alphen ad Rijn - Gouda gaat naar de Abellio
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Hainje schreef:Straks zou je dan met Arriva van Maastricht naar Leiden kunnen reizen. :P
Hoelang ben je dan wel niet onderweg zeg...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Best lang, maar hey, het kan wel. :P
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Misschien dat ik het eens doe als ik ooit met pensioen ben :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Nou zo lang duurt het nu ook weer niet hoor. Een dagje ben je er mee kwijt, kun je beter doen als je jong bent. :P
🍉
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Buzzer »

Het ziet ernaar uit dat Limburg ook een aparte huisstijl krijgt.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Hoezo. Het staat in het pve. De huisstijl wordt volgensmij overgelaten aan de vervoerder...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door SLToilet »

Hypothetisch zou je zo kunnen rijden (alleen als Arriva wint):

Lijn 50 Vaals-Maastricht
Trein Maastricht-Cuijk (met overstap)
Lijn 91 Cuijk-Uden
Lijn 306 Uden-Den Bosch
Lijn 135 Den Bosch-Kromme Nol
Gaat zonder overstap over in Lijn 121 Kromme Nol-Gorinchem
Lijn 74 Gorinchem-Schoonhoven
smokkelend de veerboot nemen
Lijn 197 Schoonhoven-Gouda
Lijn 186 of 187 Gouda-Leiden
Lijn 50 Leiden-Haarlem

Zonder een andere vervoerder te hebben dan Arriva. Met de NS is het natuurlijk heel makkelijk om van Maastricht Randwyck tot aan de uiterste hoek van noordoost-Groningen te komen met NS en Qbuzz.

Gelukkig trouwens dat die spoorlijn lekker snel gaat, maar ik vraag me nog steeds af of het binnen één dag te doen is, zeker met lijnen die beperkte rijtijden hebben.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Berk-24 »

Maastricht-Stavoren kan ook, via Aachen (Re1), Hamm (Re6), Bielefeld (Re70), Hannover, Leer, Groningen en Leeuwarden.

Als je in Nederland wilt blijven is Maastricht-Glanerburg ook een optie. Dan reis je naar Nijmegen op reguliere wijze. Dan lijn 85 naar Druten, doorgekoppeld als lijn 42 naar Tiel, stoptrein Arnhem, stoptrein Doetinchem, lijn 74 Enschede en dan stoptrein Glanerburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Laten we maar weer ontopic gaan. :P
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Inderdaad :P
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

Straks om half 4 wordt de nieuwe vervoeder bekend gemaakt door gedeputeerde Patrick van der Broeck.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

SLToilet schreef:Hypothetisch zou je zo kunnen rijden (alleen als Arriva wint):

Lijn 50 Vaals-Maastricht
Trein Maastricht-Cuijk (met overstap)
Lijn 91 Cuijk-Uden
Lijn 306 Uden-Den Bosch
Lijn 135 Den Bosch-Kromme Nol
Gaat zonder overstap over in Lijn 121 Kromme Nol-Gorinchem
Lijn 74 Gorinchem-Schoonhoven
smokkelend de veerboot nemen
Lijn 197 Schoonhoven-Gouda
Lijn 186 of 187 Gouda-Leiden
Lijn 50 Leiden-Haarlem
Als je via Utrecht reist, kan het zelfs zonder smokkelen (maar moet je wel een vus van Arriva op lijn 195 treffen). ;)

Als ik met één bus van Syntus mag smokkelen, kun je zelfs in Roodeschool (of ergens in het noorden van Fryslân) komen met alleen Arriva. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Somoht »

Winnaar van de eerste helft is Abellio. Nu wachten op de 2e (en hopelijk laatste) helft :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten