Korte vragen #13
Re: Korte vragen #13
Maximaal toegestaan als in technisch mogelijk? Ik weet dat tweedelige Amsterdamse stellen (LHB, BN, CAF) maximaal met zijn vieren kunnen (8 bakken), Metropolissen kunnen in ieder geval met zijn tweetjes rijden, daar heeft FLJ nog een foto van :)
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
BN-materieel van de sneltram heeft dacht ik een limiet van drie hoor.
Re: Korte vragen #13
Hooguit meer stroom trekken, spanning blijft hetzelfde ;)bartjemestrom schreef:Is dat niet afhankelijk van het type metrostel? Het ene type stel trekt bijv meer spanning dan een ander.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
Theoretisch heb je ook nog een maximum volgens de spoorwegnet/lokaalspoorwet
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen #13
Daarnet even met mijn kleine neefje van 4 Thomas de Trein gekeken, daar zat iets in over wagons die tijdens de rit afgekoppeld werden en door een rem op het perron konden stoppen. De wagons werden "Slip Coaches" genoemd. Het Verenigd Koninkrijk heeft ze gehad maar heeft er in Nederland dergelijke rijtuigen gereden?
Re: Korte vragen #13
Volgens mij bij de Nrs, voor rijtuigen Amsterdam naar Utrecht.
Het is een spectrum.
Re: Korte vragen #13
Nee maar dergelijke railremmen worden overal ter wereld gebruikt bij voornamelijk heuvelen.Visgraatmodel schreef:Daarnet even met mijn kleine neefje van 4 Thomas de Trein gekeken, daar zat iets in over wagons die tijdens de rit afgekoppeld werden en door een rem op het perron konden stoppen. De wagons werden "Slip Coaches" genoemd. Het Verenigd Koninkrijk heeft ze gehad maar heeft er in Nederland dergelijke rijtuigen gereden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
Jazeker, van Amsterdam naar Naarden-Bussum: http://www.langsderails.nl/index_sliprijtuigen.htmVisgraatmodel schreef:Daarnet even met mijn kleine neefje van 4 Thomas de Trein gekeken, daar zat iets in over wagons die tijdens de rit afgekoppeld werden en door een rem op het perron konden stoppen. De wagons werden "Slip Coaches" genoemd. Het Verenigd Koninkrijk heeft ze gehad maar heeft er in Nederland dergelijke rijtuigen gereden?
En ook bij de NRS inderdaad, aldus Op de Rails van februari 1994 in een artikel over de NRS:
Re: Korte vragen #13
Slim, maar dat zou tegenswoordigs dus echt never, never, never, nevernooit in Nederland weer ingevoerd mogen worden onder het huidige veiligheidsjihadisme
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #13
En ik vond nog een artikel uit 1933 waar ook nog wat informatie in staat over Nederlandse sliprijtuigen:
Re: Korte vragen #13
Tja, als je lid zou zijn had je zelf kunnen vinden
Wel nog even het vervolg op dit artikel gezocht:
Wel nog even het vervolg op dit artikel gezocht:
Re: Korte vragen #13
Vraagje!
Kan de NS/Arriva/Veolia etc. mijn reisgeschiedenis/voorkeuren op de OV in zien en gebruiken voor planning/logistieke verdelingen? Groot voordeel van de OV is de meer centraliseerde reisinfo/geschiedenis. Ook voor persoonlijke reiskortingen a la de persoonlijke Bonus aanbiedingen bij de Albert Heijn.
Aangezien dit gerelateerd aan een project is, heeft iemand ook een bron hierover?
Kan de NS/Arriva/Veolia etc. mijn reisgeschiedenis/voorkeuren op de OV in zien en gebruiken voor planning/logistieke verdelingen? Groot voordeel van de OV is de meer centraliseerde reisinfo/geschiedenis. Ook voor persoonlijke reiskortingen a la de persoonlijke Bonus aanbiedingen bij de Albert Heijn.
Aangezien dit gerelateerd aan een project is, heeft iemand ook een bron hierover?
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Korte vragen #13
Ja dat zouden ze kunnen. Maar dat mag en kan nog niet. Er is nu een discussie met het cbp over het gebruik van die gegevens. De kaarten zijn namelijk geanonimiseerd maar als er bij halte x elke dag 1 klant instapt wel te linken aan een persoon, daar heeft het cbp moeite mee.
Re: Korte vragen #13
Er is ook een verschil tussen NS en alle andere vervoerders.
NS laat de OV-Chipkaartgegevens eerst door hun eigen systeem gaan en sturen het daarna naar TransLink, de andere vervoerders sturen de transacties zonder tussensystemen door naar TransLink. Daardoor kan NS een eigen transactieoverzicht aanbieden zoals in Mijn NS en via hun eigen systeem statistieken verzamelen terwijl andere vervoerders dat niet kunnen.
NS laat de OV-Chipkaartgegevens eerst door hun eigen systeem gaan en sturen het daarna naar TransLink, de andere vervoerders sturen de transacties zonder tussensystemen door naar TransLink. Daardoor kan NS een eigen transactieoverzicht aanbieden zoals in Mijn NS en via hun eigen systeem statistieken verzamelen terwijl andere vervoerders dat niet kunnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #13
Wettelijk, ik weet dat het bij passagierstreinen max 16 bakken is, maar bij metros?Ardan schreef:Maximaal toegestaan als in technisch mogelijk? Ik weet dat tweedelige Amsterdamse stellen (LHB, BN, CAF) maximaal met zijn vieren kunnen (8 bakken), Metropolissen kunnen in ieder geval met zijn tweetjes rijden, daar heeft FLJ nog een foto van :)
Re: Korte vragen #13
Volgens mij is er geen wettelijk maximum treinlengte maar bijna nergens kan je een reizigerstrein van meer dan 15 bakken langs een perron parkeren behalve in de ouderwetse grensstations waar ook nog een C-fase was ooit (Venlo bijvoorbeeld).
Er zijn wel andere technische beperkingen. Zo is 15 bakken ICM het maximale voor dat materieel bijvoorbeeld.
Er zijn wel andere technische beperkingen. Zo is 15 bakken ICM het maximale voor dat materieel bijvoorbeeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
Volgens prorail heb je in Amsterdam en Sittard de langste perrons - 700 en 695 meter.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #13
Juh, maar dat is niet zo relevant natuurlijk.baladid schreef:Volgens prorail heb je in Amsterdam en Sittard de langste perrons - 700 en 695 meter.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
Volgende week rijden er geen treinen tussen Schiedam Centrum en Den Haag HS vanwege de opening van de spoortunnel in Delft en de aansluiting van de nieuwe sporen.
Nu heb ik daar enkele vragen over:
1) Waarom zijn daar 6 dagen voor nodig?
2) Waarom kunnen er geen Sprinters pendelen tussen Schiedam en Delft Zuid? Dat er geen treinen naar station Delft rijden, begrijp ik, maar is keren bij Delft Zuid niet mogelijk voor 2 à 4 treinen per uur?
3) Waarom stoppen de bussen tussen Schidam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Nu heb ik daar enkele vragen over:
1) Waarom zijn daar 6 dagen voor nodig?
2) Waarom kunnen er geen Sprinters pendelen tussen Schiedam en Delft Zuid? Dat er geen treinen naar station Delft rijden, begrijp ik, maar is keren bij Delft Zuid niet mogelijk voor 2 à 4 treinen per uur?
3) Waarom stoppen de bussen tussen Schidam en Delft niet bij Delft Zuid? :? Nu moet je voor Delft Zuid omreizen via Delft wat weer ongeveer een kwartier langer duurt. De bussen komen er nota bene vrijwel langs op weg naar station Delft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
Over die 6 dagen: dat lijkt me nog best snel voor wat er moet gebeuren. Het bestaande spoor moet eerst afgebroken worden en het baanlichaam deels afgegraven. Immers, als je nu langs de aansluiting t.h.v. DSM komt zie je dat het spoor uit de tunnel daar nog lager ligt dan het bestaande spoor op de plek waar het moet gaan aansluiten.
Na het aansluiten van het spoor heb je dan nog het aansluiten van de beveiliging en daarop volgt misschien nog wel het belangrijkste: alles moet natuurlijk grondig getest worden op een correcte werking.
Dat er niet tot Delft Zuid gependeld kan worden met treinen zou trouwens goed kunnen liggen aan de bovenleidingssecties. Er moet immers wel spanning op staan wil er een trein kunnen rijden.
Na het aansluiten van het spoor heb je dan nog het aansluiten van de beveiliging en daarop volgt misschien nog wel het belangrijkste: alles moet natuurlijk grondig getest worden op een correcte werking.
Dat er niet tot Delft Zuid gependeld kan worden met treinen zou trouwens goed kunnen liggen aan de bovenleidingssecties. Er moet immers wel spanning op staan wil er een trein kunnen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
Volgens mij zijn er bij Delft Zuid ook werkzaamheden, en sowieso is de beveiliging rondom Delft uitgeschakeld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 191 gasten