(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

En deze maand komt lijn 120 weer terug in Utrecht. Volgens de Connexxion site rijdt de 120 dan weer Utrecht CS - Bijlmer v.v., zonder lus in Maarssen. Gek genoeg staat lijn 20 wel nog ingepland tot en met 12 december. Lijkt me een foutje.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, ik zag onlangs (vorige week als ik me niet vergis) al een "120 Breukelen Station" op Utrecht Centraal staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Vinny »

Fles schreef::lol:

We nemen u mee naar het pittoreske dorpje De Klomp, op de grens van de provincies Utrecht en Gelderland. Niet alleen is dit dorpje gezegend met de vorstelijke bevolkingsomvang van VIJFHONDERD TACHTIG (580) zielen, en wordt het volkomen terecht, en zoals algemeen bekend, tweemaal per uur per richting bediend door InterCity-treinen naar Arnhem en Utrecht. Nee, onze vrienden van het Franse mega-conglomeraat Veolia weten zelfs dat De Klomp een Centraal Station heeft! Ik zeg: Chapeau! :!: :pos:

Afbeelding
De Klomp was vroeger een pleisterplaats waar de paarden van de postkoetsen werd verwisseld. Die functie bleef het houden in het stoomtreintijdperk waar er water in de tank werd gedaan. Nu is het vooral een P&R station...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Reiziger Ddrs schreef:Hmm, ik zag onlangs (vorige week als ik me niet vergis) al een "120 Breukelen Station" op Utrecht Centraal staan :wink:
Instructierit misschien voor de chauffeurs in Uithoorn. Ben overigens wel benieuwd of Nieuwegein nog over de Straatweg mag rijden. Nu rijden er nog wat oudere Amba's op de 20.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Waarom zou Nieuwegein niet meer over de Straatweg mogen rijden? Ze rijden nu al op lijn 20 zowiezo, dus de weg zullen ze vast wel weten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Ik doelde op het feit dat de 120 nu alleen door Uithoorn wordt gereden en Nieuwegein geen Prov. Amba's heeft. Dus misschien dat Uithoorn straks nog steeds geheel de 120 rijdt :wink:
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

120? Utrecht Centraal - Amsterdam Muiderpoort in 2 uur :lol: Met BBA ehhh Connexxion ehhh Midnet ehhh Centraal Nederland :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Sinds vandaag is tramlijn 25 in Rotterdam tijdeijk in twee delen gesplitst. Deel 1 rijdt vanaf Schiebroek tot aan de Blijdorpzijde van CS met de serie 700/800 trams. Deel 2 rijdt vanaf de stadszijde van CS tot aan het normale eindpunt in Barendrecht. Dit alles is omdat de Schieweg/ Schiekade de komede drie weken (lees drie maanden) gereed worden gemaakt voor de TramPluslijn.
Wat ik ook heb gehoord is dat er over een paar weken zelfs een tijdelijke lijn 5 komt, met het eindpunt op CS aan de voorzijde, een route over een groot deel van de ongebruikte sporen in Noord en een tussenstop aan de achterzijde van CS. Er staat ook een dienstregeling van op de site van de RET.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Ruben »

Bij Veolia Veluwe blijven ze ook bezig met die halte-afroepen, na een tijdje niet met de bus aldaar gereden te hebben van het weekend gehoord dat ze weer nieuwe hebben. Geldt natuurlijk vooral voor de stadsbussen in Apeldoorn, maar ze waren nu bijvoorbeeld ook te horen in een streek-Citaro. Hele verbetering, beter te horen en voorafgegaan door een normaler pingeltje dan die Ping die op het laatst voor "Yvonne" te horen was. Deze keer trouwens ook niet ingesproken door de Brabantse Yvonne (niet dat dat geen charme had, maar het was een beetje raar om Brabants in een Veluwse bus te horen).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door webguy »

Heb ik ook gemerkt, wilde het melden, maar je was me dus voor. Vorige week was het nog wel de 'standaard ping' die je ook bij CXX hoort bijvoorbeeld, maar nu is het echt een uniek deuntje, en is de halteafroep ook bij alle bussen idd. Eerder was het alleen bij een enkele bus.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Wat ik ook heb gehoord is dat er over een paar weken zelfs een tijdelijke lijn 5 komt, met het eindpunt op CS aan de voorzijde, een route over een groot deel van de ongebruikte sporen in Noord en een tussenstop aan de achterzijde van CS. Er staat ook een dienstregeling van op de site van de RET.
Dit was ook het eerste plan van de omleidingstram, maar is uiteidelijk toch maar niet door gegaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een Alliance op lijn 195 of 295 uit Schoonhoven gespot in Utrecht :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen weer een Alliance uit de 800-serie i.p.v. een 900-tje op RET-Buslijn 69.

Ook reed er een lagevloers Alliance van TCR (de TCR 87) op Arriva-Buslijn 174 van Numansdorp naar Rotterdam. 8-) Een foto volgt nog.

Maar, het opvallendste was een MB Sprinter City van TCR die vanaf 8:15 uur tot minimaal 8:20 uur (toen reed mijn metro weg) op het Zuidplein stond met "136 Rotterdam Zuidplein" op de display. :shock: Ik hoop niet dat dit busje op deze lijn reed, want dan was het erg gezellig geweest...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15344
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend werd lijn 177 (Gouda Station - Zoetermeer Centrum West) twee keer gereden door een Interliner bus.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stefan »

Vanochtend reed de TCR 86, een O405, op de 139 naar Rotterdam! :mrgreen:

Ik zat overigens in de Arriva 8355 vanochtend, de bus die de állereerste 164 reed richting Heinenoord op 1 januari 2008. :P Was dus ook de eerste Arriva 8300 waar ik in gezeten had. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door mb90 »

ik vanmorgen schreef: Ook reed er een lagevloers Alliance van TCR (de TCR 87) op Arriva-Buslijn 174 van Numansdorp naar Rotterdam. 8-) Een foto volgt nog.
Hier is dan die foto van de TCR 87 op de rit die om 8:13 uur vanuit Klaaswaal (dus niet Numansdorp zoals ik eerst zei) op het Zuidplein aankwam:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

en weer een 85 uitgevallen :neg: Gaat lekker daar bij veolio. Stelletje hoeren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen had m'n bus door een originele oorzaak bijna 10 minuten vertraging: door een deurstoring kon de chauffeur z'n bus niet in bij vertrek uit de stalling :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Fles »

da's wel grof. Aan de buitenkant zit toch zo'n handmatige ontgrendelkraan? :?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Chauf21 »

Ja, maar als je die omdraait, kan je de deuren niet meer bedienen met de gebruikelijke knopjes. 'Het systeem' weet dan ook niet of de deuren dicht zijn en zodoende kom je alsnog niet weg ;)

-of je vergeet 's ochtends vroeg de centrale deurontgrendeling in te schakelen-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

Tja, en als je dan uiteindelijk binnen bent en dus de deuren niet meer dicht krijgt is er op dat vroege uur ook nog eens alleen ondersteuning op afstand. Ondersteuning met Fries accent om precies te zijn en dat loopt volgens verhalen die ik weleens gehoord heb niet altijd goed af voor de deuren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door JeePee »

Dat rijdt al jaren bij Arriva waar de AVL in Hr zit en nog spreken die chauffeurs geen Fries?? Slecht heur...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door BR628 »

Fles schreef:en weer een 85 uitgevallen :neg: Gaat lekker daar bij veolio. Stelletje hoeren.
Aanbesteding volgt in 2010, ik verwacht daar wel een nieuwe vervoerder ja.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Stephan »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen een Alliance op lijn 195 of 295 uit Schoonhoven gespot in Utrecht :)
Dat is het betere werk! Vorige week overigens ook al een Alliance op de 295. Vanochtend reed lijn 19 in Terwijde zijn rondje verkeerd om. Te vroeg bij 'mijn' halte en zag hem daardoor prachtig voor mijn neus voorbij rijden. En gister in Terwijde te gast een Prov. Amba. Geheel leeg. Cxx Tours komt wel eens hier voor scholierenvervoer, maar die geen Prov. Amba's..

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2009

Bericht door Daniel »

JeePee schreef:Dat rijdt al jaren bij Arriva waar de AVL in Hr zit en nog spreken die chauffeurs geen Fries?? Slecht heur...
Naar het schijnt heeft de vestigingscommissie van Dordrecht al eens om een cursus Fries gevraagd zodat ze de ASL ook konden verstaan :mrgreen: Maargoed, Dordrecht is de meest eigenwijze vestiging van Arriva en regelt het meeste gewoon lokaal via de toezichthouders wat eigenlijk nog veel beter werkt (de ASL vindt alles goed, waardoor de rituitval exponentieel toeneemt als er geen toezichthouder is om alternatieve oplossingen te coördineren). Die toezichthouders hadden overigens al bijna twee jaar regionaal moeten werken, maar dat stad en regio is nog altijd niet geïntegreerd.

@Stephan: op de rit waarop ik 'm zag zeker het betere werk, want daar zit normaalgesproken een 8100-Ambassador op. Die overigens zo ongeveer altijd met blanco film en bordje achter de voorruit rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten