Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Berk-24 »

Om de rentabiliteit te verhogen zou mijn de nieuwe lijn 70 tussen Sittard en Weert moeten integreren met lijn 15 tussen Molenbeersel en Maaseik. Hiervoor is samenwerking met De Lijn en de Vlaamse overheden noodzakelijk. Probleem was niet een te lage vraag, maar een gebrek aan integratie in het Vlaamse OV. Dat Roosteren-Maaseik geschrapt was is onbegrijpelijk, aangezien het maar een klein stukje van een paar kilometer gaat.
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door timtrein »

starx schreef:Veolia mag dan zeggen dat het Volkskrant artikel onzin is, maar tot nu is er niks gelogen. Ze brengen eerst een ondeugdelijk bod uit (voldeed niet eens aan de eisen), en nu tekenen ze bezwaar aan. Ik krijg toch sterk het idee dat ze hun concessie alleen maar willen rekken en Abellio het werk onmogelijk willen maken.
Er is helemaal geen sprake van rekken van de concessie. Sowieso niet, die mogelijkheid is niet aanwezig. Hooguit dat Abellio een paar weken langer moet wachten op een definitieve uitkomst, nou, big deal. Er is nog tijd genoeg om alles te regelen.
starx schreef:Het grootste probleem is waarschijnlijk om de treinen op tijd te bestellen. Echter, Abellio kan gewoon tijdelijk de FLIRTS van NS "leasen" en dan is het helemaal geen probleem.
In de planning is de tijd meegenomen die het kost om het materieel te bestellen. Abellio heeft dat allang besproken met Stadler, dus die nieuwe stellen gaan er gewoon zijn in december 2016.
JWM schreef:Vooral dat laatste. Heeft Abellio niet veel te veel aangeboden om zeker te zijn van de concessie? Ik vind het grote verschil met Arriva een teken aan de wand.
Nouja, teveel denk ik niet, maar ze zijn wel bewust tot het uiterste gegaan om Arriva af te troeven. Abellio kan, kennelijk, dat risico lopen. Rijk zullen ze er niet van worden, maar een lagere winstmarge dan Arriva is kennelijk geen probleem.
PAV
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 nov 2014, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door PAV »

Treinreiziger.nl schreef:Abellio gaat nieuwe treinen van Stadler inzetten. Op de Maaslijn zal dat echter pas gebeuren nadat de spoorlijn voorzien is van elektrificatie. Tot die tijd (tot circa 2020) worden de huidige treinen ingezet, maar ook Lint-treinstellen.
Volgens de forumberichten hierboven is er sprake van FLIRTS vanaf 2016. Ik neem aan dat dit geldt voor de Heuvellandlijn (Mtr - Krd) en de stoptreindienst Mtr - Rm? En dat dus op de Maaslijn (Nm - Vl) tot aan de elektrificatie rond 2020 GTW's en LINT'en zullen rijden, zoals Treinreiziger.nl meldt?
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door dennistd »

Ik verwacht inderdaad FLIRT's vanaf december 2016 op Mtr - Krd, Ahbf - Mt, Mt - Rm en Hrl - Std. Nm - Rm zal tot de elektrificatie met GTW's blijven rijden, met Linten als toevoeging.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Milco »

Betekent dit dat de huidige elektrische GTW's (Heuvellandlijn) per ingang van de nieuwe concessie uit de dienst gaan? Lijkt mij erg zonde eigenlijk, of zouden ze doorgeschoven (kunnen) worden naar een andere vervoerder in Nederland? (Misschien biedt het Connexxion mogelijkheden de treinen op de Valleilijn te verlengen? 8-) )
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door dennistd »

Voor zover ik weet zijn de E-GTW's van een leasemaatschappij. Connexxion heeft dacht ik al Protos'en besteld voor verlenging op de Valleilijn. Je zou ze eigenlijk alleen nog kwijt kunnen in Zuid-Frankrijk, tenzij je er een andere motorwagen in hangt. Misschien is Arriva nog wel geïnteresseerd in de middenbakken om eigen treinen te verlengen?
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Zonnig »

dennistd schreef:Voor zover ik weet zijn de E-GTW's van een leasemaatschappij. Connexxion heeft dacht ik al Protos'en besteld voor verlenging op de Valleilijn. Je zou ze eigenlijk alleen nog kwijt kunnen in Zuid-Frankrijk, tenzij je er een andere motorwagen in hangt. Misschien is Arriva nog wel geïnteresseerd in de middenbakken om eigen treinen te verlengen?
Het zou mij niet verbazen als de Protossen nog niet zijn besteld.
XX zou deze n u heel makkelijk naar de Valleilijn kunnen doorschuiven, hebben ze daar meteen een grote reserve.
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JeroenSpock »

Via Qbuzz te lezen:

Volkskrant
De Limburger
Limburgs Dagblad
Dagblad De limburger
NOS

VDL Hamsters, geen mooie Benzen voor Limburg
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

die dieselstellen kunnen wel naar Groningen/Friesland als 2020 komt. Dan loopt het huidige contract met Arriva af en ze kunnen wel extra stellen hebben.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Joshua »

De GTW's zijn prima treinen. Even de stoelen er uit trekken en andere er in en ze kunnen denk ik prima in dienst bij Arriva. Maar ook als ze zouden blijven in Limburg zou dat gewoon prima zijn. Het probleem is vooral een tekort aan treinen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ICE11 »

Berk-24 schreef:Sittard-Geilenkirchen is redelijk kansloos, enigste relevant dorp is Gangelt en dat is niet echt een grote plaats en reizigers tussen Sittard en Geilenkirchen kunnen ook met de trein via Heerlen en Herzogenrath reizen.
Omdat er te weinig reizigers waren rijdt de west de vroegere Lijn SB3 tussen Geilenkirchen en Sittard niet meer en over de grens gaat het alleen nog met de "MultiBus" (een soort Belbus), die op de Duitse bus ansluit. Ik denk niet dat er een hoop reizigers terugkomt als Abellio daar rijdt.
In plaats van bovenste drie buslijnen zie ik meer in dat op Venlo-Mönchengladbach, Mönchengladbach-Aachen (inclusief aftakking Heinsberg) en Aachen-Heerlen en de buslijnen in dat gebied met de OV-chipkaart kan worden gereisd en dat er op Heerlen-Maastricht, Heerlen-Roermond en Roermond-Venlo en de buslijnen in dat gebied met Duitse kaartjes kan worden gereisd (voordeelkaartjes met toeslag). Dat kost uiteindelijk minder en levert waarschijnlijk meer op.
A.u.b. niet, veel te veel verwarring voor de reiziger.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Springer »

Dit zou het uiterlijk van de bussen worden, moet zeggen dat het er strak uit ziet. Heeft alleen wel veel weg van de Groningse Q-link wagens...
Afbeelding
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door baladid »

QLink=QBuzz=NS=Abellio=Door toch? Dan lijkt me dat niet zo een probleem...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door dennistd »

Die NS mag je er zelfs uit laten: Qbuzz is een dochter van Abellio
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Tjekken »

Bleeeh vinden jullie die huisstijl mooi?!
Ik vind dat roze met zwart en grijs echt oerlelijk. Neem dan liever een kleur die een beetje opvalt zoals geel (U-OV) of rood/wit (Arriva).
Dan zie je teminste meteen dat er een lijnbus aankomt!
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Mr-W »

Tjekken schreef:Bleeeh vinden jullie die huisstijl mooi?!
Ik vind dat roze met zwart en grijs echt oerlelijk. Neem dan liever een kleur die een beetje opvalt zoals geel (U-OV) of rood/wit (Arriva).
Dan zie je teminste meteen dat er een lijnbus aankomt!
Ik vind hem ook lelijk. Met een beetje geluk past Albellio hem aan omdat CXX al met DoorZeeland rijdt.
Zie ook geen Limburgse kenmerken terug in het voertuig. Wel Groningen met Q-link.
R-NET vind ik ook zo'n niets zeggende huisstijl, waarbij de naam van de vervoerder niet eens zichtbaar is.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door isadora »

Een engels dropje, was mijn eerste gedachte. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
JeroenSpock
Berichten: 522
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
Locatie: Veendam

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door JeroenSpock »

baladid schreef:QLink=QBuzz=NS=Abellio=Door toch? Dan lijkt me dat niet zo een probleem...
niet helemaal, Qlink is geen bedrijf maar gewoon de naam van een bus, net als Qliner en Interliner.

Er gingen in Groningen al geruchten rond over Qlink roze, nu weten we waar hij gaat rijden :P
renevisscher
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door renevisscher »

Ik ben eens aan het spelen gegaan met paint om de bus een wat meer Limburgs uiterlijk te geven. Mijn inspiratie hiervoor komt (duidelijk) van Twents en R-Net, waarna ik ook nog getracht heb om de huidige door branding te implementeren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door SLToilet »

Veel herkenbaarder als sterk merk voor een Limburgse lijnbus vind ik :pos: . Ook die leeuw is een leuk kenmerk van het geheel, doet inderdaad aan Twents denken (en eigenlijk ook aan regionale dagbladen in Limburg).

Het andere ontwerp was, ondanks de toepassing van het roze, vrij kleurloos en je zou haast vergeten dat er ook bussen rijden in Limburg.

Ik zou zeggen: stel het ontwerp voor aan de provincie en Abellio! :Y
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Ziet er leuk uit inderdaad.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Suus »

Ik vind het keilelijk man. Het is openbaar vervoer, niet 365 dagen per jaar de Carnavalexpress :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Als er een volk in Nederland chauvinistisch is, dan zijn het de Limburgers wel. Die zijn echt trots op hun vlag en als je echt een Limburgs product neer wil zetten, dan zit je daar bijna altijd wel goed met dit soort liverij. Maar vergeet niet dat dit een paint-tekeningetje is, geen professioneel Photoshop/Illustrator ontwerp.

Daarnaast vonden veel mensen hier het nieuwe jasje van de NID op tekening verschrikkelijk, nu hoor je er niemand meer over.
🍉
renevisscher
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door renevisscher »

Hainje schreef:Maar vergeet niet dat dit een paint-tekeningetje is, geen professioneel Photoshop/Illustrator ontwerp.
Klopt inderdaad, dat had ik er ook bij gemeld. In het verleden hebben echter wel bussen in soortgelijke huisstijl rond gereden kom ik nu net achter.

Oostnet:
Afbeelding

NWH:
Afbeelding

Natuurlijk zijn dit iets oudere bussen, maar geeft wel een goed idee hoe het er uit zou kunnen zien
SLToilet schreef:Ik zou zeggen: stel het ontwerp voor aan de provincie en Abellio!
Als je een contactpersoon weet mag je hem best insturen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door SLToilet »

renevisscher schreef: Klopt inderdaad, dat had ik er ook bij gemeld. In het verleden hebben echter wel bussen in soortgelijke huisstijl rond gereden kom ik nu net achter.

Natuurlijk zijn dit iets oudere bussen, maar geeft wel een goed idee hoe het er uit zou kunnen zien.
En vergeet ook niet een heel bekende trein van het moederbedrijf van Abellio (-zoekt een afbeelding van een SGMm of SLT, NS-Flirt of SNG-)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten