Concessie Limburg (2017-2031)
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Om de rentabiliteit te verhogen zou mijn de nieuwe lijn 70 tussen Sittard en Weert moeten integreren met lijn 15 tussen Molenbeersel en Maaseik. Hiervoor is samenwerking met De Lijn en de Vlaamse overheden noodzakelijk. Probleem was niet een te lage vraag, maar een gebrek aan integratie in het Vlaamse OV. Dat Roosteren-Maaseik geschrapt was is onbegrijpelijk, aangezien het maar een klein stukje van een paar kilometer gaat.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Er is helemaal geen sprake van rekken van de concessie. Sowieso niet, die mogelijkheid is niet aanwezig. Hooguit dat Abellio een paar weken langer moet wachten op een definitieve uitkomst, nou, big deal. Er is nog tijd genoeg om alles te regelen.starx schreef:Veolia mag dan zeggen dat het Volkskrant artikel onzin is, maar tot nu is er niks gelogen. Ze brengen eerst een ondeugdelijk bod uit (voldeed niet eens aan de eisen), en nu tekenen ze bezwaar aan. Ik krijg toch sterk het idee dat ze hun concessie alleen maar willen rekken en Abellio het werk onmogelijk willen maken.
In de planning is de tijd meegenomen die het kost om het materieel te bestellen. Abellio heeft dat allang besproken met Stadler, dus die nieuwe stellen gaan er gewoon zijn in december 2016.starx schreef:Het grootste probleem is waarschijnlijk om de treinen op tijd te bestellen. Echter, Abellio kan gewoon tijdelijk de FLIRTS van NS "leasen" en dan is het helemaal geen probleem.
Nouja, teveel denk ik niet, maar ze zijn wel bewust tot het uiterste gegaan om Arriva af te troeven. Abellio kan, kennelijk, dat risico lopen. Rijk zullen ze er niet van worden, maar een lagere winstmarge dan Arriva is kennelijk geen probleem.JWM schreef:Vooral dat laatste. Heeft Abellio niet veel te veel aangeboden om zeker te zijn van de concessie? Ik vind het grote verschil met Arriva een teken aan de wand.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Volgens de forumberichten hierboven is er sprake van FLIRTS vanaf 2016. Ik neem aan dat dit geldt voor de Heuvellandlijn (Mtr - Krd) en de stoptreindienst Mtr - Rm? En dat dus op de Maaslijn (Nm - Vl) tot aan de elektrificatie rond 2020 GTW's en LINT'en zullen rijden, zoals Treinreiziger.nl meldt?Treinreiziger.nl schreef:Abellio gaat nieuwe treinen van Stadler inzetten. Op de Maaslijn zal dat echter pas gebeuren nadat de spoorlijn voorzien is van elektrificatie. Tot die tijd (tot circa 2020) worden de huidige treinen ingezet, maar ook Lint-treinstellen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik verwacht inderdaad FLIRT's vanaf december 2016 op Mtr - Krd, Ahbf - Mt, Mt - Rm en Hrl - Std. Nm - Rm zal tot de elektrificatie met GTW's blijven rijden, met Linten als toevoeging.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Betekent dit dat de huidige elektrische GTW's (Heuvellandlijn) per ingang van de nieuwe concessie uit de dienst gaan? Lijkt mij erg zonde eigenlijk, of zouden ze doorgeschoven (kunnen) worden naar een andere vervoerder in Nederland? (Misschien biedt het Connexxion mogelijkheden de treinen op de Valleilijn te verlengen? )
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Voor zover ik weet zijn de E-GTW's van een leasemaatschappij. Connexxion heeft dacht ik al Protos'en besteld voor verlenging op de Valleilijn. Je zou ze eigenlijk alleen nog kwijt kunnen in Zuid-Frankrijk, tenzij je er een andere motorwagen in hangt. Misschien is Arriva nog wel geïnteresseerd in de middenbakken om eigen treinen te verlengen?
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Het zou mij niet verbazen als de Protossen nog niet zijn besteld.dennistd schreef:Voor zover ik weet zijn de E-GTW's van een leasemaatschappij. Connexxion heeft dacht ik al Protos'en besteld voor verlenging op de Valleilijn. Je zou ze eigenlijk alleen nog kwijt kunnen in Zuid-Frankrijk, tenzij je er een andere motorwagen in hangt. Misschien is Arriva nog wel geïnteresseerd in de middenbakken om eigen treinen te verlengen?
XX zou deze n u heel makkelijk naar de Valleilijn kunnen doorschuiven, hebben ze daar meteen een grote reserve.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Via Qbuzz te lezen:
Volkskrant
De Limburger
Limburgs Dagblad
Dagblad De limburger
NOS
VDL Hamsters, geen mooie Benzen voor Limburg
Volkskrant
De Limburger
Limburgs Dagblad
Dagblad De limburger
NOS
VDL Hamsters, geen mooie Benzen voor Limburg
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
die dieselstellen kunnen wel naar Groningen/Friesland als 2020 komt. Dan loopt het huidige contract met Arriva af en ze kunnen wel extra stellen hebben.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
De GTW's zijn prima treinen. Even de stoelen er uit trekken en andere er in en ze kunnen denk ik prima in dienst bij Arriva. Maar ook als ze zouden blijven in Limburg zou dat gewoon prima zijn. Het probleem is vooral een tekort aan treinen.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Omdat er te weinig reizigers waren rijdt de west de vroegere Lijn SB3 tussen Geilenkirchen en Sittard niet meer en over de grens gaat het alleen nog met de "MultiBus" (een soort Belbus), die op de Duitse bus ansluit. Ik denk niet dat er een hoop reizigers terugkomt als Abellio daar rijdt.Berk-24 schreef:Sittard-Geilenkirchen is redelijk kansloos, enigste relevant dorp is Gangelt en dat is niet echt een grote plaats en reizigers tussen Sittard en Geilenkirchen kunnen ook met de trein via Heerlen en Herzogenrath reizen.
A.u.b. niet, veel te veel verwarring voor de reiziger.In plaats van bovenste drie buslijnen zie ik meer in dat op Venlo-Mönchengladbach, Mönchengladbach-Aachen (inclusief aftakking Heinsberg) en Aachen-Heerlen en de buslijnen in dat gebied met de OV-chipkaart kan worden gereisd en dat er op Heerlen-Maastricht, Heerlen-Roermond en Roermond-Venlo en de buslijnen in dat gebied met Duitse kaartjes kan worden gereisd (voordeelkaartjes met toeslag). Dat kost uiteindelijk minder en levert waarschijnlijk meer op.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Dit zou het uiterlijk van de bussen worden, moet zeggen dat het er strak uit ziet. Heeft alleen wel veel weg van de Groningse Q-link wagens...
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
QLink=QBuzz=NS=Abellio=Door toch? Dan lijkt me dat niet zo een probleem...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Die NS mag je er zelfs uit laten: Qbuzz is een dochter van Abellio
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Bleeeh vinden jullie die huisstijl mooi?!
Ik vind dat roze met zwart en grijs echt oerlelijk. Neem dan liever een kleur die een beetje opvalt zoals geel (U-OV) of rood/wit (Arriva).
Dan zie je teminste meteen dat er een lijnbus aankomt!
Ik vind dat roze met zwart en grijs echt oerlelijk. Neem dan liever een kleur die een beetje opvalt zoals geel (U-OV) of rood/wit (Arriva).
Dan zie je teminste meteen dat er een lijnbus aankomt!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vind hem ook lelijk. Met een beetje geluk past Albellio hem aan omdat CXX al met DoorZeeland rijdt.Tjekken schreef:Bleeeh vinden jullie die huisstijl mooi?!
Ik vind dat roze met zwart en grijs echt oerlelijk. Neem dan liever een kleur die een beetje opvalt zoals geel (U-OV) of rood/wit (Arriva).
Dan zie je teminste meteen dat er een lijnbus aankomt!
Zie ook geen Limburgse kenmerken terug in het voertuig. Wel Groningen met Q-link.
R-NET vind ik ook zo'n niets zeggende huisstijl, waarbij de naam van de vervoerder niet eens zichtbaar is.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Een engels dropje, was mijn eerste gedachte. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
niet helemaal, Qlink is geen bedrijf maar gewoon de naam van een bus, net als Qliner en Interliner.baladid schreef:QLink=QBuzz=NS=Abellio=Door toch? Dan lijkt me dat niet zo een probleem...
Er gingen in Groningen al geruchten rond over Qlink roze, nu weten we waar hij gaat rijden
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik ben eens aan het spelen gegaan met paint om de bus een wat meer Limburgs uiterlijk te geven. Mijn inspiratie hiervoor komt (duidelijk) van Twents en R-Net, waarna ik ook nog getracht heb om de huidige door branding te implementeren.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Veel herkenbaarder als sterk merk voor een Limburgse lijnbus vind ik :pos: . Ook die leeuw is een leuk kenmerk van het geheel, doet inderdaad aan Twents denken (en eigenlijk ook aan regionale dagbladen in Limburg).
Het andere ontwerp was, ondanks de toepassing van het roze, vrij kleurloos en je zou haast vergeten dat er ook bussen rijden in Limburg.
Ik zou zeggen: stel het ontwerp voor aan de provincie en Abellio! :Y
Het andere ontwerp was, ondanks de toepassing van het roze, vrij kleurloos en je zou haast vergeten dat er ook bussen rijden in Limburg.
Ik zou zeggen: stel het ontwerp voor aan de provincie en Abellio! :Y
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Ik vind het keilelijk man. Het is openbaar vervoer, niet 365 dagen per jaar de Carnavalexpress :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Als er een volk in Nederland chauvinistisch is, dan zijn het de Limburgers wel. Die zijn echt trots op hun vlag en als je echt een Limburgs product neer wil zetten, dan zit je daar bijna altijd wel goed met dit soort liverij. Maar vergeet niet dat dit een paint-tekeningetje is, geen professioneel Photoshop/Illustrator ontwerp.
Daarnaast vonden veel mensen hier het nieuwe jasje van de NID op tekening verschrikkelijk, nu hoor je er niemand meer over.
Daarnaast vonden veel mensen hier het nieuwe jasje van de NID op tekening verschrikkelijk, nu hoor je er niemand meer over.
🍉
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Klopt inderdaad, dat had ik er ook bij gemeld. In het verleden hebben echter wel bussen in soortgelijke huisstijl rond gereden kom ik nu net achter.Hainje schreef:Maar vergeet niet dat dit een paint-tekeningetje is, geen professioneel Photoshop/Illustrator ontwerp.
Oostnet:
NWH:
Natuurlijk zijn dit iets oudere bussen, maar geeft wel een goed idee hoe het er uit zou kunnen zien
Als je een contactpersoon weet mag je hem best insturen.SLToilet schreef:Ik zou zeggen: stel het ontwerp voor aan de provincie en Abellio!
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
En vergeet ook niet een heel bekende trein van het moederbedrijf van Abellio (-zoekt een afbeelding van een SGMm of SLT, NS-Flirt of SNG-)renevisscher schreef: Klopt inderdaad, dat had ik er ook bij gemeld. In het verleden hebben echter wel bussen in soortgelijke huisstijl rond gereden kom ik nu net achter.
Natuurlijk zijn dit iets oudere bussen, maar geeft wel een goed idee hoe het er uit zou kunnen zien.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten