Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Geplaatst op: maandag 2 maart 2009 om 23:14
Laatst bijgewerkt: maandag 2 maart 2009 om 23:14
Zwolle - Maandagmiddag 16.30 uur werd de Zwolse brandweer met spoed verzocht naar de Parallelweg af te reizen. Op het rangeerterrein van de NS stond een oud treinstel in brand. In verband met de waterwinning werd direct opgeschaald naar het sein "Middelbrand"
Lees verder
Zie de bron voor enkele foto's. Het betrof een van de terzijde gestelde Plan V's.
Geplaatst op: maandag 2 maart 2009 om 23:14
Laatst bijgewerkt: maandag 2 maart 2009 om 23:14
Zwolle - Maandagmiddag 16.30 uur werd de Zwolse brandweer met spoed verzocht naar de Parallelweg af te reizen. Op het rangeerterrein van de NS stond een oud treinstel in brand. In verband met de waterwinning werd direct opgeschaald naar het sein "Middelbrand"
Lees verder
Zie de bron voor enkele foto's. Het betrof een van de terzijde gestelde Plan V's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Kon je op wachten eigenlijk... :?
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Maar wat is het nut om op zulke plaatsen oud mat terzijde te stellen? Na een paar weken zijn die treinen doorgaans zo mishandeld dat ze volgens mij nooit meer kunnen rijden zonder er enorm veel geld in te steken. Waarom gaan ze dan niet gewoon meteen naar de sloop? Zelfde als grofvuil aan de weg, als dat er een paar weken staat gaat ook jan en alleman er in graaien en wordt het een bende.
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Tja, waar wil je het anders laten?
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Bijvoorbeeld op het bewaakte terrein in het zuiden van het land waar ook ICK naar toe is verplaatst.Daan schreef:Tja, waar wil je het anders laten?
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Onnen? :?Daan schreef:Tja, waar wil je het anders laten?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
SM'90 stond daar ook niet bepaald veilig geloof ik ;) Maar daar wordt ook naar gekeken, volgens broek53 op somda...
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Niks is meer veilig in Nederland. De beste manier zou gewoon zijn om iedere gevandaliseerde trein (terzijde of niet) gewoon gevandaliseerd en al z'n dienst te laten rijden, of aan de kant te laten staan. Pas dan word het probleem echt duidelijk en raakt het de burger.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Natuulijk, de goeden moeten maar vooral onder de kwaden lijden. Maakt het OV ook aantrekkelijker enzo
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
En wat kan de burger er dan mee?Daan schreef:Niks is meer veilig in Nederland. De beste manier zou gewoon zijn om iedere gevandaliseerde trein (terzijde of niet) gewoon gevandaliseerd en al z'n dienst te laten rijden, of aan de kant te laten staan. Pas dan word het probleem echt duidelijk en raakt het de burger.
Dat de NS blijkbaar geen interesse heeft om materieel veilig te stallen (anders hadden ze wel hekken of andere beveiliging rondom de terzijde gestelde stellen geplaatst), is niet het probleem van de reiziger, lijkt me.
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Die elektrische hekwerken werken naar mijn idee behoorlijk goed, al zal dat wel vrij prijzig zijn in de aanschaf en onderhoud?
Hoeveel spanning staat daar doorgaans op?
Hoeveel spanning staat daar doorgaans op?
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Denk je nu werkelijk dat dat een specifiek Nederlands probleem is?Daan schreef:Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Overigens lijken de hekken op de Dijksgracht wel een succesje, maar wat ik zie als ik steeds langs rijd vertelt misschien ook niet alles.
Laatst gewijzigd door M57 op wo 04 mar 2009, 09:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Het is deels een maatschappelijk aangelegenheid, maar dat betekent niet dat de NS haar kop in het zand hoeft te steken. Zij (of anders NSFS) is en blijft nog steeds verantwoordelijk voor het fatsoenlijk wegzetten van het materieel.Daan schreef:Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Neuh, maar ik hou het maar even bij Nederland omdat ik dat met m'n eigen ogen zie, over Zimbabwe kan ik niet oordelen. Voordat ik dat gemiep weer over me heen krijg...M57 schreef:Denk je nu werkelijk dat dat een specifiek Nederlands probleem is?Daan schreef:Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Geen idee, maar kunnen ze dat hek niet aansluiten op de bovenleiding? Daar staat met 1500 - 1800 volt tenminste voldoende spanning opCaspar schreef:Die elektrische hekwerken werken naar mijn idee behoorlijk goed, al zal dat wel vrij prijzig zijn in de aanschaf en onderhoud?
Hoeveel spanning staat daar doorgaans op?
230 volt is namelijk wat te laag om het echte tuig tegen te houden (ja je krijgt wel eens een keer een schok met het aansluiten van een lamp en je schakelt de verkeerde stop uit, als je je huis van boven tot onder hebt verbouwd ).
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Diezelfde redenatie volgende zou je ook niet je voordeur op slot hoeven doen; immers: dat tuig (inbrekers) komt er toch wel. En toch doet iedereen een slot op zijn voordeur... ;-)Daan schreef:Het probleem van Nederland is dat men nog steeds niet met de poten van andermans spullen af kan blijven. En daar kan de NS ook vrij weinig aan doen. Je kan kilometers hekwerk neerzetten, dat tuig komt er toch wel.
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Rond het kleine opstelterreintje in Alphen aan den Rijn staat anders een metershoog hekwerk wat eigenlijk alle vandalen buitenhoudt. Ik heb eigenlijk nog nooit kunstmatige viezigheid op de zes trammetjes gezien die daar staan en van daaruit rijden, evenals de gebouwen die binnen het hekwerk staan (naast de wasstraat is er volgens mij ook een personeelsverblijf). Maar ja, dat hekwerk is wel drie, vier meter hoog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Staat dat hekwerk niet ook onder spanning?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Desnoods landmijnen plaatsen ofzo... :?
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Nou toe zeg, dan kan je heel Nederland wel onder stroom zetten of met mijnen beplanten. Een degelijk hekwerk al dan niet onder stroom zou al perfect zijn. Mat wat terzijde staat, waarvan je al weet dat het niet meer gaat rijden, of verkocht kan worden aan een andere maatschappij/land gewoon zo snel mogelijk slopen!
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
De Castellumtrem stond ook altijd in een kooi daar, ging best goed dacht ik :)Bee schreef:Rond het kleine opstelterreintje in Alphen aan den Rijn staat anders een metershoog hekwerk wat eigenlijk alle vandalen buitenhoudt. Ik heb eigenlijk nog nooit kunstmatige viezigheid op de zes trammetjes gezien die daar staan en van daaruit rijden, evenals de gebouwen die binnen het hekwerk staan (naast de wasstraat is er volgens mij ook een personeelsverblijf). Maar ja, dat hekwerk is wel drie, vier meter hoog.
Re: Brand in treinstel rangeerterrein Parallelweg Zwolle
Precies. Het kan wel. En als je het hek nu groen of zwart schildert en er een mooie heg omheen zet, dan valt het eigenlijk allemaal reuze mee.
Die landmijnen is natuurlijk een belachelijke suggestie, ik heb geld gegeven aan het Rode Kruis om die dingen op te laten in het buitenland, en dan gaan we ze even hier planten. Dan is het middel ergen dan de kwaal :neg:
Die landmijnen is natuurlijk een belachelijke suggestie, ik heb geld gegeven aan het Rode Kruis om die dingen op te laten in het buitenland, en dan gaan we ze even hier planten. Dan is het middel ergen dan de kwaal :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten