Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Is er een plan om in de toekomst al het OV in de gehele provincie Utrecht in één concessie te gieten?
Daar staat mij wel iets van bij ja.
🍉
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tjekken »

Dat klopt! De 2 concessies worden in 2023 samengevoegd.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Statler Rail »

De Provincie Utrecht is een strategische concessie, maar die korte looptijd is wel een obstakel. Okee, tegenwoordig koopt toch niemand meer bussen maar worden die geleased, maar toch zijn 10-jarige concessies praktischer.

Ik snap dat men de looptijd zo kort heeft om hem in 2023 gelijk te trekken met de BRU-concessie, maar waarom niet voor de zekerheid een optie voor verlenging er in opnemen? Zo van "baat het niet, schaadt het niet". Als je om wat voor reden dan ook tegen die tijd de beide concessie tóch apart wil houden, dan kan je tenminste probleemloos in de provincie-concessie blijven doorrijden. Nu leg je jezelf nu al vast op per december 2023 opnieuw het busvervoer aan te besteden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Goed, het lijkt me wel heel duidelijk dat Syntus mee gaat bieden. Vandaag in het AD/Amersfoortse Courant het volgende...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Tjekken »

Ik hoop dat syntus hier niet gaat rijden, wat een puinzooi is dat zeg! In Ede is het een soort raceclub, volgens mij krijgen ze punten om zo hard mogelijk op te trekken en te remmen. De chauffeurs zijn ook hoogst onvriendelijk.

Ik ga die enquete iig niet invullen :p
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Syntus moet het ook maar doen met het hooggemotiveerde team dat Veolia had achtergelaten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door BR628 »

Tjekken schreef:Ik hoop dat syntus hier niet gaat rijden, wat een puinzooi is dat zeg! In Ede is het een soort raceclub, volgens mij krijgen ze punten om zo hard mogelijk op te trekken en te remmen. De chauffeurs zijn ook hoogst onvriendelijk.

Ik ga die enquete iig niet invullen :p
Haha, denken dat er andere chauffeurs komen als een ander bedrijf de concessie overneemt. :')
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik ben juist heel tevreden met syntus.
Als ik de stadsdienst van Ede met de (niet bestaande) stadsdienst van Veenendaal vergelijk schrik ik toch wel (hoewel beide plaatsen ongeveer even groot zijn)
Bovendien zie ik dat Syntus de meeste kleine kernen niet hun ov niet 's avonds en op zondag ontneemt.
Ik heb geen onderschrift
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door microshit »

Ik heb het idee dat het door komst van U-OV toch wel iets lekkerder loopt dan nog met GVU. Als Syntus de stadsdienst voor Utrecht zou gaan krijgen houd ik m'n hart vast. Incapabele wanpresteerders krijgen het niet eens voor elkaar om lijn 88 fatsoenlijk te laten rijden, dus laat staan wat er gebeurt als ze het massavervoer naar de Uithof moeten gaan verzorgen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Z2N »

Tegen de tijd dat Syntus daar mee zou kunnen beginnen is er gelukkig al busvervangend tramvervoer geregeld...

Persoonlijk heb ik nooit echt het gevoel dat de chauffeurs het beeld vormen van de kwaliteit van een busmaatschappij, hier in ZHN had ik nooit problemen met de chauffeurs onder Connexxion, en nu Arriva hier rijdt heb ik nog steeds geen problemen: het zijn gewoon dezelfde chauffeurs. Een peptalk kan een chauffeur misschien wel verbeteren, maar als je als busmaatschappij een hele kluit aan ongemotiveerde zuurpruimers met coureur-allures erft van een vorige vervoerder, heb je het daar als busmaatschappij maar mee te doen. Misschien zijn de chauffeurs die in Syntus-gebied wonen gewoon minder fijne mensen, je weet het niet... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door marvinkok »

Heej! (A)
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door NG²7²™ »

Tssssssssss....
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Z2N »

Het gaat natuurlijk ook niet om álle chauffeurs, dat zou een overhaaste generalisering zijn... :oops:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Buzzer »

Na 4 verloren biedingen op rij zullen ze deze wel winnen? :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Tegen de tijd dat Syntus daar mee zou kunnen beginnen is er gelukkig al busvervangend tramvervoer geregeld...

Persoonlijk heb ik nooit echt het gevoel dat de chauffeurs het beeld vormen van de kwaliteit van een busmaatschappij, hier in ZHN had ik nooit problemen met de chauffeurs onder Connexxion, en nu Arriva hier rijdt heb ik nog steeds geen problemen: het zijn gewoon dezelfde chauffeurs. Een peptalk kan een chauffeur misschien wel verbeteren, maar als je als busmaatschappij een hele kluit aan ongemotiveerde zuurpruimers met coureur-allures erft van een vorige vervoerder, heb je het daar als busmaatschappij maar mee te doen. Misschien zijn de chauffeurs die in Syntus-gebied wonen gewoon minder fijne mensen, je weet het niet... (A)
De OV-markt is net voetbal:
Q-buzz heeft destijds het toptalent dat bij Connexxion zat weggekocht. Dat heeft de organisatie veel goed gedaan. Veolia en EBS hebben bij hun entree op de Nederlandse markt het meer met allerlei gelukszoekers moeten doen die eigenlijk net te weinig kennis, ervaring en ambite hadden. Dat heeft hen, naast een scherpe inschrijving, lelijk opgebroken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Carlos0_0 »

microshit schreef:Ik heb het idee dat het door komst van U-OV toch wel iets lekkerder loopt dan nog met GVU. Als Syntus de stadsdienst voor Utrecht zou gaan krijgen houd ik m'n hart vast. Incapabele wanpresteerders krijgen het niet eens voor elkaar om lijn 88 fatsoenlijk te laten rijden, dus laat staan wat er gebeurt als ze het massavervoer naar de Uithof moeten gaan verzorgen.
Dat lag niet aan GVU want die hebben het altijd goed gedaan, dit tot ze waren overgenomen door CXX.
Je zag het gewoon al bussen werden slechter onderhouden, je zag dagelijks bussen buitenkant kleppen misten/ ducktape aan de binnenkant van de bus om de boel aan elkaar te houden enz.
Het gaat hier dus gelukkig niet om de stadsdienst want die is van de bru/qbuzz, maar om de bussen van de provincie utrecht.

Ik hoop eigenlijk dat dit ook Qbuzz word tot nu toe doen ze het aardig goed, al mogen ze wel eens wat aan tv's doen(Na meer dan een jaar nog niet in elke bus juiste informatie scherm hebben tja.
Nu is dit maar kleinigheidje maar goed al met al doen ze best goed, maar ik denk CXX veel gaat doen voor deze consessie eerst stad/streek kwijt aan Qbuzz dus deze willen ze al helemaal niet kwijt dan denk ik.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Ik verwacht eigenlijk dat Qbuzz haar dienstregeling optimaal integreert met de huidige dienstregeling van U-OV. Die zullen ook wel een scherpe inschrijving inleveren.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

En waarschijnlijk ook betere overstappen trein-bus aangezien qbuzz van de NS is.
Ik heb geen onderschrift
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Buzzer »

Syntus is vanochtend wezen flyeren voor de vragenlijst op syntusbeweegt.
Iemand enig idee of dit de eerste keer is dat ze dit doen?
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Weet iemand eigenlijk van wie de bussen zijn die in de provincie Utrecht rijden zijn? Zijn ze van CXX of van de provincie? En moeten de bussen ook verplicht worden overgenomen of moet de nieuwe vervoerder zelf voor bussen zorgen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Z2N »

Deze zijn gewoon van CXX, en ze hoeven niet overgenomen te worden (wat ook raar zou zijn na acht jaar dienst).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door microshit »

Buzzer schreef:Syntus is vanochtend wezen flyeren voor de vragenlijst op syntusbeweegt.
Iemand enig idee of dit de eerste keer is dat ze dit doen?
Zeker niet de eerste keer, eind vorige week ook al.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door matti93 »

De fietsenstalling op Db ligt nog vol met flyers, van onder bagagedragers.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Statler Rail »

CamilleKreemers schreef:Ik verwacht eigenlijk dat Qbuzz haar dienstregeling optimaal integreert met de huidige dienstregeling van U-OV.
1) Dat zou een oneerlijke voordeel zijn. Je mag derhalve niet je bieding integreren met een andere concessie die je toevallig in bezit.
2) Er is maar weinig ruimte om iets aan te passen, aangezien de provincie vrijwel hetzelfde basisnet en zelfs de zelfde tijden wil hebben. Tweederde van de concessie ligt daardoor al op voorhand vast. Alleen het ontsluitende net biedt wat ruimte om lijnvoeringen aan te passen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

De winst zal in deze concessie dan ook waarschijnlijk niet persé in het lijnennet zitten. Dat ligt niet alleen door de eisen vast, maar meer nog doordat die eisen voortkomen uit logische aansluitingen op de diverse knooppunten waar zo´n beetje elke rit wel ergens op aantakt. Andere tijden betekenen dus dat je die aansluitingen niet biedt en daarmee maak je het product op zich al minder aantrekkelijk voor de reiziger.

Qbuzz zou vooral op de omlopen voordeel kunnen hebben (er rijden nu MAT-ritten van Amersfoort naar Wijk bij Duurstede, maar laat er nu ook een provinciale lijn op die route rijden) en waarschijnlijk deels ook wel op vestigingen want zowel Zeist als Wijk liggen wel heel gunstig voor diverse provinciale lijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten