Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Bericht door Niek »

Vandaag was ik in Oldenzaal, en ik had nog even tijd om wat platen te schieten en met mijn nieuwe camera te experimenteren.

Afbeelding
Perron op Odz was hermetisch afgesloten voor die zonder vervoersbewijs, dus moest platen schieten vanaf de zijkant. Video komt er later aan. Hier de kop van 6 bakken LINTworm

Afbeelding
Op het busstation kwam ik de 3107 tegen voor de zoveelste keer

Afbeelding
Treinbus 273 naar 'Boeskoolstad'. Omdat de 6 bakken LINTworm niet op Hglo pasten reed de 273 tussen Odz en Hglo

Afbeelding
En daar vertrok 'ie weer

Afbeelding
Dat doet Syntus goed: Anticiperen op de klant. Naast de bestemming normaal werd ook de carnaval naam gefilmd. Zo was het lijn 62 naar Krekkelstad [Enschede] CS

Afbeelding
Beetje spelen met de camera en tegenlicht

Daarna ging het tussen alle carnavalgangers weer terug.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Bericht door Mr-W »

Leuk verslag :pos: , wist niet dat er in het oosten ook carnaval wordt gevierd.
Zijn veel mensen die carnaval vieren in het Oosten? Op de foto's ziet het er namelijk erg rustig uit.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Bericht door Timon91 »

Zeker! De optocht in Oldenzaal schijnt de 4e grootste van Nederland te zijn, hoorde ik. Het leeft overigens vooral in het noorden en noordoosten van Twente, al was er gisteren in Enschede ook een optocht. Ik heb vandaag in de trein tussen Enschede en Hengelo in ieder geval genoeg verklede mensen gezien die op weg waren naar Oldenzaal -o-
Mijn Flickr account.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Bericht door Niek »

Mr-W schreef:Leuk verslag :pos: , wist niet dat er in het oosten ook carnaval wordt gevierd.
Zijn veel mensen die carnaval vieren in het Oosten? Op de foto's ziet het er namelijk erg rustig uit.
Ik heb geprobeerd zo weinig mogelijk mensen op mijn platen te zetten, vandaar. De sfeer was zeer leuk.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Bericht door deadlock »

Mr-W schreef:Leuk verslag :pos: , wist niet dat er in het oosten ook carnaval wordt gevierd.
Raalte, Oldenzaal en Zwolle hebben een vrij groot en actief carnavalsverenigingsleven. In Zwolle is het minder geworden maar in Oldenzaal is het echt nog steeds heel erg groot.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Bericht door dennistd »

Niek schreef:Afbeelding
Op het busstation kwam ik de 3107 tegen voor de zoveelste keer
De 3107 is geruild met de 3201 rond 15.20u: de 3107 had namelijk een flinke ster onderin de ruit
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Bericht door Niek »

Dat is precies de bus die een kwartier geleden voor me reed toen ik naar huis ging
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Bericht door Thom91 »

Timon91 schreef:Zeker! De optocht in Oldenzaal schijnt de 4e grootste van Nederland te zijn, hoorde ik. Het leeft overigens vooral in het noorden en noordoosten van Twente, al was er gisteren in Enschede ook een optocht. Ik heb vandaag in de trein tussen Enschede en Hengelo in ieder geval genoeg verklede mensen gezien die op weg waren naar Oldenzaal -o-
Ik kon door die optocht niet eens naar de supermarkt.. -o-
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Carnaval in Oldenzaal! [6 platen]

Bericht door marvinkok »

Oldenzaal trekt zelfs zo'n 100.000 bezoekers. De treinen en bussen zaten dan ook stampvol.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten