Mag ik even kwijt #172

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Karl »

Heeft Rick Visser (of hoe heet die zweeftrein ook alweer?) het toch nog ver geschopt. Chapeau.
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door deadlock »

Ronaldussen schreef:Uiteraard is Valentijnsdag een commercieel gebeuren, maar het fijne is, je hoeft er niet aan mee te doen ;)
Dat begrijp je verkeerd. Er moet net als voor pepernoten vóór november, kerstkransjes vóór sinterklaas en paaseitjes vóór twee weken voor pasen een wettelijk verbod komen. Want regels worden we blij van en negeren van dingen die wij niet leuk vinden maar waar anderen blij van worden is in Nederland volledig onmogelijk!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door ODRAIL »

precies :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Suus »

Het KRO-NCRV programma De Monitor doet "onderzoek" naar de OV-Chipkaart en komt met een voorbeeld over Amsterdam Zuid - Amsterdam Amstel met metro 51.

Dat zou een reiziger op de heenreis X hebben gekost en op de terugreis Y.

En precies dat is niet zo moeilijk te verklaren. Op de heenweg is het 1,68 en op de terugreis zou het maar 80 cent zijn. Dan is er dus op de terugreis een overstap geweest en wordt de 88 cent instaptarief niet opnieuw berekend. En precies dat is voor de reiziger vrij eenvoudig te zien aan de melding op het schermpje...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door huibe »

En aangezien de gemiddelde reiziger niet leest wat er op het schermpje staat......
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Suus »

Tegen Oost-Indische blindheid is geen medicijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Anne »

Ronaldussen schreef:Heeft de Doetinchemse centrummanager (hoe verzin je het... :') ) stage gelopen in Groningen?
Ook hij pleit nu voor een kabelbaan in de stad, evenals een trambaan en nog meer onzinnige geldverslindende dingen :')
Zal die hier aan denken?
Tramstel is er nog steeds.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JaAm-IbgC_g[/youtube]
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Het KRO-NCRV programma De Monitor doet "onderzoek" naar de OV-Chipkaart ...
En het VARA programma Kanniewaarzijn heeft zelfs een OV - Chipkaart journaal :wink: .

Dit programma wordt op vrijdagavond uitgezonden op NPO1 en wordt op zondagavond herhaaldt (ook op NPO1).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen vrijdag (de dertiende) een half blauwtje op gelopen :? :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Thom91 »

Iemand moet het doen:

Vertel op.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Ardan »

KM46 schreef: En het VARA programma Kanniewaarzijn heeft zelfs een OV - Chipkaart journaal
Ik vind het een leuk programma maar dat Chipkaartjournaal is echt onzin waar de helft van wat er wordt beweerd niet klopt.
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

Ik had vanmiddag een slecht idee. :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Suus »

Vanochtend kwam dan eindelijk de loodgieter van de woonstichting langs om de lekkageproblemen op te lossen.

Eerst heeft deze vriendelijke man de achterwand van de keukenkastjes gesloopt. Voor niets trouwens, maar hij heeft een aantekening gemaakt dat de keuken vervangen moet worden als ik het huis verlaat, want het hout is door de wateroverlast gaan rotten. :')

Nouja, toen bleek dat er toch water onder de muur vandaan stroomde dus vijftien schroeven en een kitrand later was het paneel onder de douchebak toch open en toen was het probleem duidelijk. Een amateuristische loodgieter had in het verleden de leiding nooit goed vastgedraaid op het doucheputje. In de loop der tijd was er een blob aan smerigheid in de afvoer gaan zitten, dit gewicht trok de leiding naar beneden en dus kon er steeds meer water buiten de afvoer langs wegstromen. Dus nu is de afvoer weer schoon en zit deze wel goed vast en kan ik eindelijk weer een beetje douchen zonder dat ik daarna een kwartier het water kan wegscheppen naar het toilet
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door isadora »

Goed nieuws Bee. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Vanochtend kwam dan eindelijk de loodgieter van de woonstichting langs om de lekkageproblemen op te lossen.

Eerst heeft deze vriendelijke man de achterwand van de keukenkastjes gesloopt. Voor niets trouwens, maar hij heeft een aantekening gemaakt dat de keuken vervangen moet worden als ik het huis verlaat, want het hout is door de wateroverlast gaan rotten. :')

Nouja, toen bleek dat er toch water onder de muur vandaan stroomde dus vijftien schroeven en een kitrand later was het paneel onder de douchebak toch open en toen was het probleem duidelijk. Een amateuristische loodgieter had in het verleden de leiding nooit goed vastgedraaid op het doucheputje. In de loop der tijd was er een blob aan smerigheid in de afvoer gaan zitten, dit gewicht trok de leiding naar beneden en dus kon er steeds meer water buiten de afvoer langs wegstromen. Dus nu is de afvoer weer schoon en zit deze wel goed vast en kan ik eindelijk weer een beetje douchen zonder dat ik daarna een kwartier het water kan wegscheppen naar het toilet
Pff wat een gedoeeeeeeeee wel fijn dat het weg is nu!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door AppleMoose »

deadlock schreef:
Ronaldussen schreef:Uiteraard is Valentijnsdag een commercieel gebeuren, maar het fijne is, je hoeft er niet aan mee te doen ;)
Dat begrijp je verkeerd. Er moet net als voor pepernoten vóór november, kerstkransjes vóór sinterklaas en paaseitjes vóór twee weken voor pasen een wettelijk verbod komen. Want regels worden we blij van en negeren van dingen die wij niet leuk vinden maar waar anderen blij van worden is in Nederland volledig onmogelijk!
Dat is waar ook! Bedankt dat je me weer op het rechte pad hebt gebracht! :mrgreen:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Daniel »

Tja, energiebedrijven... ik heb dus sinds een half jaartje ofzo een slimme meter, dus dan denk je handig hoef ik tenminste geen meterstanden meer door te geven.
Krijg ik eind vorige week opeens toch weer een mail met het verzoek de meterstanden door te geven voor de jaarafrekening. Vanmiddag dus maar eens even gebeld, bleek dus ook keurig in het systeem te staan dat ik een slimme meter heb maar uitgelezen hadden ze 'm nog nooit. De medewerkster deelde in elk geval de mening dat ik die mail nooit had moeten krijgen.

Nouja, maar even afwachten nu... als ik een herinnering krijg mag ik alsnog handmatig de standen doorgeven, anders zou het automatisch gebeurd moeten zijn. Ben benieuwd of dat goed gaat :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door AppleMoose »

avl schreef:
Ronaldussen schreef:Heeft de Doetinchemse centrummanager (hoe verzin je het... :') ) stage gelopen in Groningen?
Ook hij pleit nu voor een kabelbaan in de stad, evenals een trambaan en nog meer onzinnige geldverslindende dingen :')
Zal die hier aan denken?
Tramstel is er nog steeds.
Spoiler: show
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JaAm-IbgC_g[/youtube]
Geen idee waar die aan dacht. Het probleem met zulke figuren is dat ze te weinig denken, maar gelijkertijd denken veel te weten en van mening zijn dat ze serieus genomen dienen te worden. Nog ergerlijker is is dat dit soort figuren vaak ook grof geld verdienen aan dit soort onzin spuien. Maar, bedankt voor dit prachtige filmpje! Zeker het stukje straatspoor in Doesburg was herkenbaar en gaaf om te zien. :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Michael »

Ik heb het werken met carnaval weer overleefd. De sfeer was zeer goed te noemen met weinig incidenten. Over heel carnaval maar 2 vechtpartijen. Straks mijn rijbewijs ophalen bij het gemeentehuis. Kan ik weer lekker autorijden.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door baladid »

...dat ik net stijgers aan mijn huis/flat krijg en dat best een pokkeherrie is?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Ardan »

Steigers :)
Breek me de snavel niet open, als ik érgens bloedchagrijnig van werd was het wel toen ze die bij mij aan het bouwen waren om half 8 's ochtends op mijn vrije dag...
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door baladid »

Bij mij begonnen ze om 8 en ik moest om half 9 opstaan, dus dat kon erger. Alleen hebben ze vandaag niks gedaan behalve steigers gebouwd... Eens kijken wat het voor werkzaamheden worden.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door Suus »

Jeetje, wat laat voor bouwvakkers. Hier ging de drilboor alweer om zeven uur in de parkeergarage Echtenstein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door deadlock »

baladid schreef:Bij mij begonnen ze om 8 en ik moest om half 9 opstaan, dus dat kon erger. Alleen hebben ze vandaag niks gedaan behalve steigers gebouwd... Eens kijken wat het voor werkzaamheden worden.
Er is niets irritanters dan midden in de nacht wakker worden van bouwvakgeluiden die vervolgens na een half uur ophouden, jij kan niet echt meer slapen dus TV aan en even chillen ofzo en dan net als je wel weer kan slapen een uur of drie later gaan ze verder :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #172

Bericht door baladid »

Als de bouwvakkers voor dat komen waar ik denk dat ze voor komen (namelijk een kapotte regenwaterafvoer van het dakterras boven ons waardoor waaschijnlijk de buurvrouw watervlekken aan de muur heeft) zijn ze wel snel: De schade is pas gister ochtend geconstateerd.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 45 gasten