OVer Missers in de Reisinformatie #38

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:En volgens de spellings en gramaticacontrole van een bekend tekstverwerkingsprogramma is dit een correct Nederlandse zin.
Word vindt heel veel zinnen correct die dat niet zijn omdat er een woord in staat dat er niet in hoort maar op zichzelf wel goed gespeld is.
KM46 schreef:Wat moet er anders gescheven worden? Door de weersomstandigheden wordt ook vaak gebruikt.
Je geeft het antwoord zelf al. "Door de weersomstandigheden kan het glad zijn op de haltes, de perrons en in de voertuigen" is een vele malen betere zin.
Of "Door de gladheid raden wij aan voorzichtig over de perrons te lopen" ofzoiets.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door baladid »

Wat is mis met Waarschuwing: Het kan glad zijn.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door matti93 »

Meld gewoon dat het glad is. Als er geen reden is, dan hoeft die er niet bij. De ns roept toch ook niet bij elke melding dat een trein later is om dat dat komt door vertraging... "Dames en heren, ivm vertraging vertrekt de intercity over 5 minuten" of "ivm winterweer is de dienstregeling aangepast aan het winterweer", beide prima zinnen maar onnodig lang. Misschien past "pas op, gladheid" wel zonder scrollen op het bordje :)
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door dennistd »

Door de regen kunt u nat worden op het perron. Door de lage temperaturen kunt u het koud krijgen in de bushalte. Door de felle zon kunt u verbranden terwijl u op de metro wacht. En ga zo maar door, waarom al die waarschuwingen? Kunnen mensen niet meer zelf nadenken tegenwoordig?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Milco »

http://www.ns.nl meldt het volgende:

Amersfoort-Ede-Wageningen

Maandag 16 Februari 17:35

Oorzaak
Tussen Amersfoort en Barneveld C. rijden minder Sprinters door een overwegstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.


Ze kunnen er dus niet tegen dat andere vervoerders wél stoptreinen hebben... Enne... Barneveld Zuid? Wa ligt da? :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hainje »

dennistd schreef:Kunnen mensen niet meer zelf nadenken tegenwoordig?
Dat vinden veel mensen heel moeilijk inderdaad. :P
Milco schreef:Enne... Barneveld Zuid? Wa ligt da? :')
Nieuw station bij Barneveld, open sinds enkele weken.
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Stefan »

dennistd schreef:Door de regen kunt u nat worden op het perron. Door de lage temperaturen kunt u het koud krijgen in de bushalte. Door de felle zon kunt u verbranden terwijl u op de metro wacht. En ga zo maar door, waarom al die waarschuwingen? Kunnen mensen niet meer zelf nadenken tegenwoordig?
Ik vind het ook kansloos dat er bij de RET nog steeds op de displays staat dat de metro naar Den Haag Centraal ook op Rotterdam Centraal stopt.. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Milco »

Hainje schreef:
Milco schreef:Enne... Barneveld Zuid? Wa ligt da? :')
Nieuw station bij Barneveld, open sinds enkele weken.
Ja, dat weet ik, maar in het storingsbericht gaat het over Barneveld Centrum, alsof de s31400 nog daar keert... :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door waldo79 »

De systemen zijn niet bijgewerkt :lol:
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door SLToilet »

Veelvoorkomend probleem op nieuwe stations. Ampo had hele lange tijd geen eigen stem bijvoorbeeld die vertelde dat Almere Poort het volgende station zou zijn. En het gebeurt ook nog weleens dat er een nieuw station overgeslagen wordt. En naamswijzigingen niet goed doorgevoerd worden (kijk maar op de Plan V's naar Tbu! :'-)
Andersom kan te vroeg zijn ook problemen opleveren, in dit geval in de luchtvaart: in Medan (Indonesië) was een vliegtuig in mei 2013 de eerste die er in Kuala Namu landde... De luchthaven opende pas eind juli dat jaar!

Toegegeven, luchthaven Polonia was hard aan vervanging toe. Maar het levert wel weer vertraging op en als de kerosine op is...
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Aking »

SLToilet schreef:En naamswijzigingen niet goed doorgevoerd worden (kijk maar op de Plan V's naar Tbu! :'-)
Ik vrees dat de werkplaats waar dat aanpassen gebeurde niet eens meer bestaat... :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Suus »

Ampo en Ssh hadden een tijd geen omroep in SLT omdat de garantieperiode van het omroepsysteem nog niet voorbij was. Zodra dat gebeurd was is men zo snel als mogelijk begonnen de omroepen op orde te krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Hainje »

SLToilet schreef:En naamswijzigingen niet goed doorgevoerd worden (kijk maar op de Plan V's naar Tbu! :'-)
Bij de NID's is dat ook niet aangepast. Toen deze op de Sprinter Tbu-Ehv zat zag ik dat ook een keer erop staan.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Ampo en Ssh hadden een tijd geen omroep in SLT omdat de garantieperiode van het omroepsysteem nog niet voorbij was. Zodra dat gebeurd was is men zo snel als mogelijk begonnen de omroepen op orde te krijgen.
Dat lijkt me toch wel de meest bizarre reden ooit. Kan me voorstellen dat op het systeem garantie zit, maar op de ingeladen omroepberichten?
Eigenlijk nog een stukje bizarder dan dat bijvoorbeeld voor het aanpassen van de koersdisplays op DDAR van CS naar Centraal een "constructiewijziging" nodig was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Suus »

Ik heb nog wel andere meer bizarre redenen gehoord voor spoorse zaken, dus wat dat betreft ben ik niet meer zo snel verbaasd.

Die constructiewijziging is bij DDZ ook nodig voor Tbu trouwens, maar ik geloof dat dat weer geen prioriteit had omdat DDZ toch niet in sprinters zou gaan rijden ( :') )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door webguy »

SLT is volgens mij een afschuwelijk contract geweest...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Geert »

Sowieso zijn de Engelse teksten op die schermpjes in SLT ook tenenkrommend slecht. Achteraf hadden ze beter OBIS in kunnen bouwen, zou je denken: wat meer standaardiseren dan nu...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door ODRAIL »

Stefan schreef:Ik vind het ook kansloos dat er bij de RET nog steeds op de displays staat dat de metro naar Den Haag Centraal ook op Rotterdam Centraal stopt.. :')
Dat is het ook, maar een heleboel mensen (met name mensen die af en toe in Rotterdam met de metro reizen) vragen dit zich wel af. En om te voorkomen dat de medewerkers van de RET deze vragen krijgen staat deze tekst op de displays.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door JWM »

Stel je voor dat die vragen moeten gaan beantwoorden inderdaad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Meltrain »

Stefan schreef:
dennistd schreef:Door de regen kunt u nat worden op het perron. Door de lage temperaturen kunt u het koud krijgen in de bushalte. Door de felle zon kunt u verbranden terwijl u op de metro wacht. En ga zo maar door, waarom al die waarschuwingen? Kunnen mensen niet meer zelf nadenken tegenwoordig?
Ik vind het ook kansloos dat er bij de RET nog steeds op de displays staat dat de metro naar Den Haag Centraal ook op Rotterdam Centraal stopt.. :')
Op welke displays is dat dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Stefan »

Ik zag het afgelopen weekend in ieder geval nog op de perrons op Slinge.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Ardan »

In de fipo schreef ik over een verkeerd geplaatste DRIS bij mij in de buurt.
Ardan schreef:Na een hoop tijdelijke routes is de definitieve route van lijn 1 bij mij door de buurt dan sinds een aantal weken in gebruik, met een nieuwe halte Deltaplein. Bij het verplaatsen van de DRIS-mast van de oude naar de nieuwe halte is alleen een fout gemaakt..
[foto]
..want de bussen richting CS staan erop, zoals altijd al zo was.. maar hij staat op de halte de andere kant op, richting Blauwenoord :')
Twee weken geleden hebben ze wat aan die DRIS gesleuteld, en geeft het de bussen richting Blauwenoord aan, zoals het hoort omdat de mast (foutief) op die halte was gezet.
Keurig.
Vanmorgen zag ik dat ze de mast alsnog op de goede halte (richting station) hebben gezet en nu staat-ie dus wéér verkeerde bussen aan te geven :')
Ik doe ook maar wat
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Daelea »

Na het niet zo positieve bericht van Rover over de falende communicatie rondom de werkzaamheden bij Dt deze week (http://www.rover.nl/actueel/nieuwsarchi ... eden-delft) zou je zeggen dat de gegeven informatie vanuit NS up-to-date is. Echter, niets is minder waar: nergens wordt gecommuniceerd dat de s2000 extra stopt in Wd, waardoor deze met +2 aankomt in Utrecht C, waardoor de overstap richting Amf (18b > 11) naar een onmogelijke 1 minuut gaat. Ook rijdt de s4300 de hele dag alleen tussen Almo - Hfd, dus in de spitsen vervallen alle ritten van en naar Ledn, ongetwijfeld om ruimte te maken i.v.m. de kerende s2100.

En laten we het dan maar niet hebben over de enkele stellen VIRM in de s2100 (want wie reist er deze week dan ook Ledn - Hlm - Asd), de max 8 bakken ICM in de s2800 en de regelmatig voorkomende enkele stellen VIRM in de s1700 en s2600, of de 4 à 6 bakken SLT in de s9800 terwijl de s19800 niet rijdt...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Wubbo »

Dan heb je nog maar de helft van de missende informatie. Dat de s2100 niet naar Den Haag Centraal rijdt staat nergens, dat de s2600 dat wel rijdt staat ook nergens, dat de s6300 extra rijdt tussen Leiden en Den Haag Centraal mag je ook opmaken uit de actuele vertrektijden. De door de HTM extra ingezette trams komen niet uit het reisadvies. En de bediening van HS met de trein is ook om te huilen: om 22.28 gaat de laatste trein van vandaag, totdat het nachtnet begint.

Dit had zo veel beter gekund (en gemoeten wat mij betreft).
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door JWM »

Wat heeft een extra stop in Woerden met de werkzaamheden bij Delft te maken?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten