Etienne on tour #17: Verdwijnende lijnnummers in Haaglanden

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Etienne on tour #17: Verdwijnende lijnnummers in Haaglanden

Bericht door Etienne »

Op 15 februari 2015 gaat in de regio Haaglanden een nieuwe dienstregeling in, waarbij de chaos in de lijnnummers eens aangepakt wordt. Hierdoor rijden vanaf morgen de lijnen met een 3x-nummer in het Westland, de 4x richting Leiden, de 5x richting Delft en Den Haag, de 6x in Delft en de 7x in Zoetermeer.

Op zaterdag 14 februari ben ik voor een aantal lijnen nog op pad geweest om een foto te maken, voor een aantal andere lijnen grijp ik terug op een oudere foto.

Het lijnnummer 121, mijn eigen stamlijn, verdwijnt na bijna 23 jaar uit het straatbeeld en gaat vanaf morgen verder als lijn 55. In de Wippolder in Delft heeft de 6645 net een tweetal passagiers uit laten stappen en rijdt weer verder in de richting van Zoetermeer.
Afbeelding

Enkele minuten later komt de 6704 in omgekeerde richting langs.
Afbeelding

Eveneens in de TU-wijk is deze bus aan te treffen. En voor de insiders, zoek de fout :!:
Afbeelding

Vervolgens gaat het door naar Tanthof. Lijn 80 wordt hier vervangen door de nieuwe lijn 64.
Afbeelding

In het Westerkwartier rijdt de 6671 op de Marlotlaan als lijn 82. Vanaf morgen rijdt deze lijn onder het nieuwe lijnnummer 62.
Afbeelding

Op de Hof van Zilverlicht in de wijk Voordijkshoorn rijdt de 302 in de richting van IKEA. Vanaf morgen rijdt deze lijn onder het nieuwe lijnnummer 61, waarmee men dus weer terug bij af is. Daar dit lijnnummer bij Westnederland is ontstaan.
Afbeelding

Op de Prinsengracht in Den Haag staat de 6670 bij het eindpunt Grote Markt. Vanaf morgen gaat deze lijn verder onder de nieuwe lijnnummers 50 en 51, de dienstregeling wordt er in mijn inziens niet veel duidelijker op.
Afbeelding

Een ander lijnnummer wat in de geschiedenisboeken verdwijnt is 86, wat vernummerd wordt naar 36. Een lijnnummer wat veel beter staat in het Westland. Op de Lozerlaan rijdt de 6732 net Den Haag binnen op weg naar OV-Knooppunt Leyenburg.
Afbeelding

Aan de andere kant van Den Haag rijden op dit moment nog de lijnnummers 91 en 491. Vanaf morgen gaan deze verder onder de lijnnummers 44 en 444, wat ook weer beter in de regio past.
Afbeelding

Met name lijn 491 is altijd al een allegaartje van materieel geweest en hoe het dit jaar opgelost wordt is nog allerminst zeker. De gelede bussen van TCR zijn niet beschikbaar en de B93's van de HTM zijn al enkele jaren geleden afgevoerd. Van beide lijnen heb ik geen recente foto en val ik terug op een aantal oudere exemplaren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Etienne on tour #17: Verdwijnende lijnnummers in Haaglan

Bericht door DrechtBlub »

Mooie plaatjes weer hoor etienne
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Etienne on tour #17: Verdwijnende lijnnummers in Haaglan

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Etienne on tour #17: Verdwijnende lijnnummers in Haaglan

Bericht door Maurice Hooikammer »

De allerlaatste vind ik het mooist! :pos:

Hopelijk kan die serie nog naar Haaglanden na verloop concessie Limburg!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Etienne on tour #17: Verdwijnende lijnnummers in Haaglan

Bericht door zone5324bericht... »

zijn geen gas-bussen, dus voor de normale dagelijkse dienst niet toegestaan.

maar zal me niets verbazen, dat er wel zo'n soort bus naar Haaglanden komt om in de zomer lijn 444 te rijden.

de eerste overs bij de gas-bussen zijn trouwens al door MAN aan Hongarije verkocht.
In Zoetermeer zijn er 3 al ontdaan van alle stickers en middelen die niet orgineel bij de bus horen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Etienne on tour #17: Verdwijnende lijnnummers in Haaglan

Bericht door Hainje »

Heeft die halte van Duinrell nu een Veolia-bus op het dak van de abri staan? :P
🍉
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Etienne on tour #17: Verdwijnende lijnnummers in Haaglan

Bericht door zone5324bericht... »

de bus die er al op stond heeft men toen in Veolia kleuren gebracht...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Etienne on tour #17: Verdwijnende lijnnummers in Haaglan

Bericht door Hainje »

Wat leuk! :D
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten