Daniel on tour #92: Bovengronds Delft en nieuwe nummertjes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #92: Bovengronds Delft en nieuwe nummertjes

Bericht door Daniel »

Nog een paar dagen en dan is het voorbij voor het bovengrondse station in Delft en daarmee ook voor een van de fraaiste stukje spoor. Eén van de weinig stukjes spoor ook die ik legaal bewandeld heb, jaren geleden bij een grote storing strandde m'n trein precies daar op het viaduct namelijk.
Maargoed, het oude station dus. Om te beginnen maar eens een mooi overzichtsplaatje vanaf de loopbrug met zowel oud als nieuw erop...
Afbeelding
Een blik op station Delft

Na dit overzichtsplaatje ging het dan eerst maar Delft in, het zonnetje stond namelijk nogal verkeerd om nog goed meer plaatjes op het station te kunnen maken. Tijd voor de nieuwe nummertjes dus. Als eerste lijn 81 die nu als 61 door het leven gaat, waarbij het afwijkende materieel op deze lijn het enige is dat niet verandert is.
Zo gaat de 302 hier richting de IKEA...
Afbeelding
Veolia 302 - Delft, Westplantsoen

...en de 301 juist richting de Kuyperwijk...
Afbeelding
Veolia 301 - Delft, Cort van der Lindenstraat

Bij het checken van de locatie van die laatste foto op Google Maps merkte ik trouwens op dat lijn 61 daar nu als lijn 121 op staat, daar is duidelijk iets overgecorrigeerd nadat eerder lijn 121 in de reisinfoapps opeens 61 ging heten :P

Verder dan maar naar het volgende nieuwe nummertje: lijn 130 heet nu 51. Gezien er welgeteld één minuut verschil zat in de doorkomst van de ritten in de beide richtingen van deze lijn op m'n fotolocatie werd het even improviseren. En ik moet zeggen, tegenlicht is echt niet altijd lelijk :wink:
Afbeelding
Veolia 6691 - Delft, Wateringseweg

Al blijft een plaatje met het zonnetje mee toch wel het mooist, zeker op een locatie als deze...
Afbeelding
Veolia 6717 - Delft, Wateringseweg

Maar niet alles is verandert: lijn 60 heet nogsteeds lijn 60...
Afbeelding
Veolia 6651 - Delft, Sint Jorisweg

...maar 121 heet tegenwoordig dan juist weer 55, zoals we hier zien op de Delfgauwseweg...
Afbeelding
Veolia 6695 - Delft, Delfgauwseweg

Ondertussen stond het zonnetje beduidend lager wat het tijd maakte om eens terug te keren naar het station. En inderdaad, daar bleek 'ie voldoende laag te staan om een plaatje vanaf het puntje van perron 1 te maken. Vergde wel wat geduld want de "enkele minuten" waarover de automatische omroep het had waren er toch wat meer dan verwacht.
Maar uiteindelijk kwam 'ie dan toch, de t2261 die vanaf het viaduct station Delft binnen rijdt...
Afbeelding
VIRM-VI 8649 (IC 2261 Asd-Ddr) - Delft

Een stukje station erbij is natuurlijk ook wel leuker. En dat gebeurde samen met Sprinter t5161 naar Roosendaal...
Afbeelding
SLT-VI 2610 (Spr 5161 Gvc-Rsd) - Delft

En als afsluiter dan maar de trein die mijn allerlaatste over het Delftse spoorviaduct zou worden. SLT 2623 had de eer om deze voor mij speciale rit te verzorgen...
Afbeelding
SLT-VI 2623 (Spr 15152 Bd-Gvc) - Delft

Wat volgde was een rit met hindernissen... na een lange wandeling op Den Haag Centraal (er stond nog een rangeerdeel achter m'n trein huiswaarts) volgden 10 lange minuten vol pogingen om twee VIRMpjes aan elkaar te krijgen in Gouda, een stoptrein voor m'n trein bij Den Dolder en tot slot ook nog eens een ATB-remming nadat we net weer op gang kwamen. Achja...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #92: Bovengronds Delft en nieuwe nummertj

Bericht door Michael »

Leuke foto's
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #92: Bovengronds Delft en nieuwe nummertj

Bericht door Etienne »

Bekende locaties :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #92: Bovengronds Delft en nieuwe nummertj

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's in mijn studiestad. :wink:
Lijn 81 in het centrum levert ook wel fraaie foto's op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #92: Bovengronds Delft en nieuwe nummertj

Bericht door Daniel »

Lijn 61 nu he :P Maar uit het centrum heb ik al zoveel plaatjes dat ik dat nu maar even overgeslagen heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #92: Bovengronds Delft en nieuwe nummertj

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten