Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door marvinkok »

MR92 schreef:Een aantal chauffeurs kiest op de MAT rit al direct de volgende lijnrit. Hierdoor kunnen ze in het scherm makkelijker zien hoeveel tijd tot vertrek ze hebben. Dit probleem wordt besproken, en hangt binnenkort een aanschrijving van.

Zoals hierboven al met de 65, die met de bestemming eigenlijk doorrijdt bij de halte's, komen regelmatig klachten over. Passagiers vinden het vreemd dat een compleet lege bus, de passagiers laat staan.. Best logisch, als reizigers gedachte..
In EBS (systeem bij Syntus) wordt tijdens een MAT-rit ook gewoon je voorloop of vertraging weergegeven. Kan me uit onze Connexxion-tijd herinneren dat dat in InfoXX (wat Qbuzz ook gebruikt...) niet zo was. Al heb je dan altijd nog je dienstkaart waar je vertrektijd op staat.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door nvdw »

De Stichting Veteraan Autobussen was gisteren in Utrecht actief: ik zag de VAD 3931 en de Maarse & Kroon 73 in de buurt van de Jaarbeurs.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

check...ik stond ook wel even raar te kijken toen ik de M&K zag.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

marvinkok schreef:
MR92 schreef:Een aantal chauffeurs kiest op de MAT rit al direct de volgende lijnrit. Hierdoor kunnen ze in het scherm makkelijker zien hoeveel tijd tot vertrek ze hebben. Dit probleem wordt besproken, en hangt binnenkort een aanschrijving van.

Zoals hierboven al met de 65, die met de bestemming eigenlijk doorrijdt bij de halte's, komen regelmatig klachten over. Passagiers vinden het vreemd dat een compleet lege bus, de passagiers laat staan.. Best logisch, als reizigers gedachte..
In EBS (systeem bij Syntus) wordt tijdens een MAT-rit ook gewoon je voorloop of vertraging weergegeven. Kan me uit onze Connexxion-tijd herinneren dat dat in InfoXX (wat Qbuzz ook gebruikt...) niet zo was. Al heb je dan altijd nog je dienstkaart waar je vertrektijd op staat.
Qbuzz maakt geen gebruik van Infoxx, maar van Qbiss. Soort gelijk Infoxx. Hierin is ook te zien hoe je voorloop of vertraging is.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door marvinkok »

Ook tijdens mat-ritten? Dat was bij Connexxion 1,5 jaar geleden nog niet namelijk.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door MR92 »

Inderdaad ook bij MAT-Ritten.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door CamilleKreemers »

Wat is het nut van weten wat je vertraging/voorloop is bij een MAT-rit?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Nou, de MAT-rit zal vaak voorafgaan aan een nieuwe rit, als je al vertraging hebt tijdens je MAT rit begint de nieuwe rit ook gelijk met vertraging?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door marvinkok »

Inderdaad.
Stel je rijdt met 9 minuten vertraging richting je beginpunt, maar er is een 10-minutendienst vanaf dan, kun je ervoor kiezen om halverwege je route op te pakken, anders rijdt je toch met 2 bussen achter elkaar en krijg je je vertraging er nog amper uit gereden. Dan is het dus wel handig om te weten hoe erg je vertraging is.
Uiteraard doe je dat soort acties altijd in overleg met de SVL/ROV/CVL/etc... (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Vanavond ineens een random controle op lijn 7, de laatste keer dat ik dat meemaakte reed t ding nog ergens in Overvecht geloof ik :')
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Vanmorgen LE 3161 op lijn 36. Kwam net voor 8.00 aan op CS Centrumzijde. En de LE 3291 zit momenteel op lijn 55, maar die laatste checkte ik via OVaub.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Zugführer schreef:Nou, de MAT-rit zal vaak voorafgaan aan een nieuwe rit, als je al vertraging hebt tijdens je MAT rit begint de nieuwe rit ook gelijk met vertraging?
En de dynamische reisinformatie op het beginpunt kan mogelijk op de vertraging worden aangepast.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

In Budapest zijn de GVU-geledes uit de 601-629 eindelijk in dienst gekomen, zo blijkt uit foto's van HBweb.hu

Afbeelding
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jelmer »

De MUT-900 zou de 4618 moeten zijn volgens:
http://hbweb.hu/jarmu/bkv_vhoolag300b_cim.htm
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door waldo79 »

Prorail nodigt omwonenden van station Driebergen-Zeist uit om een informatiemarkt omtrent de verbouwing van het stationsgebied te bezoeken.

Dat betekent dat er eindelijk actie is rondom het knelpunt Driebergen.
Prorail op 3 februari 2015 schreef:Op 18 februari a.s. vindt de informatiemarkt plaats over het ontwerp van het nieuwe station Driebergen-Zeist. Inmiddels is bekend hoe het stationsgebied Driebergen-Zeist eruit komt te zien en wat er wanneer gaat gebeuren. ProRail, Provincie Utrecht, Gemeente Zeist en Gemeente Utrechtse Heuvelrug organiseren daarom een informatiemarkt over het ontwerp en de bouwwerkzaamheden.
Bron
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vanmorgen heeft er waarschijnlijk, gezien hoe vroeg deze al uit de stalling weg was, weer een LE ergens op de lijndienst gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Volgend op Groningen (in dat topic las ik het al eerder) is nu ook in Utrecht de achtergrond van het scherm waarmee de chipkaartapparatuur bediend wordt zwart.
Met de nieuwe geluidjes lijken trouwens ook de teksten op het schermpje van de cico´s aangepast, die geven nu altijd een "IN OK" (of "UIT OK" natuurlijk) melding. Deden ze al bij abonnementen, maar als je daar niet op reist krijg je nu "IN OK SALDO" of "IN OK OVERSTAP" te zien daarop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Daniel schreef:Volgend op Groningen (in dat topic las ik het al eerder) is nu ook in Utrecht de achtergrond van het scherm waarmee de chipkaartapparatuur bediend wordt zwart.
Met de nieuwe geluidjes lijken trouwens ook de teksten op het schermpje van de cico´s aangepast, die geven nu altijd een "IN OK" (of "UIT OK" natuurlijk) melding. Deden ze al bij abonnementen, maar als je daar niet op reist krijg je nu "IN OK SALDO" of "IN OK OVERSTAP" te zien daarop.
Je ziet dan dus als je op saldo reist dus geen bedrag meer staan?, een bedrag wat over houd lijkt mij juist fijner om te zien.
Tenminste voor mij maakt niet veel uit door automatisch laden, maar genoeg mensen doen handmatig.
Als ik uitcheck en zie o nog 2 euro erop nu moet even opladen, niet dat je wil inchecken in de bus en dat die rood piept van saldo te laag.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Het zal wel weer ergens druk zijn in Utrecht, want zojuist kwamen lijn 181 en lijn 400 over de Europalaan richting Jaarbeurszijde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Carlos0_0 schreef:Je ziet dan dus als je op saldo reist dus geen bedrag meer staan?, een bedrag wat over houd lijkt mij juist fijner om te zien.
Jawel hoor, dat is niet veranderd. Er staat nu dus op de eerste regel geen "GOEDE REIS" meer als je incheckt, maar "IN OK SALDO" en op de tweede regel nog altijd de ritprijs en je huidige saldo.
Overigens staat dat er altijd, ik zie dus ook steeds "IN OK ST 311215" met "0.00" op de tweede regel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

In de ochtendspits kende ik al een paar van dergelijke ritten, maar vandaag bleek er ook een middagspitsrit op de 65 te zijn waar maar net iedereen mee kon in een gelede. Ondertussen rijdt de versterking binnen Nieuwegein-Plettenburg, lijn 265 dus, nog altijd steeds zo goed als leeg rond.
Begint tijd te worden om die spitsverdichting weer af te buigen naar Utrecht Centraal, dat zou heel goed de benodigde verlichting kunnen brengen in de drukte die eigenlijk al ontstaan is bij de herroutering van de 66 waardoor er nog maar 6 i.p.v. 8 bussen per uur naar de Nieuwegeinse bedrijventerreinen rijden vanaf Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

En drie op ´n rij... vanmorgen omstreeks 7.40 uur een van de Citaro LEs uitrukkend voor lijn 16 gespot op de Europalaan!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Dat zou de 3291 moeten zijn. De 3161 zit namelijk op de 55 deze ochtend. Toen ik om 8.30 langs de Europalaan kwam stond daar geen LE meer. Het lijkt erop dat ze op elke lijn worden ingezet behalve de 71/72. Gisteren zag ik overigens nog een Citaro G van de streek met 'scholierenvervoer' op het display de stalling Europalaan binnenrijden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

Tot mijn grote verbazing passeerde lijn 387 richting CS Jaarbeurszijde mij zojuist op de Straatweg tussen Breukelen en Maarssen (!)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Michael »

Er is een vrachtwagen gekanteld op de A2 bij Utrecht. Vandaar dat er een omleiding word gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten