Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

groningen schreef:Mooi bordnummer 78; 2 bussen en de rest leeg. Moet wat kosten. Het is klein, maar zie ik dat die bus niet rijdt van 28 juni tot en met 15 augustus 2015. In de middag zijn er 4 vaste bussen naar De Cocksdorp. Verder is iedereen op de busjes aangewezen. Naar De Koog rijdt wel een normale bus ieder uur.
Is gewoon een bushalte met 2 ritten, net zoals je scholierenritten hebt met maar 1 rit heen en 1 rit terug, hangt toch ook een dienstregeling aan de haltepaal, tevens is dit een hopperhalte die altijd in gebruik is! Kortom de kosten zijn het probleem niet! :)
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

huibf schreef:Ondanks een bericht van Texelhopper voldoet de paal niet aan de wettelijke eis.

Zwart busje op wit op een blauw vlak
De palen zijn goedgekeurd door de provincie Noord-Holland, die tevens in het project zit. Is namelijk geen normale busdienst en dan mag je allerlei haltepalen neerzetten, is een soort taxisysteem. De busjes rijden niet volgens een vaste route. Alleen lijn 28 & lijn 629 rijden volgens een vaste route en dienstregeling.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

BusFreakRotterdam schreef:De palen zijn goedgekeurd door de provincie Noord-Holland, die tevens in het project zit.
Wil dat dan zeggen dat ze goed zijn? Provincies denken namelijk dat ze boven de wet staan. Zie ook het OV Chipkaart issue op deze buslijnen !
BusFreakRotterdam schreef:Is namelijk geen normale busdienst en dan mag je allerlei haltepalen neerzetten. De busjes rijden niet volgens een vaste route. Alleen lijn 28 & lijn 629 rijden volgens een vaste route en dienstregeling.
Het is wel een normale busdienst en zeker lijn 28 en 629. Omdat je ook gewoon binnenkort kan betalen met de chipkaart (eis van de minister)
Wettelijk gezien is de bushalte nu gewoon een parkeerplaats en heeft de bus geen voorrang bij het verlaten van de 'parkeerplaats' binnen de bebouwde kom.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Geert »

Wat overigens in de praktijk wel los zal lopen, maar erg handig is het niet van de provincie.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Weet iemand toevallig of de Texelhopper een succes is? En zo ja hoeveel passagiers er al vervoerd zijn met de vaste lijnen 28 & 629 en met de kleine (taxi) texelhopperbusjes?

Verder zijn er 3 facebook pagina's over de Texelhopper. 1) Texelhopper zelf - 2) Stop de Texelhopper - 3) Behoud de bus.
Hier zie je hele wisselende reacties voorbij komen! :)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Technisch mankement van steiger en bus + frustatie en niet zeuren!

Texelse Courant

Voor mij is dit de bronnummer 1 qua nieuwsvoorziening wat Texel aangaat!

Advies van 9292:
Bus Den Helder - De Cocksdorp (Connexxion)
Volle prijs -onbekend-
Reductie -onbekend-

In Den Burg moet je 20 minuten wachten voordat je verder kunt reizen naar De Cocksdorp.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Z2N »

Als het artikel komt van de gene die zelf zat bij de groep die het hele gedoe bedacht heeft, is het dan slechte journalistiek of een kwestie van geld dat dat artikel zomaar in een vakblad komt? :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Is een vakblad van de OV sector, schijnt onafhankelijk te zijn. Volgens mij baseren ze zich op statistieken uit de praktijk in dit artikel, en dat is meetbaar aan de cijfers te zien! :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Suus »

Als je op Texelhopper zoekt op Twitter komt er echter ook een flinke slurrie aan negatieve berichten naar boven, zoals een dreigend tekort op de begroting. Dan kan je een artikel opfleuren met de positiefste berichten van Twitter maar ik betwijfel of dat het complete verhaal is. Want laat nu precies vandaag ook dit verhaal verschenen zijn: http://www.texelsecourant.nl/lees/19346 ... exelhopper
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Z2N »

Dan alsnog kun je keuzes maken in welke cijfers je toont, als er een paar cijfers zijn die bij je verhaal passen, en een aantal die slechte kanten aanwijzen kun je ervoor kiezen om alleen de vrolijke cijfers te kiezen die jouw idee goed beoordelen. Ik mis om het een neutraal verhaal te laten zijn enkele belangrijke cijfers (hoeveelheid klanten dat alternatief zoekt, klanttevredenheid, aantal klachten), en verder staan er ook flinke inkoppers als feiten (een bus zonder dienstregeling met een punctualiteitscijfer beoordelen, yeah right :lol: ).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Wubbo »

Ik heb het artikel gelezen, en lees eigenlijk vooral over het concept. Ik lees nergens of het aantal reizen (of de kosten, of de inkomsten) nu gestegen of gedaald is ten opzichte van de oude situatie. Ik lees wel:
En nu al, voordat de toeristen komen, is de ritcombinatie met 2,6 tweemaal zo hoog als het landelijke gemiddelde van 1,3 bij collectief vraagafhankelijk vervoer.
maar wat dat precies betekent weet ik niet, het zegt me niks.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daniel »

Wat dat betekend staat in de regel na je quote: er worden dus gemiddeld 2,6 afzonderlijk geboekte reizen gecombineerd in één rit van een taxibusje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Wubbo »

Lekker makkelijk op een eiland. Maar het zegt dus nog niks over hoe vaak zo'n busje daadwerkelijk rijdt.
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

Ik heb nu een aantal maal gebruik gemaakt van de kleine hopperbusjes en heb het volgende geconstateerd.

- het reserveren gaat erg makkelijk. Bovendien kun je veelal tot een half uur nog een busje bellen, dus dat is wel fijn.
- de busjes zijn niet super comfortabel, maar het kan er mee door. In maart komen er trouwens nieuwe busjes.
- Het contact met de buschauffeurs is over het algemeen goed in de kleine busjes. Vandaag een flinke aanvaring gehad met de chauffeur van de grote bus: ik mocht niet meer instappen omdat ie al "voorbij de halte was". Dat de boot nog niet eens in de havenmond was deed er kennelijk niet toe. Toen ik een half uur later instapte en hem filmde kwam hij boos achter me aan waarna een woordenwisseling volgde waarin hij dreigde met aangifte. Ik heb uiteindelijk gezegd dat filmen inderdaad niet zo netjes was, maar dat hij toch echt wat aan zijn klantvriendelijkheid moet doen (wat voor moeite is het nou om even de deur open en dicht te doen terwijl je toch nog zo'n 5 a 6 minuten stil staat...). Ik ga hem in ieder geval vanaf nu het leven zuur maken :twisted:
- De kleine busjes zijn over het algemeen vaak iets te laat bij de opstaphalte, of juist veel te vroeg als ze me bij de deur komen ophalen (tot wel 15 minuten aan toe). Ik heb op ongeveer 7 ritten nu twee keer gehad dat ik te laat (je krijgt bij je reservering een verwachte aankomsttijd door) op m'n bestemming was, waarvan 1x 15 minuten. Gelukkig had ik de tijd, maar het hoort niet natuurlijk.
- de chauffeurs drukken zich veelal niet super positief uit over een aantal aspecten, de een op een andere manier dan de ander. Wel vinden ze dat het systeem in grote lijnen toch wel functioneert (wat ook wel aardig waar is).

Het artikel in dat "vakblad" vind ik trouwens een beetje te kort door de bocht: er zijn namelijk wel degelijk een heleboel mensen die nu niet blij zijn met het OV. De kleine busjes worden over het algemeen prima gevonden, maar de veranderingen op buslijn 28 zijn echt not done. Ik heb gisteren nog 2 reizigers meegenomen van de boot naar Den Burg omdat ze simpelweg niet door hadden dat je op de boot moet instappen. Já het wordt omgeroepen op de boot, já er hangen een aantal kleine stickers (naar "Texelhopper", niet naar "BUS": ook nogal verwarrend, aangezien het gewoon nog steeds een bus is), maar ik snap het dat mensen verwachten dat je gewoon bij aankomst in een bus kunt stappen: dat is namelijk in heel Nederland zo. Behalve op Texel dus...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Wat dat betekend staat in de regel na je quote: er worden dus gemiddeld 2,6 afzonderlijk geboekte reizen gecombineerd in één rit van een taxibusje.
Als je hier het succes van vervoersmodaliteit aan afleidt ben je wel echt volkomen verkeerd bezig. Je kunt dan ook tamelijk goedlopende bussen vervangen door taxibusjes en dan gaan schermen met "gemiddeld worden er 8 afzonderlijke reizen gecombineerd", ja.. anders hadden de 10 reizigers samen in een bus gezeten :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

re_mick schreef:...maar ik snap het dat mensen verwachten dat je gewoon bij aankomst in een bus kunt stappen: dat is namelijk in heel Nederland zo. Behalve op Texel dus...
Hoezo, als ik op de boot zit en ik loop er vanaf en ga bij de halte staan (red je dat) mag dat dan niet ?
Er is toch gewoon een halte met een haltedoorkomst-tijd ?

Het kleine busjes systeem zal wel werken. Maar het verhaal 28 en 629 is inderdaad op meer vlakken niet slim.
* bus op boot
* geen acceptatie van chipkaart incluis het normale tarief, zowel op Texel als in Den Helder.
* overstap 629 of 28 v.v. De lijn gewoon doortrekken naar de veerhaven.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Mr-W »

re_mick schreef:Ik heb nu een aantal maal gebruik gemaakt van de kleine hopperbusjes en heb het volgende geconstateerd.

- het reserveren gaat erg makkelijk. Bovendien kun je veelal tot een half uur nog een busje bellen, dus dat is wel fijn.
- de busjes zijn niet super comfortabel, maar het kan er mee door. In maart komen er trouwens nieuwe busjes.
Fijn dat het reserveren makkelijk gaat :pos: Ik reis wekelijks met een vergelijkbare bus Lijn 552 en daar gaat het reserveren voor de flexhaltes zeer goed. Op de flexroute woont een dove reiziger en die mag SMS'en als ze mee wil :pos: Verder zijn kleine busjes over het algemeen altijd minder comfortabel dan een 12m bus, ook is de toegangkelijkheid vaak slechter.
re_mick schreef:- Het contact met de buschauffeurs is over het algemeen goed in de kleine busjes. Vandaag een flinke aanvaring gehad met de chauffeur van de grote bus: ik mocht niet meer instappen omdat ie al "voorbij de halte was". Dat de boot nog niet eens in de havenmond was deed er kennelijk niet toe. Toen ik een half uur later instapte en hem filmde kwam hij boos achter me aan waarna een woordenwisseling volgde waarin hij dreigde met aangifte. Ik heb uiteindelijk gezegd dat filmen inderdaad niet zo netjes was, maar dat hij toch echt wat aan zijn klantvriendelijkheid moet doen (wat voor moeite is het nou om even de deur open en dicht te doen terwijl je toch nog zo'n 5 a 6 minuten stil staat...). Ik ga hem in ieder geval vanaf nu het leven zuur maken :twisted:
Gewoon een klacht indienen bij Connexxion en het filmpje delen via Email met hun. Over het algemeen werkt dat wel. Helaas heeft ieder vervoersbedrijf zulke chauffeurs. Op een andere manier dan via de klantenservice het leven zuur maken lijkt me niet zo verstandig.
re_mick schreef:- De kleine busjes zijn over het algemeen vaak iets te laat bij de opstaphalte, of juist veel te vroeg als ze me bij de deur komen ophalen (tot wel 15 minuten aan toe). Ik heb op ongeveer 7 ritten nu twee keer gehad dat ik te laat (je krijgt bij je reservering een verwachte aankomsttijd door) op m'n bestemming was, waarvan 1x 15 minuten. Gelukkig had ik de tijd, maar het hoort niet natuurlijk.
Onregelmatig Dienstverloop heb je op veel lijnen waarbij de route op aanvraag is. Zoals Belbussen die de snelste route rijden of de flexbus die te laat vertrekt vanaf de beginhalte omdat niemand heeft gereserveerd voor de flexlus of onderweg geen tijd af wacht omdat hij te vroeg is.
huibf schreef: Het kleine busjes systeem zal wel werken. Maar het verhaal 28 en 629 is inderdaad op meer vlakken niet slim.
* bus op boot
Wordt gezien als een stukje service maar op Texel onnodig
huibf schreef:* geen acceptatie van chipkaart incluis het normale tarief, zowel op Texel als in Den Helder.

Vooral in Den Helder komt dat de bezetting waarschijnlijk niet ten goede. Reizigers zullen zich op een alternatieve manier gaan verplaatsen vanwege de hogere kosten.
In Helmond is dat overduidelijk te zien bij het Ziekenhuis. Reizigers laten massaal de Flexbus voorbij rijden om even later Lijn 22 te nemen naar het station om zo geen €1,50 te moeten betalen.

Ook in Brandevoort was dit te zien,minstens 5 studentenkaarthouders hadden in de 1e week interesse om met het busje het laatste stukje af te leggen, totdat ze te horen kregen dat hun abonnement niet geldig is en zijn ze maar gaan lopen.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Reisadvies van lijn 552 op 9292:
De prijs van je reis
We hebben geen totaalprijs voor deze reis. Bekijk het gedetailleerde prijsoverzicht.

Valt eigenlijk buiten deze topic. Is het ziekenhuis Elkerliek? Verschil is 35 eurocent (of 1,50 of 1,15)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Zugführer »

Meestal zal bus lijn 552 dan ook voorbij gelaten worden omdat men gewoon niet weet dat het ook regulier OV is, lijkt me. Maar dat is een beetje off topic ;)
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

huibf schreef:Hoezo, als ik op de boot zit en ik loop er vanaf en ga bij de halte staan (red je dat) mag dat dan niet ?
Dat mag wel. Als je sneller dan Usain Bolt bent haal je het als je mazzel hebt wel. En anders mag je een uur wachten op de volgende (of een klein busje reserveren, maar als je dan zegt dat je naar De Koog moet schijnt het antwoord te zijn: "er gaat een gewone bus" (dus je wacht maar).
Mr-W schreef: Verder zijn kleine busjes over het algemeen altijd minder comfortabel dan een 12m bus, ook is de toegangkelijkheid vaak slechter.
Is ook logisch. Maar misschien dat de nieuwere busjes een iets fijnere instap hebben (deze is nogal smal en laag). We zullen het zien.
Mr-W schreef:Gewoon een klacht indienen bij Connexxion en het filmpje delen via Email met hun. Over het algemeen werkt dat wel. Helaas heeft ieder vervoersbedrijf zulke chauffeurs. Op een andere manier dan via de klantenservice het leven zuur maken lijkt me niet zo verstandig.
Heb het filmpje maar verwijderd, aangezien ik niet weet of je inderdaad in bussen van connexxion niet mag filmen (het is niet echt openbare grond). En anders ging ie niet weer zitten (hij was nogal een scene aan het schoppen in de bus). Bovendien was ik op de boot (en die is ook niet openbaar). Ik weet gelukkig dat ze op de elemert en bij het busstation achter het gemeentehuis vaak van chauffeur wisselen: het is niet moeilijk om uit te vinden of die kerel dienst heeft, en dan film ik hem van de openbare weg. Als ie dan dreigt met aangifte laat ik hem dat vooral doen, want dan doe ik namelijk niks fout (mits het natuurlijk duidelijk is dat ik film/foto's maak) :). Dat wordt wel een leuke bitchfight :twisted:
Mr-W schreef:Onregelmatig Dienstverloop heb je op veel lijnen waarbij de route op aanvraag is. Zoals Belbussen die de snelste route rijden of de flexbus die te laat vertrekt vanaf de beginhalte omdat niemand heeft gereserveerd voor de flexlus of onderweg geen tijd af wacht omdat hij te vroeg is
Klopt. Zoals gezegd vond ik het ook niet erg. Maar zonder jas ( :@ ) langer bij een halte moeten wachten is niet leuk :lol:

Hoop wel dat ze nog wat gaan doen aan de kosten trouwens: het is nu voor bepaalde plekken abnormaal duur om te reizen. Een soort aangepast zone systeem, waar iedereen min of meer een voordeel door heeft, zou pas echt bijdragen aan een duurzaam eiland (immers, waarom zou je nog auto rijden als je voor een habbekrats met de bus kunt).
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Mr-W »

Zugführer schreef:Meestal zal bus lijn 552 dan ook voorbij gelaten worden omdat men gewoon niet weet dat het ook regulier OV is, lijkt me. Maar dat is een beetje off topic ;)
552 stopt altijd als er reizigers staan. het voorbij laten rijden is een bewuste keuze
groningen schreef:Reisadvies van lijn 552 op 9292:
De prijs van je reis
We hebben geen totaalprijs voor deze reis. Bekijk het gedetailleerde prijsoverzicht.

Valt eigenlijk buiten deze topic. Is het ziekenhuis Elkerliek? Verschil is 35 eurocent (of 1,50 of 1,15)
Het verschil is voor veel reizigers meer dan €0,35. Reizigers die overstappen moeten opnieuw instaptarief betalen en alle abonnementen zijn niet geldig.Dit heeft lijn 552 over de hele route van de oude 52 zo'n 25% tot 30% van de reizigers gekost maar verder is het redelijk off-topic.Al heeft de Helmondflopper veel gemeen met het ding in Texel.
re_mick schreef:
Mr-W schreef: Verder zijn kleine busjes over het algemeen altijd minder comfortabel dan een 12m bus, ook is de toegangkelijkheid vaak slechter.
Is ook logisch. Maar misschien dat de nieuwere busjes een iets fijnere instap hebben (deze is nogal smal en laag). We zullen het zien..
Ze zijn er wel 8 persoonsbusjes met lage instap. Prima busjes wat mij betreft.
re_mick schreef:
Mr-W schreef:Gewoon een klacht indienen bij Connexxion en het filmpje delen via Email met hun. Over het algemeen werkt dat wel. Helaas heeft ieder vervoersbedrijf zulke chauffeurs. Op een andere manier dan via de klantenservice het leven zuur maken lijkt me niet zo verstandig.
Heb het filmpje maar verwijderd, aangezien ik niet weet of je inderdaad in bussen van connexxion niet mag filmen (het is niet echt openbare grond). En anders ging ie niet weer zitten (hij was nogal een scene aan het schoppen in de bus). Bovendien was ik op de boot (en die is ook niet openbaar). Ik weet gelukkig dat ze op de elemert en bij het busstation achter het gemeentehuis vaak van chauffeur wisselen: het is niet moeilijk om uit te vinden of die kerel dienst heeft, en dan film ik hem van de openbare weg. Als ie dan dreigt met aangifte laat ik hem dat vooral doen, want dan doe ik namelijk niks fout (mits het natuurlijk duidelijk is dat ik film/foto's maak) :). Dat wordt wel een leuke bitchfight :twisted:

Zou gewoon een klacht indienen dan houden dat soort chauffeurs vaak hun bakkes omdat ze weten dat je gaat klagen en ben je van hun vervelende gedrag af. Anders idd gewoon filmen op de openbare weg.
Mr-W schreef:Onregelmatig Dienstverloop heb je op veel lijnen waarbij de route op aanvraag is. Zoals Belbussen die de snelste route rijden of de flexbus die te laat vertrekt vanaf de beginhalte omdat niemand heeft gereserveerd voor de flexlus of onderweg geen tijd af wacht omdat hij te vroeg is
re_mick schreef: Klopt. Zoals gezegd vond ik het ook niet erg. Maar zonder jas ( :@ ) langer bij een halte moeten wachten is niet leuk :lol:
Zouden ze niet via de texelhopper app in kunnen bouwen waar het busje rijdt en hoe laat hij bij de halte komt zoals bij de ovinfo-app.
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 24 feb 2015, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quotes hersteld
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

Mr-W schreef: Zouden ze niet via de texelhopper app in kunnen bouwen waar het busje rijdt en hoe laat hij bij de halte komt zoals bij de ovinfo-app.
Dat schijnt inderdaad binnenkort ook te gebeuren. Is wel een stuk handiger: scheelt ook, met name bij de "drukke" haltes, zoeken naar je eigen busje (want als er 3 busjes staan moet je maar net weten welk nummer je moet hebben: je krijgt niet het busjenummer door, maar het ritnummer).
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Somoht »

Dat hele Texelhopper gebeuren moet zich gewoon aan de wet (WP2000/BP2000) houden en dus informatie leveren ten behoeve van een reisinformatiesysteem. Dat hele vraaggestuurde gedachtegoed levert in de praktijk één grote fragmentatie van het Nederlandse OV op...
TheRoy-t
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door TheRoy-t »

Gisteren de TexelhOpper uitgeprobeert. Het tariefsysteem vind ik onduidelijk. Je koopt een kaartje bij de chauffeur voor een retourtje, en dan blijkt dat enkel een retourtje voor de boot te zijn en een enkeltje voor de bus. Lekker logisch.
Daarnaast leek het gister allemaal wel goed te gaan, er was voldoende capaciteit. Maar ik sprak later nog een chauffeur die verwacht dat het deze zomer een grote ramp wordt. Het is in het weekend al een keer misgegaan (reizigers konden niet meer mee met de bus). Het erge is nog wel dat de chauffeurs daar de schuld van kregen, terwijl hun juist dit waardeloze systeem opgedrongen krijgen en zich er maar mee moeten redden. En de wethouder doet alsof hij van niks weet.
Laatst gewijzigd door TheRoy-t op vr 27 feb 2015, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten