Het grote computertopic! #15

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Etienne »

Van de laptop waar ik dit nu op type maakt de ventilator aan de onderkant een zacht geratel, maar toch vrij irritant. Ik heb hem al eens open gemaakt en alle stof eruit gehaald en hij heeft de afgelopen week 3 dagen lang niet aan gestaan, maar toch blijft dat geratel aanhouden. Iemand nog ideeën waar het aan kan liggen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Lager versleten, nieuwe ventilator bestellen op conradpuntenel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

Ik kan op Facebook geen nieuwe draadjes meer starten op mijn 'prikbord'.

Dit ding dus:
Afbeelding

Dit krijg ik al de hele dag:
Afbeelding

Vinkstom :| :evil:

Ik kan het ook niet melden bij Facebook want de help laadt niet. :')
Weten jullie misschien een oplossing? Of is wachten tot FB het fixt de enige oplossing?
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door dennistd »

Al eens een andere browser geprobeerd? Kan best zijn dat één of andere add-on de boel zit te verstoren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

Nee, nou ja het werkt nu allemaal gewoon weer. Dus het zal wel een FB dingetje zijn en niet iets met mijn browser te maken hebben. Maar mocht het ooit weer eens voorkomen dan zal ik de adblock even uitschakelen en/of een andere browser proberen. Bedankt voor de tip in ieder geval.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door webguy »

Wat ook soms helpt is Ctrl+F5 om de pagina te verversen zonder caches - hij haalt alle bestanden dan opnieuw op.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

Cache legen doe ik in Firefox sowieso regelmatig omdat de webcam-stream van 3FM echt ruimte vreet. (Via Extra -> Opties -> Netwerk -> Gebufferde webinhoud -> Nu wissen). Weet niet of dat hetzelfde is?
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door webguy »

Dat is hetzelfde.
Overigens doet Facebook veel met nieuwe software versies testen en uitrollen, waar soms wel eens foutjes in zitten :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daniel »

Hier nog mensen tips voor wat betreft smartphones? Ben weer aan een nieuwe toe, dus alle ervaringen zijn welkom om de keuze goed te maken. Eén vereiste: wil wel op Android blijven.

Overweeg op dit moment een Galaxy S5, die kan ik nu krijgen voor een lager maandbedrag met 5x meer MBs dan ik nu heb. Maar alle opties zijn nog open :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Telefoons van Samsung zijn bagger. Ik ken helemaal niemand die positief is. Een bakelieten toestel met draaischijf is vaak nog sneller in gebruik en nog lekker hipster ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Hier nog mensen tips voor wat betreft smartphones? Ben weer aan een nieuwe toe, dus alle ervaringen zijn welkom om de keuze goed te maken. Eén vereiste: wil wel op Android blijven.

Overweeg op dit moment een Galaxy S5, die kan ik nu krijgen voor een lager maandbedrag met 5x meer MBs dan ik nu heb. Maar alle opties zijn nog open :wink:
Huawei!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:Hier nog mensen tips voor wat betreft smartphones? Ben weer aan een nieuwe toe, dus alle ervaringen zijn welkom om de keuze goed te maken. Eén vereiste: wil wel op Android blijven.

Overweeg op dit moment een Galaxy S5, die kan ik nu krijgen voor een lager maandbedrag met 5x meer MBs dan ik nu heb. Maar alle opties zijn nog open :wink:
Neem geen Samsung. Punt. Die S5 is echt baggertroep.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Telefoons van Samsung zijn bagger. Ik ken helemaal niemand die positief is. Een bakelieten toestel met draaischijf is vaak nog sneller in gebruik en nog lekker hipster ook.
Ze mogen dan wel bagger zijn in de bediening, maar ze gaan wel lang mee. De mijne heb ik nu al bijna 6 jaar.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Voor simpele mensen wellicht, maar voor de wat meer die-hard user is het echt afschuwelijke zooi. Die zware logge touchwiz meuk die er overheen zit is echt de waterval die de emmer laat overlopen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Geert »

Bee schreef:Telefoons van Samsung zijn bagger. Ik ken helemaal niemand die positief is. Een bakelieten toestel met draaischijf is vaak nog sneller in gebruik en nog lekker hipster ook.
Ik ben best tevreden over de S3 (twee jaar oud) en S4 (jaar oud), maar er is keus zat. Moet het een groot of juist klein model zijn, zit je er dagelijks uren op of gebruik je 'm vooral in de trein, etc. etc.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Bee schreef:Telefoons van Samsung zijn bagger. Ik ken helemaal niemand die positief is. Een bakelieten toestel met draaischijf is vaak nog sneller in gebruik en nog lekker hipster ook.
Ze mogen dan wel bagger zijn in de bediening, maar ze gaan wel lang mee. De mijne heb ik nu al bijna 6 jaar.
Ik denk niet dat er een ander apparaat in mijn leven is waar ik zo intiem mee ben als mijn telefoon. Ik heb in het verleden een telefoon gehad waar ik het niet mee kon vinden en sindsdien heb ik besloten dat ik dat niet meer wil. Ik wil met mijn telefoon kunnen freubelen zonder dat ik grom van frustratie.

Software is zo belangrijk voor een telefoon, en Samsung verpest dat door een volledige Apenheul aan programmeeraapjes die brakke software maken in te zetten en die mislukte producten op een telefoon te pleuren. Van die software ga je de helft na een keer nooit meer gebruiken maar je kan het niet verwijderen zodat je ook geen andere apps kan installeren (want de opslagruimte is vol).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Geert »

Je bent goed op de hoogte, heb je zelf een Samsung? Samsung zet inderdaad een hoop onzinapps op je telefoon, maar het is lang niet zo overdreven als je stelt (en ja, ik heb door dat je chargeert).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Ik denk dat ik intiemer ben met mijn fleshlight dan met mijn telefoon. Maar euh, Samsung is niet totale bagger, de meeste mensen kopen namelijk een iPhone 6 als de iPhone 6 een week oud is, bij de Galaxy serie wachten ze te lang omdat ze dan veel betaalbaarder zijn, waar dat pas gebeurt bij iPhones als er een nieuwere is maar zelfs dan in beperkte mate. Dat zorgt ervoor dat als je een S3 kocht in de maand dat de S4 beschikbaar was deze effectief een jaar snel is en daarna in hoog tempo aftakelt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Suus »

Als meerdere mensen spontaan beginnen te klagen over hun Samsung als ik mijn iPhone op tafel leg is er wel iets mis. Ik hoef er niet eens moeite voor te doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Als meerdere mensen spontaan beginnen te klagen over hun Samsung als ik mijn iPhone op tafel leg is er wel iets mis. Ik hoef er niet eens moeite voor te doen.
Andersom is even waar hoor. En ik ken heel veel mensen die van Apple naar Samsung zijn gegaan die niet meer terug willen, maar het zijn bijna alleen maar mensen die sowieso ieder jaar een nieuwe unit aanschaffen. Maar andere Droids zoals de 1+1 en de M8 en de Huawei Ascend series zijn naar mijn mening superieur, vooral vanwege de software want de hardware ligt het niet aan.

Daarnaast is het een drogreden want beroep op persoonlijke ervaring ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Geert »

Op ieder model is wel iets af te dingen, is het niet op de prijs dan wel op de features, snelheid, software, grootte, stevigheid, noem maar op. Gelukkig is er veel keuze, behalve als je een iPhone zou willen ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Geert schreef:behalve als je een iPhone zou willen ;)
Hoezo, je hebt zes en zesplus en dus ook twee verschillende schermresoluties enzo. En bizar inferieure software waar je totaal geen controle over hebt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door MdJ »

HTC one M8 is best prima... Alleen heb hem net een weekje, maar die heeft ie prima doorstaan. :) Software werkt voor mij snel genoeg :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Je bent goed op de hoogte, heb je zelf een Samsung? Samsung zet inderdaad een hoop onzinapps op je telefoon, maar het is lang niet zo overdreven als je stelt (en ja, ik heb door dat je chargeert).
Nou, ik tel er op mijn S5 voldoende, zoals Flipboard, Samsung Go (Wat doet dat??), S Translator (Google Translate niet goed genoeg?), S Planner (Want de Google Calendar is niet cool genoeg?). En dan mis ik vast nog wel een paar nutteloze ruimtevretende apps.

Echt Samsung, rommel. De software is brak, is bij vlagen traag en accuduur is zonder spaarstand echt belabberd. 75% op een enkeltje Enschede - Groningen met tethering aan is geen uitzondering..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daniel »

Thanks Thom91, met zo´n reactie kan ik tenminste was :pos: Bevestigd wel een beetje mijn beeld: heb nu drie Samsungs versleten en eigenlijk was de laatste nogwel het traagst (met zo af en toe een complete vastloper zelfs).
deadlock schreef:Dat zorgt ervoor dat als je een S3 kocht in de maand dat de S4 beschikbaar was deze effectief een jaar snel is en daarna in hoog tempo aftakelt.
Dat klopt inderdaad wel met mijn ervaring, huidig toestel was ook niet meer de laatste nieuwe op het moment dat ik m´n abonnement afsloot. Iets waar ik nu wel een beetje rekening wil houden.
Geert schreef:Moet het een groot of juist klein model zijn, zit je er dagelijks uren op of gebruik je 'm vooral in de trein, etc. etc.
Beetje gemiddeld qua maat heeft de voorkeur. Gebruik wisselt nogal: op werkdagen voornamelijk in de trein, maar als op pad ben om foto´s te maken gebruik ik ´m behoorlijk intensief. Tijdens langere treinreizen echter juist weer minder, dan neem ik sneller m´n tablet mee.

Van collega´s hoor ik ook wel goede ervaringen met zowel de LG G2 als G3, dat zijn in elk geval behoorlijk serieuze opties voor mij momenteel. Waarbij de G3 dan wel wat aan de grote kant is, dus dan zou ik meer richting de G2 neigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten