Het grote computertopic! #15

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Thom91 schreef:75% op een enkeltje Enschede - Groningen met tethering aan is geen uitzondering..
Wow, mijn Huawei haalt makkelijk 10% op dat stuk met 4G :o
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Daniel schreef:Thanks Thom91, met zo´n reactie kan ik tenminste was :pos: Bevestigd wel een beetje mijn beeld: heb nu drie Samsungs versleten en eigenlijk was de laatste nogwel het traagst (met zo af en toe een complete vastloper zelfs).
Ik heb een S2 en S3 gehad, mijn huisgenoot begint nu ongeveer over zijn S4 te praten als ik negen maanden geleden over mijn S3. Daarentegen had ik laatst een S2+ in mijn handen en die deed het fantastisch.
deadlock schreef:Dat zorgt ervoor dat als je een S3 kocht in de maand dat de S4 beschikbaar was deze effectief een jaar snel is en daarna in hoog tempo aftakelt.
Dat klopt inderdaad wel met mijn ervaring, huidig toestel was ook niet meer de laatste nieuwe op het moment dat ik m´n abonnement afsloot. Iets waar ik nu wel een beetje rekening wil houden.[/quote]
De standaardapps van Google zijn zo fijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daantje »

Ik ben nog steeds blij met mijn S3 mini die ik kocht toen de S4 mini net uit was.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door marvinkok »

Ik ben blij nu van mijn Samsung af te zijn. Heb sinds maandag een Xperia Z2. Tot nu toe bevalt het uitstekend, maar ja, wat is 2 dagen ervaring eh :wink:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door isadora »

Ik wil er eigenlijk helemaal geen, want vind het heerlijk onderweg digi-vrij te zijn.
Maar mocht ik nog eens een andere visie krijgen, dan zoek ik er eentje, waar ik mijn favoriete Linux-distro op kan gebruiken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door waldo79 »

Heb nu ruim 2 jaar een S2+, inderdaad: er staat veel troep op, maar ik heb een app erop draaien waarmee ik de cache tussentijds legen kan. De accu begint wat minder te worden hoewel het verder een prima toestel is.

Voor bellen en internetten is het een prima ding. Hoef ik geen Apple voor te hebben. En los toestel gekocht bij een vrij simpel Ben abonnement. Hoef ik tenminste niet € 30 - 35,= per maand af te tikken :idea:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Software is zo belangrijk voor een telefoon, en Samsung verpest dat door een volledige Apenheul aan programmeeraapjes die brakke software maken in te zetten en die mislukte producten op een telefoon te pleuren. Van die software ga je de helft na een keer nooit meer gebruiken maar je kan het niet verwijderen zodat je ook geen andere apps kan installeren (want de opslagruimte is vol).
Je kunt wel apps uitschakelen, waardoor deze hooguit 4kb innemen op je telefoon.
Menu -> Instellingen -> Apps -> Betreffende app aantikken -> Verwijderen en/of uitschakelen.
Apps als die van Facebook en Google Play zijn op die manier bij mij uitgeschakeld.
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Thom91 »

Google Play lijkt me niet zo handig..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hainje »

Niet alle Google Play apps natuurlijk. Maar zaken als "Google Play Movies" en "Google Play Magazines" kunnen m.i. best uitgeschakeld worden. De Store moet je uiteraard wel actief laten.
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Daantje »

Google play kan je gewoon verwijderen. Als er uodates zijn komt ie vanzelf weer terug, tenminste bij mij.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Om de een of andere reden zuipt mijn nieuwe tablet (een week oud) echt ontzettend veel stroom, ik ben hem voor mijn gevoel vrijwel voortdurend aan het opladen, ik moet het eens exact gaan opmeten maar met een uurtje of twee is de accu wel leeg. De fabrikant geeft echter acht uur op, dat zulke waardes nooit behaald worden weet ik ook wel, maar in dit geval is het verschil wel heel erg groot.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Staat GPS wel uit?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Bluetooth staat in ieder geval uit, GPS staat volgens mij wel aan maar ik zie eerlijk gezegd nergens de mogelijkheid die uit te schakelen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Karl »

En de grasmaaier app? Of andere stroomslurpers?
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

STF schreef:Bluetooth staat in ieder geval uit, GPS staat volgens mij wel aan maar ik zie eerlijk gezegd nergens de mogelijkheid die uit te schakelen.
Dat moet gewoon bij meldingen of bij opties kunnen. GPS zorgde er bij mijn iPad 2 voor dat de batterij sneller leeg ging dan opgeladen kon worden. Bijvoorbeeld. Sowieso zijn lokatieservices het meest stroomvretend van allemaal. En op nummer twee de ballonnetjes van Facebook Messenger.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door STF »

Een eenvoudige "knop" lijkt er simpelweg niet te zijn, bij m'n Android tablet kun je dat inderdaad gewoon bij de instellingen aan/uit vinken maar de tablet waar ik het nu over heb draait op Windows.

In apparaatbeheer komen meer dan vijf hardware-onderdelen voor die mogelijk iets met de GPS van doen hebben, om die nou telkens allemaal te moeten gaan uitzetten wanneer ik de GPS-functie enige tijd niet zal gebruiken is me te omslachtig hoor, laat maar aan staan. Het is sowieso toch niet de bedoeling dat ik langdurig met die tablet op een locatie werk waar geen elektriciteit voorhanden is.

Wat start dat ding trouwens ontzettend snel op, na slechts acht seconden draait Windows al. Met de opstartijd van iOS heb ik geen ervaring maar heb volgens mij nog nooit een smartphone of tablet met Android binnen zo'n korte tijd zien starten.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Hendrik »

Dat kan toch in het Configuratiescherm bij 'Locatiesensoren en andere sensoren' o.i.d.?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door ODRAIL »

Goed ... vanochtend even de map "Mijn documenten" uitgemest. Er stonden zelfs nog bestanden in van zes - zeven jaar geleden. Maar het is nu weer netjes :wink: .
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

STF schreef:Een eenvoudige "knop" lijkt er simpelweg niet te zijn, bij m'n Android tablet kun je dat inderdaad gewoon bij de instellingen aan/uit vinken maar de tablet waar ik het nu over heb draait op Windows.

In apparaatbeheer komen meer dan vijf hardware-onderdelen voor die mogelijk iets met de GPS van doen hebben, om die nou telkens allemaal te moeten gaan uitzetten wanneer ik de GPS-functie enige tijd niet zal gebruiken is me te omslachtig hoor, laat maar aan staan. Het is sowieso toch niet de bedoeling dat ik langdurig met die tablet op een locatie werk waar geen elektriciteit voorhanden is.

Wat start dat ding trouwens ontzettend snel op, na slechts acht seconden draait Windows al. Met de opstartijd van iOS heb ik geen ervaring maar heb volgens mij nog nooit een smartphone of tablet met Android binnen zo'n korte tijd zien starten.
Android start meestal ook wel zo snel. Windows tablets hebben als voordeel meestal iets krachtigere hardware en een échte SSD ipv flash geheugen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Goed ... vanochtend even de map "Mijn documenten" uitgemest. Er stonden zelfs nog bestanden in van zes - zeven jaar geleden. Maar het is nu weer netjes :wink: .
Waarom zou je dat weggooien? Data weegt niets.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Fles »

Nou ja, het is natuurlijk niet wenselijk. Je loopt op een gegeven moment ook tegen incompatibele bestandsformaten aan, met alle corruptie gevolgen van dien. Kun je de boel beter een beetje fris houden :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Ja dat is wel waar, dan moet je met een hexeditor weer allerlei dingen gaan lopen wijzigen. Brrr.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Fles »

Nou inderdaad, kan best een heidens karwei zijn. EN je moet verdraaid goed weten wat je doet anders gaat de hele disk naar de ratsmodee.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door deadlock »

Over bestandssystemen gesproken, wanneer heb jij je superblocks eigenlijk voor gecheckt op infrizzlements?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #15

Bericht door Fles »

oh dat is goed dat je erover begint :o Dat is al best een tijd geleden. Even een reverse analogy scanner downloaden, of weet jij een goeie? En wel eentje die combustibel is met het X95 protocol stack dan he.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten