Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Raymond »

Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers
door HARRIE NIJEN TWILHAAR

AMSTERDAM - Treinreizigers moeten de komende weken met uitval van treinen rekenen. Er dreigen werkonderbrekingen en stakingen bij de onderhoudsploegen van BAM Rail. Die eisen dat ze hun verworven recht op een compensatiedag na een storingsoproep kunnen behouden.


Lees meer
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Fles »

Lekker dan :?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Daan »

Ik hou niet zo van die verworven rechten. Zou een mooie boel worden als iedereen zo gaat denken.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door BR628 »

Rrright, Ik hou mijn stapeltje GTBV'tjes maar weer eens bij de hand..
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door M57 »

Daan schreef:Ik hou niet zo van die verworven rechten. Zou een mooie boel worden als iedereen zo gaat denken.
Ik houd er wel van: ik zou het eng vinden als bijvoorbeeld je loon verlaagd zou kunnen worden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Caspar »

Daan schreef:Ik hou niet zo van die verworven rechten. Zou een mooie boel worden als iedereen zo gaat denken.
Als bv ineens de ov studentenkaart niet langer bruikbaar zou zijn i.v.m. bezuinigingen , staat waarschijnlijk het halve forum op zijn kop :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Vinny »

Ach je moet alle ouderen eens horen die misschien wel een paar maandjes extra moeten werken (AOW leeftijd verhogen)...

Kom op zeg: toen deze leeftijd ooit op 65 werd gesteld, waren mensen op die leeftijd bejaard. Tegenwoordig zijn ze gezond en fit genoeg om zich nog nuttig te maken voor de samenleving. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door AppleMoose »

Alsof je als gepensioneerde niet meer nuttig bent/kan zijn voor de samenleving...
Kijk eens naar de vrijwilligersbaantjes zoals in bejaardentehuizen of om dichter bij huis te zijn, bij museumtreinclubs. Dikke kans dat het meerendeel uit gepensioneerden bestaat :roll:
Daarbij, als je al 40 jaar kapot hebt gewerkt, mag je dan alsjeblieft nog een paar jaar van je leven genieten? Zo vanzelfsprekend is het niet dat je de 80 / 90 jaar haalt. bovendien, er zijn er zelfs zat die de 65 nog niet eens halen...

Maargoed, das een andere discussie die niet echt thuis hoort op dit forum.

Maar dan rest mij 1 vraag..

Waarom zijn we ineens tegen rechten van werknemers van andere bedrijven die die werknemers proberen te verdedigen zodra we er zelf last van hebben, en als we er zelf alleen maar profijt van hebben (denk ook aan OVkaart etc.) schreeuwen we moord en brand dat "onze" rechten en verworvenheden niet afgepakt mogen worden? :roll:

Ik geef de werknemers van de Bam groot gelijk. Spoorwerk is zwaar, niet alleen fysiek, ook mentaal en voor rest van het gezin en je sociale omgeving. Daar mag best wat compensatie tegenover staan!
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Ach je moet alle ouderen eens horen die misschien wel een paar maandjes extra moeten werken (AOW leeftijd verhogen)...

Kom op zeg: toen deze leeftijd ooit op 65 werd gesteld, waren mensen op die leeftijd bejaard. Tegenwoordig zijn ze gezond en fit genoeg om zich nog nuttig te maken voor de samenleving. :idea:
Je vergeet alleen gemakshalve even dat mensen in dit soort beroepen vaak op of rond hun 16 zijn begonnen met werken.
Als je nu kijk tot welke leeftijden men in de collegebanken zit, dan zie je daar een behoorlijk verschil ontstaan in het aantal arbeids productieve jaren.

Tevens is het over het algemeen fysiek zeer zwaar werk is wat veelal snachts wordt uitgevoerd, Veelvuldig nachtelijke arbeid verrichten geeft aangetoond een veel zwaardere belasting voor het menselijk lichaam.
Ik geef deze Bammers dan ook groot gelijk dat ze strijden voor het behoud van dit "verworven recht"
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Vinny »

Je vergeet alleen gemakshalve even dat mensen in dit soort beroepen vaak op of rond hun 16 zijn begonnen met werken.
Als je nu kijk tot welke leeftijden men in de collegebanken zit, dan zie je daar een behoorlijk verschil ontstaan in het aantal arbeids productieve jaren.
Ik heb het hier over mensen die nog 10 jaar over hun studie mochten doen. Vervolgens een aantal jaar een riante uitkering hebben genoten, toen via een bureaubaantje het tot nietsnuttige manager hebben geschopt en op hun 55e met de VUT zijn gegaan en vervolgens alleen maar zijn gaan golfen...

On topic:
Die eisen dat ze hun verworven recht op een compensatiedag na een storingsoproep kunnen behouden.
Inhoudelijk: De werknemers hebben maar voor een gedeelte gelijk. Als de storingsoproep luidt: 'We hebben een dode zwaan in de rails gevonden' (en dit soort storingsmeldingen maakt zo ongeveer 80% van het totaal uit) dan vind ik het niet terecht dat hier een compensatiedag tegenover staat. Als na een complexe storing of een aanrijding de werknemers een nacht hebben moeten werken, dan is een compensatiedag niet meer dan redelijk. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze dit gaan afschaffen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:
Je vergeet alleen gemakshalve even dat mensen in dit soort beroepen vaak op of rond hun 16 zijn begonnen met werken.
Als je nu kijk tot welke leeftijden men in de collegebanken zit, dan zie je daar een behoorlijk verschil ontstaan in het aantal arbeids productieve jaren.
Ik heb het hier over mensen die nog 10 jaar over hun studie mochten doen. Vervolgens een aantal jaar een riante uitkering hebben genoten, toen via een bureaubaantje het tot nietsnuttige manager hebben geschopt en op hun 55e met de VUT zijn gegaan en vervolgens alleen maar zijn gaan golfen...
Ik mis de vergelijking. We hebben het hier over mensen in de spoorbouwwereld, dacht ik?
Over generaliseren begin ik verder maar niet.
Vinny schreef:On topic:
Die eisen dat ze hun verworven recht op een compensatiedag na een storingsoproep kunnen behouden.
Inhoudelijk: De werknemers hebben maar voor een gedeelte gelijk. Als de storingsoproep luidt: 'We hebben een dode zwaan in de rails gevonden' (en dit soort storingsmeldingen maakt zo ongeveer 80% van het totaal uit) dan vind ik het niet terecht dat hier een compensatiedag tegenover staat. Als na een complexe storing of een aanrijding de werknemers een nacht hebben moeten werken, dan is een compensatiedag niet meer dan redelijk. Ik kan me echter niet voorstellen dat ze dit gaan afschaffen...
Ik heb geen idee hoe die regelgeving in elkaar zit en hoe die moet worden, laat ik dat voorop stellen. Maar als ik om 3 uur 's nachts mijn bed uit gebeld wordt boeit het me niet zo of dat voor een zwaan of een kapotte biels is, dan is mijn nachtrust gewoon naar de maan en ben ik blij met een vrije dag daarna.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Geert »

Dat verhaaltje over die managers gaat in dit geval totaal niet op.

En over die compensatiedag, ik quote:
De vakbond grijpt nu bovendien het grote personeelstekort aan. „De servicemonteurs staan onder een hoge werkdruk. Ze maken nu onevenredig lange dagen en overuren”, aldus de vakbondsman. „Ze kunnen nauwelijks nog vrij vragen. Hun sociale leven is compleet verstoord. Ook dat aspect ligt wat ons betreft op de onderhandelingstafel.”
Het gaat dus niet alleen om die compensatiedag lijkt me. Als ze al onevenredig veel uren werken en amper vrij kunnen vragen dan is het behouden van een dergelijk recht zeker niet buitenproportioneel. En als ProRail minder storingen wil door zwanen in het spoor plaatsen ze maar wat meer hekken ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Vinny »

Ik heb geen idee hoe die regelgeving in elkaar zit en hoe die moet worden, laat ik dat voorop stellen. Maar als ik om 3 uur 's nachts mijn bed uit gebeld wordt boeit het me niet zo of dat voor een zwaan of een kapotte biels is, dan is mijn nachtrust gewoon naar de maan en ben ik blij met een vrije dag daarna.
Op het moment dat je ook fysiek in de auto stapt klopt dat. Maar Europese regelgeving verbiedt volgens mij dat je die dag daarna moet werken (er moet minstens 9 uur rust zijn tussen opéénvolgende diensten). Het gaat hierbij gewoon om storingsmeldingen waarbij de persoon niet in actie hoeft te komen. Overigens krijg je voor wachtdienst gewoon betaald. Ook als je gewoon kan blijven slapen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Vinny »

Ik mis de vergelijking. We hebben het hier over mensen in de spoorbouwwereld, dacht ik?
Over generaliseren begin ik verder maar niet.
Ik ging verder op de vergelijking van het ophogen van de AOW leeftijd. Mij valt op dat degene die het hardst roepen dat ze er tegen zijn ook de grootste gefrustreerde nietsnutten zijn. Types die men nog wel eens onder vakbondslui kan aantreffen. Mensen die keurig netjes 40 jaar hard gewerkt hebben, daar heb ik het dus niet over. Die mogen van mij best op tijd stoppen met werken :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Karl »

Dus als je elk half uur wordt gebeld, zonder dat je daarbij weg hoeft, dan zou je de dag daarna weer aan 't werk moeten, volgens de plannen...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Vinny »

In plaats van de uitzondering tot regel te verheffen, kan men beter in uitzonderingsgevallen een uitzondering op de regel maken... :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Wubbo »

Vinny schreef:Maar Europese regelgeving verbiedt volgens mij dat je die dag daarna moet werken (er moet minstens 9 uur rust zijn tussen opéénvolgende diensten).
Dan rest nog de vraag wat opeenvolgende diensten zijn, en wanneer iets gewoon een lange dienst is (of een gebroken dienst, of...).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Vinny »

^^ Het rijden in de auto van de baas wordt door de Europese Unie als 'werktijd' beschouwt. Daar valt natuurlijk veel voor te zeggen, maar in de parktijk levert dat veel verspilde uren op van monteurs die in de file belanden. Nu is dat op zich nog niet eens zo erg, maar het levert wel de nodige inflexibiliteit op. Zeker omdat er ook een (terecht) maximaal aantal uren per dag en per week is vastgelegd. Door ook nog eens compensatiedagen te geven aan de werknemers wordt de effectieve inzet (productieuren) nog verder beperkt. Ook allerlei veiligheidszaken leveren nadere beperkingen op voor de inzet van het personeel. Ik constateer dan ook dat het allemaal veel lastiger wordt om personeel op de juiste momenten in te zetten.

De vakbond is ten onrechte het beeld aan het opwerpen dat er allemaal beleid wordt gemaakt om het personeel te pesten. Echter, er moet gewoon binnen de wettelijke kaders gestreefd worden naar een verdere optimalisatie van de inzet van het personeel. In plaats om weer eens in de klassieke stakingshouding te schieten zouden ze eens kunnen gaan meedenken. Bijvoorbeeld over de voorwaarden waarbinnen het al dan niet redelijk is om een compensatiedag op te nemen, of door voorstellen te doen waardoor het personeel wel efficienter werkt.

Vergeet ook niet dat het spoorwerk steeds meer naar de nacht en het weekend verschuift. Dat levert allerlei sociale problemen op voor de werknemers. Dat is allang onderkend door de werkgevers en trouwens ook door ProRail.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:^^ Het rijden in de auto van de baas wordt door de Europese Unie als 'werktijd' beschouwt. Daar valt natuurlijk veel voor te zeggen, maar in de parktijk levert dat veel verspilde uren op van monteurs die in de file belanden. Nu is dat op zich nog niet eens zo erg, maar het levert wel de nodige inflexibiliteit op. Zeker omdat er ook een (terecht) maximaal aantal uren per dag en per week is vastgelegd. Door ook nog eens compensatiedagen te geven aan de werknemers wordt de effectieve inzet (productieuren) nog verder beperkt. Ook allerlei veiligheidszaken leveren nadere beperkingen op voor de inzet van het personeel. Ik constateer dan ook dat het allemaal veel lastiger wordt om personeel op de juiste momenten in te zetten.

De vakbond is ten onrechte het beeld aan het opwerpen dat er allemaal beleid wordt gemaakt om het personeel te pesten. Echter, er moet gewoon binnen de wettelijke kaders gestreefd worden naar een verdere optimalisatie van de inzet van het personeel. In plaats om weer eens in de klassieke stakingshouding te schieten zouden ze eens kunnen gaan meedenken. Bijvoorbeeld over de voorwaarden waarbinnen het al dan niet redelijk is om een compensatiedag op te nemen, of door voorstellen te doen waardoor het personeel wel efficienter werkt.

Vergeet ook niet dat het spoorwerk steeds meer naar de nacht en het weekend verschuift. Dat levert allerlei sociale problemen op voor de werknemers. Dat is allang onderkend door de werkgevers en trouwens ook door ProRail.
Dus is het verdedigen van die compensatie dag voor die medewerkers die dus die sociale ( maar ook mentale en fysieke) problemen ondervinden een cruciaal ding. Als daar tussen werkgevers ( die tenslotte meer voor minder willen ) en de sociale partners niet tot een overeenkomst kan worden gekomen, dan is een mogelijk gevolg dus het, zoals jij dat zegt in de stakingshouding schieten.
Ook al is het volgens jou een onterecht beeld wat de vakbond schept dat ze personeel pesten. Het gaat hier dus om een verslechtering van arbeidsomstandigheden, en welke werknemer, in welke sector dan ook, zit daar op te wachten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Vinny »

Het is de arbeidsvoorwaarden ietsje minder genereus maken. Ik vind dat de vakbonden in Nederland eens moeten inzien dat werknemers ook wel eens een keertje mogen inleveren als het maatschappelijk belang dat vereist. Die compensatiedag is in veruit de meeste gevallen overbodige luxe. Het is wel belangrijk dat er zinnige afspraken worden gemaakt. Het schandaal van de pauzeregeling voor treindienstleiders wens ik niet nog een keer in spoorwegland mee te maken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Het is de arbeidsvoorwaarden ietsje minder genereus maken. Ik vind dat de vakbonden in Nederland eens moeten inzien dat werknemers ook wel eens een keertje mogen inleveren als het maatschappelijk belang dat vereist. Die compensatiedag is in veruit de meeste gevallen overbodige luxe. Het is wel belangrijk dat er zinnige afspraken worden gemaakt. Het schandaal van de pauzeregeling voor treindienstleiders wens ik niet nog een keer in spoorwegland mee te maken.
Allereerst wat is bij het inleveren van een compensatie dag het directe "maatschappelijke" belang? ik zie hier uitsluitend een belang van werkgever.

Nu weet ik niet wat jij in het dagelijks leven doet, en of je dus ook productief bent op de arbeidsmarkt? Maar als je dat wel bent, en jou werkgever vind dat jij ook maar een verlof dag moet inleveren zonder dat je daar extra salaris voor krijgt, of dat je bij onregelmatig werken ook maar geen onregelmatigheids toeslag meer krijgt, of dat je de feestdagen maar moet komen werken zonder toeslag of compensatie.... Ik vraag me af of je dan op dezelfde manier reageert, of is het dan ineens geen "maatschappelijk belang" meer?

Overigens het al dan niet doorbetalen van pauze (wat jij volgens mij bedoelt) kan je onder dezelfde noemer scharen als het inleveren van een compensatie dag.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:Overigens het al dan niet doorbetalen van pauze (wat jij volgens mij bedoelt) kan je onder dezelfde noemer scharen als het inleveren van een compensatie dag.
Als je dat onder dezelfde noemer kan scharen wat is het hele probleem hier dan. De spoorwerkers hebben dan lange tijd geluk gehad met doorbetaalde compensatiedagen.
Immers, hoeveel bedrijven betalen vandaag de dag nog de pauze door: erg weinig! Krijg zelf ook niks voor dat halve uurtje en daar vindt ik echt niks vreemd aan hoor...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Ennes »

Reiziger Ddrs schreef:
Ennes schreef:Overigens het al dan niet doorbetalen van pauze (wat jij volgens mij bedoelt) kan je onder dezelfde noemer scharen als het inleveren van een compensatie dag.
Als je dat onder dezelfde noemer kan scharen wat is het hele probleem hier dan. De spoorwerkers hebben dan lange tijd geluk gehad met doorbetaalde compensatiedagen.
Immers, hoeveel bedrijven betalen vandaag de dag nog de pauze door: erg weinig! Krijg zelf ook niks voor dat halve uurtje en daar vindt ik echt niks vreemd aan hoor...
volgens mij snap je het niet helemaal:
Waar het om gaat is dat het een verslechtering van arbeidsomstandigheden betreft, en daar zit geen enkele medewerker, bij welk bedrijf en in welke sector dan ook op te wachten. En daarvoor zal iedereen voor knokken om dat te behouden.


Dat in sommige functies de pauze wordt doorbetaald is het gevolg van het feit dat er geen garantie op die pauze gegeven kan worden. neem als voorbeeld maar even een Mcn, die komt in een verstoring terecht, en loopt daardoor vertraging op.
Als die Mcn dus een gegarandeerde pauze zou hebben, moet hij dan maar gewoon zijn trein in de wisselstraat stil zetten en een half uurtje zijn boterhammetje op gaan eten?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:Dat in sommige functies de pauze wordt doorbetaald is het gevolg van het feit dat er geen garantie op die pauze gegeven kan worden. neem als voorbeeld maar even een Mcn, die komt in een verstoring terecht, en loopt daardoor vertraging op.
Bij buschauffeurs kan die garantie ook niet gegeven worden en ook die hebben een (in ieder geval grotendeels) niet-betaalde pauze :wink: Zijn hooguit wat uitzonderingen waarbij wel doorbetaald wordt wat dan vooral enkele minuten van de pauze betreft die zijn ingebouwd als extra buffer op ritten waarvan bekend is dat ze erg vertragingsgevoelig zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Stakingsdreiging BAM Rail raakt treinreizigers

Bericht door Ennes »

Reiziger Ddrs schreef:
Ennes schreef:Dat in sommige functies de pauze wordt doorbetaald is het gevolg van het feit dat er geen garantie op die pauze gegeven kan worden. neem als voorbeeld maar even een Mcn, die komt in een verstoring terecht, en loopt daardoor vertraging op.
Bij buschauffeurs kan die garantie ook niet gegeven worden en ook die hebben een (in ieder geval grotendeels) niet-betaalde pauze :wink: Zijn hooguit wat uitzonderingen waarbij wel doorbetaald wordt wat dan vooral enkele minuten van de pauze betreft die zijn ingebouwd als extra buffer op ritten waarvan bekend is dat ze erg vertragingsgevoelig zijn.
Hmmz... zijn buschaufeurs jaren terug ook niet in actie gekomen tegen een verslechtering van arbeidsvoorwaarden ( waaronder een pauze regeling )
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten