Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

nvdw schreef:Van mij hoeven al die verschillende lijnnummers ook niet zo, maar in de praktijk kijken reizigers daar toch het eerste naar (of juist alleen naar het nummer) en dan is het een goede manier om verschillende lijnvoeringen op hetzelfde globale traject te communiceren. Ik denk dat dat ook de gedachte achter die nummerbrij is.

Het nadeel is alleen dat je in diezelfde praktijk voor elk nummer een aparte haltevertrekstaat krijgt, en weer een extra nummer op een haltebord. Voor wie op de bonnefooi reist en op de vertrekstaat kijkt wordt het er niet handiger op.
De mensen die op een bonnefooi reizen worden denk ik ook niet vrolijk als een bepaalde lijn 3 verschillende routes heeft en er op de vertrekstaat voetnoten van a t/m z staan. Want als reizigers iets over het hoofd zien dan zijn het de voetnoten wel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

OV Hoekschewaard schreef: Ik vindt deze constructie juist duidelijk want je hebt voor elke route een apart nummer.
Lijn 166 Rotterdam Zuidplein - Heinenoord Busstation - Puttershoek - Maasdam - 's-Gravendeel - Dordrecht CS
Lijn 168 Rotterdam Zuidplein - Heinenoord Busstation - N217 - 's-Gravendeel - Dordrecht CS
Lijn 176 Rotterdam Zuidplein - Puttershoek - Maasdam Gemeentehuis
Lijn 178 Rotterdam Zuidplein - Heinenoord Busstation - N217 - Dordrecht CS
Lijn 276 Rotterdam Zuidplein - Maasdam Gemeentehuis (deze lijn moet je gewoon als een verkapte materiaalrit zien)
Lijn 178 begint pas op Heinenoord. :wink:
Maar ik ben het met je eens dat de verschillende lijnnummers het juist duidelijker maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Qliner 396 gaat met 4 volvo's gereden met de nummers 7101 t/m 7104. Ik heb ze zelf nog niet gezien maar ik neem aan dat ze gehuurd zijn van volvo. De overige 3 omlopen blijven bij TCR.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

Wellicht misschien oude Veolia bussen? De Volvo's 8700 heb ik het dan over
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Nee, de 7703, 7704, 7731 en 7732 zijn naar Oude-Tonge gekomen voor de 396.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ja inderdaad. Ik snap werkelijk niet waarom Arriva de nummers 7101 t/m 7104 naar ons communiceert via de nieuwsbrief. Beetje jammer.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Arriva, Connexxion en Noot touringcar BV hebben zich ingeschreven voor de concessie. De uitslag wordt vermoedelijk eind maart bekend gemaakt.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door flipje »

OV Hoekschewaard schreef:Arriva, Connexxion en Noot touringcar BV hebben zich ingeschreven voor de concessie. De uitslag wordt vermoedelijk eind maart bekend gemaakt.
Arriva en Connexxion zijn geen verassing, maar Noot wel. Toch mooi dat ze het na IJsselmond nog een keer willen proberen :pos:

Even voor mijn beeldvorming, hoeveel bussen heeft Arriva rond rijden in HWGO?
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ongeveer 110 bussen.
Noot is inderdaad een verrassing. Ik had ook wel een bod van syntus en vooral de RET verwacht.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Ik ben benieuwd.. Even afwachten nog. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door zone5324bericht... »

RET mocht van de provincie toch niet meedoen, omdat ze stad en streek Rotterdam toch al onderhands gegund hadden gekregen?

ik verbaas me meer over niet bieden door Abellio of wil dit bedrijf alleen maar concessies met een railverbinding erin?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hainje »

Ik denk dat Abellio/Qbuzz vooral geïnteresseerd is uitdagende percelen. Het ligt denk ik ook heel erg aan de opdrachtgever hoe die tegen de zaken aankijkt. Wanneer je een overheid hebt als Brabant, die denkt dat de wereld ophoudt bij haar concessiegrenzen. Terwijl je ook een overheid als Limburg kunt hebben die nieuwe verbindingen wil naar Duitsland en België, dan is het logisch dat je sneller voor Limburg zult kiezen dan voor Brabant. Zeg nu zelf, het is toch veel leuker om te werken met iemand die enthousiast naar je ideeën kijkt dan een overheid die bij bijna alles zegt: "Kan niet, mag niet, te duur".

Groningen en Drenthe hebben een OVBureau die graag experimenteert met nieuwe concepten, BRU heeft inderdaad de nieuwe tram en Limburg dan de grootschalige uitbreiding van ritten en een flexnet waarmee flink geëxperimenteerd kan worden.
🍉
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door mijack1985 »

RET heeft stad en streek volgens mij gewoon fair gewonnen. Ze versloegen CXX en Qbuzz. Abellio/Qbuzz schrijven niet lukraak overal op in. Provincie Utrecht kan je ze wel weer verwachten. Leuk idd dat Noot meedoet. Ik hoop zelf op CXX (geheel opjectief :p).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door MdJ »

Noot is een grote speler op gebied van kleinschalig vervoer. HWGO gaat een deel naar Flexnet (en dus kleinschalig vervoer).

Qbuzz/Abellio zijn druk bezig (geweest) met Limburg.
Bij twijfel: gebruik beton.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dat flexnet is volgens mij weer grotendeels geschrapt. Vandaar ook dat de inschrijfdatum verschoven was van 17 november naar vandaag
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

mijack1985 schreef:RET heeft stad en streek volgens mij gewoon fair gewonnen. Ze versloegen CXX en Qbuzz.
De concessie voor het busvervoer heeft de RET inderdaad na aanbesteding gewonnen, de concessie voor het railvervoer is onderhands gegund.

Bij deze concessie had ik ook Syntus nog wel verwacht, maar daar zal men het wel te druk hebben gehad met Haarlem-IJmond.
Ik verwacht een makkelijke overwinning voor Arriva wegens de bekendheid met het gebied, maar vooral bekendheid met de concessieverlener. Ik hoop echter wel op een andere vervoerder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door jesperhaverkamp »

Connexxion heeft hier in het verleden ook gereden. Ze hebben misschien wel een voordeel met Connexxion Taxi Services voor het regiotaxivervoer dat er straks bij zit in HWGO.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Statler Rail »

Over het kleinschalige OV/Flexnet/Regiotaxi/YouNameIt is nog geen 100% duidelijkheid. Behalve dan dat het in de HW voorlopig nog niet wordt ingevoerd, en er op GO waarschijnlijk (nog niet zeker!) een pilot komt vanaf de start van de concessie.

Het is ook niet zeker of de nieuwe concessiehouder dat vervoer gaat uitvoeren. Als de provincie en nieuwe concessiehouder het niet eens worden, kan ook het vraagafhankelijke OV als minderwerk uit de HWGO-concessie gehaald worden, waarna de provincie dat flexnet zelfstandig in de markt kan zetten. De nieuwe concessiehouder heeft de plicht om dat flexnet te gedogen. Afhankelijk van de resultaten op GO zal dat mogelijk worden uitgebreid naar de HW.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Statler Rail »

Wat betreft de inschrijvingen was ik verrast dat Qbuzz (NB: sowieso geen Abellio, want het is geen multimodale concessie) en Syntus niet hebben ingeschreven. Vooral omdat Syntus ook in Haarlem-IJmond na loting buiten de boot lijkt te zijn gevallen. Maar kennelijk concentreren zij zich nu vol op de concessie Utrecht.

Ik vermoed dat de business case voor sommige vervoerders onvoldoende winstgevend was. In één van de laatste Nota van Inlichtingen werd er ook door een vervoerder gevraagd om de exploitatiesubsidie te verhogen, omdat zij anders mogelijk geen bieding zou kunnen doen. De provincie gaf als antwoord dat de subsidie volgens haar wél voldoende zou moeten zijn.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat Qbuzz niet inschreef vanwege de inschrijving van Limburg en de nu lopende inschrijving van Utrecht Provincie.

Syntus is ook akelig stil als inschrijver. Zouden ze wachten tot Amstelland in aanbesteding komt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Syntus is momenteel ook heel duidelijk met Utrecht bezig. En gezien dat een behoorlijk forse is zullen ze zich waarschijnlijk ook alleen daarop concentreren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door CamilleKreemers »

Iets zegt me dat we in Utrecht iets gaan meemaken wat nog niet eerder is voorgekomen.
Ik verwacht namelijk een inschrijving van Qbuzz, Arriva, Connexxion EN Syntus.
Ik denk dat EBS gewoon zijn tijd moet uitzitten en daarna verdwijnt.
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Buzzer »

CamilleKreemers schreef:Ik denk dat Qbuzz niet inschreef vanwege de inschrijving van Limburg en de nu lopende inschrijving van Utrecht Provincie.

Syntus is ook akelig stil als inschrijver. Zouden ze wachten tot Amstelland in aanbesteding komt?
Syntus had/heeft het natuurlijk druk (gehad) met de concessie Haarlem-Ijmond en Zwolle-Enschede/Kampen.

Daarnaast beslissen ze samen met Keolis aan welke aanbestedingen ze meedoen.

bron: ovmagazine
Aanbestedingsteams
“Syntus en Keolis vinden elkaar in hun groeiambitie.
Waar mogelijk gebruiken we de expertise van
Keolis, dat spreekt vanzelf. Op gebied van
marketing, ict en finance & control kunnen we
veel leren van onze collega’s in Parijs. Voor
aanbestedingen werken we met een team van
experts van Keolis en Syntus. Uiteindelijk bepalen
we gezamenlijk aan welke aanbestedingen we
meedoen. Natuurlijk kun je te maken krijgen met
strategische overwegingen van het moederbedrijf,
we zijn tenslotte niet de enige dochter in
Europa, maar tot nu toe merk ik daar weinig van.”
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Stefan schreef:Nee, de 7703, 7704, 7731 en 7732 zijn naar Oude-Tonge gekomen voor de 396.
Inmiddels rijdt ook de 7736 in HWGO, op lijn 396 uiteraard. Of dat ter vervanging van een van de andere 77xx-bussen is, weet ik niet. Wellicht is de 7731 in reparatie, nadat ik gemeld heb dat die wel heel erg klappert, bonkt en kraakt? :wink:
Statler Rail schreef:In één van de laatste Nota van Inlichtingen werd er ook door een vervoerder gevraagd om de exploitatiesubsidie te verhogen, omdat zij anders mogelijk geen bieding zou kunnen doen. De provincie gaf als antwoord dat de subsidie volgens haar wél voldoende zou moeten zijn.
Na de Nota van uitgangspunten (of hoe dat ook precies heette) zijn er toch geen documenten m.b.t. de aanbesteding van de concessie HWGO openbaar gemaakt? Ik neem dus aan dat dit inside information is, of heb ik dat mis?
jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 11 mar 2012, 20:12

Re: Concessie Hoekse Waard/Goeree Overflakkee (HWGO)

Bericht door jesperhaverkamp »

De aanbesteding liep via CTM Solutions i.p.v. het veel vaker gebruikte Tenderned. Een account aanmaken op CTM is wat lastiger (bedrijfsgegevens vereist) terwijl een account op Tenderned een stuk makkelijker is. Maar in principe was gewoon de gebruikelijke info via CTM beschikbaar: telcijfers, deskundigenverklaring, rituitval, etc..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten