Stations-wist-je-datjes

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13660
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Vinny »

Michael schreef:Bij station Lage Zwaluwe wordt vaak de auto geparkeerd om vervolgens met de trein verder te reizen. Dus sluiten is niet handig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Lage_Zwaluwe

Het station trekt 768 reizigers per werkdag. Dat is dus significant meer dan veel andere stations die wel dichtblij plaatsen zijn. Zoals je al zei: het grootste deel van de reizigers zijn mensen uit de wijde omgeving die met de auto naar het station reizen en dan verder gaan per trein naar steden als Dordrecht en Rotterdam die per auto een stuk slechter bereikbaar zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Aking »

Niek schreef:Een ander iets in Stations-wist-je-datjes
Ik was aan 't rondkijken in google earth toen dit me opviel; [RTD]
Afbeelding

Dat klopt ja, een deel van de letters lag gewoon op het dak:
Afbeelding

Ook op het tijdelijke station waren ze daar goed in trouwens:
Afbeelding
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door marlies »

Maar dat ze 'traan laten' spelden was vast niet per ongeluk :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6460
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Daantje »

Dat heeft gewoon een tijd op de gevel gestaan om afscheid te nemen van het oude station dus dat was niet per ongeluk nee.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13020
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Ardan »

-weg-
Never mind, wat Daantje zegt dus :)
Ik doe ook maar wat
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Niek »

Dat had ik ook al vernomen ja, maar wel grappig dat er dan juist op dat moment de sattelietfoto wordt gemaakt
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6460
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Daantje »

Dat is zeker ja :) Al heeft het er wel een aantal maanden op gestaan, misschien zelfs wel langer.
waldo79
Berichten: 7604
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door waldo79 »

Bakpapier schreef: Daarom was het idee voor Veenendaal de Klomp als pr terrein voor Utrecht ook nogal dom. Dat werkt gewoon niet.
Dat was voor verkeer op de A12. En zo te zien ben je ter plaatse niet bekend. Vanuit het centrum van Veenendaal sta je met een kwartier fietsen op De Klomp.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Bakpapier »

Wat bedoel je? Ik heb het over t gebruik van dat station voor de richtig Utrecht als PR. Niet voor de richting Veendaal daarvoor heeft het wel nut. Beter lezen
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Suus »

De P+R van Veenendaal-De Klomp staat eigenlijk altijd propvol, wat is precies het probleem waarover discussiëren?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Bakpapier »

MAar hoeveel mensen gebruiken die ook daadwerkelijk om vanuit de richting arnhem naar Utrecht te reizen? Zijn het niet meer mensen uit Veenendaal die daar bij het station parkeren en dan naar utrecht/arnhem/ede gaan?
waldo79
Berichten: 7604
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door waldo79 »

Bakpapier schreef:Wat bedoel je? Ik heb het over t gebruik van dat station voor de richtig Utrecht als PR. Niet voor de richting Veenendaal daarvoor heeft het wel nut. Beter lezen
Die P en R werd gepromoot vanaf de A12 (directe IC naar Utrecht) en daarvoor werd de parkeerplaats vergroot. Vanuit Veenendaal naar Utrecht is reizen via De Klomp minder interessant omdat de andere stations beter bediend worden. Vanuit Veenendaal is het makkelijker naar Arnhem te gaan.

En ik verzoek je wat minder denigrerend te posten. ..
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door AlexNL »

Michael 1988 schreef:Ik heb een paar weetjes.

Wist je dat:

- in Brussel er wel een station Noord, station West en station zuid is, maar geen station Oost.
Daaraan verwant:
- In Berlijn bestaan de stations Westkreuz, Ostkreuz en Südkreuz. Er is echter geen Nordkreuz, dat station heet Berlin-Gesundbrunnen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21287
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Meltrain »

De boog van Rotterdam Blaak geeft verlichting. :o Tenminste, dat deed hij bij de opening in 1993, maar niet veel later raakte de verlichting defect, om nooit meer hersteld te worden. Tot deze week. :D
Als er een trein richting Zuid aankomt, brandt de blauwe verlichting en bij een trein richting Noord brandt de gele verlichting.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6460
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Daantje »

Welke boog bedoel je?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39126
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Daniel »

Die grote witte boog waaraan het dak van de stationshal hangt doelt Meltrain op. Leuk dat het toch nog gerepareerd is, kan ´t nog wel herinneren van bij de opening ja dat dit leukigheidje met licht erin zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21287
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Meltrain »

Er stond vanochtend een artikel over in het AD Rotterdams Dagblad (incl. foto), maar toen ik daarna zelf ging kijken, zag ik die verlichting niet. :?
Vanmiddag waag ik een nieuwe poging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Aking »

Mijn verslaggever ter plaatse maakte vorige week deze foto van het geheel:

Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15331
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:De boog van Rotterdam Blaak geeft verlichting. :o Tenminste, dat deed hij bij de opening in 1993, maar niet veel later raakte de verlichting defect, om nooit meer hersteld te worden. Tot deze week. :D
Als er een trein richting Zuid aankomt, brandt de blauwe verlichting en bij een trein richting Noord brandt de gele verlichting.
Deze verlichting heeft het sinds de opening in 1993 ongeveer een half jaar gedaan. Ik ben benieuwd hoelang de verlichting het nu doet en of de verlichting sneller wordt gerepareerd als het weer defect raakt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21287
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Meltrain »

Bedankt voor de foto Aking. :pos:

@KM46: Vooral dankzij de opening van de Koopboog (Markthal), wil men het station weer iets 'levendiger' maken.
Vermoedelijk in 2018 wordt het hele station gerenoveerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Anne »

Ik ben benieuwd of de miniatuur uitvoering van Blaak ook wordt verlicht.
Groens
Berichten: 23
Lid geworden op: do 26 mar 2015, 16:00

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Groens »

Het station Groningen Europapark is het enige niet begin- of eindstation waar treinen van verschillende Nederlandse vervoerders stoppen. Het gaat hier om de trein richting Assen/Zwolle door de NS en de treinen richting het oosten naar Veendam of Winschoten door Arriva.

Verder leuk om te weten dat naar station Groningen inderdaad door mensen uit de hele provincie, de gemeente Groningen en sinds twee jaar ook door busonderneming QBuzz als Hoofdstation (of HS op de bus) verwezen wordt. Vandaar dat een Groninger in de war raakt als hij naar Den Haag HS moet en wellicht een Hagenees vraagt waar 'Den Haag Hoofdstation' is.

Daarnaast wordt station Groningen Noord door iedereen het Noorderstation genoemd. Een recentelijk voorgestelde naamswijziging ging echter niet door, omdat de gemeente de kosten van 1,5 à 2 ton zou moeten betalen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Thom91 »

Groens schreef:Het station Groningen Europapark is het enige niet begin- of eindstation waar treinen van verschillende Nederlandse vervoerders stoppen. Het gaat hier om de trein richting Assen/Zwolle door de NS en de treinen richting het oosten naar Veendam of Winschoten door Arriva.
Kuch Blerick, Arnhem Velperpoort & Elst?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Suus »

Groens schreef:Het station Groningen Europapark is het enige niet begin- of eindstation waar treinen van verschillende Nederlandse vervoerders stoppen. Het gaat hier om de trein richting Assen/Zwolle door de NS en de treinen richting het oosten naar Veendam of Winschoten door Arriva.
Elst of Arnhem Velperpoort vergeten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Stations-wist-je-datjes

Bericht door Anne »

Vergeet de hele lijn Arnhem Velperpoort - Doetinchem De Huet niet (Breng en Arriva)
Hengelo (NS en Syntus/Twents)
En je kan hierbij ook Den Haag LvNOI noemen want HTM en RET gebruiken de oude treinsporen :wink:
Laatst gewijzigd door Anne op do 26 mar 2015, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten