Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het station trekt 768 reizigers per werkdag. Dat is dus significant meer dan veel andere stations die wel dichtblij plaatsen zijn. Zoals je al zei: het grootste deel van de reizigers zijn mensen uit de wijde omgeving die met de auto naar het station reizen en dan verder gaan per trein naar steden als Dordrecht en Rotterdam die per auto een stuk slechter bereikbaar zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bakpapier schreef: Daarom was het idee voor Veenendaal de Klomp als pr terrein voor Utrecht ook nogal dom. Dat werkt gewoon niet.
Dat was voor verkeer op de A12. En zo te zien ben je ter plaatse niet bekend. Vanuit het centrum van Veenendaal sta je met een kwartier fietsen op De Klomp.
Wat bedoel je? Ik heb het over t gebruik van dat station voor de richtig Utrecht als PR. Niet voor de richting Veendaal daarvoor heeft het wel nut. Beter lezen
MAar hoeveel mensen gebruiken die ook daadwerkelijk om vanuit de richting arnhem naar Utrecht te reizen? Zijn het niet meer mensen uit Veenendaal die daar bij het station parkeren en dan naar utrecht/arnhem/ede gaan?
Bakpapier schreef:Wat bedoel je? Ik heb het over t gebruik van dat station voor de richtig Utrecht als PR. Niet voor de richting Veenendaal daarvoor heeft het wel nut. Beter lezen
Die P en R werd gepromoot vanaf de A12 (directe IC naar Utrecht) en daarvoor werd de parkeerplaats vergroot. Vanuit Veenendaal naar Utrecht is reizen via De Klomp minder interessant omdat de andere stations beter bediend worden. Vanuit Veenendaal is het makkelijker naar Arnhem te gaan.
En ik verzoek je wat minder denigrerend te posten. ..
De boog van Rotterdam Blaak geeft verlichting. :o Tenminste, dat deed hij bij de opening in 1993, maar niet veel later raakte de verlichting defect, om nooit meer hersteld te worden. Tot deze week. :D
Als er een trein richting Zuid aankomt, brandt de blauwe verlichting en bij een trein richting Noord brandt de gele verlichting.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Die grote witte boog waaraan het dak van de stationshal hangt doelt Meltrain op. Leuk dat het toch nog gerepareerd is, kan ´t nog wel herinneren van bij de opening ja dat dit leukigheidje met licht erin zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Er stond vanochtend een artikel over in het AD Rotterdams Dagblad (incl. foto), maar toen ik daarna zelf ging kijken, zag ik die verlichting niet. :?
Vanmiddag waag ik een nieuwe poging.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Meltrain schreef:De boog van Rotterdam Blaak geeft verlichting. :o Tenminste, dat deed hij bij de opening in 1993, maar niet veel later raakte de verlichting defect, om nooit meer hersteld te worden. Tot deze week. :D
Als er een trein richting Zuid aankomt, brandt de blauwe verlichting en bij een trein richting Noord brandt de gele verlichting.
Deze verlichting heeft het sinds de opening in 1993 ongeveer een half jaar gedaan. Ik ben benieuwd hoelang de verlichting het nu doet en of de verlichting sneller wordt gerepareerd als het weer defect raakt.
@KM46: Vooral dankzij de opening van de Koopboog (Markthal), wil men het station weer iets 'levendiger' maken.
Vermoedelijk in 2018 wordt het hele station gerenoveerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Het station Groningen Europapark is het enige niet begin- of eindstation waar treinen van verschillende Nederlandse vervoerders stoppen. Het gaat hier om de trein richting Assen/Zwolle door de NS en de treinen richting het oosten naar Veendam of Winschoten door Arriva.
Verder leuk om te weten dat naar station Groningen inderdaad door mensen uit de hele provincie, de gemeente Groningen en sinds twee jaar ook door busonderneming QBuzz als Hoofdstation (of HS op de bus) verwezen wordt. Vandaar dat een Groninger in de war raakt als hij naar Den Haag HS moet en wellicht een Hagenees vraagt waar 'Den Haag Hoofdstation' is.
Daarnaast wordt station Groningen Noord door iedereen het Noorderstation genoemd. Een recentelijk voorgestelde naamswijziging ging echter niet door, omdat de gemeente de kosten van 1,5 à 2 ton zou moeten betalen.
Groens schreef:Het station Groningen Europapark is het enige niet begin- of eindstation waar treinen van verschillende Nederlandse vervoerders stoppen. Het gaat hier om de trein richting Assen/Zwolle door de NS en de treinen richting het oosten naar Veendam of Winschoten door Arriva.
Groens schreef:Het station Groningen Europapark is het enige niet begin- of eindstation waar treinen van verschillende Nederlandse vervoerders stoppen. Het gaat hier om de trein richting Assen/Zwolle door de NS en de treinen richting het oosten naar Veendam of Winschoten door Arriva.
Elst of Arnhem Velperpoort vergeten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Vergeet de hele lijn Arnhem Velperpoort - Doetinchem De Huet niet (Breng en Arriva)
Hengelo (NS en Syntus/Twents)
En je kan hierbij ook Den Haag LvNOI noemen want HTM en RET gebruiken de oude treinsporen
Laatst gewijzigd door Anne op do 26 mar 2015, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.